Voff skrev:
Jeg kjøper ikke argumentet at all seksuell adferd er sjikanerende dersom den det rammer ikke ønsker det. For tre uker siden dro ei ung kvinne av seg buksa uoppfordret og viste meg hele stasen. Dette var mens jeg var på jobb! Jeg føler meg ikke det minste sjikanert, men tenke meg reaksjonen og den offentlige forargelsen dersom jeg skulle ha gjort det samme ovenfor en kvinne!
Å få uønsket seksuell oppmerksomhet er noe man må regne med som kjønnsmoden.....
Jeg er enig i at en lærer ikke skal bedrive slikt overfor sine elever, men der slutter også saken etter min mening. Resten er tåpelig moralsk foragelse....
Voff, du misforstår litt her. Det er ikke dama som dro av seg buksa som gjorde noe galt. Det var du som utviste sjikanerende sexuell adferd overfor henne ved at du så på ! En mann som kler av seg overfor en kvinne vil juridisk sett være blotter, en mann som utsettes for det samme fra en kvinne er juridisk sett en kikker. Mannen vil i begge tilfelder være den skyldige lovbryter her og må selvsagt straffes !!
Slik er norsk lov bygget opp, og den bygges faktisk på de rådende holdninger i samfunnet. Derav følger også den holdning at en lærerinne ikke utfører et overgrep mot en gutt ved å by seg fram, under den klare forutsetning at damen er over gjennomsnittet pen ! Hvis lærerinnen derimot var "støgg", feit eller noe annet negativt stiller saken seg selvsagt helt anderledes !