Sliter folk med å selge dyre CD spillere for tiden?

P

Parelius

Gjest
Trane skrev:
Parelius skrev:
....og sangtekster opp på flatskjermen om en lyster.
Vi snakker ikke on noe jævla karaoke heller vel ?! ;D
Nei, Gud forby! :eek:

Mer det at en del låter faktisk har tekster det gir en noe å lese, sånn av og til. Dylan comes to mind.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
er det ikke gøy å sitte å godskråle litt når ingen ser eller hører på?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Parelius skrev:
Trane skrev:
Parelius skrev:
....og sangtekster opp på flatskjermen om en lyster.
Vi snakker ikke on noe jævla karaoke heller vel ?! ;D
Nei, Gud forby! :eek:

Mer det at en del låter faktisk har tekster det gir en noe å lese, sånn av og til. Dylan comes to mind.
Det finnes bedre alternativer enn å lese på TV'n, spør du meg. ;)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.908
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Min far har fått låne min Beethoven quartet companion. :mad:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Min far har lest alle Morgan Kane-bøkene. En vakker dag skal jeg ta meg sammen og bli løvetannbarn.  ;D

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Fordelen er for dem som kjøper i disse harde tider. Man kan gjøre mange gunstige kjøp.
En nydelig brukt Sony SCD-555ES gikk for en meget gunstig pris nettopp. Tror ikke noen produsenter lager noe bedre i dag når det gjelder driverk og mekanisk kvalitet.
Står også en fantastisk Marantz til salgs til halv pris, men den er i en annen liga.
Den er vanskelig å selge fordi den er kostbar.
Ellers er det jo endel som går over til pc avspilling, de mister da SA-CD mulighet, DVD-A* og Bluray*.
(* har prøvd det på PC og det funker ikke fullt ut, kun spesielle maskinvare oppsett fungerer i dag)
CD/DVD-spillere med digital inngang er nyttig og kan da fungere sammen med en pc løsning. Solgte en slik nettopp, men syntes ikke responsen var særlig overveldende i forhold til hvor bra den var.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.908
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
eldo472 skrev:
Ellers er det jo endel som går over til pc avspilling, de mister da SA-CD mulighet, DVD-A* og Bluray*.
Man får kjøpt hirezfiler både i to og flere kanaler, så om man klarer å frigjøre seg fra sølvplatesvøpen (hihi) er det muligheter.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.588
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Tilbake til trådtittel:
Min var kanskje ikke dyr nok ::) , men solgte min Copland CDA 823 på et døgn ;) nå i påsken ;D

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.434
Torget vurderinger
10
Innrømmer at jeg ikke har fulgt med i denne tråden og derfor kanskje ikke burde uttale meg, men tar sjansen likevel. Forstår egentlig ikke problemet. Hvorfor selge når man først har kjøpt en bra spiller? CD-spillerene blir vel ikke så raskt utrangerte? Er vel heller ikke gitt at alle har tenkt å hive seg på dette nye, men ønsker å forholde seg til cd-platene på den gammeldagse måten? Gjelder iallefall meg.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.916
Torget vurderinger
28
zed skrev:
Fosse skrev:
Selv har jeg problemer med å forstå hvordan man kan isolere kilden når man lytter til ukjent oppsett i ukjent rom. Konklusjonen din om Wadia stemmer nemlig ikke med min.
Kanskje fotball er noe for deg ;D
Kan du forklare den litt nærmere, jeg forstår ikke helt hva du mener.

RoKo

Bransjeaktør
Ble medlem
21.02.2006
Antall liker
0
K.H. skrev:
Innrømmer at jeg ikke har fulgt med i denne tråden og derfor kanskje ikke burde uttale meg, men tar sjansen likevel. Forstår egentlig ikke problemet. Hvorfor selge når man først har kjøpt en bra spiller? CD-spillerne blir vel ikke så raskt utrangerte? Er vel heller ikke gitt at alle har tenkt å hive seg på dette nye, men ønsker å forholde seg til cd-platene på den gammeldagse måten? Gjelder iallefall meg.
Nei, du sier noe...

Det får meg til å tenke på det gamle uttrykket: "Å sitte på gjerdet og vente på noe nytt og bedre". Dersom du ikke engang klarer å ta til deg det som ikke engang er nytt; da sliter du.

