SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Så får man nerde litt sykkel igjen. Nytt styrestem ga en mindre aggressiv sittestilling som passet meg bra. Nye pedaler til hverdagsbruk også montert.

    Da gjenstår det å bytte styretape så er den klar for mange mil .


    giant3.jpg

    giant6.jpg


    giant4.jpg

    giant8.jpg


    Skal man gå litt crazy - eller mer diskret ? Ikke helt sikker enda:

    lizard-skins-dsp-bar-tape-3-2mm-camo-2017-red.jpg

    Lizard_Skins_DSP_Lenkerband_3_2mm_black_camo[640x480].jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hvitt er pent når det er rent og matcher setet ditt:) ellers det med røtt i Lizzard Skins?
    Det er akkurat det - når det er rent. Hvilket det ikke er lenger :) Lizzard i rødt/sort/sølv tar jo opp alle fargene i sykkelen - så vi får se. Setet er for øvrig overraskende bra. Tydeligvis flere en Brooks som kan lage seter allikevel ! Det er en " Selle Italia Max Flite Saddle ".
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Finn en feil på denne sykkelen. Det gikk en eike i bakhjulet i dag, men den ødela heldigvis ikke noe annet. Forrige sykkelen gikk det en eike inn i drevet bak som ødela det meste bak der - inkludert et 8 kantet vindskeivt hjul :) XXL hadde eiker på verkstedet - så jeg kjøpte med meg 3 stk.


    Giant Midtsjøvann.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.454
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Midtsjøvann?
    Finn en feil på denne sykkelen. Det gikk en eike i bakhjulet i dag, men den ødela heldigvis ikke noe annet. Forrige sykkelen gikk det en eike inn i drevet bak som ødela det meste bak der - inkludert et 8 kantet vindskeivt hjul :) XXL hadde eiker på verkstedet - så jeg kjøpte med meg 3 stk.


    Vis vedlegget 546605
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    JA - tråkka litt innover i Enebakk og stoppet ved Midtsjøvann på hjemveien. Fint lite vann det. Hender jeg sykler dit en tur med Amsterdam sykkelen også.

    Cortina.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så får man nerde litt sykkel igjen. Nytt styrestem ga en mindre aggressiv sittestilling som passet meg bra. Nye pedaler til hverdagsbruk også montert.
    Å tilpasse en racer kan på mange måter sammenliknes med å sette opp en PU på en platespiller. Det er mye geometri, avstander, vinkler osv som må på plass for at den skal være optimal:). Jeg fikk heldigvis hjelp av butikken (på rulle) når jeg kjøpte sykkelen.
    Fikk med 2 stem, som begge har tilpasset lengde. Det ene gir litt mer oppreist sittestilling enn det som er montert i dag.

    002.jpg


    Setet er også tilpasset med "riktig" bredde, avstand og vinkel. Selv om det er stein hardt fungerer det bra. Såpass bra at jeg kjøpte samme modell til terrengsykkelen.

    001.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Tror det er mange som gir opp sykkelen fordi den ikke er riktig satt opp - evt. feil rammestørrelse. Ikke alt som kan hentes inn på å justere stem osv.
    Det setet er jo ikke så ulikt det jeg har - som også funker meget bra.

    Max_Flite_Gel_Flow[640x480].jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg var jo skeptisk til bukkestyre i utgangspunktet og hadde planer om å bygge om sykkelen til rett styre / cruiser før jeg hadde kjøpt den . Sånn som den er satt opp nå funker den såpass bra at jeg tror ikke jeg vil røre den. Full Ultegra drivlinje og bremser , så jeg føler det er litt teit å begynne å mekke på den. Beholder den heller som den er som en bra kondisjonstrening , evt. selger unna om "den ultimate" sykkel skulle dukke opp - evt. bygges opp av meg selv. Har en som frister , men den befinner seg langt oppe i Trøndelag et sted...……….


    Det er ikke denne jeg har på hånd , men dette er mer stilen jeg så for meg en ombygd landeveissykkel.

    cafe-century-blk-xv-21.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    For fint vær å holde seg inne , men litt musikk til en lengere frokost får man unne seg en solskinnsdag. Kjøpte de to siste albumene til Nad Sylvan på cd , så de har fått en del spilletid. Han er vel kjent for de fleste som vokalisten til Steve Hackett , men lager bra musikk på egenhånd også. Og han har etter hvert et nettverk av bra musikere som bidrar på albumene . Alt ligger på Tidal for de som måtte føle trang til å sjekke ut.


    R-10342910-1497835852-4010.jpeg.jpg


    Press_Cover_01.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    En rask sykkeltur til Nesset ved Bunnefjorden. Tenkte jeg fikk unne meg en softis når jeg var forbi og kjøpte en STOR. Steike den var ikke str. L , men heller type XXXL. De må jo ha splasha en liter is oppi den lille kjeksen. Med litt skjegg og bart var det neppe noe vakkert syn. Mer sånn type 2 åring som spiser softis selv for første gang :) Godt det var mye motbakker hjem , ellers hadde jeg fått i meg mer kalorier enn jeg brukte på turen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.921
    Antall liker
    8.211
    Torget vurderinger
    1
    En rask sykkeltur til Nesset ved Bunnefjorden. Tenkte jeg fikk unne meg en softis når jeg var forbi og kjøpte en STOR. Steike den var ikke str. L , men heller type XXXL. De må jo ha splasha en liter is oppi den lille kjeksen. Med litt skjegg og bart var det neppe noe vakkert syn. Mer sånn type 2 åring som spiser softis selv for første gang :) Godt det var mye motbakker hjem , ellers hadde jeg fått i meg mer kalorier enn jeg brukte på turen.
    Du kan trøste deg med at det går an an å deffe kalorier på andre ting. Det blir fort mye kos, men det tar man inn igjen hvis man er litt restriktiv utover høsten.

    Jeg var jo skeptisk til bukkestyre i utgangspunktet og hadde planer om å bygge om sykkelen til rett styre / cruiser før jeg hadde kjøpt den . Sånn som den er satt opp nå funker den såpass bra at jeg tror ikke jeg vil røre den. Full Ultegra drivlinje og bremser , så jeg føler det er litt teit å begynne å mekke på den. Beholder den heller som den er som en bra kondisjonstrening , evt. selger unna om "den ultimate" sykkel skulle dukke opp - evt. bygges opp av meg selv. Har en som frister , men den befinner seg langt oppe i Trøndelag et sted...……….


    Det er ikke denne jeg har på hånd , men dette er mer stilen jeg så for meg en ombygd landeveissykkel.

    Vis vedlegget 546697
    Jeg er ikke så glad i bukkestyrer -jeg hadde nok heller kjøpt en slik en.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Joda, litt må man unne seg av kalorier noen ganger. Sykkelen er justert såpass at den nok blir - i tillegg til andre sykler. Greit å blåse av gårde og trene kondisen av og til , og nakke / skuldre har det helt greit sånn som den er satt opp nå. Satte nettopp på 28 millimeter dekk på et ekstra hjulsett også , noe som er merkbart på komforten.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, her rekker man ikke gå og pisse en gang før jorwed har stelt i stand til lytte-treff . Kan fremdeles se avtrykk av ræva mi i sofaen der :)

    Spøk til alvor - vi småpratet rundt å samles igjen. Plass til de "vanlige" samt noen flere. Fredag 9.august ved 17.30 tiden var vel nevnt. Helt uformelt , og det blir nok som vanlig mye hyggelig prat - og kanskje litt musikk. Hvis værgudene er greie kan hende jorwed fyrer en grill utenfor her også. Bytte av plater ect. kan vi jo evt. lufte etter hvert , får først se om det passer for folk .

    soundscapes stereostue.jpg
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det høres jo uimotstålig fristende ut soundscape. Er nok på hytta tenker jeg så da er jeg i nærområdet også. Er det plass så kommer jeg gjerne og tar en lytt og prat. :):):)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.454
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dyret
    Ja, her rekker man ikke gå og pisse en gang før jorwed har stelt i stand til lytte-treff . Kan fremdeles se avtrykk av ræva mi i sofaen der :)

    Spøk til alvor - vi småpratet rundt å samles igjen. Plass til de "vanlige" samt noen flere. Fredag 9.august ved 17.30 tiden var vel nevnt. Helt uformelt , og det blir nok som vanlig mye hyggelig prat - og kanskje litt musikk. Hvis værgudene er greie kan hende jorwed fyrer en grill utenfor her også. Bytte av plater ect. kan vi jo evt. lufte etter hvert , får først se om det passer for folk .

    Vis vedlegget 548884
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det høres jo uimotstålig fristende ut soundscape. Er nok på hytta tenker jeg så da er jeg i nærområdet også. Er det plass så kommer jeg gjerne og tar en lytt og prat. :):):)
    Kan ikke på fredag allikevel. Kona hadde allerede booket oss opp. :(
    Lørdag/søndag er åpne.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Responsen på treff fredag er uansett ikke overveldende , så vi dropper fredagen. Jeg skal sjekke litt til uka , og satser på enten søndag eller en hverdag til uken.

    Legger ut en dato (eller to) om ikke lenge.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Prøver søndag førstkommende - altså søndag 11. august fra kl. 14.00. Vi dropper grilling da værutsiktene er av det fuktige slaget. En bøtte kaffe og litt forsfriskninger av den enkle sorten kan ordnes. Si gjerne fra om DU kommer !

    Lyttestolen er ledig - musikk finnes på CD og Tidal hi-fi( og en og annen vinyl-skive ) men vinyl er ingen referanse her. Når det er sagt så handler det ikke bare om å sitte å nerde i sweetspot , men om å treffes og skravle om løst og fast med en felles interesse i bunnen.

    Digitale kilder kjøres gjennom Auralic Vega , videre til Belles LA-1 preamp / Chord SPM 1200 E Power og Montana XP custom høyttalere. B&W DB-1 subwoofer fyller inn der rommet stjeler for mye bass.

    sweetspot.jpg


    speakers.jpg


    amps.jpg


    source.jpg
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.147
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Om det er spådd "uvær" drar jeg muligens tidlig fra hytta - og da er det jo en mulighet:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Artig med treff. Sa ifra til jorwed, men ble visst glemt.. Uansett,søndag går dårlig med litt for lang kjørevei og hektisk mandag. Kos dere :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.845
    Antall liker
    50.863
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Skal i 60 års lag lørdag til laaaangt på natt,så det er litt avhengi av formen ;)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn