Sound man`s beskjedene HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    I og med at jeg bare er 17 år, så har jeg ikke allverdens av utstyr og blotte med. Men, det bygger seg stadig oppover og når musikkinteressen min er så stor som den er så er jeg fullstendig avhengig i at musikken jeg spiller blir gjengitt med mest mulig real gjengivelse... ;D

Utstyrs liste:
    -Meixing MingDa MC368-B integrert rør forsterker.
    -Denon DCD-1500AE SACD-spiller.
    -Onkyo Integra DX-6800 cd-spiller.
    -Sonus Faber Concerto Grande Piano høyttalere.
    -Triangle Espirit Antal Esw høyttalere.
    -Xindak FS-1 høyttaler kabler.
    -ViaBlue NF-A7 mono signalkabler.
    -Monster Interlink 400MKII signalkabler.
    -ViaBlue TRI Absorber under rør forsterker.
    -Spikes under cd-spiller, med vinkork under spikes igjen.

Tror ikke det skal være noe jeg har glemt nå...! Dere lurer kanskje på hvorfor jeg har to forskjellige høyttalere og to forskjellige cd-spillere. Men, det er rett og slett fordi jeg liker lyden så godt i alle komponentene at jeg fåreløpig ikke har lyst til og kvitte meg med det. Selvom jeg oppgraderer nesten hele tiden... Skal se om jeg får lagt til noen bilder her! Visst det ikke går, så kunne jeg gjerne tenkt meg å vite hvordan det gjøres.

Vedlegg

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    Sound man`s lille hifi anlegg...

Noe som jeg har lyst til og begynne med nå som et lite sommer prosjekt er og bygge MAE SET-1 fra Motron! Tror det kan bli morsomt og litt utfordrende. Men, jeg tror det at jeg kan få det til og både se og spille bra! I og med at jeg jobber som Computer Numeric Control operatør, så har jeg muligheten til og frese/dreie absolutt alt som jeg måtte tenke meg... Jeg har da tenkt til og bruke MAE SET-1 til å drive Triangle Espirit Antal Esw som et annet kose anlegg... Hva tror dere andre hifi freaker om det?

B

Back_Door

Gjest

Velkommen til forumet, Sound man!

Flott å se slik prioritering av en så ung person!
    Rekruttering til de "audiofiles rekker"er bra!
    Ser via linken at det ikke er noe i veien med musikksmaken din heller ;)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Back_Door skrev:

Hehe! Takk så mye for hyggelig tilbakemelding. Klarer meg ikke uten minst en time i sweetspot hver dag med bare masse god musikk! Og drar man fram cogcnagen på lørdags kvelden, så setter man vel helt klart prikken over ien over hvor godt man kan ha det... ;D

B

Back_Door

Gjest

Den cognacen bør vel ikke være en offisiell del av lytteopplevelsen enda på noen år.. 8)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Back_Door skrev:
    Den cognacen bør vel ikke være en offisiell del av lytteopplevelsen enda på noen år.. 8)
    Nei, i og for seg ikke! Men, en slurk er jo godt en gang i blant... ;D

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.702
    Torget vurderinger
    3

Sound man skrev:
    Back_Door skrev:

Hehe! Takk så mye for hyggelig tilbakemelding. Klarer meg ikke uten minst en time i sweetspot hver dag med bare masse god musikk! Og drar man fram cogcnagen på lørdags kvelden, så setter man vel helt klart prikken over ien over hvor godt man kan ha det... ;D
    Neineinei ... sytten år og sweetspot på lørdagskvelden, dette er helt feil, du skal jo være ute ! høre live musikk og lukte på jentene !

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5

Veldig bra for alderen må eg si... For å si det sånn er det ofte slik at de i din alder sitter med NAD og CV ;)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

superhkm skrev:
    Sound man skrev:
    Back_Door skrev:

Neineinei ... sytten år og sweetspot på lørdagskvelden, dette er helt feil, du skal jo være ute ! høre live musikk og lukte på jentene !
    Hehe! Det er helt sant... Det er derfor jeg er ute på fredags kvelden istedenfor! ;D Og dame det har jeg. ;)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

zemtex skrev:
    Veldig bra for alderen må eg si... For å si det sånn er det ofte slik at de i din alder sitter med NAD og CV ;)
    Ja, det er helt sant! Men, interesserer de seg mye for musikk da!?! Tror ikke det... ::)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

Javell jonas. du er her du og? ;)

Du har et nevneverdig og flott stereoannlegg, oppgraderer fortere eg jeg klarer følge med gjør du også.

Du skal se det en dag roer seg og da du er fornøyd kan du virkelig få noe ut av musikken

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Necroth skrev:
    Javell jonas. du er her du og? ;)

Du har et nevneverdig og flott stereoannlegg, oppgraderer fortere eg jeg klarer følge med gjør du også.

Du skal se det en dag roer seg og da du er fornøyd kan du virkelig få noe ut av musikken
    Hehe. Hei hei til deg også! Ja det blir jo mye oppgraderinger i ny og ne! Men, det er jo bare morsomt og utrolig lærerikt... Nå har jeg bare så utrolig lyst til og lære mer om oppbyggningen til rør forsterkere! Det er så lite som skal til, men alikevell så blir det så eksepsjonellt bra lyd ut av det. Som nevt tidligere i teksten så har jeg lyst til og gå til innkjøp av en MAE SET-1 rør forsterker fra Motron. Slik at jeg kan bygge den også bli bedre kjent med hvordan alt sammen virker! Du har jo mest sansynelig sett posten min på avforum, om hvordan man skal justere bias på rør forsterkere! Og jeg finner jo pokker ikke ut engang hvor jeg skal måle spenningen. Så da er det bedre og bygge en rør forsterker selv, prøve seg fram med forskjellige ting og bare bygge på nytt igjen visst det skal gå riktig ille... ;D

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5

Sound man skrev:
    zemtex skrev:
    Ja, det er helt sant! Men, interesserer de seg mye for musikk da!?! Tror ikke det... ::)
    Har faktisk selv erfaring med å være ung "hifi purist"... Kjøpte min første DP da jeg var knapt 18 år, og det var lite forståelse å få blant andre ungdommer ved kjøp av en forsterker til over 34.000(kjøpt brukt, men alikevel).
    Har holdt på siden jeg har 13, og er nå 26, så det betyr 50% av livet mitt er krydret med go lyd...

Stå på!
    Med tid kommer penger, og med penger kommer oppgraderings-spøkelset ;)

mvh Kai

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

zemtex skrev:
    Sound man skrev:
    zemtex skrev:
    Har faktisk selv erfaring med å være ung "hifi purist"... Kjøpte min første DP da jeg var knapt 18 år, og det var lite forståelse å få blant andre ungdommer ved kjøp av en forsterker til over 34.000(kjøpt brukt, men alikevel).
    Har holdt på siden jeg har 13, og er nå 26, så det betyr 50% av livet mitt er krydret med go lyd...

Stå på!
    Med tid kommer penger, og med penger kommer oppgraderings-spøkelset ;)

mvh Kai
    Jepp det er helt sant! Nå har faktisk oppgraderingspøkelset vært innom hos meg i ganske mange år allerede... Jeg startet da jeg var 14 år! Og innen den tid har jeg vært innom f.eks NAD, Vincent, Coral, Infinity, Klipsch, masse PSB osv osv... Hadde nok blitt en lang liste til slutt! ;D

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    Sound man`s hifi. Bestående av blant annet Sonus Faber og rør ;-D

Da blir det MAE SET-1 byggesett på meg i sommer! ;D Starter med og lage chassiet på fredag, og jeg vil fortsette videre med "innstalering" etter at det er ferdig... Kan nevne så mye som at jeg skal ha chassiet i 2-3mm stål plater som jeg bearbeider for hånd. Egen byggetråd vil bli lagd når jeg har satt ordentlig i gang! ;) Kan bli morsomt og se om jeg for det til og fungere... ::)

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

Kan bli spennende og høre hva denne kan gjøre med Tri'ene dine, kanskje prøve meg på et selv om du blir fornøyd

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Necroth skrev:
    Kan bli spennende og høre hva denne kan gjøre med Tri'ene dine, kanskje prøve meg på et selv om du blir fornøyd
    Ja, det gleder jeg meg også til å høre. Jeg er ferdig med chassiet nå, og så skal forsterkeren til lakkereren til mandag! Da blir det Ferrari rød på menyen. Men, som sagt tidligere så skal jeg lage en egen byggetråd hvor jeg legger ut bilder og tekst... ;)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    Sound man`s hifi.Oppgraderinger er gjort!Sonus Faber,Doge Audio,Rør,Nordost osv!

Har da med tid og stunder faktisk enda en gang gjort noen oppgraderinger. Både Denon DCD-1500AE SACD og Triangle Espirit Antal Esw er solgt! Inn har det da kommet noe nytt. Skriver ny liste siden jeg ikke får redigert mitt første innlegg... ;-S

-Rør forsterker er oppgradert: Nå "Nordic" MingDa MC368-B, med 4.stk Svetlana 6550C rør, og 4.stk Golden Dragon 12AU7 rør, og 1.stk Golden Dragon 12AX7 rør.
    -Doge Audio Vacuum Tube Reference CD 6 med 4.stk 12AX7, og 2.stk 12AT7 i s.r.p.p krets. (Rørene skal byttes til like Golden Dragon rør som sitter i rør forsterkeren).
    -Høyttaler kabler er fortsatt Xindak FS-1, men de byttes ut nå til fordel for Nordost Red Dawn revII.
    -Nordost Red Dawn signal kabler.
    -Strømkabler: Fra rør forsterker, ISOTEK Elite.
    Fra CD-spiller, ISOTEK Premium.
    -ViaBlue TRI Absorber under føttene til rør forsterkeren, minsker resonanser i rørene.

Kan jo si litt om min musikksmak: Flaut og si det siden jeg bare er 17 år, men hører konstant bare på akustisk, klassisk, vokal, smooth jazz, jazz, blues, electric blues, soul, pop-jazz og bittelitt pop/rock blir det jo innimellom! Har bygd anlegget kun rundt den type musikk sjanger.

Slenger ved noen nye bilder også!

Vedlegg

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Bilde:

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7

Gratulerer Sound man!

Det der ser utrolig lekkert ut. Jeg kan tenke meg at dette lyder aldeles utmerket til det meste av musikk.
    Ikke heng deg opp i musikksmak. Som entusiast har en en tendens til å utvide horisonten.
    Hva kommer til dine nåværende preferanser hva musikk angår, så synes jeg ikke det er så ille ;)

Kom gjerne med flere bilder!!

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Er på vei med flere bilder nå! ;D Takk for hyggelig kommentar... ;)

Vedlegg

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Bilde:

Vedlegg

L

Ludo

Gjest

Så flotte bilder, artig å se anlegget ditt. Man får litt utvidet musikksmak etterhvert, anlegget ser jo absolutt ut til å matche din preferanse :)

Hvordan gikk det med MAE SET1? Ble det noe bygging i sommer?

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    Sound man`s hifi.Oppgraderinger er gjort!Sonus Faber,Doge Audio,Rør,Nordost osv!

Bilde:

Vedlegg

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

Skjedd litt her ja :) Hvordan gikk det med MAE-SET? Ser lekkert ut, rør er livet 8)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Jo, takk for det. ;D Har bygd ferdig "chassiet" til MAE SET1, men desverre ikke fått fullført prosjektet helt enda. Alt ligger egentlig klart til meg... Det gjelder bare og ha nok tid, noe som man føler man aldri har :-[

Ludo skrev:
    Så flotte bilder, artig å se anlegget ditt. Man får litt utvidet musikksmak etterhvert, anlegget ser jo absolutt ut til å matche din preferanse :)

Hvordan gikk det med MAE SET1? Ble det noe bygging i sommer?

