Hei !
Nå der det ut til at Rega løser problemet, men for de som fortsatt leser med interesse for lette SME- og andre lette armer kan kanskje dette fortsatt være av interesse.
Jeg har ikke hatt series tre selv. Jeg har stort sett bare tunge vintagearmer, men jeg har i alle fall tre lettvektere jeg kan komme på i farten. En SME S2-Improved med fast shell (på Garrard 401), en Formula 4 (på Thorens TD126III) og en Revox 795. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men alle disse har endt opp med Shure M97xE.
M97xE er billig i innkjøp, og er vel topp-produktet til Shure i disse dager. Den skiller seg fra de øvrige Shure-produktene ved noe lavere output, og er vel slik sett ikke et førstevalg for Dave Edmunds-platene dine/mine, men på litt mer finslige greier gjør den igrunnen jobben helt all right. SME S2I/401 er den beste kombien for denne pickupen, og jeg vil tro den kan være ok i s3 også.
Når det er sagt er det ikke M97xE noe førstevalg når jeg skal velge PU. Men da velger jeg ut fra helt andre spesifikasjoner og parametere.
mvh:
Stian