Digitale avspillere Sonos og Spotify

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.694
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hei.
De siste par dagene har jeg med uregelmessige intervaller fått beskjed om at avspilling stoppes pga der har blitt igangsatt avspilling i et annet rom eller fra en annen Sonosavspiller - hvilket jeg har litt vanskelig for å se hvordan skulle skje.
Har en oppe i stuen og en i man cave`n - og de opererer jo i hver sin sone. Dessuten er det jo stort sett jeg som spiller musikk her i heimen, og disse meldingene har også dumpet inn når jeg er den eneste våkne.
Noen andre som har opplevd at Sonos og Spotify har vært litt ute av vater de siste dagene?
Og hva er evt problemet?

mvh
Proffen

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.694
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Ingen med tips?
I dag er det jo helt koko. Får bare beskjed om at der er startet avspilling i et annet rom eller enhet - hvilket selvsagt ikke er tilfelle? Får jo ikke engang kost meg med musikk i anlegget i stuen, der Sonos er kablet til ruteren..... Kan det være feil på fiber inn til huset som gjør dette?

Hadde vært greit å få forslag til hva jeg kan gjøre for å få systemet i vater igjen....

mvh
Proffen

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
1.050
Torget vurderinger
4
Ingen med tips?
I dag er det jo helt koko. Får bare beskjed om at der er startet avspilling i et annet rom eller enhet - hvilket selvsagt ikke er tilfelle? Får jo ikke engang kost meg med musikk i anlegget i stuen, der Sonos er kablet til ruteren..... Kan det være feil på fiber inn til huset som gjør dette?

Hadde vært greit å få forslag til hva jeg kan gjøre for å få systemet i vater igjen....

mvh
Proffen
Hvis du går inn på kontoen din på www.spotify.com så kan du velge "Sign Out everywhere".
Burde vel gjøre susen?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.546
Torget vurderinger
4
Er det noen andre som bruker samme Spotify konto på PC , mobil, TV, nettbrett etc samtidig som kontoen blir brukt av Sonos?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.694
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Ingen med tips?

mvh
Proffen
Hvis du går inn på kontoen din på www.spotify.com så kan du velge "Sign Out everywhere".
Burde vel gjøre susen?
Takk for tips, skal prøve det.

mvh
Proffen

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.546
Torget vurderinger
4
Er det samme problem med Sonos app og Spotify connect mot Sonos avspiller?

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Antall liker
2.666
Torget vurderinger
1
Min lille erfaring med slike problemer:
- Å bruke en sonos bridge gjorde at forbindelsen generelt ble mye mer stabil, og etter det har jeg omtrent ikke hatt en eneste glitch. Før jeg fikk bridge på plass hendte det at det var småproblemer.
- Jeg har opplevd noen få ganger at sonos blir forvirret hvis jeg både bruker sonos-appen og spotify-appen til å styre sonos samtidig, altså hvis begge to er åpne på samme tid.

Det jeg uansett ville prøvd først som sist er å koble fra en og en enhet, og koble dem til på nytt. Det ligger inne i menyen under "fjerne avspillere", tror jeg. Kanskje er det alt som skal til.

Topp Bunn