Uansett er vel dette ganske symptomatisk i fht. manges syn - altså at man ikke skal bli sittende med utstyret altfor lenge.
Problemet da er at man dessverre ikke tillater seg å rekke å gjøre seg kjent med komponenten og hva den kan bidra med i oppsettet. Da ryker pengene fort... :(

Selv om jeg kjøper noe nytt, pleier jeg ytterst sjelden å selge det gamle. Det ligger i de fleste tilfeller for mye erfaring og spesielle egenskaper i komponenten til at den har utspilt sin rolle. Det jeg får igjen for den, er ikke samsvarende med verdien av opplevelsene den fortsatt kan gi.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Om CD spillerne raskt blir utdatert om dagen, vil jo det si at det enda er mye å hente i cd formatet, og at utviklingen fortsatt går bra framover? Er ikke det bra for folk med sølvdisker? Det er vel den beste indikasjon på at formatet ikke er dødt!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er vel ikke slik at sølvplatesystemets komponenter blir raskere utdatert for tiden, men at HD har gjort sølvplaten unødvendig/mindre viktig. De som bruker HD til avspilling har som oftest kjøpt platen selv, og har rippet den til HD før lagring. Jeg synes det er veldig fornuftig, i og med at faren for at originalen blir ødelagt av barn og fulle menn er eliminert. Pluss at vi som er late av natur slipper å reise oss opp for å skifte musikk.

Stort sett lytter jeg til musikk i hele verk om gangen, sjelden stykke for stykke. Det er fordi jeg ikke bedriver testing av utstyr, men fordi jeg kun lytter til musikk. Til det fungerer egentlig sølvplate helt fint, men det hadde faktisk vært kjekt å kunne browse seg fram til, og planlegge neste plate mens man lytter til en annen. Skal man gjøre det når CD spilles, så må man nødvendigvis reise seg opp fra sweetspot-en. Og det ødelegger mye av fokusen for meg. Jeg mister rett og slett litt av den kontinuiteten som jeg er vant med fra konserter.

Men når det er sagt, så har jeg egentlig lite imot å reise meg opp. Og jeg skal ikke underslå det faktum at nettopp muligheten til å høre et verk uten å måtte reise meg så ofte faktisk høyner følelsen av realisme for meg. Som fast konsertgjenger er jeg ikke vant med å reise meg opp hvert tyvende minutt for å gå fram til dirigenten og be ham fortsette. Er det noen av dere som gjør det? Jeg husker en full haugesunder som pleide å komme opp på scenen hver gang en bluesmusiker spilte i sildebyen. Jeg glemmer aldri Albert Collins reaksjon på ham da jeg turnerte med The Icebreakers. Men på konserter i Grieghallen har jeg aldri opplevd at noen av publikum har gått opp på podiet for å delta i leken. Det jeg mener er at selv om mange føler at lyden av vinyl er mer troverdig, så er lytteprosessen mindre troverdig i min verden. Sorry, vinylfreaks. Jeg er helt enig i at vinyl ofte er overlegent rent subjektivt (i alle fall i mine ører). Men jeg har vært så heldig å produsere noen vinylutgivelser, at jeg vet at forskjellen på en glassmaster til vinyl og CD ikke er så veldig forskjellig når produktet er ferdig på vinyl eller CD. Forskjellen ligger i hva produsenten velger å gjøre, mer enn selve teknikken i seg selv.

Og ut av dette ravende bablet fra meg så skjønner dere sikkert at jeg deler opplevelsen av realisme inn i forskjellige disipliner. Og noen faller i vinylens retning, andre i CD-ens. Problematikken i denne tråden handler om CD er litt overflødig med de nye mediene, ikke om systemet i seg selv er utdatert lydmessig. Det er det vel ingen som hevder, eller har jeg gått glipp av noe vesentlig her? Det dreier seg bare om at HD gir deg muligheten for kontinuerlig og mer praktisk avspilling. Det å måtte reise seg for å skifte stykke musikk har ingenting med realisme å gjøre. Det kan være en botsøvelse som tvinger deg til å ta aktiv del i avspillingen, men for oss som ikke lar oss distrahere så mye når vi lytter så er den botsøvelsen unødvendig. Jeg spiller ikke bakgrunnsmusikk hjemme, og ser ikke noen grunn til at jeg skal begynne med det med et HD-basert avspilling.

Derimot finnes det en stor gevinst i bruk av HD som jeg virkelig kommer til å elske. Jeg og mine venner liker å drive med det jeg vil kalle musikalske digresjoner. Den ene låten fører til den andre, ut fra assosiasjoner som gjøres under lytting. Det er en artig og svært aktiv tilnærming til musikknytelse. Det er ditt og mitt ansvar å lytte aktivt, og ingen systemer kan gjøre noe med det. Isåfall burde det ikke gis ut noe som har lenger spilletid pr side en det som er en sats i et stykke, he he he. Klarer man ikke å fokusere gjennom noen timer uavbrudt lytting, så har man hverken tålmodighet eller konsentrasjon nok til å lytte til noe annet enn singler. og derfor skjønner jeg ikke hvorfor HD skal være så veldig farlig å begi seg inn på. Er noen redd for å "grow big as a house", for å si det med David Byrnes ord?

I det hele tatt er hele tråden delvis off topic. For å få tråden tilbake on topic, så kan jeg gi mitt svar på spørsmålet: Sliter folk med å selge dyre CD spillere for tiden?

Jeg tror at det kommer til å bli stadig vanskeligere å selge både nye og brukte spillere i høyere mellomklasse. Det definitive high-end markedet er så lite at det neppe kommer til bli vanskeligere på grunn av HD alene. Men for oss som befinner oss i en budget-klasse så er det sannsynligvis mer fornuftig, i og med at vi ikke har råd til et skikkelig rock solid drivverk. For jeg har faktisk tro på at en solid HD spiller mer nøyaktig enn en mellomklasse CD-spiller. Ikke nødvendigvis mye mer nøyaktig, men det er nok en liten forskjell i alle fall.

I min situasjon er det faktisk å håpe på at det er vanskelig å selge dyre spillere, for da kan jeg kanskje endelig få råd til å kjøpe meg et skikkelig drivverk ;D

RoKo

Bransjeaktør
Ble medlem
21.02.2006
Antall liker
0
For det første er det vel greit å sette begrepene på plass. Det blir fort litt forvirring, selv om denne tråden ikke omhandler den andre varianten:

• HD er forkortelsen for High Definition - altså filmmateriale/-format
• HDD er forkortelsen for harddisk (Hard Disk Drive)

Ut over dette må man lese godt mellom linjene i ditt innlegg for å få en forståelse for hva du ønsker å få frem, men jeg skjønner hva du sikter til, selv om du altså ikke skriver det... ;)
Og jeg er vel til en viss grad enig. Dog er det vel kvaliteten på den endelige lyden som troner også din viktighetsskala?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for den rettelsen. Selvfølgelig mener jeg HDD. I og med at DVD/TV/video har minus interesse for meg, så betyr også HD lite for meg. Og er derfor en forkortelse av et ord som jeg sjelden bruker. Musikk i to kanaler er det eneste som opptar meg av underholdningsmedier, slik at jeg ikke tenkte på det med HD vs HDD.

Jeg er altså absolutt ikke en person som bryr meg om hjemmekino. På min billige billedrør-tv på små 29" i 4:3-format kan jeg se både nyheter og dokumentarer, samt en og annen sitcom eller spillefilm når jeg ikke gidder noe annet.

Og ja, selvfølgelig er det lydkvaliteten det handler om for meg også. Og ingenting annet. Status betyr null, og design er bare noe jeg tar hensyn til for husfredens skyld. Og med litt fra og til tror jeg de fleste av oss kan skrive under på det, for de fleste her inne har et fornuftig forhold til det med lydens kvaliteter. Dessuten synes jeg det er overraskende mange med god musikksmak (les: sammenfallende med min smak).

RoKo

Bransjeaktør
Ble medlem
21.02.2006
Antall liker
0
Godt å høre - da er vi altså enige! :)

R

Roysen

Gjest
Dersom man tar en kikk på bruktbørsen i dette øyeblikk vil man finne langt flere dyrere forsterkere enn CD-spillere.

Mvh
Roysen

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Roysen skrev:
Dersom man tar en kikk på bruktbørsen i dette øyeblikk vil man finne langt flere dyrere forsterkere enn CD-spillere.

Mvh
Roysen
Dette er også en interessant historie. Dette toget har også,....gått, ;D....tror jeg. En hel del veldig atraktive digis-forsterkere som Midgard er på markedet. ;D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.908
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
zed skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen
Dette er også en interessant historie. Dette toget har også,....gått, ;D....tror jeg. En hel del veldig atraktive digis-forsterkere som Midgard er på markedet. ;D
Det er bra, de har jo ikke vært å få tak i nye på en stund.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Valentino skrev:
zed skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen
Det er bra, de har jo ikke vært å få tak i nye på en stund.
Neppe i den dyrere enden midgard, men gode til sitt bruk er de nok ;)

