Hi-Fi forretninger Spaceworld/Soundgarden konkurs

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Hvor mange bedriver impulskjøp i Oslo av hifi som trenger fraktbil? Problemstillingen er bare en konstruksjon. Og en trenger ikke bil for å bevege seg med eleganse mellom kaffe og lytting.
Har vel ikke så mye å si om et kjøp er planlagt eller foretatt på impuls, det man kjøper skal likefullt fraktes hjem fra butikken. Det er ikke så veldig mange forhandlere som tilbyr gratis hjemlevering på døra, og bestiller man en bil for å få kjørt noe hjem er det fort en tusenlapp ekstra i omkostninger. Kanskje mer også. Er vel ikke så rart at man vil hente det man skal kjøpe selv, da.
 
2

2xJ

Gjest
Butikk = Logistikk, Begge deler koster kr.
Mono, ANTAR jeg har et voksent lager, siden dem er importør...
Lagerdrift er et fordyrende mellomledd.
Det billigste lageret er det som er på veien.... (Volvo har ca 80% av lageret sitt på veien til enhver tid).

Jeg vil tro at fremtiden vil bestå i at PRODUSENTEN selv står for lageret og får bestillinger fra WEB eller såkalte SHOWROOM.
Og sender direkte til kunde. Markedet for hifi er tross alt stupende.. rekruteringen til det vi holder på med, er ikke nok til og holde det igang på samme måte som idag....

/JR
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hvor mange bedriver impulskjøp i Oslo av hifi som trenger fraktbil? Problemstillingen er bare en konstruksjon. Og en trenger ikke bil for å bevege seg med eleganse mellom kaffe og lytting.
Har vel ikke så mye å si om et kjøp er planlagt eller foretatt på impuls, det man kjøper skal likefullt fraktes hjem fra butikken. Det er ikke så veldig mange forhandlere som tilbyr gratis hjemlevering på døra, og bestiller man en bil for å få kjørt noe hjem er det fort en tusenlapp ekstra i omkostninger. Kanskje mer også. Er vel ikke så rart at man vil hente det man skal kjøpe selv, da.
Bare impulskontrollen blir dårlig nok, er man sikret gratis hjemsending - enten av Hi-Fi eller asylanten selv. Selv Stereofil tilbyr det. Har knapt hentet hjem en eneste ting fra Stereofil jeg, men huset er fullt av ting derfra. Og ikke noen sånne Black Friday-greier. Kjøp til full pris eller litt mer så får du glade selgere. Og har du gjort det en gang, så går resten av seg selv.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Mange tanker og poenger her inne. Leste om Hifi Klubbens snuopperasjon, som virker interessant nok. Butikkene blir showrom og kundene bestiller over nett. Da slipper man iallefall å sende produktene mellom avdelinger.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
Ja, når man må ta seg en "liten" kjøretur eller flyreise for å få en demo, så er vel ikke slikt noe å gnelle over.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Mange tanker og poenger her inne. Leste om Hifi Klubbens snuopperasjon, som virker interessant nok. Butikkene blir showrom og kundene bestiller over nett. Da slipper man iallefall å sende produktene mellom avdelinger.
Umulig å få gode rabatter i de butikkene. Blir nok ikke lettere fremover virker det som.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
Ja, når man må ta seg en "liten" kjøretur eller flyreise for å få en demo, så er vel ikke slikt noe å gnelle over.
Har alltid lurt på hvordan man frakter Sf Aida med hundespann. Men ser her at det trolig ikke er noe problem:

https://www.abcnyheter.no/nyheter/v...steiner-ble-fraktet-over-200-kilometer-herfra
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
grammofon

Nei, det kan du si. Tok med fattern som kjøpte seg en flatskjerm til 18k, selvom det var 2k dyrere enn annen butikk i nærområdet. Spurte så om de hadde noen 803 som det var mulig å få noe deal på...nei...er du ikke villig til å betale det de koster, er du ikke rette kunden for 800 serien. Dette er omtrent som jeg husker jeg fikk det fortalt. Nei, bestilte meg heller noe annet jeg. :)
 

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Innlegg
134
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Bor i Oslo og kjøpte meg forsterker på onsdag. Gikk brillefint å ta den med på 37 bussen i rushen :D
Hjalp at den var klasse D da, hehe.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Det hadde ikke gjort noe om det ble et par butikker til da.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.046
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Trengs det flere? Norge stopper jo i Trondheim ;)
 

eijo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
334
Antall liker
294
Sted
Østfold
Torget vurderinger
3
Spennende.
Den godeste Terje begynner å få en respektabel rekke hifi bedrifter nå.
100% av mono
100% av kontrapunkt
65% av surround.no
og nå altså soundgarden.
Flink fyr dette.
Har han ikke en andel i Multirom også?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Spennende.
Den godeste Terje begynner å få en respektabel rekke hifi bedrifter nå.
100% av mono
100% av kontrapunkt
65% av surround.no
og nå altså soundgarden.
Flink fyr dette.
Har han ikke en andel i Multirom også?
Nei, i følge proff eies Multirom 100% av Stuart Andre Sæther Sharman. Men kan jo ha skjedd noe nylig da.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.509
Antall liker
102.787
Torget vurderinger
23
Trengs det flere? Norge stopper jo i Trondheim ;)
Strengt tatt så stopper vel Norge sånn ca. rett etter BRIMI i Gudbrandsdalen...:cool:

Med unntak av et par perler langt nord.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Trengs det flere? Norge stopper jo i Trondheim ;)
Strengt tatt så stopper vel Norge sånn ca. rett etter BRIMI i Gudbrandsdalen...:cool:

Med unntak av et par perler langt nord.
Egentlig ikke noe nytt i den påstanden. Oppfatningen "herrefolket" har av landet for øvrig, og betydningen av det, er ofte ganske nedslående og skremmende.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.428
Antall liker
12.517
Sted
Sørlandet
Trengs det flere? Norge stopper jo i Trondheim ;)
Nåja, eventuell Primare service må de sende lenger nord....
Trist at ikke Tromsø er med !
Det er veldig trist.
Enig! Primare trenger alle de servicepunktene dem kan få for maken til dårlig kvalitet skal man lete lenge etter. Samtlige av mine Primareprodukter måtte sendes nordover og jeg håper virkelig at dem har gjort noe med dette.

-BB-
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.731
Antall liker
21.597
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
^Hele Norge unntatt Groruddalen er er flott egentlig. ;)
Imbesile finner man over alt, men det er naturligvis flere av dem i områder med høy befolkningstetthet.

Nuvel. Han Ertzeid virker å være en ordentlig moroklump. Godt at bobestyrer ikke bet på.
 
Sist redigert:

Multirom

Bransjeaktør
Ble medlem
11.03.2014
Innlegg
178
Antall liker
157
Torget vurderinger
1
Spennende.
Den godeste Terje begynner å få en respektabel rekke hifi bedrifter nå.
100% av mono
100% av kontrapunkt
65% av surround.no
og nå altså soundgarden.
Flink fyr dette.
Har han ikke en andel i Multirom også?
Nei, i følge proff eies Multirom 100% av Stuart Andre Sæther Sharman. Men kan jo ha skjedd noe nylig da.
«Business as usual» hos oss.
Multirom er fortsatt mitt og har alltid vært det. Men jeg jobbet i Mono til 2012 før jeg startet opp Multirom i 2013, så mulig noen husker meg fra de tidene :)

Hilsen
Stuart
Multirom AS
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Det viktigske er vel at de har plasseret butikerne i områderne hvor der er et Købe kraftig fundament, så som Stavanger, Haugesund, Bergen, Tromheim( Olie Folket), Kansje Ulstein vik( Fiskerne), eventuelt, Oslo( Snylterne)

;)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
Egentlig ikke noe nytt i den påstanden. Oppfatningen "herrefolket" har av landet for øvrig, og betydningen av det, er ofte ganske nedslående og skremmende.
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Har man forresten fått betalingsterminaler som tar kort med chip nord for Trondheim nå? Sist jeg kjørte nordover og måtte fylle diesel i Grong, så kunne man bare bruke bankkort med stripe til å betale med. :)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Har man forresten fått betalingsterminaler som tar kort med chip nord for Trondheim nå? Sist jeg kjørte nordover og måtte fylle diesel i Grong, så kunne man bare bruke bankkort med stripe til å betale med. :)
Usikker på det. Her oppe i Finnmark går det mest i bytte av varer og tjenester. Gunstig på mange måter, ikke minst skattemessig.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.944
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
Egentlig ikke noe nytt i den påstanden. Oppfatningen "herrefolket" har av landet for øvrig, og betydningen av det, er ofte ganske nedslående og skremmende.
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
Det skuldast all den friske lufta. I byane til søringane er det såpass mykje NOx og anna skit at det slår seg på sinnet....
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Har man forresten fått betalingsterminaler som tar kort med chip nord for Trondheim nå? Sist jeg kjørte nordover og måtte fylle diesel i Grong, så kunne man bare bruke bankkort med stripe til å betale med. :)
Usikker på det. Her oppe i Finnmark går det mest i bytte av varer og tjenester. Gunstig på mange måter, ikke minst skattemessig.
Kanskje derfor det ikke er fler som ferierer i Finnmark enn det faktisk er, det er så slitsomt å bare kunne betale med kontanter og få igjen veklsepengene i reinsdyr.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
Egentlig ikke noe nytt i den påstanden. Oppfatningen "herrefolket" har av landet for øvrig, og betydningen av det, er ofte ganske nedslående og skremmende.
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
Det skuldast all den friske lufta. I byane til søringane er det såpass mykje NOx og anna skit at det slår seg på sinnet....
Godt sagt. Som kjent bor jo alle de fordømte søringan i Oslo hvor det bare er knivstikking, heroinoverdoser, og forurensing.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Skal Soundgarden overleve så må de ikke tenke distriktspolitikk, en butikk plassert der ingen skulle tru at nokon kunne bu vil dra ut det lille overskuddet de andre butikkene generer. Sterke enheter med et godt utvalg er det beste. Dette finner min navnebror ut av.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Du verden hvor problematisk det er å bo i Oslo-området i forhold til å kunne få tilgang og kunne nyttiggjøre seg tilbudet på hifiutstyr. Hadde jeg ikke bodd i Finnmark hadde jeg nesten syntes synd i dere. Sytpeiser kaller vi slikt her oppe.
Egentlig ikke noe nytt i den påstanden. Oppfatningen "herrefolket" har av landet for øvrig, og betydningen av det, er ofte ganske nedslående og skremmende.
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
Det skuldast all den friske lufta. I byane til søringane er det såpass mykje NOx og anna skit at det slår seg på sinnet....
Ser ut til at det er noe i lufta i Bergensområdet også, mange avvikere der borte og et politi som ikke virker. Til og med våre nye landsmenn med NOx forgiftning har skjønt det og reist over langfjella.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.944
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Terje er svært dyktig, ikkje berre innan hifi. Elles er det bra å ikkje bu for tett på hifibutikkane. Då går ein på besøk så ofte at det ikkje lenger er stas. Handhelsing, kaffi (eller øl) er det eg forventar no, pluss ekstra gode tilbod og analogt oppsett (med rør) til bakgrunnsmusikken.
Når det er sagt, er eg uroleg med tanke på rekrutteringa innan godlyd. På alle måtar.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.944
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
Det skuldast all den friske lufta. I byane til søringane er det såpass mykje NOx og anna skit at det slår seg på sinnet....
Ser ut til at det er noe i lufta i Bergensområdet også, mange avvikere der borte og et politi som ikke virker. Til og med våre nye landsmenn med NOx forgiftning har skjønt det og reist over langfjella.
Du tenkjer på Danmarksplass, skjønar eg?
 
Topp Bunn