Spiller noen her med 24bit ennå?

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Veggen skrev:
achri-d skrev:
Jeg har kjøpt et par flac fra Linn Records
Linn har flott kvalitet på sine innspillinger, men jeg synes de tar blodpris for studio master nedlastingene sine.
27 pund er veldig dyrt for en nedlasting, spesielt med tanke på at man får sacd med samme innspilling for 17 pund.
Forstår ikke logikken, hvorfor skal en nedlasting koste mer enn en fysisk plate, som nødvendigvis må koste mer å produsere?
Euro, ikke pund, så da blir det nok tilnærmet samme pris, eller?

Og enig, burde ikke koste så mye. Men det er jo Linn Records som gjennomfører disse innspillingene, for at audiofile skal ha tilgang til kvalitetsmateriale (både plater og filer), så de tar seg nok litt ekstra betalt.

Har du sjekket www.musicgiants.com?

Det de kaller HD er CD-standard, mens Super HD er 24bit. Fortsatt begrenset utvalg, og begrenset til PC/Windows.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
knutinh skrev:
Jeg er sterk tilhenger av åpne løsninger som alternativ til dusteformater fra Sony eller Apple eller Microsoft som eksisterer for å låse oss inne til ett sett produkter og ta ifra oss forbrukerrettigheter. Derfor mener jeg at man bør støtte opp om et slikt alternativ dersom kvaliteten er på plass.
Prinsipielt enig mtp åpne løsninger.
Men har kjøpt flac filer andre steder til adskillig lavere pris, og er da av den oppfatning at Linn priser seg ut.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Soundproof skrev:
Euro, ikke pund, så da blir det nok tilnærmet samme pris, eller?
OK, blingset litt der, det er euro, men fremdeles er 27 euro mot 17 euro stor forskjell.

Og enig, burde ikke koste så mye. Men det er jo Linn Records som gjennomfører disse innspillingene, for at audiofile skal ha tilgang til kvalitetsmateriale (både plater og filer), så de tar seg nok litt ekstra betalt.
Men det er jo samme innspilling og tilsvarende kvalitet som sacd, hvorfor prisforskjellen da? Skal de ha 10 euro ekstra fordi det er en åpen løsning? De slipper jo å produsere en plate.

Ja har sjekket de, og holder meg langt unna. For det første har de kun lov å selge i USA. Det er DRM infiserte wma filer som ikke kan spilles på squeezebox eller enkelt konverteres til et åpent format. Og salgsbetingelsene er helt horrible. Jeg håper ikke dette er fremtiden for hi-rez nedlastinger. :'(

O

OivindJ

Gjest
Var dette virkelig så enkelt?

Lastet noen samples og skiftet til 24bit i Foobar.

Har ingen mulighet til å sjekke om det ble 24bit helt fram til dac`en, men det låt jammen veldig bra oppløst da.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
OivindJ skrev:
Var dette virkelig så enkelt?

Lastet noen samples og skiftet til 24bit i Foobar.

Har ingen mulighet til å sjekke om det ble 24bit helt fram til dac`en, men det låt jammen veldig bra oppløst da.
Min MacBook spiller 24bit/96kHz fra iTunes gjennom Toslink kabel via DAC (som indikerer 96kHz) ut i stereoen.
Som du sier: fantastisk oppløsning.

Har fått bekreftet at Airport kun overfører 44.1.

Dersom Sonos var i stand til å overføre 24bit/høy sampling rate, så ville den funnet en plass i hylla nå.
Noen som kjenner til om det finnes fjernkontroller til Transporter/Squeezebox som har funksjonalitet tilsvarende Sonos?

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Soundproof skrev:
Dersom Sonos var i stand til å overføre 24bit/høy sampling rate, så ville den funnet en plass i hylla nå.
Noen som kjenner til om det finnes fjernkontroller til Transporter/Squeezebox som har funksjonalitet tilsvarende Sonos?
Dette venter jeg på jeg også. Mitt håp er at iPhone vil kunne gå inn å styre musikkbiblioteket på iMacen med cover flow... Det hadde vært fett!! ;D

Ellers har jeg fortsatt ikke sett fjernkontroller i nærheten av Sonos. Desverre...

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Såvidt jeg forstår vil dette være mulig med iPhone. Så enten skaffe en nå, og kjøre DVD Jons crack, eller vente til den lanseres i Norge.
Selv om jeg hører rykter om at de ennå ikke har inngått kontrakt med en norsk leverandør. De ønsker å inngå avtale med en stor europeisk teleaktør, og dekke så mange land som mulig ...

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Soundproof skrev:
Har ikke prøvd dette selv men det påstås at surfebrettet Nokia N800 fungerer bra.
http://prisguide.hardware.no/product.php?productId=61124
Man bruker da wifi og slimservers web interface. Det finnes også et eget skin i slimserver spesielt tilpasset dette.
Har også lest at noen bruker Sony PSP.

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Morsomt du nevner Nokiaen. Har vurdert den, men da med Salling Clicker, gjennom en Mac.

Går og veier om jeg skal bygge opp et Mac-basert mediasenter, for musikk og AV, eller lage et separat audiosenter, med Transporter som hovedenhet.

Har prøvd PDA med innebygd WLAN, og det gikk utmerket. Satt til og med langt utenfor huset og "bestilte" låter vha Salling. Fikk opp all track-informasjon og cover-art, etc; og kunne søke nye spor. Men som det nevnes ovenfor - iPhone med coverflow funksjonalitet ville vært idéelt.

Topp Bunn