Slå sammen "musikk" og "plater med godlydkvalitet"?

K

kbwh

Gjest
Kan vi få slått disse sammen?
"God lydkvalitet" er minst like subjektivt når det gjelder innspillinger som i hifibokser. Tråder postes i vilden sky i disse to kategoriene, og moderering er ikkeeksisterende.

(Eventuelt kan vi få en ny kategori under hifi: "Utstyr med god lydkvalitet".)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.099
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tilsluttes. Finner ingen konsistens i hva som postes hvor.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.221
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Helt enig. Alternativet ville måtte være en streng moderering med flytting hit og dit, og alt som fungerer godt uten den slags må jo være av det gode. Det er jo også stort sett de samme aktørene i begge gruppene.

Bernt K

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Dette støtter jeg fullt ut. Trådene ville også bli mer lest har jeg en mistanke om hvis de var samlet. Slik det er nå er det uoversiktelig og lite givende å lese de hver for seg. :)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Støttes.
Da slipper man det vanskelige valget med å velge kategori når man en sjelden gang dumper over plater med både god musikk og god lyd. 8)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Beklager, men oppdelingen vil bestå videre.

Mvh
Høvdingen

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.736
Torget vurderinger
1
Enig i sammenslåing.

Hvis det er systemmessige årsaker til at disse 2 ikke kan sammenslås, så kan vi jo bare "bli enig" om å poste alt under MUSIKK.

K

kbwh

Gjest
Høvdingen skrev:
Beklager, men oppdelingen vil bestå videre.

Mvh
Høvdingen
Hvorfor?

Når oppdelingen består bør mange tråder flyttes til den interressante kategorien. Skal jeg begynne å be om flytting av feilplasserte tråder med en gang?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.099
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Under kategorien plater med god lydkvalitet har vi tråder om plater med dårlig lydkvalitet.

K

Konrad_Johnsen

Gjest
Enig i sammenslåing.
Surriball slik det er nå.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Enig med valentino her.. Flere ganger jeg har kjøpt musikk for ha noen gode plater med god kvalitet, men når plata kommer i posten er ofte skuffelsen stor. Også noen tråder der jeg har spurt om en enkelt artist med gode innspillinger er mange av tipsene alt annet enn gode. Dette fordi folk ikke forholderseg til de to forskjellige avdelingene.

PK

U

utgatt60135

Gjest
Jeg liker det best slik det er nå fordi kvalitet på innspillinger bør være en viktig del av et HiFi forum, imo. Men hvis det postes feil er det moderatorenes jobb.

Ps: Det er ikke nødvendig med "tråden er flyttet" infoen i mer enn en dag da det er lite estetisk.

Jeg sier det før det kommer innspill. Noen vil hevde at vi som er opptatt av kvalitet på innspillingen ikke har musikk i høysetet. Men det ene trenger IKKE å utelukke det andre. At HiFi interesserte kommer med slike hentydniger synes jeg er et paradoks i et HiFi forum.

Men samtidig ser jeg endel anbefalte innspillinger som jeg selv ikke mener har så spesiell lydkvalitet. Grensen for å poste i kvalitet emnet bør vel ligge høyt?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Nå ser det ut som de er slått sammen likevel? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å ikke rote til "Musikk" med diskusjoner omkring innspillingsteknikk, samtidig som jeg mener en dårlig innspilling kan ødelegge god musikk fullstendig. Så jeg er litt ambivalent i forhold til om man skal slå sammen eller ei.

Topp Bunn