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Bilde:

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1

Griselekkert system det her, synes såvidt å lese på AVforum at du er fra Vestfold? Du kan jo sjekke med Ludo her på forumet vedr MAE SET1, han har en slik og mere til og bor i V.fold. Kan jo hende han har litt tips og tweaks og komme med. Er no rør på gang her også, har hatt Mingda preamp tidligere og var godt fornøyd med den. Tipper dette spiller flott, veldig pent utvalgte komponenter.

Edit: er no på gang med rør her og:

Vedlegg

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Det er jo veldig morsomt det da! ;D

hifiguru skrev:
    Griselekkert system det her, synes såvidt å lese på AVforum at du er fra Vestfold? Du kan jo sjekke med Ludo her på forumet vedr MAE SET1, han har en slik og mere til og bor i V.fold. Kan jo hende han har litt tips og tweaks og komme med. Er no rør på gang her også, har hatt Mingda preamp tidligere og var godt fornøyd med den. Tipper dette spiller flott, veldig pent utvalgte komponenter.

Edit: er no på gang med rør her og:

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.599
    Sted
    Stavanger

Synes du er vågelig med røropplegget.
    Sikkert noen unge som har vært på tanken men som feiger ut i siste liten.

Vitner om voksen, genuin musikk/hifiinteresse :)

Dist

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Da jeg bestemte meg for rør var jeg litt i tvil, men har ikke angret ett eneste sekund siden... ;D Musikk interessen hos meg er kjempe høy så det passer meg veldig bra! Jeg vil uten tvil påstå at en rør forsterker er den beste type forsterker til og gjengi musikk på sitt beste... ;) Nesten ingen farging i lyden slik som med transistor forsterkere.

Distinctive skrev:
    Synes du er vågelig med røropplegget.
    Sikkert noen unge som har vært på tanken men som feiger ut i siste liten.

Vitner om voksen, genuin musikk/hifiinteresse :)

Dist

K

kbwh

Gjest

Sound man skrev:
    Nesten ingen farging i lyden slik som med transistor forsterkere.
    Det er nok bare en annen farge, men pyttsann! Det viktige er jo å ha et anlegg som gjør det moro å utforske ny musikk og nyte kjente saker. Flott anlegg, må jeg si.

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1

Dette var saker! Velkommen til forumet - aldeles fantastiske bilder og nydeleg utstyr :D

Mvh. Karl

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    Sound man pusser opp!!!

Sound man har nå begynt og pusse opp lytterommet sitt... ;D Jeg kommer med nye bilder når alt står ferdig ;)

L

Ludo

Gjest

Om du skulle bli sugen på litt musikk under oppussingsperioden så ta gjerne turen innom Stokke :)

Hva har du planer om under oppussingen da? Dedikert lytterom med akustikktiltak?

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Hva skjer i Stokke? ::)
    Med oppussingen så prøver jeg meg på mest mulig demping av rommet, mens jeg samtidig prøver å beholde litt av den akustikken jeg har i rommet fra før av... ;D Det vil bli lagt nytt teppe (med enda bedre demping enn forrige gulv til gulv teppe som jeg hadde), pluss maling av lister og vegger, og noe om møblering blir det jo. Har kjøpt alt av nye møbler... ;D

Ludo skrev:
    Om du skulle bli sugen på litt musikk under oppussingsperioden så ta gjerne turen innom Stokke :)

Hva har du planer om under oppussingen da? Dedikert lytterom med akustikktiltak?

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0
    Sound man setter en stopper for oppussingen til uken!

Nå står straks mitt nye lytterom ferdig... Til uken en gang kommer nye fine bilder ;D Det eneste som ikke kommer før om en liten stund er noen møbler som selvfølgelig var bestillingsvare!!! :'( TYPISK... ::)

Pengvim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2

veldig gode bilder i denne tråden må jeg si! tipper det er et rimelig greit kamera som brukes også?

veldig fint anlegg også. digger skinnfronten på SF. :)

Sound man

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    0

Takk for hyggelig kommentar ;) Bytter mellom og bruke Nikon D100 og D200 digitalt speilrefleks.

Pengvim skrev:
    veldig gode bilder i denne tråden må jeg si! tipper det er et rimelig greit kamera som brukes også?

veldig fint anlegg også. digger skinnfronten på SF. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn