Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Morgan

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    2
    Hei gismo!
    Har ikke fått de hjem enda. Holder til i Bergen så jeg antar at det blir henting over helgen.(tør ikke la de bli sendt)
    MVH M
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.689
    Antall liker
    32.781
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei gismo!
    Har ikke fått de hjem enda. Holder til i Bergen så jeg antar at det blir henting over helgen.(tør ikke la de bli sendt)
    MVH M
    Hei M.

    Ok det skjønner jeg godt, hadde ikke sendt disse jeg heller;)
    Ta deg en tur overfjellet, men vent til snøen går:cool:
    Vi følger med herfra....

    gismo
     

    Morgan

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    2
    Noen har blitt en lykkelig eier av Sonus Faber Amati Anniversario :)
    Mitt sikkle/drømme par er solgt (Høium Hi-Fi).
    Gratulerer hvor enn du er i verden;)

    gismo
    Det er meg!
    Men nå er jeg spent på Morgan jeg da:) Har du fått dem hjem...vil du fortelle oss dagdrømmere litt om disse??:cool:

    gismo
    Da har de kommet hjem! Fruen og jeg hadde en fin tur over Hardangervidden igår og overnattet på Tyrifjorden Hotell. Idag dro vi til Hokksund for å hente høytalerene hos Høium. Måtte låne stor nok bil hos en snill svåger da vår egen blir i minste laget (se nicet). Drømmen om Amati ble tent i 2004 da jeg hørte et disse hos en kar i Oslo. Han skulle selge disse men var nok over budsjett den gang. Da ble det til at jeg kjøpte Cremona og har egentlig levd lykkelig med de siden da, men har man en drøm så har man en drøm! (Ps! Har også et par med Cremona Auditor til tv-en)

    MVH M
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Grattis Morgan :)

    Jeg valgte selv mine Cremona M litt utifra plasserings vennlighet,noe jeg er veldig nyskjerrig på vedrørende Amati

    Morro om du kunne si noe om dette når du blir varm i trøya
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Auditor også, Morgan? De har jeg og, i system 2. En fullstendig deilig liten høyttaler, som dessverre også er kraftig undervurdert..spiller som ei stor søyle her hos meg , uten de problemene gulvhøyttalere har. Håper det er originalen du har. Finish?

    @RoDa: De drømmene der er fullt forståelige, gutt! Håper bare du gjør mer utav det enn kun drømmer..hehe..husk hva du får ut av Rega og Sonus sammen..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Ikke verre?? Den har vi da sett før..men pen er den, ja:cool:
     

    Morgan

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    2
    Auditor også, Morgan? De har jeg og, i system 2. En fullstendig deilig liten høyttaler, som dessverre også er kraftig undervurdert..spiller som ei stor søyle her hos meg , uten de problemene gulvhøyttalere har. Håper det er originalen du har. Finish?

    @RoDa: De drømmene der er fullt forståelige, gutt! Håper bare du gjør mer utav det enn kun drømmer..hehe..husk hva du får ut av Rega og Sonus sammen..
    Hei Auditor!
    Det er originalen jeg har. De er i lys finish. Har ikke lyst til å selge noe ut av huset, men fruen innsisterer på at noe må ut.

    MVH M
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Så da har hu bestemt seg for den fineste monitor fra tidlig 2000-tall, da?? JENTER--man forstår dem aldri. Jeg selger ikke mine iallefall. De du har er forresten lik mine. For prisens del, håper jeg du har dokumentene og emballasjen..Eller har tornadoen med anatomiske tillegg fjerna den?:cool: Må de ut, kan du jo kanskje vurdere Focal Power Bird som TV-sett..liten og genial, men ikke på linje med SFene..

    @Distinctive: Elipsa er sjelden i Norge, men det er en av de yttterst få oversettere jeg ville vurdert som LCR dersom surround var på programmet..sammen med 7 stk Parasound JC1 og prosessor fra fex Onkyo. Subs fra REL, selvfølgelig!
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    @Distinctive: Elipsa er sjelden i Norge, men det er en av de yttterst få oversettere jeg ville vurdert som LCR dersom surround var på programmet..sammen med 7 stk Parasound JC1 og prosessor fra fex Onkyo. Subs fra REL, selvfølgelig!
    Jeg bruker dem som SL & SR (veggmontert) i 7.1 oppsett med stereo subber fra Rythmik og surround amper fra EC + Cary audio prosessor.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Bra! Da har du fire stk, da? Hvilken senter/side? Cary processor? Morsomt..Du har ikke vurdert RELer, du da?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Bra! Da har du fire stk, da? Hvilken senter/side? Cary processor? Morsomt..Du har ikke vurdert RELer, du da?
    SBR & SBL = Electa Amator
    FL & FR = Extrema
    C = Cremona M

    Eneste REL jeg ville byttet mine SE12 servosubber med var toppmodellen til REL.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Her en test fra TAS, 2007.

    Sonus Faber Elipsa. 2007 001.jpg
    3 x prisen av mine nuværende JBL. Array 1400. Tenker disse, el . Avalon Indra. Lite lytterom. 12-13 kvm.


    mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Det der er en Olympica III, vel?
    @Distinctive: Det er iallefall ukonvensjonelt med en såpass spredning over modellene..håper den senteren din ikke er en gulvstående CM?? Må da være den spesiallaga senteren? Men Extrema i front kan jeg forstå. Jeg ville personlig gjort slik, etter å ha tenkt meg om :

    Beholdt Extrema som stereo tokanalssett, satt på hovedanlegget, sammen med fex en REL. Forsterkere Bladelius, Kilder Rega, Kabler Tara Labs
    Vekk med Electa Amator og Cremonasenteren, til fordel for fire Auditor Elipsa til..totalt seks. Og en ekstra REL-sub der. Parasound Halo eller Audiolab

    @oct: Skjønner ikke helt hvordan du tror du kan få Elipsa til å spille ordentlig på et 13 kvm rom, men vi er forskjellige, heldigvis. Kule er de uansett.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @ Distinctive: Nei. Har ikke m. dine tråder å gjøre;). Skjønner nu at det finnes flere "Elipsa". Må lese meg opp. Vakre skapninger er S.F. uansett:).


    mvh
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    @Distinctive: Det er iallefall ukonvensjonelt med en såpass spredning over modellene..håper den senteren din ikke er en gulvstående CM?? Må da være den spesiallaga senteren? Men Extrema i front kan jeg forstå. Jeg ville personlig gjort slik, etter å ha tenkt meg om :
    Beholdt Extrema som stereo tokanalssett, satt på hovedanlegget, sammen med fex en REL. Forsterkere Bladelius, Kilder Rega, Kabler Tara Labs
    Vekk med Electa Amator og Cremonasenteren, til fordel for fire Auditor Elipsa til..totalt seks. Og en ekstra REL-sub der. Parasound Halo eller Audiolab
    Nå er det vel ikke lett å rådgi når man ikke kjenner resten av oppsettet eller rommet, Auditor?
    Ville ikke byttet resten av komponentene mine med det du foreslår, men for all del.....

    Jeg har pakket ned den gulvstående senteren og kjører foreløpig downmix til fronter. Har ikke plass til denne lenger etter at jeg fikk mitt nye oppsett i hus. Extrema ryker også til sommeren hvis mitt nye €30k open baffle prosjekt blir vellykket.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Det der er en Olympica III, vel?
    Nei. Det er ikke Olympica III.
    III har en bass element til.

    Blir interessant å høre disse. Skal visstnok legge seg et sted i mellom Venere og Cremona i pris. Altså en type Liuto serie erstatning selv om de nok ikke kan sammenlignes.

    Olympica III

    p1586492356-2.jpg


    p1586492442-2.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    My bad..blings på antallet elementer er vanlig, det, før man får morrakaffe innabords..
    Vi er forskjellige, Dist, og har forskjellige vektlagte kategorier. Felles er at alle er glade i visse italienere- og det skal vi fortsette med..jeg bare syns det er totalt overkill å bruke GULVSTÅENDE senter i et anlegg basert på monitors..grenser faktisk på harry, det..men du skal ha honnør for å være ukonvensjonell, som sagt.
    Lykke til uansett:cool: Og du har selvfølgelig den andre halvparten av Cremonaparet et sted..
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    My bad..blings på antallet elementer er vanlig, det, før man får morrakaffe innabords..
    Vi er forskjellige, Dist, og har forskjellige vektlagte kategorier. Felles er at alle er glade i visse italienere- og det skal vi fortsette med..jeg bare syns det er totalt overkill å bruke GULVSTÅENDE senter i et anlegg basert på monitors..grenser faktisk på harry, det..men du skal ha honnør for å være ukonvensjonell, som sagt.
    Lykke til uansett:cool: Og du har selvfølgelig den andre halvparten av Cremonaparet et sted..
    Er litt usikker på hva du mener her.
    Cremona Auditor Elipsa er veggmonterte SL & SR.
    Electa Amator 1 på stativ er SBL & SBR.
    Dette matcher rommet.
    Hva menes med monitors og Cremonapar - den senteren jeg har er en dedikert (mono senter) som er nedpakket, som sagt.... (?)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Altså IKKE en gulvstående senter?? Da er jeg med..det er mer på linje med det jeg foreslo også..hehe..
    Monitors er små stativhøyttalere- og selvfølgelig vil de matche rommet bedre..
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Neida, det er heller som jeg håpet det sku være:cool:--Men du sier du skal selge Extrema? Hva er grunnen til det?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hva i.....er det der?? Darth Vaders oversettere???? Og hva gjør de i en Sonustråd??:cool: Aldri om jeg ville sluppet dem inn i mitt hus- iallefall ikke som erstatter for en Faber..grøssss..hehe
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hva i.....er det der??
    Hehehe :)
    Den som venter i spenning.
    Mer info følger i Juni.
    Enten synes man den er helt rå/macho eller helt forjævlig - ingen mellomting her.
    Det er en open baffle/dipol konstruksjon med 1.60m ribbon (CNC Techno versjonen).
    Settes sammen i dette øyeblikk (spesialbestilling).
    Alt under rommets nedre resonans ivaretas av mine to subber.
     

    Vedlegg

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Det der er en Olympica III, vel?
    Nei. Det er ikke Olympica III.
    III har en bass element til.

    Blir interessant å høre disse. Skal visstnok legge seg et sted i mellom Venere og Cremona i pris. Altså en type Liuto serie erstatning selv om de nok ikke kan sammenlignes.

    Olympica III

    Vis vedlegget 198498

    Vis vedlegget 198499
    Damn, da er det kanskje ikke så uoppnåelig allikevel da. Har nettopp "nedgradert" litt i rommet mitt og fått på plass de nye Venere 2.5 i sort lakk, og der er overraskende potente den beskjedne prisen til tross. Veldig plasseringsvennlige også med sin fremoverrettede port i bunnen, noe som er bra i mitt rom som er under 20 kvm. Ikke helt ferdig med oppsett og valg av elektronikk, men når det er klart kommer det bilder.... :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.915
    Antall liker
    14.059
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ser fine ut den nye serien. Ikke så mye bling som de siste generasjonene av toppmodeller.Spent på å se hva prisene blir.


    Gleder meg til bilder, Anfield!
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    At de skal være i mellom Venere og Cremona er bare rykter på nettet, men vi får vel svaret i morgen når de vises i Munchen.
    De er i hvertfall built in Italy.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er fiolinlakk type Stradivari du håper på, Distinctive, tror jeg ikke det..men du kan jo fortsatt håpe..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke de to er helt i vater med Sonus´nye uttrykk, men det kan jo hende. Jeg ville bestilt Olympica i oven vist trefinish, var det meg..Graphite blir jo død kjedelig på de der. Men Aida har noe i nærheten av den røde fargen..dog litt fysisk stor for meg..hehe..foretrekker fortsatt småtassene mine, jeg..og Stradivari Palladio- med sin faseplugg i stein på titommerne...det er pent, det..
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.169
    Antall liker
    6.866
    Torget vurderinger
    4
    For første gang på veldig lenge...faktisk første gang post Serblin (RIP) har Sonus Faber laget noe som ligner på Sonus Faber og som får det til å rykke i "vil ha" nerven min. Kjenner jeg er spent på hvordan den låter.

    Sonus-faber-Orchestra-I-pair.jpg

    Sonus-faber-Orchestra-I-side-vent.jpg


    Men, - er det bare jeg som synes minste Olympica har mer enn et snev av ironisk likhet med Franco Serblin sin siste geniale skapelse, Accordo ?
    Finishen er (ihvertfall ut av bildene å dømme) som rappet rett fra tegnebordet til Serblin.
    Linjer og proprsjoner har noe av det samme draget, men uten den distinkte særpreget og, vel....den sære elegansen til Accordo.

    post-16085-018049500%201329852305.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Den nye Olympica serien ser svært spennende ut, ser ut som en blanding av Cremona og Amati :) Ser på nettsiden til SF at man får de i graphite og valnøtt,

    Er svært nysgjerrig på SF, har hørt Cremona M, og likte den svært godt, ingen spesiell imponator faktor ved første lytt, men det var nok til at jeg ønsker å høre større modeller, er det noen i Norge som har Amati Futura/Anno i demo i Norge? Elsker designet, men lyden, er jo til slutt det viktigeste!

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn