SOL og GODVÆR ønskes

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Til dere som lider av varmen der nede, kan dere ikke sende noe nordover ;) :)
Mvh en våt og kald :'( :-X :-X
Jan I

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
SOL og GODVÆR ønskes

Siden eg ikke kan gjøre noe med værgudene, så kan eg sende deg noen varme og solrike tanker nordover. ;D ;D ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
TAKK TAKK det varmet jo litt da ;) :)
Mvh Jan I

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Fra meg så kan du gjerne få hele sola til odel og eie.
:'(
fytte grisen så varmt det er her for tiden ??? :p :-[ :-X :-\

P

Parelius

Gjest
Her er det bare et jævla slit; orker ikke annet enn å sitte i solen på offentlige plasser, med en kald pils i hånden, mens jeg ser jentene rive av seg klær for å slippe unna den kvelende varmen. Det er varmt i helvete, det skal jeg fortelle deg. Hiv i deg gulrot og melk, ta på deg sydvesten, og bedriv mandig lutring. Det er folk som har vært ute en vinternatt, som driver verden fremover. Vi andre er bare parasitære hedonister. Kelner, en pils til takk!

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
DYNAMIC1 skrev:
Fra meg så kan du gjerne få hele sola til odel og eie.
:'(
fytte grisen så varmt det er her for tiden ??? :p :-[ :-X :-\
Kunne ikke vært mer enig

K

kbwh

Gjest
Jeg tør anbefale et Mjøsbad, el_mariachi. 19 grader nå. Nesten så kjølig at det er forfriskende.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
Her er det bare et jævla slit; orker ikke annet enn å sitte i solen på offentlige plasser, med en kald pils i hånden, mens jeg ser jentene rive av seg klær for å slippe unna den kvelende varmen. Det er varmt i helvete, det skal jeg fortelle deg. Hiv i deg gulrot og melk, ta på deg sydvesten, og bedriv mandig lutring. Det er folk som har vært ute en vinternatt, som driver verden fremover. Vi andre er bare parasitære hedonister. Kelner, en pils til takk!
For å parafrasere Gordon Gekko: HEDONISME ER EN GOD TING ;D ;D ;D
mvh

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
For og rippe opp i hvordan ting var for ganske nøyaktig 1 år siden....

Joda jeg hadde spadd ned 25 stk knollbegonia (raude) og den andre natta kom frosten og nesten drepte alle sammen.

Ikke fare i år nei ,men jeg må jo vanne 3 ganger dagen...

Savner den frost natta nå ja

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Gjestemedlem skrev:
Er det ikke omtrent på denne tiden at siste snøen pleier å forsvinne i Tromsø?

http://www.startour.no/Start.aspx?id=33646
Ja det er godt å se at man får det "gnidd skikkelig inn" ;) ::)
Nå var det jaggu et glimt av opphold i regnskura så her ser dere hva jeg ser på fjella når jeg ser ut av vinduet:

Bilde tatt akkurat nå

Bor litt nord for Tromsø så... :-X :-X :-X
Mvh Jan I

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er jo deilig med sol og varme når man har fri, men å sitte på jobb i heten og svette mens man ser på sjøen og skulle ønske seg et helt annet er jo ikke noe særlig det heller... ;)

Du kan få 5 grader av meg... hjelper vel litt på... :D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
ja knall været er nokk over lenger nord i landet, slik ser det ut her i dag

Vedlegg

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
563
Sted
Stockholm
J.Finvaag skrev:
Send det nedover til drammen fortere enn svint..! Jeg dauer nesten jeg.. Har 33 grader inne i den dårlig isolerte stua mi akkurat nå.. :p :p

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Cundis skrev:
J.Finvaag skrev:
Send det nedover til drammen fortere enn svint..! Jeg dauer nesten jeg.. Har 33 grader inne i den dårlig isolerte stua mi akkurat nå.. :p :p
hehe her viser gradstokken 10 grader ute. men men skal ikke klage har vel vært flere solskinnsdager så langt i år som det var i hele fjor sommeren :p

ps. skaff deg en varmepumpe, den kan spy ut kald luft også ( den funksjonen har vi skjelden bruk for ) ..

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
563
Sted
Stockholm
J.Finvaag skrev:
Cundis skrev:
J.Finvaag skrev:
hehe her viser gradstokken 10 grader ute. men men skal ikke klage har vel vært flere solskinnsdager så langt i år som det var i hele fjor sommeren :p

ps. skaff deg en varmepumpe, den kan spy ut kald luft også ( den funksjonen har vi skjelden bruk for ) ..
Ja der sier du noe, har vel igrunn gått og tenkt litt på en sånn portabel aircondition.. Jeg leier, tviler sterkt på at huseieren er interessert i å installere varmepumpe..:p :eek: 10 grader hørtes helt nyyydelig ut nå.. ;D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Cundis skrev:
Ja der sier du noe, har vel igrunn gått og tenkt litt på en sånn portabel aircondition.. Jeg leier, tviler sterkt på at huseieren er interessert i å installere varmepumpe..:p :eek: 10 grader hørtes helt nyyydelig ut nå.. ;D
nja så herlig er det ikke akkurat :p
nei det bør da huseieren gå med på, er jo så populært for tiden, sparer strøm jør man jo også i lengden, men det kommer vel anpå hvor mye strøm man bruker tilvanlig..

P

Parelius

Gjest
Jan_I skrev:
Nå var det jaggu et glimt av opphold i regnskura så her ser dere hva jeg ser på fjella når jeg ser ut av vinduet:
(Bilde av naken steinansamling/berg/fjell)
Bilde tatt akkurat nå

Bor litt nord for Tromsø så... :-X :-X :-X
Hmm, eh, vel; hva gjør man på et slikt sted - ut over å kontemplere dårlig vær? Hvilket dieselaggregat benytter du til anlegget, forresten?

Kelner, en kald pils til!

(Parelius, som finner sitt velvære utrolig kjedelig, men likevel viser utholdenhet, og roser i sitt stille sinn de brave menn ved verdens kant.)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
563
Sted
Stockholm
J.Finvaag skrev:
Cundis skrev:
nja så herlig er det ikke akkurat :p
nei det bør da huseieren gå med på, er jo så populært for tiden, sparer strøm jør man jo også i lengden, men det kommer vel anpå hvor mye strøm man bruker tilvanlig..
En stor fordel er det med å bo i 2.etg. i dårlig isolert hus; jeg har omtrent ikke fyringsutgifter... Til stor ergrelse for de som bor under.. ;D 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Parelius skrev:
Hmm, eh, vel; hva gjør man på et slikt sted - ut over å kontemplere dårlig vær? Hvilket dieselaggregat benytter du til anlegget, forresten?
Jeg kom til å tenke på noe Hegnar skrev i en artikkel om verdistigningen på eneboliger i Kongeriket:
Noen av eneboligene nordpå er faktisk beboelige. ;D

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Parelius skrev:

Kelner, en kald pils til!

(Parelius, som finner sitt velvære utrolig kjedelig, men likevel viser utholdenhet, og roser i sitt stille sinn de brave menn ved verdens kant.)
Vel gjør og gjør VOFF
Det går jo litt i DIY da
Bor forresten på "værdens største fyrlykt" (Sørøya som er norges 4. største øy) og om vinteren er jo strømmen mer borte enn den er her så aggregat er en selvfølge .
Desverre er det ikke et diesel,kun et bensinaggregat på 2,5kw så det er ikke allverdens å drive anlegget med.
Har dog prøvd, men synes dette var en nedtur i forhold til "ordentlig" strøm.
Forresten så har det vært to korte solglimt her i ettermiddag, men nå er det 7 grader ute så :'( :-X :-X
I don`t have to wear shades ;D
Og jaggu begynte det ikke å regne igjen :(
Mvh Jan I
Mvh

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jan_I skrev:
[
Vel gjør og gjør VOFF
Det går jo litt i DIY da
Bor forresten på "værdens største fyrlykt" (Sørøya som er norges 4. største øy) og om vinteren er jo strømmen mer borte enn den er her så aggregat er en selvfølge .
Desverre er det ikke et diesel,kun et bensinaggregat på 2,5kw så det er ikke allverdens å drive anlegget med.
Har dog prøvd, men synes dette var en nedtur i forhold til "ordentlig" strøm.

Mvh Jan I
Mvh
vil ikke et sjikkelig agregat være genialt til slikt bruk da, slipper å plages med naboens jordingsfeil, eller frysern som er koblet på samme kurs og skaper støy og mannsjit. kansje litt upraktisk da..

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Ja upraktisk og dyrt
Tror nok også det er en del forskjeller på disse generatorene som er på aggregatene en får kjøpt.
Så det er nok ikke alt som er like bra.
Nå skal det sies at vi er meget få som er tilknyttet den trafoen jeg er på.
Er faktisk førstemann fra denne så jeg er ikke akkurat plaget med dårlig strøm.
Det er vel heller det at den (strømmen) er ofte borte (vinterstid)
Mvh Jan I

Topp Bunn