SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.880
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Det er det samme her, ikke noe forskjell med en god strømforsyning men føles godt å få vekk vorta :)
    Har også lurt på den kabelen fra Anzus :ROFLMAO: Fy fader så galt.
    Nyt helgen sound

mvh
    Takk det samme motoren. Når det gjelder Ansuz , så kan man vel undres over det meste fra den kanten når man ser prisene. 😳

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.880
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Stonedhenge

Denne skiva fra 1968 var en av de aller første skivene jeg hadde på vinyl.
    Den ble fullstendig spilt ihjel på en gammel Philips platespiller - så CD'en er
    nok mer egnet til å nytes i dag.

Rent musikalsk har den faktisk holdt seg godt synes jeg. Remastringen fra desember 2001 er også
    overraskende god - med det meste av dynamikken i behold. Stereo var såpass nytt enda at det panoreres
    og lekes med diverse effekter. Ikke rart jeg ble audiofil når jeg lå med hodet mellom høyttalerene og
    lyttet på denne som guttunge. Ten Years After fortjener mer oppmerksomhet .

1.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.880
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Perilous

Glass Hammer er et av de bandene som har valgt å ikke være på streamingplattformer.
    Skivene må derfor kjøpes fysisk eller ved nedlasting. Jeg har de beste på CD.

Flere av skivene er sterk influert av Yes. Vokalist Jon Davison ble senere med i Yes - og har vært medlem siden.

glass hammer.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.880
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    🎶 🎶 🎶

Hadouk Trio på CD mens man funderer på det som egentlig burde vært gjort i dag.:rolleyes:

Alle kilder spiller veldig tilfredsstillende nå , så jeg tenker ting blir værende slik de er fremover.
    Man kan sikkert kaste seg på dsp kjøret osv. - men så lenge ingen frekvenser plager meg på den ene eller andre måten

føler jeg ingen behov for det. Musikken står i sentrum for tiden, og jeg nyter både det som er bra og mindre bra innspilt.

Med andre ord - jeg er fornøyd !

1.jpg
    4.jpg
    gyro.jpg

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    31.088
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Yepps....... Sånn skal det føles.
    Samme her.
    Vinylen låter fantastisk.
    CD låter passe bra uten irriterende sibilanter.
    Selv YouTube fra PC på tross av "billige PCM-5100" i den i preen innebyggde dac´en låter bra.
    Her skal ingenting byttes ut (foreløpig) 😁
    Solen skinner, kaffen er varm, ølet er kaldt.
    Herligt 🥰

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.880
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Yepps....... Sånn skal det føles.
    Samme her.
    Vinylen låter fantastisk.
    CD låter passe bra uten irriterende sibilanter.
    Selv YouTube fra PC på tross av "billige PCM-5100" i den i preen innebyggde dac´en låter bra.
    Her skal ingenting byttes ut (foreløpig) 😁
    Solen skinner, kaffen er varm, ølet er kaldt.
    Herligt 🥰

Det høres meget bra ut !

Noen ganger føler jeg man kan gå seg vill i jakten på perfeksjonisme. Henge seg for mye opp i små detaljer (som egentlig ikke er så viktige), og miste litt fokus på hva det egentlig bør dreie seg om - Musikken !
    Jeg har lært meg å gi litt mer faen , og fått til en sound som oppleves mer "live" - både på digitalt og vinyl. F.eks foretrekker jeg lyden fra Gyro'en uten pucken som veldig mange bruker. Spilleren er kanskje ikke like kontrollert som Garrard'en var , men det er nettopp den litt mere løssluppene følelsen jeg liker.
    Opplevde det samme når jeg byttet kabel fra DAC - alt spiller friere og mer åpent.

En venn av meg var nylig innom og spurte om jeg hadde forsøkt å senke sub'en en db. Det ble da spilt en skive med mye tyngde i bunnen. Jeg sa at det kan jeg godt gjøre , men da vil du kanskje oppleve at de 10 neste skivene låter en db for tynt i bunnen. Sub'en er ingen tonekontroll , og oppsettet gir meg fokus på musikken
    selv om man ikke nødvendigvis er enig med de som har sittet ved spakene i studioet.

Ha en super dag i solen ! 🎶 ☀🍺

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    31.088
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Skal sjekkes..... Takk !! (y)
    Ved nermere ettertanke......... Hadde en "GratisFrakt" til gode hos "Vinylpladen",
    så nå er den "bare" bestillt på din annbefaling 😁

Sist redigert:

Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    1.160
    Sted
    Hadeland
    Det høres meget bra ut !

Noen ganger føler jeg man kan gå seg vill i jakten på perfeksjonisme. Henge seg for mye opp i små detaljer (som egentlig ikke er så viktige), og miste litt fokus på hva det egentlig bør dreie seg om - Musikken !
    Jeg har lært meg å gi litt mer faen , og fått til en sound som oppleves mer "live" - både på digitalt og vinyl. F.eks foretrekker jeg lyden fra Gyro'en uten pucken som veldig mange bruker. Spilleren er kanskje ikke like kontrollert som Garrard'en var , men det er nettopp den litt mere løssluppene følelsen jeg liker.
    Opplevde det samme når jeg byttet kabel fra DAC - alt spiller friere og mer åpent.

En venn av meg var nylig innom og spurte om jeg hadde forsøkt å senke sub'en en db. Det ble da spilt en skive med mye tyngde i bunnen. Jeg sa at det kan jeg godt gjøre , men da vil du kanskje oppleve at de 10 neste skivene låter en db for tynt i bunnen. Sub'en er ingen tonekontroll , og oppsettet gir meg fokus på musikken
    selv om man ikke nødvendigvis er enig med de som har sittet ved spakene i studioet.

Ha en super dag i solen ! 🎶 ☀🍺
    Veldig fint og lese at musikken står i sentrum og ikke målekurver, jeg har også gitt litt faen i om det er perfekt eller ikke så lenge jeg koser meg, kjøpte et par billig suber siden Tannoyene trenger litt i bunn i dette rommet og dette låter langt i fra perfekt men du verden så mye mer moro. Jeg solgte mic og fjernet REW fra pc, for meg ble det bare en stressfaktor.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    45.880
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    Veldig fint og lese at musikken står i sentrum og ikke målekurver, jeg har også gitt litt faen i om det er perfekt eller ikke så lenge jeg koser meg, kjøpte et par billig suber siden Tannoyene trenger litt i bunn i dette rommet og dette låter langt i fra perfekt men du verden så mye mer moro. Jeg solgte mic og fjernet REW fra pc, for meg ble det bare en stressfaktor.
    Jeg tenker - så lenge innspillinger lydmessig spriker i alle retninger , hvor er da poenget med å finspikke på frekvensskurver til krampa tar en ? Alt låter uansett
    forskjellig. Noe vil sikkert spille bedre med strake kurver, andre ting - not so much. Jeg mener man fint kan finne "nerven" i musikken , selv om rommet bidrar til at alt ikke er "perfekt". Foretrekker heller et livlig lydbilde med rike klangfarger - fremfor korrekt uten sjel.

Vi er vant til å orientere oss i rom hvor klangen er med å angi størrelse og perspektiv. Et dødt rom låter for meg litt kunstig , selv om man har rattet inn frekvenskurvene så direktelyden er korrekt. Enkelere med hodetelefoner da - hvis det er romklang man vil utelukke.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn