Kjører Holmestrand-Molde på onsdag, retur på lørdag, antageligvis via Lom-Valdresflya-Beitostølen. Noen som sitter på info som kan være relevant MHP vurdering av sommer/vinterdekk?
|
Helt enig, jeg sier og det samme som sist: Lettere å tilpasse kjøringen med vinterdekk på sommerføre enn sommerdekk på vinterføre.Er en annen tråd om det samme og jeg sier det samme: Norges nest høyeste fjellovergang på sommerdekk i april er en dårlig ide. Det er veldig kaldt om natten så til tross for fint vær kan set fort være is i veibanen langt utpå dagen. Dette er høyfjellet der været kan endre seg veldig fort uansett hva værmeldingen sier.
Om du absolutt vil bruke sommerdekk ville jeg kjørt en annen vei som ligger flere hundre meter lavere.
I landsproblemer!Fordi han har lagt om....
Fordi han har lagt om....
Mercedes og BMW X3Litt for nærme Mondeoe'n foran, som også ligger for nærme den hvite BMW'en (?) foran der igjen![]()
Ellers så det riktig så trivelig ut.
ErfaringHvordan kan man se om man ligger for nærme bilen foran uten å se bilens speedometer?
V60, 2015. Kjøpte "ny" bil i fjor sommer. Det er en D2 (115 hk), litt snaut, men eller veldig fornøyd.Volvo V60?
Min datter er en utmerket sjåfør, men har som mange mindre erfarne førere en tendens til å ligge litt nære. I det konkrete tilfellet var farten ganske lav, men det er like vel ingen grunn til å ligge nær. Dette ble påpekt fra baksetet.Litt for nærme Mondeoe'n foran, som også ligger for nærme den hvite BMW'en (?) foran der igjen![]()
Ellers så det riktig så trivelig ut.
Men, kor ska vi reis hen?
Min kone likte fargen, jeg glemte å sjekke at den hadde "nøkkelfri", elektriske seter og adaptiv cruise....Jeg tipper den adaptive cruise controlen sørger for at avstanden er helt ok.
Litt for nær selv om hastigheten er forholdsvis lav.Det er din vurdering. Min vurdering er at det er noe kortere avtstand enn "3-sekunders regelen".
Man kan telle antall stolper på fenderen mot sykkelstien fra bilen foran til "vår" bil - ca 12-14 stolper kommer jeg frem til.
Avstanden mellom stoplene er vel på maks 3 meter - så da er avstanden mellom bilene ca 40meter.....
Anskaffet nettop en V60 selv. Den hadde alt det der, samtidig som madammen likte fargen og kjørekomforten og størrelsen. Jeg ville ha større, men man velger sine slag. Far var mest opptatt av den var hybrid og hadde 4WD. Det er en D5 (233 hk når man bruker begge motorene), akkurat passe...Min kone likte fargen, jeg glemte å sjekke at den hadde "nøkkelfri", elektriske seter og adaptiv cruise....Jeg tipper den adaptive cruise controlen sørger for at avstanden er helt ok.