Sorzy's nye hule

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Godt jobba i en ellers hektisk hverdag.
    Gleder meg til fortsettelsen og mulighet for beskuelse utpå nyåret
    Fortsatt god jul og et riktig godt nytt år:)

    Tor
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.228
    Antall liker
    4.313
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med store fremskritt. God jul!:)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Et Imponerende skue! Voffa på gulvet sørger jo for et godt perspektiv for dimensjonene, som nok nærmer seg betegnelsen enestående? Fortsatt God Jul, og god fremdrift i det nye året! :cool:
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Ojojoj.....
    Dette blir herlig Sorzy :)
    Ser ut til å bli en fortsatt God Jul....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.661
    Torget vurderinger
    23
    ER herlig allerede! Særlig den veggen med alle de 8" på...:rolleyes:
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Siden sist: Har installert jRiver, Audiolense og REW, børstet støvet av en målemic og er klar for målinger.

    I denne testfasen er det snakk om et 2+1 oppsett hvor +1 betyr SBA-matrisen som består av 6 kanaler. Jeg har jo et 8-kanals lydkort så har kablet 2 kanaler til L+R og 6 kanaler til SBA'en.

    I jRiver DSP har jeg konfigurert slik (bruker lydkortet sin ASIO driver):

    jRiver2.jpg


    jRiver3.jpg


    I det siste bildet henter jeg signalet fra venstre og høyre kanal og kopierer det til alle de 6 kanalene i SBA'en. Litt klønete at man ikke kan endre navn på kanalene i jRiver. Uansett, dette lager lyd fra jRiver når jeg spiller musikk. Litt mye bass tror jeg, men det er kanskje fordi jeg bruker "Add" i PEQ'en fra både venstre og høyre kanal noe jeg mistenker øker nivået.

    Fra REW tenkte jeg da å route signalet gjennom jRiver slik at SBA'en blir målt som en enhet. Her er skjermbilde:

    Rew Preferences.jpg


    Men jeg får følgende feilmelding når jeg forsøker "Check levels"

    Rew feilmelding.png


    Noen som vet hva som er feil her eller om dette kanskje ikke er mulig?
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Tror det skal krysses av for det ett eller annet sted i sw, men ikke pokker om jeg husker hvor, lenger...???
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hva har du valgt som Audio Device i JRiver..?

    edit: Leste litt fort her. Tror ikke du skal bruk ASIO på REW. Standard ASIA er 1 klient, så kan kun brukes av et program om gangen.

    Mvh
    OMF
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hva har du valgt som Audio Device i JRiver..?

    edit: Leste litt fort her. Tror ikke du skal bruk ASIO på REW. Standard ASIA er 1 klient, så kan kun brukes av et program om gangen.

    Mvh
    OMF
    I jRiver har jeg valgt lydkortet sin ASIO driver som output:

    Asio.png


    Og så er spørsmålet hvordan jeg kan få REW til å spille "gjennom" jRiver sin DSP. Da antok jeg at jeg kunne velge jRiver som output i REW som her, men det virker som sagt ikke og det er godt mulig det er en feilaktig antakelse...

    Rew Preferences.jpg


    Hvordan måler du din SBA? Har du loddet sammen en splitter slik at du bruker kun èn kanal?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Du må aktivere WDM driveren. (Du finner den i General og Features)


    Ja jeg har alle frontene mine koblet sammen.

    Mvh
    OMF

    WDM.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Sorzy, jeg og kjører Audiolense filtre gjennom JRiver, men hos meg har jeg brukt min eksterne laptop m/REW og målt responsen med denne.
    Da må man kjøre rew sveipene som wav fil i JRiver på AL/musikk pc gjennom wdm driveren i JRiver.

    Høres kanskje litt klønete ut, men vidarje her på hfs kan forklare på en veldig grei måte.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Godt mulig PEQ i JRiver kødder til i bassen, jeg aner ikke.
    Må du bruke den?

    Hvordan ser targetkurve i AL ut?
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Godt mulig PEQ i JRiver kødder til i bassen, jeg aner ikke.
    Må du bruke den?

    Hvordan ser targetkurve i AL ut?
    Har ikke kommet så langt enda. Først skal SBA'en måles og jeg må finne ut hvor mye bakvegg må dempes.

    Slo på WDM driver i jRiver nå og da rutes alt fra REW gjennom jRiver, mange takk OMF!!!

    Da blir det å finne kalibreringsfila til mic'en og kjøre målinger, forhåpentligvis i morgen :)

    Kjørte subwoofer pink noise i REW, radioshack'en bånna og kona sendte meg sms og lurte på om det var jordskjelv, det er et godt tegn :-o
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Godt mulig PEQ i JRiver kødder til i bassen, jeg aner ikke.
    Må du bruke den?
    Ang PEQ'en i jRiver brukes den kun til å kopiere signalet fra left og right til alle 6 SBA-kanalene.

    AL skal senere brukes til aktiv deling og korrigering.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ang PEQ'en i jRiver brukes den kun til å kopiere signalet fra left og right til alle 6 SBA-kanalene.
    Det er jo en ekstraordinært knotete måte å gjøre det på. ;-)
    Dette burde du bare parallellkoble på signalsiden - regner med at hvis det er noen moderne amper du bruker så er inngangsimpedansen såpass høy at det skulle være uproblematisk.

    Mvh
    OMF
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Ang PEQ'en i jRiver brukes den kun til å kopiere signalet fra left og right til alle 6 SBA-kanalene.
    Det er jo en ekstraordinært knotete måte å gjøre det på. ;-)
    Dette burde du bare parallellkoble på signalsiden - regner med at hvis det er noen moderne amper du bruker så er inngangsimpedansen såpass høy at det skulle være uproblematisk.

    Mvh
    OMF
    Hvis jeg kan gjøre det i software (og lydkortet har nok kanaler) gjør jeg heller det enn å lodde ;-)

    Impedansen er "Input impedance 10 kΩ balanced" som vel er ganske standard, men jeg måtte isåfall loddet sammen en 1-6 splitter. Mulig jeg gjør det etterhvert når pizzaeskene skal inn i racket.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvis det er denne du tenker på;
    Quattrocanali Series - Powersoft Audio

    Så har den tilsynelatende 20kOhm.
    Setter du alle seks i parallell, så havner du på litt over 3 kOhm.

    Som selvsagt er litt lavt, men i grunn ikke noe problem.

    Du trenger jo ikke å lodde heller med de terminalene på ampene.

    Mvh
    OMF
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hvis det er denne du tenker på;
    Quattrocanali Series - Powersoft Audio

    Så har den tilsynelatende 20kOhm.
    Setter du alle seks i parallell, så havner du på litt over 3 kOhm.

    Som selvsagt er litt lavt, men i grunn ikke noe problem.

    Du trenger jo ikke å lodde heller med de terminalene på ampene.

    Mvh
    OMF
    Det har du helt rett i, 10k var fra en annen modell. Nei, trenger ikke lodde, må bare lage noen korte kabelstumper mellom kanalene. Du har trolig også rett i at det lille jeg mister i dB pga 3k impedans ikke har så mye å si, dette spiller høyt nok allikevel.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Noen drar det det litt lenger.....
    Herregud det der blir nok helt rått :)
    Du mener vel "noen drar det litt lengre ut i tid"
    Ha ha :D

    Kom heller med gode innspill til følgende: Jeg skal lage en bakvegg med demping. F.eks. 100mm plater, ca. 5kpa.s/m2, tipper jeg må opp i 4-5-6 lag for å få den effektiv et stykke ned i frekvens. Hvordan får jeg dempematerialet til å bli liggende, hønsenetting, lekter eller noe annet lurt? Og hvordan holder jeg "støvet" på plass, er høyttalerstoff godt nok? Har lekt med tanken om å "kle" fronten av denne bakveggen med vertikale lekter i heltre beiset i passende farge. Litt diffuserende effekt og forhåpentligvis nok mellomrom til at lave frekvenser sendes gjennom og dempes. Fant et par bilder og også formel for å beregne bredder og mellomrom. Hva tror ekspertene der ute?

    Slats.jpg


    imgext2.jpg


    Demping 600mm.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.205
    Sted
    Langesund
    Blander meg ikke inn i andres prosjekter. Får heller prøve å hjelpe de som er utsatt for det skrotet jeg har levert.

    Tar gjerne en visitt når alt er på stell.
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Jeg kjøpte bare sort, passelig fleksibelt og tykt stoff på stoff og stil heter det vel.... holder ute alt støv :)
    Jeg tok 30 cm dypt på bakveggen, og det gjorde underverker. Har ikke spiler utenpå. Kun høytalerstoff.
    For øvrig skrå bassfeller i front og 10 cm i første refleksjon.
    Det ble et nytt anlegg :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Tar litt tid dette, men følges med stor interesse! :D
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ingen ekspert Sorzy, men siden det var laber respons på spørsmålet ditt så våknet morsinstinktet i meg ;D
    Det er mange veier til en god løsning her, akkurat som alle andre steder. Så la dette være tanker å spinne rundt.
    Jeg antar du ønsker å diffusere bakveggen, samtidig som du vil dempe det meste i de laveste oktavene. Kjenner deg også som en perfeksjonist så mine innspill er også litt preget av det.

    Til bass ønsker du så porøs isolasjon som mulig. 600mm tykkelse er det absolutte minimum av hva jeg hadde valgt selv. Men ok, 1200x600x100mm slabs er selvbærende sålenge du setter de stu i stu på høykant. Lekter for avlasting bør du etter min mening ha for å hindre at topplaget trykker på bunnlaget og forårsaker sig med tiden. Kommer tilbake til lekter.

    Hvor mye støv som produseres fra isolasjonen avhenger seff av hvilket isolasjonsmateriale du velger. Velger du et et produkt som avgir støv, er jeg redd et akustisk transparent tøy med tiden ikke holder støvet tilbake. Du vil få lekkasje inn i rommet.

    Jeg har tenkt litt rundt det med diffusjon hos deg. Å kle veggen med 1D bredbåndede diffusorer kan vel by på utfordring, både mht til å ikke påvirke bassresponsen og mht hva som er tilgjengelig av egnede diffusorer i markedet. Har du funnet noe så er det veldig interessant om du deler det med oss. Et alternativ kan være binary amplitude diffusorer. Etter det jeg vet, så har du tilgang på CNC, og i så måte er det jo plankekjøring å produsere en vegg full i hull. BAD vil slippe bassfrekvensene gjennom til det absorberende laget, men midlere og høyere frekvenser diffuseres.. Litt av hemmeligheten, slik jeg har skjønt det med BAD panel, er å finne rett stoff å wrappe rundt panelene. Ligger en del diy tråder rundt forbi om dette. RPG beskriver at de bruker stoff med frekvensavhengig impedans. Alle tøyfiller har frekvensavhengig impedans, så det handler bare om å finne et egnet stoff.

    Dersom du bruker BAD panelløsning, så har du også en enkel plass å feste en støv-barriere. I elektrostatiske hodetelefoner og høyttalere bruker en veldig tynne mylarmembran til dette. støv/fuktbeskyttelsen spennes løst (ofte krølles membranene før montering) på hver side av statorene og har veldig liten påvirkning på frekvensresponsen til systemet. Et produkt som kunne vært benyttet til dette og som er brukt til diy elektrostater er superultrafilm; http://www.indoorspecialties.com/contents/en-us/d2.html

    Med en BAD løsning vil du uansett ha behov for å lekte ut veggen. Da er en tilbake til isolasjonen, som med lekter kan gis god støtte for å hindre siging med tiden. Skulle BAD mot formodning ikke fungere optimalt for deg , er det jo mulig å kline opp noen 1D diffusorer på bakveggen som et supplement.

    Som sagt, bare tanker...
    https://www.customaudiodesigns.co.uk/rpg-bad-panel-diffuser.htm
     
    Sist redigert:

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Hallo Sorzy,

    Prosjektet begynner å dra seg til nå - må få komme og lytte en gang når ting faller på plass :)

    Litt usikker på hvor du vil med systemet, men du kan starte med å dempe store deler av veggen med flere lag f.eks.Rockwool akustikkplater. De heter vel nå Rockfon Industrial. Disse platene er forholdsvis stive og formstabile og knekker ikke sammen over tid. De kommer i opp til 100mm tykkelse mener jeg.
    Lager du rammer av 2"x2" i 300mm tykkelse kan du putte inn 3 stk. og de vil da være mulig å flytte på. Kler du rammene med molton i forskjellige farger kan du lage litt fancy mønster også. Eventuelt skjære til 3-kanter eller 6-kanter og få litt kreasjoner ut av det på de ytterste rammene.

    Du har jo rommet under bakken, så du må tenke litt på å få litt luft rundt isolasjonen, så det ikke blir fuktutslag på veggen bak.

    Når du får testet litt med fulldemping, kan du legge på staver på disse rammene, hvis du synes du trenger det.

    Samme rammer kan du bruke på sideveggene i 1. og 2.refleksjon også.

    Huff, kjenner at jeg må få i stand et lytterom snart jeg også. 3 år uten ordentlig rom begynner å tære på :)

    BTW: Du kan også bestille stoff med trykk på til disse rammene hvis du vil dekorere litt mer. Fant et firma i USA som trykket opp på store ruller med valgfritt motiv, men finner det ikke igjen akkurat nå.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.823
    Antall liker
    8.797
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Jeg er litt skeptisk til BAD på bakveggen. Jeg har to store (1,2m x 1,5m RPD BAD 10 cm ) som var tiltenkt bruk på førsterefleksjon på sidevegg. Men jeg synes de reflekterer alt for mye lyd, og gikk tilbake til absorbenter.

    På min bakvegg har jeg 1D QRD som jeg synes fungerer bra. Men jeg sitter jo nesten 2 meter foran bakvegg.

    Du ønsker jo ingen refleksjoner fra bakveggen, men litt "difussert" lyd gir litt mer klang/avslappet lyd. Et forslag kan være å sette opp en rad med 60 cm liggende 1D QRD langs taket, og 1 rad stående langs hver sidevegg, også lar du hele midten av veggen være en stor absorbent. Da vil trolig diffusorene ikke ødeledde så mye av bassdempingen, samtidig som du får noe diffusert lyd bakfra og ingen direkte refleksjoner. Mener også jeg har sett noen som antydet at det er optimalt at denne diffuserte lyden kommer fra ca 45 grader bakfra.


    Mvh
    OMF
     
    Sist redigert:

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Mange takk for gode tips!!! Setter stor pris på slike innspill!

    Ang demping har jeg lekt en del med denne kalkulatoren Porous Absorber Calculator og det er tydelig at man må ha et ganske så porøst materiale kombinert med stor tykkelse hvis man skal dempe langt ned i frekvens. Hvis materialet ikke er porøst nok hjelper det ikke å øke tykkelsen, naturlig nok. Typisk mineralull eller glassull som fås kjøpt i byggevarehandelen har alt for høy tetthet til å fungere (i flg denne kalkulatoren og i følge strømningsmotstand (flow resistivity) jeg har funnet fra ulike kilder f.eks. her https://www.gearslutz.com/board/bass-traps-acoustic-panels-foam-etc/693006-air-flow-resistivity-absorption-density-isolation-products-norway.html). Med 5kpa.s/m2 er det lite å hente over ca. 600mm tykkelse.

    Basert på input over tenker jeg å legge 100mm. lag om gangen, kanskje snu retningen for hvert lag for å unngå luftlommer og sette opp tynne lekter som holder det hele på plass. Kjøre målinger etter hvert lag og finne ut når effekten avtar.

    Diffusjon i større eller mindre grad på bakveggen vil være en bonus som jeg tenker kan være gunstig å få med seg. Type diffusjon og i hvilken grad må undersøkes nærmere, uansett takk for tipsene over, de skal sjekkes grundig.

    Når det gjelder resten av rommet så vil det bli mulighet for varierende grad av både demping og diffusjon på sidevegger og i en stor ramme i taket. Skal lage en skisse så det er mulig å se en helhet i tiltakene.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    782
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sett etter tråden din og etter en lang kveld med litt leting her inne fant jeg den endelig :) Må si jeg er ekstremt imponert over hva jeg ser tør ikke tenke på hvor uanstrengt og skremmende sub du vil få i rommet ditt, nesten så jeg blir redd!!

    Ser det er en stund siden ditt siste innlegg og samtale rundt akustiske tiltak på bakveggen. Jeg ville valgt å bygge en kombinasjons løsning med diffusjon som dekker ca 1/3 av veggen og 2/3 som er trukket med stoff, bak dette 2-3 lag med 30cm lett bygg isolasjon med 10cm mellom hvert lag. Så på selve bakveggen ville jeg brukt en litt fastere isolasjon, type rockwool. Dette vil gi deg mye av det beste fra begge verdener og rommet vil ikke oppleves veldig dempet, men ha en naturlig akustikk, samtidig som du klarer å absorberer mye av kraften som subbene vil produsere av utfordringer.

    Når det er sagt, har du jo mye muligheter å justere mye av problemene bort. Men gode akustiske tiltak gjør livet litt enklere.

    Veldig glad jeg endelig fant din tråd og nå har du fått en ny fast følger :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Utrolig spennende prosjekt :)

    Jeg har kjøpt stoff fra RPG på digre ruller i hhv, sort, hvitt og lysegrått. Er veldig fint. Kom gjerne til Vestby for en kikk.

    Det enkleste er vel å fylle hele bakveggen med lett glava, så dypt som mulig? Og heller henge «noe» foran der det måtte passe/fungere?
     

    einaraj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2017
    Innlegg
    100
    Antall liker
    109
    Interessant med demping, tenker på noe lignende. BEF, har du noe forslag til lett byggisolasjon som vil passe til mellomlagene? Ønsker meg helst noe inneklimavennlig. Hunton trefiber oppgis i linken som Sorzy oppga til å ha høy gjennomstrømming, og det er vel også helsevennlig. Kan det være et alternativ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Hmm, hva skal jeg si... Her var det ikke mye aktivitet :-o Dette er utvilsomt det tregeste byggeprosjektet her inne og det er beundringsverdig hvis det fortsatt er noen som gidder å følge med i tråden ;-)

    Men det er lys i tunnelen og ting går sakte men sikkert fremover. Ingen påstand uten bevis så her følger et bilde etter at elektriker har lagt opp nye kurser på veggen over rack-skapet hvor elektronikken blir samlet.

    IMG_3367.JPG


    I tillegg har jeg fått tak i et parti isolasjon som jeg ble fortalt utgår fra det norske markedet fordi det ikke er godt nok for norske isolasjonskrav, men som burde egne seg perfekt til akustisk demping fordi det er ganske åpent.

    IMG_3208.JPG


    Når det gjelder bakvegg med demping har jeg bestemt meg for å bruke BAD-paneler. Disse tilbyr noe diffusjon (om enn enkel sådan) og fungerer fint med porøst dempemateriale på baksiden. I tillegg passer en plan overflate godt med planene for innredning av rommet. Det er godt mulig andre diffusjonsløsninger blir laget senere, men i første omgang vil jeg teste ut BAD.

    BAD er i korthet et panel hvor man har en matrise med ruter hvor en rute enten er et hull eller ikke (derav "Binary"). Hullene er bestemt ut fra en matematisk formel, masse info finnes på nettet om dette for de som er interessert. Her er et slikt panel:

    BAD1.png


    Hele bakveggen blir da bestående av 11 x 5 slike panel:

    BAD2.png


    Mønsteret i panelet kan også inverteres ved at man lager et hull der det ikke skal være hull og motsatt. Disse normale og inverterte panelene blir deretter plassert i et mønster basert på samme formel som tidligere hvor en lys rute betyr normalt panel, mens mørk rute betyr et invers panel:

    BAD3.png


    Deretter har jeg delt inn panelene i større elementer som passer større finerplater.

    BAD4.png


    Skruehull for innfesting til et rammeverk av lekter:

    BAD5.png


    Og slik ser platene ut med 12mm. hull:

    BAD6.png


    Og hvis du ikke ble svimmel av det bildet kan jeg fortelle at det totalt er:

    28 normale panel og 27 invers panel fordelt på totalt 18 stk. kryssfinerplater
    23833 12mm hull
    1928 skruehull, forsenket

    Å måle ut og bore et såpass stort antall hull egner seg ikke for min kropp så derfor blir platene produsert maskinelt. Mer om det om en uke.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    676
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    5
    Herlig, rett og slett!
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    782
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig heftig å se du er igang :) Hadde vært hyggelig å tatt en tur innom deg for en titt.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    En annen sak, jeg kjøpte for en stund siden en slik "dings":

    NTI Audio MR Pro Minirator

    NTi-Audio-MR-PRO-7.jpg



    Denne har jeg ikke brukt, og jeg er egentlig veldig usikker på hvorfor i huleste jeg kjøpte denne. Noen som har en ide om hvorfor? Og hvis ikke, er det noen andre der ute som kanskje kan gjøre nytte av den? Den er ny i original eske.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    782
    Antall liker
    1.395
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    En annen sak, jeg kjøpte for en stund siden en slik "dings":

    NTI Audio MR Pro Minirator

    Vis vedlegget 671409


    Denne har jeg ikke brukt, og jeg er egentlig veldig usikker på hvorfor i huleste jeg kjøpte denne. Noen som har en ide om hvorfor? Og hvis ikke, er det noen andre der ute som kanskje kan gjøre nytte av den? Den er ny i original eske.
    Det er en meget godt signal generator og den kan det meste. Den er nok dog best i bruk sammen med måleutstyret til NTi.
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    337
    Antall liker
    767
    Sted
    Akershus
    Takk! Men fortsatt et mysterium hvorfor jeg kjøpte den da. Får vel legge den ut på Finn og sjekke om noen er interessert. For jeg trenger den vel neppe i eget prosjekt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn