Skyllt ørene i det siste?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lå oppe ved ett bilsenter...skremmende.
Rapport kommer etter 5 engang.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Jøss,det finns iaf noen hyggelige mennesker i Halden ;)

Smurte på en masse med "gugge" og fikk øredråper.Bort til torsdag og spyle litt.
Så da er det håp for en trivelig helg med mye god drikke og musikk ;D

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hyggelig å høre at det ordner seg for deg ;)
Men godt drikke er vel like godt uten musikk.? ::) 8)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Fyrer opp Tandbergen og finner fram Islay'n min,da er man i himmelen de timene ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.246
Torget vurderinger
2
Fyrer opp Tandbergen og finner fram Islay'n min,da er man i himmelen de timene ;)

/jan
Er Islay noe man drikker ? Høres ut som likør.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Scotch mann scotch  ::)

ps:det får Tandberg'en til å låte himmelsk ;)

/jan
Er det første glasset etter at den første flaska er tom som Tandberg låter himmelsk.? :-[
Nei nå vet jeg det, det er monohørsel i godt samspill med scotch som får Tandberg til å låte himmelsk.! ;D
Uff, man skal ikke mobbe de som er eldre enn seg og som er syke, men fy F å deilig det er ;D

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hehehe tåler det jeg.

Tandberg'en låter bra den til å være en "billig" spiller.
Enkelte kassetter er faktisk bra lyd på,tross alt.
Litt mere barnevennlig enn platespiller også :)

Så håper og tror jeg kan få en "mimre" stund i sofaen til helgen.I værste fall får man slenge på en cd ::)

Men det viktigste er å få ørene opp og gå.

/jan

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Jeg vil tro det er noe man med fordel kunne spylt ørene med. 8)
Er du gal mann,bruke edle dråper til denslags ;D
På den annen side...det hadde nok renset opp.

/jan

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.267
Torget vurderinger
1
Jeg har en øre- nese- og halsspesialist i bekjentskapskretsen, og hans råd har bestandig vært: La ørene være i fred! De renser seg selv, og de fleste forsøk på rensing, skylling og hva man ellers kan tenke seg, gjør større skade enn nytte.

Mine ører renser seg ikke sjøl. Mine gikk til slutt tett! En vanvittig forskjell etter vask! Spesielt la jeg merke til alle lydene fra klærne når jeg beveget meg.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Altså...
Det er forskjell på å rense ører og rense ører!

At man tørker/vasker ørene med en klut eller lignende er vel normalt/vanlig.
Å putte fremmedlegemer som Q-tips osv er ikke bra iflg de som har greie på det.Sier vel seg sjøl iofs,dytte møkka lengre inn er vel ikke så ille lurt.

Uansett så ta vare på ørene dere folkens,tro meg det er ei bitch å fly rundt som jeg gjør nå.

/jan

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fyttikatta!!

I kveld fikk jeg renset ørene!!!

Satt og spillte et nytt stykke for første gang med et musikkorps som øver til NM (1. divisjon)
PANG!!! sa det bak meg.
En stk AMBOLT og to cymbaler med harde mallets tok av i FFF ca en liten meter bak meg i hodehøyde :eek: :eek: :mad:

Er rimelig spent på hvordan det blir å sette på anlegget i morra tidlig...tør ikke gå ned for å lytte nå.......

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Hehehe tåler det jeg.

Tandberg'en låter bra den til å være en "billig" spiller.
Enkelte kassetter er faktisk bra lyd på,tross alt.
Litt mere barnevennlig enn platespiller også :)

Så håper og tror jeg kan få en "mimre" stund i sofaen til helgen.I værste fall får man slenge på en cd  ::)

Men det viktigste er å få ørene opp og gå.

/jan
Og med den mengden store og små unger du har i hus, så er det et viktig poeng..
Men håper ikke at du har gitt opp vinyl helt, det kommer vel noe ræl ramlende inn døra en vakker dag.?

Jeg får se å få familien oppe å gå og ikke minst meg selv, så får jeg se om det ikke blir en tur til Sverige og en eller fler meget gode kaffekopper på vei ned, må jo høre hva du har fått i hus siden i høst ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Har slitt med influensa her i huset også,til og fra i 14 dager snart.Må vel roe seg snart.
Skal til øre legen i morgen igjen så da får jeg vel dommen.