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.908
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
For all del, men skal man dra mer lydkvalitet ut av de ICEpowerASP-modulene enn hva man får med Midgard må man handle nyere Jeff Rowland, de med strømforsyningsfortrinn. Og de tror jeg ikke er vanskelige å selge heller. De burde ikke være det iallefall.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Valentino skrev:
For all del, men skal man dra mer lydkvalitet ut av de ICEpowerASP-modulene enn hva man får med Midgard må man handle nyere Jeff Rowland, de med strømforsyningsfortrinn. Og de tror jeg ikke er vanskelige å selge heller. De burde ikke være det iallefall.
Prisen betyr veldig mye, virker som folk ikke er villige til å betale hva ting egentlig er verdt. "Skambud" er heller regelen enn untaket for tiden.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
oyvjorge skrev:
Valentino skrev:
Prisen betyr veldig mye, virker som folk ikke er villige til å betale hva ting egentlig er verdt. "Skambud" er heller regelen enn untaket for tiden.
Vi har forsåvidt en egen (eller flere?) tråd for skambud, men ønskereprise sier vi ikke nei til:
Ting er verdt det folk er villige til å betale. Prisforlangende langt over dette kan vi kanskje kalle "skamkrav"? Blant annet ser man at McIntosh MC275 jevnlig annonseres og selges for ca 16.000,- mens det av og til dukker opp sett til f.eks 23.000,- der selger skriver at han ikke vil ha skambud. Ganske fornøyelig egentlig.

R

Roysen

Gjest
Problemet er vel heller det at prisene på nytt utstyr her i landet er skyhøye i forhold til hva det koster nedover i Europa, i USA eller Asia som en følge av høy moms og generellt høyt prisnivå her i landet. Når disse produktene havner på bruktmarkedet forventer nok selger å få igjen i forhold til det vedkommende ga i nypris i det norske markedet men konkurrerer i realiteten med prisene på samme produkter på det internasjonale bruktmarkedet. Det som derfor oppfattes som skambud er i realiteten muligens egentlig hva komponeten er verdt.

Mvh
Roysen

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Roysen skrev:
Problemet er vel heller det at prisene på nytt utstyr her i landet er skyhøye i forhold til hva det koster nedover i Europa, i USA eller Asia som en følge av høy moms og generellt høyt prisnivå her i landet. Når disse produktene havner på bruktmarkedet forventer nok selger å få igjen i forhold til det vedkommende ga i nypris i det norske markedet men konkurrerer i realiteten med prisene på samme produkter på det internasjonale bruktmarkedet. Det som derfor oppfattes som skambud er i realiteten muligens egentlig hva komponeten er verdt.

Mvh
Roysen
Enig,...men også, vi må ikke glemme at det er kun elektrisk utstyr,....noe som fex....kjøleskap ;D

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.908
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tja, hva går et ett år gammel Mielekjøleskap for, relativt til veiledende nypris? Eller et slikt som Eros sikkert har, SMEG?

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

Men 1/2 pris etter et år? Biler som er skyhøyt belastet ved import, faller vel ikke så mye i pris engang? Og så holder prisen seg ganske jevn i et par år.

N

nb

Gjest
oyvjorge skrev:
Men 1/2 pris etter et år? Biler som er skyhøyt belastet ved import, faller vel ikke så mye i pris engang? Og så holder prisen seg ganske jevn i et par år.
Prøv å importere en bil fra utlandet, så oppdager du forskjellen....

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Enkelt og greit:
Kjøp brukt, gjerne noe som i utgangspunktet er dyrt - om mulig kunstig priset - og som skal selges "billig" (en tredjedel av prien). Og det stopper ikke der ... prut gjerne på forlangende pris ;)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
anekdoten skrev:
Enkelt og greit:
Kjøp brukt, gjerne noe som i utgangspunktet er dyrt - om mulig kunstig priset - og som skal selges "billig" (en tredjedel av prien). Og det stopper ikke der ... prut gjerne på forlangende pris ;)
Det spørs jo om du er vandt med å handle med ærlige folk, eller uærlige. Hørt flere historier om folk som har ødelagt produktet rett i trynet på "storprutere", isteden for å ta skambudet og få litt grunker...

Da mister de som regel munn og mæle...

Det er noe de ikke skjønner, noe som sier "poff" inne i hodet...

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe – det kan jo bli en i overkant dyr ”poff”-lyd, da. Men for all del – enhver står fritt til å gjøre med sitt som han vil. ”Poff” kan være like bra som noe annet – men for min egen del foretrekker jeg å bruke utstyret jeg ikke får solgt, til å fylle opp ledige rom i huset. Man kan aldri få mange nok musikkrom. Nå som PCrommet er fullt, blir snekkerboden heretter neste stopp for alt som ikke blir solgt.

Billig moro – særlig når jeg tenker på hvor lite jeg ville ha fått for utstyret hvis jeg hadde solgt det. Koser meg hver dag når jeg tenker på det. Kjempefint med skambud når jeg skal fortelle kona hvorfor tingene blir stående. ”For den boksen, sier jeg og peker – fikk jeg bud på X (små) kroner – kostet Y (store) kroner ny, bedre å beholde den, da – synes du ikke?” – og så nikker hun og er helt enig. Det kan jo ikke bli bedre....

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Skink_123 skrev:
anekdoten skrev:
Enkelt og greit:
Det spørs jo om du er vandt med å handle med ærlige folk, eller uærlige. Hørt flere historier om folk som har ødelagt produktet rett i trynet på "storprutere", isteden for å ta skambudet og få litt grunker...

Da mister de som regel munn og mæle...

Det er noe de ikke skjønner, noe som sier "poff" inne i hodet...
Jeg ser ikke helt hvor uærligheten kommer inn, da både det å gi et lavt bud og forsåvidt også å knuse tingene sine er ærlig nok. Jeg håper jeg treffer en sånn type en gang, som knuser utstyret jeg vil kjøpe for at jeg skal miste munn og mæle. Da skal jeg dra til med "Jeg gir hundre kroner for den nye bilen din, hva sier du?". Inger Hagerup har skrevet et dikt om sånne.

R

Roysen

Gjest
oyvjorge skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

....men når er det ikke biler vi snakker om. Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpe et brukt produkt til over halv pris selv om det kom rett fra forhandler med full garanti.

Mvh
Roysen

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
622
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Roysen skrev:
oyvjorge skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

....men når er det ikke biler vi snakker om. Jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpe et brukt produkt til over halv pris selv om det kom rett fra forhandler med full garanti.

Mvh
Roysen
Og jeg kommer aldri til å kjøpe nye HT fra forhandler uten et grådig prisavslag. Det kan jo ende opp med at ingen kjøper nytt og da faller markedet for forhandlerne bort. Men i Norge er vi jo stinne av gryn, så det skjer vel aldri.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Strengt tatt er det ikke hvor mange forsterkere eller spillere som ligger på bruktbørsen som avgjør av hva som er vanskeligst å selge, det er hvor mange av dem som omsettes som avgjør det.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Roysen skrev:
oyvjorge skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

Mvh
Roysen
Snakker om folk som byr laaangt under halv pris...

R

Roysen

Gjest
Skink_123 skrev:
Roysen skrev:
oyvjorge skrev:
Roysen skrev:

Mvh
Roysen

Mvh
Roysen
Snakker om folk som byr laaangt under halv pris...
Jeg forstår. Det er vel så enkelt som at det er tilbud og etterspørsel som er avgjørende for prisen. Nå er vi i en økonomisk nedgangsbølge og da vil prisene være lave styrt av lav etterspørsel.

Mvh
Roysen

Zed

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3
Halv pris,.....hvor mange ganger "halv pris"? Jeg har kjøpt og solgt mange ganger for "halv pris", det må ta slutt en dag.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.434
Torget vurderinger
10
Denne holdningen til brukt som noe nærmest verdiløst synes jeg er ganske pussig. Kan ikke se noen grunn til at en gjenstand som knapt nok er utpakket plutselig skulle være halvparten verdt om den legges for salg. Ikke desto mindre; slik er det etterhvert blitt her på sentralen, dessverre. Opplevde for en tid tilbake å få kr.3.000,- i bud på en absolutt strøken ASR Mini Basis av siste utgave, som kostet ny ca. kr.8.000,-.

Har ofte lurt på hvorfor det er slik. Kan det ha noe med trangen til stadig å oppgradere og prøve ut nye ting og at mange selger til underpris for å bli kvitt det utrangerte? Kanskje er det fordi mange opplever en økonomisk handlefrihet som gjør at store tap på stadige bytter ikke spiller så stor rolle, særlig ikke i forhold til at neste investering trolig vil medføre lydnirvana.

Uansett årsak, jeg har iallefall besluttet å fremover begrense mine salgsfremstøt her inne, selv om jeg tross alt trolig har vært av de heldige og fått iallefall tilnærmet ønsket pris. Hvorfor? Jo, fordi jeg ikke er interessert i å sitte med store tap i det lange løp, mens andre (les: de som gjør seg til talsmenn for tredjedels bruktpris på ett år gamle produkter, med prutingsmonn i tillegg) skal kunne sitte å gni seg i hendene etter gode handler. Skulle vært artig å sett fjeset på disse hvis bruktmarkedet tørket inn og de plutselig skulle måtte betale full pris for et produkt.

PS. Bare måtte få det ut. Vet at det er dumt formulert og kan arresteres på å være lite gjennomtenkt, osv. men det driter jeg i!

Beklager OT.

Topp Bunn