SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Tre flotte spillere på rekke og rad. Har du kanskje enda flere?
    Definitivt alt for mange ja . Har to stk. Lenco , en TD 126 / SME samt en Kenwood KD 600 / SME . som alle er oppegående, i tillegg til TD 125 / Rabco og Sony spilleren.
    Da har jeg ikke nevnt de i "skuffer og skap". B&O , Thorens......Bilder av noen her. B&O spillerene er pene , men trenger litt fiks. En TD 150 og en TD 160 står på vent,
    en del skal nok ut etter hvert..............

    TD126e.jpg


    L8.jpg


    kd600b.jpg


    Beogram 1000.jpg


    4002.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Mye fint her. Har selv hatt Thorens 126 III siden rundt -78, så den kjenner jeg godt, og Sony-spilleren siklet jeg også på før det igjen. Har du gjort noen oppgraderinger på TD126, i tillegg til ny plinth?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du får selge det "2.000,- kroners" rakleverket som står til venstre for Sonyen. :)
    Du må nok innrømme at du ikke får helt fred i sjela før du har fått kloa i en Rabco. Min var kanskje oppnåelig en gang , men husk at prisen øker for hver gang du mobber den - så nå begynner den dessverre å bli altfor dyr ;)

    Neste gang passerer vi 30 k altså................
    Ja, jeg får begynne å oppføre meg :) Nå har jeg jo en 125 da... eBay next?
    med dette plinthet (som du tipsa meg om) (bilde fra nettet)
    IMG_0995.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Den er griselekker med det plinthet og matchende armboard. TD 125 og SME blir jo aldri feil det heller , men Rabco armen er noe for seg selv - og med Denon 103 R er det lett å få foten :) Finnes ellers masse vintage armer som sikkert kler spilleren både visuelt og funksjonelt. Mon tro om Micro Seiki armen din hadde blitt bra , så kunne jo TD 521 fått en 12 tommer ...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Akkurat den tanken har jeg også tenkt i kveld! Sitter på bayen og leter etter Walnut plinth :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Akkurat den tanken har jeg også tenkt i kveld! Sitter på bayen og leter etter Walnut plinth :)
    Yepp, TD 521 fortjener en 12 tommer med sin long base plinth , og TD 125 med lekker plinth og MS armen blir rent spiselig tror jeg !

    Sist jeg så noe fra han Holland duden på eBay solgte han bare ferdige spillere , men han lager plinth på bestilling - er bare ikke kar om å huske hva han kaller seg.............
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Flott!!
    Var ikke liv i linken til platespillerdelen, men har sendt avgårde en mail til dem. Har du kommet over mål osv til 125? Jeg har en tømrer/møbelsnekker i Follos dype skoger som gjerne hjelper om jeg har eksakte mål.

    J
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Flott!!
    Var ikke liv i linken til platespillerdelen, men har sendt avgårde en mail til dem. Har du kommet over mål osv til 125? Jeg har en tømrer/møbelsnekker i Follos dype skoger som gjerne hjelper om jeg har eksakte mål.

    J
    Da ville jeg bare levert originalplinthen - så kan han bruke den til mål. Høyde og tykkelse kan du jo legge til etter eget ønske. Noen vil beholde aluprofilen i front , men jeg foretrekker å bygge den inn. Første alternativ ser mere vintage ut , og kler sikkert visse anlegg bedre....men.

    Jeg spurte om pris på en slik valnøttplinth for en god stund siden, men husker ikke eksakt pris - annet enn at det ble en del dyrere enn vår venn i Østerrike.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    TD 125 plinthen min ser sånn ut. Det er jo viktig å få festene riktig , samt avstand fra klossene og til toppen osv. Det kan han jo måle fra den originale.............

    125c.jpg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja. Problemet mitt er at min 125 er på "spa" i Fredrikstadtraktene. Inkl. plinthet :)
    Men vi er ikke de første som tenker på dette, så jeg finner det nok med litt googling. Letet bare etter en snarvei :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har dessverre ikke originalplinthet , da min kom i en Sme plinth - en kolossal sak som kunne tilpasses mange spillere. Der var drivverket bare festet på en plate med noen metallvinkler , platen hvilte så på et fjærfeste i hvert hjørne.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Da har man ryddet litt i hyllene - det har blitt litt fylt opp her etter hvert.........

    _DSC9606s.jpg


    Noe som gjør disse boksene overflødige - i alle fall i hovedanlegget. Cary spilleren er så bra at den ikke "gis bort" , men settes da heller i TV anlegget.
    Greia er bare at jeg aldri spiller cd'er der - så den er under vurdering. Primare riaa spiller meget bra til prisen og blir kanskje en bra innstegsmodell for den rette personen........Time will show.

    _DSC9617s.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Tenkte egentlig å jobbe litt ute i dag , men hvem gidder å styre i regnvær så fremt man ikke må. Nei, da ble det litt inne aktiviteter - til musikk selvsagt.
    Et par album jeg ikke har spilt på en stund. Hidden Orchestra , vanskelig å putte i bås , men perfekt i bakgrunnen til mitt lynne i dag.

    Litt jazza , electronica +++++ Kan settes litt i samme bås som Red Snapper - hvis det sier noe.


     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Vel, vel, nå har jeg jo fått meg min egen TD-125. Må bare sørge for at den blir finere enn din. Sånn at det blir enklere å bytte :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Folk som har så mange platespillere er seriøst syke og ute av vater :mad: Har de ikke skjønt at det er kommet CD nå?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Enig Sluket! Fem spillere er nok! Eller kanskje seks, om den er èn du bare må ha da.....
    :)
    (Kom akkurat på at jeg faktisk ikke har CD spiller :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    OB-BB på amfetamin går berserk på jobben... Dette MÅ da være en tysk kreasjon av et eller annet slag. Uten Freiareklamen så hadde den vel vært innafor..med små marginer.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Må ha spist fleinsopp i tillegg for å lage det der , eller kanskje ha veldig sans for gamle sveivegrammofoner.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Folk som har så mange platespillere er seriøst syke og ute av vater :mad: Har de ikke skjønt at det er kommet CD nå?
    Funker utmerket til musikk det. Ikke si det til noen , men her spiller det til og med bedre enn vinyl. Man har da vokst opp med lego og tekno - og så var det disse hamstergenene da.........Men . jeg lover å rydde opp snart altså :D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    For noen beist!! Da tar jeg heller brennevinet og slipper derved å gnage på noen av de :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn