Ja, egentlig bør man avle fram golden ear barn. Dvs, fra 1-18 år, ingen konserter, ingen lyder over 70dB osv.
I tester bør man begynne gi avgi testerens alder osv.
I tester bør man begynne gi avgi testerens alder osv.
Hvis man er enig med seg selv er man av og til på riktig spor...Jeg har funnet ut at det beste er å identifisere omtaleskribenter (og forumskribenter) som har sammenfallende smak og ørefunksjon som en selv. Da kan man ofte få noe vettugt ut av det. Denne fyren her pleier jeg å være enig med, dog ikke hele tiden![]()
Head-fi Judes målinger får kjørt seg:Tja...Synd at slike "tester" skal få så stor innflytelse.
Jeg er enig med Tyll i at Z1R har noe oppsvulmet mellombass og at man kan forvente bedre (lydkvalitet) i denne prisklassen. Men å sammenligne med ATH-M50x blir helt feil...
Er flere enn Tyll som er skeptisk. Les trådene om Z1R på SBAF (subjektive inntrykk og måleresultater).
Ja da må jeg virkelig bare få beklage at det jeg skrev kunne forstås dit hen at det var Tyll sine målinger som var forskjellige fra Jude, og ikke omvendt, huff så feil kan man ta, men uansett som skrevet endel ganger så er ikke jeg så opphengt i det med målinger, ikke at de kan være viktige, men liker best å lytte på hodetelefoner vet at det kan være en uting i dagens hodetelefon marked men mulig jeg bare er litt "old fashion"Bare for å gjøre det helt klart; det er Judes målinger som er forskjellige fra alle andres, ref. IF og mange målinger på SBAF.
Vet du om dette vil bli prisen fremover eller er det tilbuds pris kun denne helgen på OHC sin høstpuls messe..?Ny norsk pris er satt 16.990,- hos Oslo Hifi Senter. Men den er fremdeles rimeligere hos Amoazon. (16.400,- i følge prisjakt.)