SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    31.576
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så du mener at et tre headshell låter likt som aluminium hvis de veier det samme?
    Nope.... Det var ikke det, jeg skrev.
    Men jeg mener/tror/tviler på, at du hører materialeforskjell på 2 skruer, som i gjennemsnitt veier
    2 gram tilsammen på sammlet vekt (pu og headshell) på +20 gram.
    Om du analyserer oppbyggning av pickup, vet du også hvilken innflytelse, vektforskjell gjør.
    Meg om det. Dette er din tråd. Ikke bry deg med babblet mit. 😁
    Storkos deg du🥰

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    80 Anniversary Klipschorn

OK , bare å innrømme - dette var bæltøft 🤩

Hvilke andre høyttalere har vært produsert kontinuerlig i 80 år !?
    Klipschorn ble patentert i 1946 - og kommer altså nå i en jubileumsutgave
    bedre enn noen gang. De har fjerna toppkassa , og brukt et annet design på topphornet.
    Delefilteret er aktivt - i et separat kabinett. Må bare tørke litt sikkel her.....

klipschorn-80th-anniversary-loudspeakers.jpg
    Klipschorn-80th_up-close-in-moody-listening-room_2000x2000.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Bye Bye Blackbird

Keith Jarrett Trio sin hyllest til Miles Davis som døde bare to uker før innspillingen av albumet.

Lyden sitter som aldri før her synes jeg - (nei, jeg har ikke målt 🤭 ) Her går det på ren musikkinnlevelse.
    Om ikke det var musikkopplevelser det dreide seg om så ble hobbyen litt meningsløs for min del.

Keith Jarrett mumler som aldri før også (dessverre). :LOL:

BBB.jpg

Singh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Antall liker
    2.520
    Torget vurderinger
    2
    Hørte låta når den kom ut, ikke noe gitar shredding her. Bare velspilt og nydelig gitar spill, er spent på plata når den kommer i august.

Og det går vel noen timer føre du får lys i lampa.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Hørte låta når den kom ut, ikke noe gitar shredding her. Bare velspilt og nydelig gitar spill, er spent på plata når den kommer i august.

Og det går vel noen timer føre du får lys i lampa.
    Ja, lampa er pakket vekk så langt. Kommer til å pusse opp skroget før høsten - da det er greit å drive med sånt ute. Resten blir noe man tar over sommeren.

Jeg likte også at det ikke er noe imponator greier på gitar - ingen av dem har egentlig noe å bevise. Dønn solide musikere begge to.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.546
    Steve & Steve

To av Progrockens beste gitarister lager album sammen. Dette høres lovende ut.

O`lala så lekkert!
    Ser at de herrer er og hygger seg i studio hos Peter Gabriel :cool:
    Skal vi skrive til PG/SH, og høre om vi kan få være helt stille absorbenter under opptak i hvert vårt hjørne S?

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    O`lala så lekkert!
    Ser at de herrer er og hygger seg i studio hos Peter Gabriel :cool:
    Skal vi skrive til PG/SH, og høre om vi kan få være helt stille absorbenter under opptak i hvert vårt hjørne S?
    Det hadde vært noe. Kan jo smiske meg innpå da jeg har snakka med Hackett backstage tidligere 😊

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    37.886
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Denne Andy Summers er nok noe for deg Soundscape? Minner meg litt om Crimson og Andy har vel jobbet med Fripp tidligere, og visst kan man høre Police her også særlig på sporet Nowhere.
    Knallbra lyd👍 på vinylen ivf🙄
    20260628_183819.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Denne Andy Summers er nok noe for deg Soundscape? Minner meg litt om Crimson og Andy har vel jobbet med Fripp tidligere, og visst kan man høre Police her også særlig på sporet Nowhere.
    Knallbra lyd👍 på vinylen ivf🙄
    Jeg har noe Summers. Men ikke hørt denne. Skal sjekkes ut !

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.830
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Well, me and Frank we're the best of friends...

Jeg er Cooder-fan. Spilt denne veldig mye.
    Bop till you drop er forøvrig det første albumet på en stor label som ble innspilt digitalt. Og det, dessuten meget velgjort.

"Bop Till You Drop was the first digitally recorded major-label album in popular music. The album was recorded at Amigo Studios in North Hollywood, Los Angeles on a digital 32-track machine built by 3M, which at the time carried a price tag of $115,000.[2][3] When discussing the impact of the digital recording process, Cooder commented that "for the first time, we are hearing back exactly what we played. Instead of noise, we hear each little sound perfectly...For guitars, the textures come out. You get that real finger-chord skin sound, that brushy feel.""

Topp musikere med bl a Keltner på trommer og duett med soulstjerna Chaka Khan.

Albumet peaka #62 på US Billboard, men inne på topp ti i New Zealand og Norge!
    Er vel snart ingen som er så gamle så de husker DET?! 😄

På en bra rigg låter dette albumet adskillig bedre på vinyl enn digitalt, hvis plata ellers ikke er stygt håndtert og ødelagt.

Beklager at jeg ble litt revet med og tar plass.😎

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Well, me and Frank we're the best of friends...

Jeg er Cooder-fan. Spilt denne veldig mye.
    Bop till you drop er forøvrig det første albumet på en stor label som ble innspilt digitalt. Og det, dessuten meget velgjort.

"Bop Till You Drop was the first digitally recorded major-label album in popular music. The album was recorded at Amigo Studios in North Hollywood, Los Angeles on a digital 32-track machine built by 3M, which at the time carried a price tag of $115,000.[2][3] When discussing the impact of the digital recording process, Cooder commented that "for the first time, we are hearing back exactly what we played. Instead of noise, we hear each little sound perfectly...For guitars, the textures come out. You get that real finger-chord skin sound, that brushy feel.""

Topp musikere med bl a Keltner på trommer og duett med soulstjerna Chaka Khan.

Albumet peaka #62 på US Billboard, men inne på topp ti i New Zealand og Norge!
    Er vel snart ingen som er så gamle så de husker DET?! 😄

På en bra rigg låter dette albumet adskillig bedre på vinyl enn digitalt, hvis plata ellers ikke er stygt håndtert og ødelagt.

Beklager at jeg ble litt revet med og tar plass.😎
    Alltid hyggelig med dine innlegg blues... så bare kjør på. Skikkelig stjernelag på det albumet der - jeg fikk med meg konserten på Chateau Neuf i Oslo også. 🎶

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.360
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Acoustic System International LiveLine std

Reference kabelen fra samme sted ble en stor suksess i oppsettet her , så når standard
    versjonen dukket opp tar jeg sjansen på å teste den mellom riia og preamp.
    Det er en hybrid sølv/kobber kabel lik reference, men litt mindre påkostet.
    Satser da på at ormegården blir på stell - og synergien på plass igjen.

På vei i post/Bring systemet et sted i Norges land.

Acoustic-System-Liveline-audio-interconnects-RCA.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn