SME tonearm

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Eg skulle likt å verte skikkeleg imponert av ein spelar til 3 - 4000 kr som var lett å sette opp, og som hadde frigjort kapital til andre investeringar....
;D
dreams...

Arne K

Even S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.11.2010
Antall liker
24
Torget vurderinger
3
Hei
Har kjøpt en Linn LP12 med SME series III arm. Noen som vet om jeg kan bruke min MC pu AT OC 9 MLII på denne armen?

Mvh
Even S

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.113
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Even S skrev:
Hei
Har kjøpt en Linn LP12 med SME series III arm. Noen som vet om jeg kan bruke min MC pu AT OC 9 MLII på denne armen?

Mvh
Even S

Så fremt du har en serie III med siliconoljebad og du setter inn den middels store paddleåren i badet med siliconolje så vidt over paddleåren, så går det bra....... det går selvfølgelig uten også, men det er ikke noe jeg vil anbefale fordi serie III er i utgansgspunktet en arm for myk complianse pickuper type + 20.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Tror ikke den MC pickup finnes som passer godt til S III

Arne K

Even S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.11.2010
Antall liker
24
Torget vurderinger
3
Takker for svarene. Har en rega 300 arm som jeg tror erstatter SME armen.

Even S

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Antall liker
77
Torget vurderinger
7
Hei !
Nå der det ut til at Rega løser problemet, men for de som fortsatt leser med interesse for lette SME- og andre lette armer kan kanskje dette fortsatt være av interesse.

Jeg har ikke hatt series tre selv. Jeg har stort sett bare tunge vintagearmer, men jeg har i alle fall tre lettvektere jeg kan komme på i farten. En SME S2-Improved med fast shell (på Garrard 401), en Formula 4 (på Thorens TD126III) og en Revox 795. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men alle disse har endt opp med Shure M97xE.

M97xE er billig i innkjøp, og er vel topp-produktet til Shure i disse dager. Den skiller seg fra de øvrige Shure-produktene ved noe lavere output, og er vel slik sett ikke et førstevalg for Dave Edmunds-platene dine/mine, men på litt mer finslige greier gjør den igrunnen jobben helt all right. SME S2I/401 er den beste kombien for denne pickupen, og jeg vil tro den kan være ok i s3 også.

Når det er sagt er det ikke M97xE noe førstevalg når jeg skal velge PU. Men da velger jeg ut fra helt andre spesifikasjoner og parametere.

mvh:
Stian

Topp Bunn