Slapp Bremnes!

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.092
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
lars_erik skrev:
Plata er tydelig komprimert. Orginalene mye bedre.
Hehe, deilig med etterpåklokskap! Du nevnte vel ikke så mye om komprimering før du så grafene? ;)

R

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.092
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Andy skrev:
Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.
Hvilke av platene hennes er de beste lydmessig?

Mvh
Rolf

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Mulig Sheffield låter bedre, men så og si alle utgivelsene av klassisk som jeg har hatt har vært å foretrekke å høre fra andre selskaper, med mindre audiofil lyd. Av musikalske årsaker, selvsagt. Det betyr for meg at KKV stiller sterkere, i og med at de har gitt ut en håndfull unike musikalske opplevelser. HVOR BLIR DET AV ANKOMST UTSTEIN KLOSTER PÅ CD????? Nå har jeg mast om denne reutgivelsen av en vinylopplevelse i flere dager, og fremdeles har det ikke kommet noen pressemelding fra Hillestad. Dårlig gjort. ???

V

vredensgnag

Gjest
RoDa skrev:
Andy skrev:
Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.

Mvh
Rolf
Løsrivelse ruver musikalsk og opptaksmessig. Mitt ville hjerte, Spor og Gåte ved gåte er verdt å ha. Resten kan man med letthet bruke Spotify på, og da spesielt Over en by.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Anonym skrev:
Ja, det er Kanye West sin nyeste plate. Bare for å sette ting i perspektiv.

Det finnes jo de som liker i lyden i den også.
en av årets beste plater! topp 5 for meg

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.331
Sted
Nøtterøy
RoDa skrev:
Andy skrev:

Mvh
Rolf
Jeg liker "Norwegian Mood" veldig godt. Stor flott lyd. Stemmen hennes kommer godt fram og låter veldig naturlig.

Og så liker jeg når hun synger på engelsk.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke peiling på ho Kari, men jeg har ofte hørt Svarta Bjørn bli nevnt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.581
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Men fantastisk allerede konserten likte jeg.
Satt rimelig tett opp til dama. Scenekanten som kaffebord.

Tok ingen bilder under selve konserten

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Ho Bremnes er gubbemuzak.

N

nb

Gjest
rolfozzy skrev:
Ble en gang omtalt som "en tilårskommen nordlandsdame som synger inni en klangboks" av en her på forumet;)

F

fjellvåk

Gjest
Bortsett fra Løsrivelse så er det kjedelige greier ja...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
nb skrev:
rolfozzy skrev:
Ble en gang omtalt som "en tilårskommen nordlandsdame som synger inni en klangboks" av en her på forumet;)
Vet ikke hva ho synger inni jeg. Men ho slipper og synge inni øra mine ihvertfall.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.129
rolfozzy skrev:
Vi snakker ikke om Ho Bremnes, vi snakker om Kari Bremnes, dame med stor "D" (for Dame og Dronning). ;D

N

nb

Gjest
rolfozzy skrev:
Vet ikke hva ho synger inni jeg. Men ho slipper og synge inni øra mine ihvertfall.
Det eksakte sitatet var:

"Jeg liker det bedre enn tilårskomne nordlandsdamer som står midt inne i en digital effektmaskin å synger, iallefall...... "

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
vredensgnag skrev:
RoDa skrev:
Andy skrev:

Mvh
Rolf
Løsrivelse ruver musikalsk og opptaksmessig. Mitt ville hjerte, Spor og Gåte ved gåte er verdt å ha. Resten kan man med letthet bruke Spotify på, og da spesielt Over en by.
Enig. Spesielt Løsrivelse er en fantastisk plate, og det klart beste dama noensinne har gjort etter min mening. Sterke tekster av Munch, sammen med vakre melodier av Ketil Bjørnstad og Marius Müller's blendende gitarspill gjør denne til en av de beste norske platene som har vært utgitt. "Skrik", og "Dine Øine" gir meg frysninger hver gang jeg hører dem.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Jeg foretrekker denne Dama.

F

fjellvåk

Gjest
Polkagris skrev:
vredensgnag skrev:
RoDa skrev:
Andy skrev:

Mvh
Rolf
Enig. Spesielt Løsrivelse er en fantastisk plate, og det klart beste dama noensinne har gjort etter min mening. Sterke tekster av Munch, sammen med vakre melodier av Ketil Bjørnstad og Marius Müller's blendende gitarspill gjør denne til en av de beste norske platene som har vært utgitt. "Skrik", og "Dine Øine" gir meg frysninger hver gang jeg hører dem.
Nå var ikke Løsrivelse i ugangspunktet en KB plate, prosjektet skulle inneholde mye mer musikk uten vokal enn det som ble resultatet men grunnet litt innblanding fra enkelte så ble det som det ble, uenighetene resulterte også i at det aldri ble noen turne med dette prosjektet. Plata skulle vel selges og da passet det med navnet til KB på coveret kanskje..

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Finn M skrev:
Vil ikke virke arrogant Andy, men jeg tror nok at oppløsningen på mitt anlegg er betydelig høyere enn på ditt.
Skulle forresten bare mangle, siden bare veil.pris på den nye XLR kabelen til CD-spilleren er høyere enn bruktprisen på hele anlegget ditt.

Men det er ikke oppløsningen som er cluet her, det er støy fra de enkelte komponentene som blir addert gjennom de ulike komponentene i oppsettet. Og da snakker jeg ikke om støy fra innspillingen men støy internt fra komponentene og innstrålt støy fra omgivelsene som ikke blir dempet og som gjør anlegget analytisk.
Så tror man at det er innspillingen det er feil på og blir nesten glad og tar det som bevis for at man endelig har et godt anlegg!!
Her er det mange hifi-nerder som har gått beint på limpinnen!! Meg inkludert, jeg levde i en slik illusjon i mange år. ::)

Men nok om min er større enn din påstander... :)
Har du mulighet så vil jeg vil invitere deg hjem til en liten aha-opplevelse.. :)

Finn M
hohohoho hvis xlr kabelen din er dyrere enn hans anlegg så sier vel heller det litt om deg!!!

V

vredensgnag

Gjest
La oss ikke være stygge med Kari Bremnes. Hun har levert mye godt, men overlatt til seg selv blir hun monoton. Fordi hun har en trofast kjøperskare har man kunnet investere noe i opptaksarbeidet, og dermed hennes audiofile ry.

Ønsker ikke å tråkke noen på tærne, men etter min oppfatning er f.eks. Over en by ufortjent oppskrytt og umulig å lytte til uten å begynne å le.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
torem skrev:
Anonym skrev:
Ja, det er Kanye West sin nyeste plate. Bare for å sette ting i perspektiv.

Det finnes jo de som liker i lyden i den også.
Ja, jeg spiller Kanye West cd nå (for anledningen på min tilårskommet Arcam cd-spiller), og synes lyden er helt grei. F.eks. vokalbidraget til godeste Rihanna er det lite å si på.

Bremnes som artist synes jeg alltid har hørtes slapt ut, men nå har jeg bare hørt henne i all verdens demoer (har ingen av platene selv). En av demoene skiller seg riktignok ut, det var på Marten Bird høytalere med Wavac rør-elektronikk hos Audioroyal. På det oppsettet hørtes selv Bremnes bra ut - stemmen hennes hørtes mye mere nyansert/"organisk" ut enn jeg kan huske å ha hørt tidligere. Men da snakker vi et oppsett til nærmere 1000k!
Kanye West og en god del annen ny musikk mangler ganske mye lydmessig.

Kari Bremnes cd'ene (har et par) er eksempler på svært gode opptak og av den grunn er de godt egnet til å demonstrere stereoanleggs kvaliteter. Men det er ikke min musikkgreie.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Enig. Ikke mer å si om det.
Akkurat som 11 Ubesvarte anrop best kan brukes som bordstøtte ::)

Men resten, mann, resten!!! ;D
Gåte ved gåte- fantastisk lyd og tekst.
Samme med Over en by og de fleste andre.

Det hadde du ikke trodd, møring ;)
Jeg holder faktisk 11 ubesvarte anrop som en av Karis aller beste plater! Ikke pga lyden, men pga musikken.... en flott plate.

Ellers så har Kari levert mye bra, en av de store storyfortellerne på plate i Norge....

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
Men som rolfozzy sier, så er det dette
en fantastisk formidler av god musikk :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Jeg har denne. Øy, Roda, du skal fån billig.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
429
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Jeg har denne. Øy, Roda, du skal fån billig.

Å ere du harn på a rolfozzy? Ere vinyl a eller, da kan jeg tan føre han RoDa ;D

Har kortære vei å kjøre jeg vet du ;)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
rolfozzy skrev:
Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belærende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;D

Kari Bremnes er noe av det likaste her til lands. Både tekster, komposisjoner og utøvere av svært høy klasse på det meste som hun har utgitt. Lytt og lær... ;D Og godt nytt år med det samme.

mvh. VilhelmW

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
En ting som slår meg. Er det noen aviser/tidskrifter som har anmeldt Bremnes´ siste?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
rolfozzy skrev:
Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belørende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;D

Kari Bremnes er noe av det likaste her til lands. Både tekster, komposisjoner og utøvere av svært høy klasse på det meste som hun har utgitt. Lytt og lær... ;D Og godt nytt år med det samme.

mvh. VilhelmW
Ja jeg er nok alt for ung for ho Bremnes. Det må være der det ligger. ;D

Og godt nytt år tilbake.

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.009
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
VilhelmW skrev:
rolfozzy skrev:
Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belørende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;D
mvh. VilhelmW
Dette bør du ta som et kompliment, rolfozzy... ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
SaltyDog skrev:
VilhelmW skrev:
rolfozzy skrev:
mvh. VilhelmW
Dette bør du ta som et kompliment, rolfozzy... ;D
Selvfølgelig. ;D

Man er da ikke yngre enn man føler seg.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Har'n på cd, skal jeg kjøre den over på kassett så har du nesten alle formatene RoDa ? ;)

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Hva er det du sier..? ;D

Topp Bunn