Nifelheim skrev:
Fyren bak uttalelsen er neppe rasist, men uttalelsene var rasistiske. ........... Slike ytringer og holdninger er uakseptable ....................
Her er du en smule, skal vi si "ulogisk" eller "ute av sync".
Du sier at du ikke tror mannen er rasist, samtidig mener du det han sa var (bevisst) rasistisk? Går det an da? Å uttale seg (bevisst) rasistisk er vel gjerne noe man kun kan gjøre hvis man er rasist?? En som ikke er rasist vil vel ikke gå rundt å uttale seg (bevisst) rasistisk?
Når du først frikjenner ham fra rasist stempelet kommer du etterpå og sier at han har rasistiske holdninger?? Igjen en smule ulogisk resonement silk jeg ser det. Har man rasistiske holdninger er man vel gjerne rasist i utgangspunktet?
Jeg tror, påstår ikke at jeg vet, at du kjære Niefel er så opptatt av å være politisk korrekt at du er "bending backwards" slik at du totalt mister oversikten. :-\ Alternativt viste du så stor fornuft, i motsetning til en viss "Kaizer-mann" at du har drukket opp øllet ditt istedet for å kaste det på noen, og i så fall har jeg stor forståelse for at du snubler litt i resonnementene dine. Der har vi nemlig alle vært, ja de fleste av oss i allefall

, så du har i så fall min fulle forståelse.