Kjelleren skal "rives" for å bygges opp på nytt, hva bør jeg tenke på i kjellerstuen der anlegget står?
Et symmetrisk rom med uforstyrrede flater?HoJ skrev:Kjelleren skal "rives" for å bygges opp på nytt, hva bør jeg tenke på i kjellerstuen der anlegget står?
Ja.. ;DLoevhagen skrev:Estimert ferdigstillelsesdato er:?
HAr du prøvd det selv. Jeg opplevde at gisplater demper bassen så betydelig at balansen ble helt feil.Det ble bekrefete av akustikksimuleringer. Bruker man mye gips må den midler og høyere frekvensene dempes tilsvarende med møbler tepper planter, bøker etcLydMekk skrev:Stendere med isolasjon imellom, gjerne 2 lag med gipsplater utenpå med viskost dempelim imellom. Samme i tak.
Legg opp egne strømkurser til anlegget, en til rack og evt. en til poweramps. 4 eller 6 kvadrat kabel i veggen i rør. Skjermet kabel, ikke revoilverende løskabler. Legg også ekstra rør i veggen til lange signaltrekk, ht kabel el.l. når veggene først er åpne.
;Djan#jan skrev:1 Kaffe
2 Lunsj innimellom
3 En 6 pk til helga
Det å være hyggelig og vise at du setter pris på dem gjør at dem også yter litt ekstra.
Komuniser skikkelig (ifra dem andre tipsene du får her inne)
4 Hold ditt eget verktøy langt unna håndverkere 8)
Lykke til![]()
Haha, stans i arbeidet er jo gøy ;Djohnnygrandis skrev:;Djan#jan skrev:1 Kaffe
2 Lunsj innimellom
3 En 6 pk til helga
Det å være hyggelig og vise at du setter pris på dem gjør at dem også yter litt ekstra.
Komuniser skikkelig (ifra dem andre tipsene du får her inne)
4 Hold ditt eget verktøy langt unna håndverkere 8)
Lykke til![]()
Om du har hyret inn finske snekkere ville jeg " go easy on the liquor" da det hos mine foreldre endte med stans i arbeidet i over 2 uker da det viste seg at de tydeligvis syntes det var mye mer morro å være fulle enn å jobbe.
Det kan jo kanskje bli et varmere lydbilde. 8)HoJ skrev:Bare et problem, den ene høyttaleren står 60cm fra vedovnen, kan det by på problemer ?
En ting er lyden/refleksjonene, men om du skal bruke vedovnen mens høyttalerne står der så er det altfor nært.HoJ skrev:Nå har jeg koblet anlegget opp, det høres lovende ut. Bare et problem, den ene høyttaleren står 60cm fra vedovnen, kan det by på problemer ?