Er dere på den her kanten så ring,slenger over kjelen fortere enn lynet jeg ;)
Er jo litt nytt her siden sist :)

/jan

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Har slitt med influensa her i huset også,til og fra i 14 dager snart.Må vel roe seg snart.
Skal til øre legen i morgen igjen så da får jeg vel dommen.

Er dere på den her kanten så ring,slenger over kjelen fortere enn lynet jeg ;)
Er jo litt nytt her siden sist :)

/jan
Ja, det kan du trygt si.!
Det var Sony XA-5, MAD, SET 807 og KG den gangen, spennende å høre hva du har oppnådd lydmessig siden den gang ;)
Nesten mer fristet til å stikke innom pga kaffe enn lyd, det sier litt om kaffen ;)

Håper øra kommer seg permanent denne gangen, kjedelig å ha slike øre problemer så ofte.!
Blir den ene ungen smittet, så får jo hele familien den shiten, det er bakdelen ved å ha et "fotballelag" i heimen :-[
Nylig hatt skalagensfeber her, heldigvis bare på hu yngste.!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hehe ikke sant.
Gått til og fra her i 2 uker eller så med influensa/virus/hva f** det nå heter.

Er bare kjerringa som går på halv tre her nå,ser ut som de fleste har kommet seg igjennom :)

Mjo litt forskjell er det vel her men savner 807'n til tider ;)
Syns vel sjøl at det nærmer seg der jeg vil være,vurderer bytte av HT kabler etterhvert,delefilter oppgradering er også på timeplanen men alt i sin tid.

Kjøre JC i bhagen her så er det Halden og øredoktoren igjen.
Fortsatt bekymret for at det blir mono i helgen :eek:

/jan

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
553
Sted
Stockholm
Gammal tråd.

Men! Nå har jeg tatt Revaxør, og det var en stund siden sist.. Det som kom ut egner seg ikke på trykk for å si det sånn. Og i mellomtida har jeg endra endel på anlegget og det har blitt tunet etter mitt stadig økende innhold av godsaker i ørene, bl.a. en liten papir bit som ble funnet der inne.
Men nå låter plutselig alt så lyst, så jeg lurer på om jeg må bygge om anlegget på nytt igjen gitt!

Eller hvordan er erfaringa? Blir ørene fort "normalisert" igjen? Altså at denne superhørselen går over i en mer normal type hørsel? Nå hører jeg ei flue går på bordet. Nesten.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.289
Dere burde dra og besøke en øredoc. De bruker en slags sugemaskin for å dra møkka ut av ørene.
I tillegg får dere en hørseltest.

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.677
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Gammal tråd.

Men! Nå har jeg tatt Revaxør, og det var en stund siden sist.. Det som kom ut egner seg ikke på trykk for å si det sånn. Og i mellomtida har jeg endra endel på anlegget og det har blitt tunet etter mitt stadig økende innhold av godsaker i ørene, bl.a. en liten papir bit som ble funnet der inne.
Men nå låter plutselig alt så lyst, så jeg lurer på om jeg må bygge om anlegget på nytt igjen gitt!

Eller hvordan er erfaringa? Blir ørene fort "normalisert" igjen? Altså at denne superhørselen går over i en mer normal type hørsel? Nå hører jeg ei flue går på bordet. Nesten.
Det tok en, to uker hos meg når jeg gjorde det sist. Jeg lot være å høre for mye på musikk i denne tiden ;)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
553
Sted
Stockholm
Gammal tråd.

Det tok en, to uker hos meg når jeg gjorde det sist. Jeg lot være å høre for mye på musikk i denne tiden ;)
Iallefall positivt at det bedres etterhvert! Ble litt nervøs for at man skulle ta med i beregninga hvor tette ørene er når man skal matche et anlegg.. :p

Dere burde dra og besøke en øredoc. De bruker en slags sugemaskin for å dra møkka ut av ørene.
I tillegg får dere en hørseltest.
Jeg gjorde det for tre år siden og da fikk de faktisk ikke ut alt. Noe hadde satt seg fast på trommehinna. Gjorde grisevondt når de prøvde å suge det løs.
Nå har alt definitivt løsna. Revaxør funka veldig bra denne gangen, men brukte dusjens massasje funksjon for å få litt fart på det.

Topp Bunn