Sound Lab

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
1
har ikke hørt de selv, men skal iflg de som har hørt de , være noe av det ypperste innen elektrostater. T.o.m bedre enn ML hevdes det?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.568
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Har hørt A-1(mener jeg å huske) !
Fantastisk, vanvittig bra lyd, i et vidunderlig oppsett. Trenger en del kraft for å komme til sin rett, men er vel uansett ikke en høytaler du velger for å spille musikk på diskoteknivå...........

;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.769
Sted
Østfold
De har vært på markedet i mange år. Heftig men ikke spesielt billig.

ahh

Medlem
Ble medlem
12.07.2003
Antall liker
0
Hei,
Anbefaler Soundlab på det varmeste. Spiller selv på Pristine III+ (fulltone) siden 1997 og disse er i en klasse for seg. Har gått gradene bl.a. via diverse ML sett, men foretrekker Soundlab med ganske klar margin.
De spiller med bedre oppløsning, hurtighet og realisme enn noe annet jeg har hørt, og det begynner å bli en del etter hvert. Elektrostater har sine begrensninger, men musikk uten de karakteristiske Soundlab kvaliteter blir "blodfattig" i mine ører. Er spent på de siste Quad settene som mulige alternativ, men ellers frister vel i grunnen kun en oppgradering til større Soundlab paneler. Fabrikken er positiv til å levere disse med nyeste teknologi og tilpasset mine Pristine stativ. Positivt å kunne ha både dialog med fabrikk og velvillighet til oppgradering av eldre produkter.

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.106
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kan bare slutte meg til siste innlegget.
Et par små ting synes jeg det er verd å nevne:
1)Pinglete forsterkeri slipper å melde seg på for å drive soundlaber. De makter ikke jobben. 2 x 150 W er nok en nedre grense for mine A3 ihvertfall. Har også hatt et sett med Quicksilver monoer, ca. 60 W (?), og det ble fin lyd utav det, men ikke særlig mye lyd, nei.
2)Panelene har begrenset levetid. Du må nok regne med utskiftning ca. hvert 10.-12. år.
3)Er det "slam" du er ute etter, prøv noe annet. Dette er ikke høyttalere for Death Metal. Er du derimot glad i klassisk, er de helt utrolige. De spiller rock også, særlig med rett forsterker, men diskotekhøyttalere er de ikke.
4)Du må huske på å svinge støvsugeren over trekkene av og til. De er støvmagneter, pga at de er statisk ladet til enhver tid.
5)Det tar tid å få dem ladet opp. Hvis jeg har latt dem stå uten lading, tar det 48 timer før de låter som de skal igjen.
mvh

T

theStig

Gjest
Jeg har hørt A3 to steder, bla. hos TKR. De spiller rent, åpent og oppløst, og er som det sies gode på klassisk musikk. De integrerer seg veldig godt i rommet - dvs. de gir lite romrefleksjoner bortsett fra front og bakvegg. God avstand bak høyttaler og lytteposisjon er en forutsetning! Brukbar bassrespons er det også i de.

Mine små reservasjoner på A3'ene er at de har en liten ringing helt i toppen (synlig på målinger), samt at klangbalansen favoriserer mellomtoneområdet mer enn jeg foretrekker selv. Et lite løft fra 1 kHz og oppover ville gjort de mer nøytrale tror jeg, i hvertfall ville de vært mer etter min egen smak....

Topp Bunn