SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tenker å hente mine små Quad høyttalere på verkstedet inn i varmen , så da passet det bra at disse dukket opp. Eltax Monitor III med noen små issues som kan fikses.
    Litt søl på ene fronttrekk , nederste del av spikes mangler - de har bassporter i bunnen. Ellers har den ene diskanten noen små bulker. Vet ikke hva disse kostet nye . Uansett , jeg betalte en 100 lapp - så jeg har litt å gå på tror jeg. Testes utpå kvelden en gang.

    Eltax par.jpg


    Eltax terminal.jpg


    Og så måtte jo denne hippie-bobla bli med i samlingen til barnebarna da :) ( Alt fra den lokale bruktsjappa).

    Boble.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Eltax Monitor III til 500 Australske dollar - drøyt 3000 her da kanskje ….

    https://www.avhub.com.au/product-reviews/hi-fi/eltax-monitor-iii-bookshelf-loudspeakers-392528


    Nysgjerrigheten tok overhånd - høyttalere koblet opp. Alt utstyr er testet før salg sies det, men den testen kan du få billig.
    Ene bassen skurres som pokker - så da ble de fort koblet ned igjen gitt. Får slenge de i hylla og se om jeg gidder å gå videre med det.
    En hundrings er vel ikke det største tapet man har gjort i hi-fi verdenen.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nå har det neimen ikke vært sykkelprat på lange tider her. Etter å ja jåla opp tursykkelen med Brooks komponenter , Velo Orange skjermer og cruiser styre så har raceren blitt stående i garasjen. Bukkestyre blir aldri helt min greie.

    giant2.jpg

    giant4.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Men , jeg har liksom blitt litt glad i raceren også da - så inntil videre ble det en liten konvertering fra bukkestyre til Moon Cruiser. Passe jobb en regnversdag. Så utrivelig ute at jeg like gjerne hentet den inn i varmen. Så har man anlegget og kaffemaskinen innen rekkevidde. Nå skal bare vaiere strammes til og finjusteres så er det tut og kjør.

    giant1.jpg

    giant3.jpg

    giant2.jpg


    Og så Cappuccino da , mens Greatful Dead live står for underholdningen. Hvem sa at regnvær bare var noe dritt ?

    coffee.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    En rask testrunde med sykkelen ble like godt en tur ned til fjorden. Ombygging 100% vellykket.

    Nu skal det nytes kaffe med nyoppdaget band på anlegget. Freedom to Glide. To karer fra et tidligere Pink Floyd tribute band. Ligger tre album på Tidal som er verd å sjekke ut .

    seed.jpg

    fall.jpg

    rain.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Etter en stund med mye dropouts ved streaming og nettverksproblemer så fant jeg ut at jeg skulle laste ned noen apper på nytt og gå gjennom hele systemet. Som sagt så gjort - det vil si etter å ha glemt passord , knota og styra noen timer og konfigurert det hele på nytt så er problemet der fremdeles. Og det er først da jeg sjekker kabelen bak streameren - som seff har hoppet ut . Den har da gått på dårlig trådløs forbindelse fra modemet , og jeg kunne spart meg for alt styret. Ja-ja , NÅ er alt på stell i alle fall , selv om egoet og stoltheten fikk seg en smell.

    streaming.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Du har i hvert fall baller nok til og innrømme at du prøvde å løse problemet i feil ende, uten å gjøre kabelsjekk (sparke i dekka) og sjekke alle koblinger (lukket opp panseret på bilen og dro i noen kabler) før du hev deg over digitullet. Kudos til deg for det Soundscape :cool:
    Jeg ser du har lastet opp litt kvalitetsmusikk på skjermen :cool:
    Jeg verker etter vinylutgaven, og en mer edruelig CD utgivelse.
    Som nevnt annensteds finner jeg Danny Careys slagverk arbeid og musisering å være verdt hele skiva.
    Fy skamme skinn hva den mannen kan daske trommer.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du har i hvert fall baller nok til og innrømme at du prøvde å løse problemet i feil ende, uten å gjøre kabelsjekk (sparke i dekka) og sjekke alle koblinger (lukket opp panseret på bilen og dratt i noen kabler) før du hev deg over digitullet. Kudos til deg for det Soundscape :cool:
    Jeg ser du har lastet opp litt kvalitetsmusikk på skjermen :cool:
    Jeg verker etter vinylutgaven, og en mer edruelig CD utgivelse.
    Som nevnt annensteds finner jeg Danny Careys slagverk arbeid og musisering å være verdt hele skiva.
    Fy skamme skinn hva den mannen kan daske trommer.
    Ha-ha, man må tåle å drite på draget som man sier på landet. TOOL - ja det albumet har jo en egen tråd her på hfs, uten at jeg har lest den så veldig nøye. Forventningene kan lett ødelegge for et album , og jeg tror mange hadde skrudd de høyt . Ikke årets viktigste album nei, og neppe det beste fra TOOL , men bra i forhold til svært mye som gis ut i dag. Er heller ikke av dem som er villig til å betale 1299 kroner for CD'en , men kjøper den nok i vanlig utgave (om det kommer noe sånt). Enig i at trommespillet er mye av greia .
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det var egentlig veldig kjekt å sitte foran anlegget med en cappuccino i dag, men burde kanskje lufte skrotten litt - evt. en tur med kamera over skulderen Begynner å bli litt høstmotiver ute - her fra siste utflukt med min turcruiser for et par dager siden.

    R.jpg

    S3.jpg

    T2.jpg

    U.jpg

    D.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    En liten morgenstund foran anlegget før jeg skal ut på diverse oppdrag i dag. Fått sansen for det bandet her som jeg nevnte tidligere. Denne spinner på CD .

    0002649510_10.jpg


    Ellers begynner høsten å få grep utenfor. Tok raceren en siste tur mandag før veiene blir for våte og glatte. Noen bilder har det og blitt på disse turene. Dette får sette stemningen for høsten.

    roots.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nydelig høstbilde! Hadde passet som motiv på den Rain cden :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Takker , det siste bildet (i post 1533 ovenfor) er ett av de jeg er mest fornøyd med fra det stedet der. Noe som kanskje forteller litt om hva slags bilder jeg foretrekker. Fotointeressen startet i 18 års alderen , og mange av de beste naturbildene mine tok jeg kanskje rundt 1983-84. Mye fordi jeg i den perioden var veldig mye på fjellet - og således oppsøkte motivene gang på gang.
    Det spennende med naturfoto er at man er avhengig av det rette lyset. Samme sted kan fremstå som helt forskjellig fra gang til gang , og finner jeg et bra sted oppsøker jeg det gjerne mange ganger under forskjellige forhold. Ble en tur ned til sjøen i dag også, men ikke det store bilde-kicket.

    Noen snapshots fra skogen i dag.

    U.jpg

    R.jpg

    Q.jpg

    T.jpg



    W.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    RYMDEN - altså Bugge Wesseltoft og kompet fra E.S.T. har sluppet en live skive med tre låter nå. Første skiva deres synes jeg lovet godt for fremtiden , men bandet var ikke samspilt nok enda. Dette har bedret seg enormt på siste live skiva. Faktisk på nivå med det beste fra E.S.T. dette her. Håper på mer musikk fra Rymden fremover.

    rymden.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Noen ganger ramler det ned bra musikk man ikke har hørt før . Jeg kjenner godt til bandet Airbag , men at gitarist Bjørn Riis i tillegg har flere solo-album har gått meg forbi. Siste skiva spilles nå , og så langt liker jeg veldig godt det jeg hører !

    BjørnRiis_AStormIsComing.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: One

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Denne har jeg ikke hørt siden jeg gjorde noen oppgraderinger på anlegget. Har veldig forhold til eldre Steely Dan , og har således "glemt" dette litt senere albumet en stund. Deilig blanding av taight bass og luftig lydbilde , hvis man skal hi-fi nerde litt - og det skal man jo noen ganger.

    sd.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    HFS tidligere i dag - med Harman Kardon GLA-55 høyttalere

    HFS.jpg


    Men, det ble for fint vær til å sløve inne - så en lengere tur med min tur-cruiser ble gjennomført. Måtte nedom stranda en tur på hjemveien - begynner å bli obligatorisk.

    C.jpg

    D.jpg
     

    One

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2015
    Innlegg
    54
    Antall liker
    63
    Sted
    Akershus
    Etter å ha hørt to sanger av skiva på youtube, vet jeg at jeg kommer til å utforske mer av Bjørn Riis.
    Mye flott "drift" innimellom a la D. Gilmour.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Etter å ha hørt to sanger av skiva på youtube, vet jeg at jeg kommer til å utforske mer av Bjørn Riis.
    Mye flott "drift" innimellom a la D. Gilmour.
    Da vil jeg anbefale å sjekke Airbag også. Finner mer Pink Floyd inspirasjon der. Bare sjekk coveret på dette albumet - nesten en hyllest til Hipgnosis som lagde mange av PF coverene.

    airbag.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Litt youtube surfing her


    Efter mitt skjønn en av da aller beste trommeslagerne der er innen sin genre.
    Ja, Gavin Harrison er nesten i en egen liga. Utrolig presist og rent , samtidig har han sin egen signatur . Fascinerende med alle de små variasjonene han legger inn hele tiden. Jeg har (som mange andre her inne) sett ham live med King Crimson - og på tross av 3 gode trommiser , så føler jeg det var Gavin som var hovedmannen der. Så ham også på Rockefeller med Pineapple Thief . Pokker heller - vi tar med 21.st Century også.....

     

    One

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2015
    Innlegg
    54
    Antall liker
    63
    Sted
    Akershus
    Tenkte jeg ville vente med å kommentere denne gruppa etter gjennomhøring, men etter bare en låt vet jeg at bandet er noe annet enn bare "wannabes". Er vel nå inne på spor fire av The Greatest Show On Earth. Dette er sœrdeles godt utført. Herre Jemini, visste ikke om denne gruppa i det hele tatt. Når det er sagt, spilte nettopp åpnings-sporet på albumet All Rights Removed. Flott driv:)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Måtte mimre litt her når jeg var inne på Hipgnosis. Har et par bøker med smått legendariske covere de lagde. Var noe av det jeg savnet mest ved CD kontra LP husker jeg. Den lille folderen i CD plata ga ikke samme godfølelsen som å utforske et vellaget vinylcover. Rene kunstverk å finne der.

    hipgnosis2.jpg


    hipgnosis.jpg


    Bare sjekk DEN lista over platecover de har laget :

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hipgnosis
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tenkte jeg ville vente med å kommentere denne gruppa etter gjennomhøring, men etter bare en låt vet jeg at bandet er noe annet enn bare "wannabes". Er vel nå inne på spor fire av The Greatest Show On Earth. Dette er sœrdeles godt utført. Herre Jemini, visste ikke om denne gruppa i det hele tatt. Når det er sagt, spilte nettopp åpnings-sporet på albumet All Rights Removed. Flott driv:)
    Hyggelig at det traff , man kjenner jo igjen Bjørn Riis der også , men allikevel litt annerledes enn soloplatene hans. Da lar jeg musikken stilne og går ut og raker løv i hagen :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Så forunderlig enig med deg i ditt utlegg om mester Harrisons gjøren og laden på slagverket alene, og sammen med andre Soundscape.
    Under King Crimson konserten jeg overvar i første runde for 3 år siden på Sentrum Scene var det Gavin Harrison som pekte seg ut i positiv forstand.
    Og i sekvensen hvor hver av trommegutta hadde sitt soloparti skvatt jeg i ren fryd når nevnte herremann rappet til skarptromma med kveldens mest markante slag og dro avgårde i en myriade av slagkombinasjoner og finurligheter. Det høres veldig tydelig hva han slår på. Ståpels utenpå genseren var et faktum :rolleyes:

    Ellersmessig er et knippe av Freedom to Glide på vei inn :cool:
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hyggelig kaffeprat hos jorwed i dag , og som vanlig står det fristelser i enhver krok :) Ryktes om et salgsfremstøt snart - så vær på vakt folkens.

    Hadde minst halvparten på digital , men vinyl har jo sin sjarm. Kvelden blir 100 % analog kjenner jeg .

    Vinyl.jpg


    vinyl2.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Magma leverte en bra konsert søndag. I slutten av mnd går turen igjen til Cosmopolite for å se de gutta her. Teknisk nivå i særklasse.

     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har tidligere nevnt Adam Holtzman - for mange kjent som keyboard spilleren i Steven Wilson Band. Men han har lang bakgrunn innen jazz , blant annet med Miles Davis.
    21.november gjester han Oslo med eget band - og av alle steder på Herr Nilsen ! Billett er innkjøpt, november blir en bra konsert mnd.

    Steven-Wilson-Stuttgart-(c)-Diana-Nitschke-small.jpg
    miles-adam.jpg


     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Vurderer en tur på hhv Holtzman og The Aristocrats selv. The Pineapple Thief og OrK i Oslo var moro, både Gavin H og Colin E var jo der. Sto forresten ved siden av trommisen i Oak under konserten, en hyggelig kar som kan sine saker han og.:)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn