Hehe, deilig med etterpåklokskap! Du nevnte vel ikke så mye om komprimering før du så grafene?lars_erik skrev:Plata er tydelig komprimert. Orginalene mye bedre.
R
Hehe, deilig med etterpåklokskap! Du nevnte vel ikke så mye om komprimering før du så grafene?lars_erik skrev:Plata er tydelig komprimert. Orginalene mye bedre.
Hvilke av platene hennes er de beste lydmessig?Andy skrev:Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.
Løsrivelse ruver musikalsk og opptaksmessig. Mitt ville hjerte, Spor og Gåte ved gåte er verdt å ha. Resten kan man med letthet bruke Spotify på, og da spesielt Over en by.RoDa skrev:Hvilke av platene hennes er de beste lydmessig?Andy skrev:Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.
Mvh
Rolf
en av årets beste plater! topp 5 for megAnonym skrev:Ja, det er Kanye West sin nyeste plate. Bare for å sette ting i perspektiv.
Det finnes jo de som liker i lyden i den også.
Jeg liker "Norwegian Mood" veldig godt. Stor flott lyd. Stemmen hennes kommer godt fram og låter veldig naturlig.RoDa skrev:Hvilke av platene hennes er de beste lydmessig?Andy skrev:Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.
Mvh
Rolf
Ble en gang omtalt som "en tilårskommen nordlandsdame som synger inni en klangboks" av en her på forumetrolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Vet ikke hva ho synger inni jeg. Men ho slipper og synge inni øra mine ihvertfall.nb skrev:Ble en gang omtalt som "en tilårskommen nordlandsdame som synger inni en klangboks" av en her på forumetrolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.![]()
Vi snakker ikke om Ho Bremnes, vi snakker om Kari Bremnes, dame med stor "D" (for Dame og Dronning). ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Du er en gubbe, altså? ;DSuper skrev:Vi snakker ikke om Ho Bremnes, vi snakker om Kari Bremnes, dame med stor "D" (for Dame og Dronning). ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Det eksakte sitatet var:rolfozzy skrev:Vet ikke hva ho synger inni jeg. Men ho slipper og synge inni øra mine ihvertfall.
Enig. Spesielt Løsrivelse er en fantastisk plate, og det klart beste dama noensinne har gjort etter min mening. Sterke tekster av Munch, sammen med vakre melodier av Ketil Bjørnstad og Marius Müller's blendende gitarspill gjør denne til en av de beste norske platene som har vært utgitt. "Skrik", og "Dine Øine" gir meg frysninger hver gang jeg hører dem.vredensgnag skrev:Løsrivelse ruver musikalsk og opptaksmessig. Mitt ville hjerte, Spor og Gåte ved gåte er verdt å ha. Resten kan man med letthet bruke Spotify på, og da spesielt Over en by.RoDa skrev:Hvilke av platene hennes er de beste lydmessig?Andy skrev:Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.
Mvh
Rolf
God beskrivelse!Super skrev:Vi snakker ikke om Ho Bremnes, vi snakker om Kari Bremnes, dame med stor "D" (for Dame og Dronning). ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Ja, må vel innrømme det.baluba skrev:Du er en gubbe, altså? ;DSuper skrev:Vi snakker ikke om Ho Bremnes, vi snakker om Kari Bremnes, dame med stor "D" (for Dame og Dronning). ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Nå var ikke Løsrivelse i ugangspunktet en KB plate, prosjektet skulle inneholde mye mer musikk uten vokal enn det som ble resultatet men grunnet litt innblanding fra enkelte så ble det som det ble, uenighetene resulterte også i at det aldri ble noen turne med dette prosjektet. Plata skulle vel selges og da passet det med navnet til KB på coveret kanskje..Polkagris skrev:Enig. Spesielt Løsrivelse er en fantastisk plate, og det klart beste dama noensinne har gjort etter min mening. Sterke tekster av Munch, sammen med vakre melodier av Ketil Bjørnstad og Marius Müller's blendende gitarspill gjør denne til en av de beste norske platene som har vært utgitt. "Skrik", og "Dine Øine" gir meg frysninger hver gang jeg hører dem.vredensgnag skrev:Løsrivelse ruver musikalsk og opptaksmessig. Mitt ville hjerte, Spor og Gåte ved gåte er verdt å ha. Resten kan man med letthet bruke Spotify på, og da spesielt Over en by.RoDa skrev:Hvilke av platene hennes er de beste lydmessig?Andy skrev:Heller ikke den store fine ukomprimerte lyden som man er vant til fra den kanten.
Mvh
Rolf
hohohoho hvis xlr kabelen din er dyrere enn hans anlegg så sier vel heller det litt om deg!!!Finn M skrev:Vil ikke virke arrogant Andy, men jeg tror nok at oppløsningen på mitt anlegg er betydelig høyere enn på ditt.
Skulle forresten bare mangle, siden bare veil.pris på den nye XLR kabelen til CD-spilleren er høyere enn bruktprisen på hele anlegget ditt.
Men det er ikke oppløsningen som er cluet her, det er støy fra de enkelte komponentene som blir addert gjennom de ulike komponentene i oppsettet. Og da snakker jeg ikke om støy fra innspillingen men støy internt fra komponentene og innstrålt støy fra omgivelsene som ikke blir dempet og som gjør anlegget analytisk.
Så tror man at det er innspillingen det er feil på og blir nesten glad og tar det som bevis for at man endelig har et godt anlegg!!
Her er det mange hifi-nerder som har gått beint på limpinnen!! Meg inkludert, jeg levde i en slik illusjon i mange år. :![]()
Men nok om min er større enn din påstander...
Har du mulighet så vil jeg vil invitere deg hjem til en liten aha-opplevelse..
Finn M
Det samme gjør jeg, men så var det det med druer og rosiner da?rolfozzy skrev:Jeg foretrekker denne Dama.
![]()
Og bedre.JanR skrev:
Kanye West og en god del annen ny musikk mangler ganske mye lydmessig.torem skrev:Ja, jeg spiller Kanye West cd nå (for anledningen på min tilårskommet Arcam cd-spiller), og synes lyden er helt grei. F.eks. vokalbidraget til godeste Rihanna er det lite å si på.Anonym skrev:Ja, det er Kanye West sin nyeste plate. Bare for å sette ting i perspektiv.
Det finnes jo de som liker i lyden i den også.
Bremnes som artist synes jeg alltid har hørtes slapt ut, men nå har jeg bare hørt henne i all verdens demoer (har ingen av platene selv). En av demoene skiller seg riktignok ut, det var på Marten Bird høytalere med Wavac rør-elektronikk hos Audioroyal. På det oppsettet hørtes selv Bremnes bra ut - stemmen hennes hørtes mye mere nyansert/"organisk" ut enn jeg kan huske å ha hørt tidligere. Men da snakker vi et oppsett til nærmere 1000k!
Jeg holder faktisk 11 ubesvarte anrop som en av Karis aller beste plater! Ikke pga lyden, men pga musikken.... en flott plate.lars_erik skrev:Enig. Ikke mer å si om det.
Akkurat som 11 Ubesvarte anrop best kan brukes som bordstøtte :
Men resten, mann, resten!!! ;D
Gåte ved gåte- fantastisk lyd og tekst.
Samme med Over en by og de fleste andre.
Det hadde du ikke trodd, møring![]()
Å ere du harn på a rolfozzy? Ere vinyl a eller, da kan jeg tan føre han RoDa ;Drolfozzy skrev:Jeg har denne. Øy, Roda, du skal fån billig.
![]()
Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belærende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Ja jeg er nok alt for ung for ho Bremnes. Det må være der det ligger. ;DVilhelmW skrev:Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belørende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Kari Bremnes er noe av det likaste her til lands. Både tekster, komposisjoner og utøvere av svært høy klasse på det meste som hun har utgitt. Lytt og lær... ;D Og godt nytt år med det samme.
mvh. VilhelmW
Dette bør du ta som et kompliment, rolfozzy... ;DVilhelmW skrev:Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belørende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
Kari Bremnes er noe av det likaste her til lands. Både tekster, komposisjoner og utøvere av svært høy klasse på det meste som hun har utgitt. Lytt og lær... ;D Og godt nytt år med det samme.
mvh. VilhelmW
Selvfølgelig. ;DSaltyDog skrev:Dette bør du ta som et kompliment, rolfozzy... ;DVilhelmW skrev:Ro deg ned, unge mann. Dette skriver jeg ikke for å virke arrogant eller belørende, men sansen for de virkelig gode ting her i livet, kommer med alder og modenhet. Altså ikke før tidligst ved passerte 50. Mange her som har mye å glede seg til - hvis man gidder å titte over kanten på Mac'en eller iPad'en.. ;Drolfozzy skrev:Ho Bremnes er gubbemuzak.
mvh. VilhelmW
rolfozzy skrev:Jeg har denne. Øy, Roda, du skal fån billig.
![]()
Da har jo du så du klarer deg da RoDaRoDa skrev:rolfozzy skrev:Jeg har denne. Øy, Roda, du skal fån billig.
![]()
Jeg har denne. På vinyl. Og på CD.![]()