Sitter å ser på Oppsynsmannen med Bård Tufte J. Mulig jeg er litt Nerd Men er det Snell E3 i bildet der
Du er nok litt nerd da ja, men jeg la merke til det jeg også![]()
|
Sitter å ser på Oppsynsmannen med Bård Tufte J. Mulig jeg er litt Nerd Men er det Snell E3 i bildet der
Du er nok litt nerd da ja, men jeg la merke til det jeg også![]()
Jeg hadde et par i hine dager..... ble solgt til Sandnes / Stavanerger´ish .. ca 20+ år siden.Vis vedlegget 1045326
Snell Type M
Disse har jeg ikke sett mange av. Vis vedlegget 1045327 Vis vedlegget 1045326
Uflaks.
Det stemmer! Leste i en tråd på audiogon som mente at dette elementet fra AN var en direkte erstatning uten endring i delefilter. Men jeg synes jo det er litt rart ja, med mindre elementet er identisk på alle parametre. Likte lyden fra J3 veldig god og skulle gjerne fått de opp og gå igjen…
Interessant, hadde vært kjekt å putte inn noe som var bedre enn de originale, men da må jeg nok finne noen som kan hjelpe meg med nye delefiltre.Det var vel Atomic HiFi som hadde erstatningsdrivere men nettsiden er lagt ned.
Skal du ha andre basser må delefilteret endres, men forhåpentlig vis ikke dramatisk, uansett det må simuleres og lages på nytt.
Jeg har testet AN bass mot Seas og det målte ganske likt.
Skal du først oppskalere så kan du like gjerne kjøpe disse. Det er Seas som lager AN bassene.
SEAS Prestige Woofer CA22RNY - Coated paper cone, long throw, larger magnet | Analog Hifi Plinth Design AS
Classical handcoated paper cone and matching natural rubber surround produce a well behaved roll off characteristic and reduce potential resonance problems ...analoghifi.no
Her fra testing:
![]()
Dette elementet er 8ohm mens originalen er 4ohm. Vil ikke det innebære et behov for justering av delefilter?![]()
Vifa M21WG-09-08 Woofer - Heybrook HB1, JPW P1, AP2, AP3 replacement
Vifa M21WG09-08 Woofer - Special Product. This unit is made on the original Vifa tooling to modern quality standards. Replacement woofer for Heybrook HB1, JPW P1, AP2, and AP3 which Falcon can supply again as a 2020 manufactured Special Product. The unit features an 8" coated paper cone, foam...www.falconacoustics.co.uk
Tror det er minst to ulike versjoner av basser i K2...Jeg har fått tak i et par K2 som trenger nytt skumoppheng. Leser på nett at det kan være enten vifa, seas, peerless eller Boston acoustic i disse. Noen som ser hvilken type jeg har, og da hvilket skumoppheng jeg må bestille?
Det var Boston acoustics, fikk tak i ny foam fra goodhifi, så nå er de i tipp topp tilstandTror det er minst to ulike versjoner av basser i K2...
Mine var veldig tunge, med doble magneter. Så ut som Vifa-produserte.
Viktig at du måler nøye ytre og indre diameter på oppheng, slik at du får riktig.
M
Kom over et par K2 - har du link til ny form fra goodhifi?Det var Boston acoustics, fikk tak i ny foam fra goodhifi, så nå er de i tipp topp tilstand![]()