SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Glemte at, som nå, burde jeg kunne presentere en mappe til dere uten at dere må scrolle gjennom hele samlingen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På tide å åpne tråden din igjen? :rolleyes: :)
    Han er vår egen gjøkunge. Trives så godt i andres reder at han like godt oppholder seg der. ;)

    PS. Har en plate liggende her med ditt navn på, Baluba. En jeg ikke likte, men som du likte. Husker du?
    Ja, det husker jeg. Men glemte det helt ut da vi møttes i fjor. Vi får ta det igjen når jeg kommer til Oslo i vinter en gang, regner med at det blir i løpet av de nærmeste ukene. Vi har jo kontor temmelig nær hverandre såvidt jeg husker. :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jimmy Herring på anlegget. Enkelte plater er sånn at man nesten glemmer hvor bra de er fra gang til gang de spilles.
    Dette er for meg en sånn skive. Deilig lyd har den og...........

    album-art.jpg


    _Artist_JimmyHerring.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    På tide å se nærmere på streaming igjen. Ønsket var å kunne rippe og spille av fra harddisk også . Løsningen "ramlet" ned i går med et apparat jeg ikke hadde vurdert. Så gjenstår det å se hvor bra det leverer. Det får klare seg med en liten snik-titt på tilkoblingene så lenge. To be continued....................

    panel.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.199
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dette er spennende soundscape. Ser ut til at det er «et hav» av mulige bruksområder med den boksen, hva enn det er. Jeg følger med. ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bare ikke gå i Spotify-fella nå så...;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.199
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kan det være en McIntosh tro?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nei, det er nok ikke hva man forbinder med high-end - og normalt et merke jeg overhodet ikke ville vurdert å bruke i hovedanlegget.

    MEN , her har jeg latt snobberiet ligge og gir denne boksen en sjanse. Fordi - den gjør alt jeg trenger , dessuten scorer den bra i hi-fi pressen ( for hva det måtte være verd). Det er altså en NAD Master series M50. Stort sett samme streamer osv. som Series 50.2 , men uten innebygde HD til lagring. NAD leverte en separat NAS i samme serie , men den kostet skjorta og man kan oppnå mye det samme med en USB harddisk faktisk. Ønsker man å kjøre NAS satt opp i raid kan man selvfølgelig spille av fra det også. Den fungerer altså som rent CD-drev , og man kan rippe plater ,spille av fra harddisk og strømme musikk . Ikke innebygd DAC , men det har jeg jo allerede. Blir spennende å se hvordan den klarer seg som rent CD drev , da min Cary spiller er veldig god der. Ikke sikkert den blir pushet ned fra hylla. Nå er det bare å vente på posten et par dager så får vi se.....................

    m50 profil.jpg


    https://www.stereophile.com/content...ital-music-player-amp-m52-digital-music-vault

    http://www.the-ear.net/review-hardware/nad-m50-m52-streamer-server
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Blir nok uansett Tidal hi-fi som brukes - i tillegg til noen internett radio stasjoner for å snappe opp ny musikk.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Dagens funn på bruktsjappa. En stund siden jeg har bladd gjennom CD platene der , og med litt tålmodighet ble det en bra fangst. De tar 10 kroner pr. - men du får 5 stk. for 30 kroner. Come Shine , Marcus Miller og Omar Hakim var kupp i seg selv , de to andre på kjøpet.

    CD.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Boksen koblet til her.............Tester ut CD avspilling - slett ikke galt , men tror ikke den tangerer Cary som drivverk 100%. Instrumenter klinger ikke helt ut , noe som holder igjen LITT - snakker om nyanser her. Skal få koblet opp til A/B testing så er det enklere å sammenlikne.
    Knoter ellers med å få nettbrettet til å finne spilleren - ¤#¤#¤ Alt var enklere før :-(
    Tror jeg utsetter nettverksopplegget til i morgen. To be continued...............

    nad.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.199
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Du får hente inn ekspertisen fra høyblokka igjen, han sitter uansett bare å tvinner tommeltotter i disse dager...
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du får hente inn ekspertisen fra høyblokka igjen, han sitter uansett bare å tvinner tommeltotter i disse dager...
    Skal høre med Apple generasjonen i huset her når hun er tilgjengelig - jeg får ikke kontakt mellom spiller og nettbrett...............:mad:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Fikk du til å logge deg på Wimp i appen på nettbrett, men appen finner ikke device M50? Er det slik å forstå?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Når jeg velger spilleren i nettverket på nettbrettet skal det komme opp en fane for videre konfigurering , den kommer ikke opp. Brettet finner da ikke spilleren når jeg søker etter Devices i NAD remote appen. Det står disconnected i menyen .Displayet på spilleren lyser ready , hvilket betyr at den skal være på nett. Skjønner ikke greia jeg.............

    Første gang lyste det Hotspot Mode i tillegg (se bildet over) , men det virker som det kun skal lyse første gang - hvilket betyr at den er koblet til wi-fi. Man kan velge enabled / disabled for dette i menyen på spilleren. Jeg forsøkte også kabel fra modemet, med samme resultat.................
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Da var Tidal oppe og spiller . Steike for noe surr. Ved å lese bruksanvisningen opp ,ned ,frem og tilbake fikk jeg endelig ting til å kommunisere . Når alt var stilt inn får jeg beskjed på brettet om å laste inn en annen app enn det brukermanualen viste - så da gikk det endelig i boks.

    Så det positive. Det spiller - og den har så lav jitter at Aralic DAC'en funker på den beste klokke innstillingen. Både rett fra CD og ved streaming .Hvis jitter vil DAC'en hakke og droppe helt vilt. Til sammenlikning datt den ut med ca 5 sek. mellomrom når jeg streamet Tidal fra laptop (med klokka på exact , i Auto funker det bra). Gjennom M50 spiller det både funskjonelt og lydmessig mye bedre enn laptop. Hvor bra lyden er får jeg komme tilbake til neste gang jeg er i teste-modus :) Skal rippe noe over på harddisk og se hvordan det spiller også - f.eks sammenliknet med CD rett fra Cary spilleren. Mye å sette seg inn i enda , men lærekurven er bratt - så kanskje det er håp for et gammelt rotehue å finne ut av det hele :) Nå streamer jeg musikk en stund mens jeg gjør andre ting ved siden av !

    streaming.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Streaming del ; (ett eller annet:)

    Etter noen timer med mye musikk er lyttetretthet fremdeles fraværende - altså et tegn på at dette spiller ganske så bra. Uten å AB teste kan jeg inntil videre konkludere med at lyden er bra , men litt mer dempet i klangen i forhold til Cary spilleren. Den tonale balansen er helt på stell - ikke noe som stikker seg ut eller mangler sånn sett. På et mindre avslørende anlegg tror jeg nesten ikke man hadde hørt forskjellen , den er såpass liten. Har lagret masse musikk i Tidal for gjennomspilling fremover. Veldig fint å kunne høre skikkelig på ting før man evt. kjøper det. Jeg tenker de 200 man betaler i mnd. ikke er stort mer enn en cd , og man slipper da masse feilkjøp som havner i arkivet- eller byttebunken. Blir spennende å se hvordan det spiller fra harddisk etter hvert også.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.080
    Antall liker
    33.821
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    De som synes det begynner å bli vel mye gnål om en NAD boks kan nå bla videre til neste tråd :)

    Har testet rippe funksjonen i dag. Kan ikke bli enklere. Stapper inn CD , og det kommer opp et vindu med valgene ripp / play. Resten går av seg selv.
    Og det beste av alt - den har lav jitter enten man streamer , spiller CD , eller spiller fra harddisk. Skal kjøpe en digital-kabel så jeg får AB testet litt med
    Cary spilleren , men så langt har NAD M50 vært en fornøyelse å bruke - og lytte til. Behagelig lydbilde og en helt annen veden enn min tidligere (om enn mangelfulle)
    erfaring med streaming. Således må jeg bare si at dette var et meget godt kjøp - og kanskje verd prisen bare som streamer. Med de andre funksjonene i tillegg blir
    det er rent kupp - i alle fall på bruktmarkedet. Nå har aldri en streamer til 75 k vært noe tema her, men kunne vært interessant å vite hvor mye bedre det kan bli.

    Når det gjelder maset om jitter så har Auralic DAC'en som sagt flere innstillinger på klokka. Den er kilen på kvaliteten på signalet på innstilling nr. 3 og 4 - og 4 låter klart best. Det er derfor tilfredsstillende at M50 leverer et signal som fungerer uten problemer på den beste innstillingen.

    auralic clock setting.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.465
    Antall liker
    84.199
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Håper ikke det er et Furutechprodukt :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn