Copland med 6550-rør bør kunne være grei match, selv om jeg ikke kjenner Klipsch særlig godt selv.ingmar skrev:Støtter forslaget av Cary ovenfor - lydsignaturen er midt i blinken for Klipsch. Men hva med å se etter en Rocket-88? Dette er en svært så vellydende og artig sak hvor en kan velge mellom triode- og ultralineær drift (sistnevnte er best til vorspiel ol.) og dessuten mellom alle (såvidt jeg kan se) de ulike rørene som er nevnt her bortsett fra EL84 og 300B. En kan mao. bruke alle de rørene som uansett er de vanligste og rimeligste kandidatene for en slik høyttaler, nemlig EL34, 6L6, 5881, 6550 og KT88.
Tror det ligger en på bruktbørsen nå og også at Tor på Lyric fremdeles har en igjen i butikken. Bare min ærbødige mening... Om dette blir for dyrt kan det være en tanke å se etter en brukt Copland. Dette er fine apparater som er svært prisgunstige her i Norden. Lykke til uansett hvor det bærer!
Vet imidlertid at der er flere som har lovprist denne kombinasjonen.
At høytalerne dine er relativt lette å drive, er jo heller ikke noe minus.
Da gjør det ikke sååå mye at Copland ikke er for kjernekraftverk å regne.
Du får google litt etter CTA 504 eller 505....
(har selv hatt 505, en meget behagelig forsterker, men litt for veik for de høytalerne jeg hadde da...men da snakker vi ikke om 97-98db følsomhet, men mer 88-89db og 4-6 ohm.......)
mvh
Proffen