Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

SOnosAce (7 of 30).jpg


Sonos har i dag lansert et produkt vi har sett komme i fem år. Det gjør ikke produktet mindre spektakulært, og ganske overraskende. Sonos Ace er hodetelefoner som på noen områder går helt nye veier.

Det er ikke til å unngå at vi får noen umiddelbare assosiasjoner til en annen gigant som plutselig fant ut at de skulle gå nye veier, og introdusere over-ear hodetelefoner for første gang. Vi snakker selvfølgelig om Apple, og deres AirPods Max som ble lansert for tre og et halvt år siden. Den gang ble det ganske mye oppmerksomhet mot de nye hodetelefonene, og de hadde et design som ikke lignet på noe vi hadde sett før.

Og når jeg nå tillater meg å hevde at Sonos Ace er kraftig inspirert av AirPods Max, dukker et annet minne opp, et minne fra studietiden som er nesten 50 år gammelt. For en arkitekturprofessor oppfordret til å ta utgangspunkt i den beste sammenlignbare arkitekturen, og gjøre det enda bedre i studentoppgavene.

Og på en måte er det kanskje det Sonos har gjort her, i hvert fall hva design og konsept angår. For selv om AirPods Max var ganske banebrytende på mange områder, var det også noen punkt som hadde et åpenbart forbedringspotensiale. Stikkord er meshløsning i hodebåndet, etuiløsning, lading og vekt.

Men samtidig er det andre designelement som er umiskjennelig likt AirPods Max, ikke minst gjelder det det designmessige inntrykket med møte mellom bøyler og de store, dominerende øreklokkene. For dette er virkelig lekkert, og selv om jeg ikke et øyeblikk tviler på at den sorte fargen er lettere å holde ren, er den hvite utgaven direkte uimotståelig....

Les hele nyhetsartikkelen om Sonos Ace i Audiophile.no

SOnosAce (22 of 30).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.031
Link til alle artikler
423
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Galaxy Unpacked juli 2024 – nyeste halvårlige slipp fra Samsung

Galaxy Unpacked juli 2024 – nyeste halvårlige slipp fra Samsung

  • 0
Den 10. juli arrangerte Samsung sitt halvårlige lanserings-event Galaxy Unpacked. Hovedattraksjonen var også denne gangen en ny generasjon av de to brettbare mobiler på agendaen, i tillegg til en...
Fortsett
Audiophile.no
Electrocompaniet Objekt - karakterfulle høgtalarar del 1. Stig Arne si dagbok Juni 2024

Electrocompaniet Objekt - karakterfulle høgtalarar del 1. Stig Arne si dagbok Juni 2024

  • 7
I førre dagboka skreiv eg om karakterfulle forsterkarar. Me held fram med karakterfulle høgtalarar. 3 store par er relativt grundig prøvd ut, eitt av dei er særs sjeldne, dei to andre meir vanleg...
Fortsett
Audiophile.no
Magico S3 2023 – Norgespremiere hos Duet Audio

Magico S3 2023 – Norgespremiere hos Duet Audio

  • 0
15 juni var det norgespremiere på Magico S3 2023. Audiophile.no avla Duet Audio en visitt både for å overvære lanseringen og for å besiktige denne aktøren sine nye lokaler. Duet Audio sine nye...
Fortsett
Audiophile.no
Karakterfulle forsterkarar – Stig Arne si dagbok 2023

Karakterfulle forsterkarar – Stig Arne si dagbok 2023

  • 11
Åremålsdag og vitjing frå “soloppgangens land” - atter ei gong - har gjort at me er lovleg seint ute med ny dagbok. Men her kjem nokre gamle forsterkarar og ein “ny”, ein MAC og ein DAC og litt...
Fortsett
Audiophile.no
TEST HD 620S – et annerledes bidrag til Sennheiser sin 600-serie

TEST HD 620S – et annerledes bidrag til Sennheiser sin 600-serie

  • 0
Da Sennheiser annonserte sin nye HD 620S i begynnelsen av mai var det en nyhet som fenget min interesse langt over middels. For dette er et nytt bidrag i produsenten sin klassiske 600-serie, og da...
Fortsett
Audiophile.no
Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

  • 5
Omfattande utskiftingar i stereoanlegget kasta meg ut i ei reise kor det tok tid å koma attende til eit akseptabelt resultat. Slikt lærer ein av. ORSAKINGAR I KØ I førre dagboka orsaka eg meg...
Fortsett
Topp Bunn