|
Fine loafers, og Church er blant mine favorittmerker. For egen del er vel sjansen for at jeg kommer til å kjøpe duskesko rimelig marginal. Som med de to klesmessige motpoler, selskinnsvest og strikkegenser over skuldrene, det kommer nok neppe til å skje.I dag var det burgunder Tassel Loafers fra Church's, en veldig anvendelig farge. Loafers ville vært helt utenkelig da jeg var ung; de var selve innbegrepet av parkert tulling. Men nå liker jeg dem...
Egentlig begynner det å bli litt mye høst her vest for så lette sko, og normalt ville jeg valgt semskede til en flanell-dress. Den fikk jeg laget to par bukser til, sånn at jeg har mer å slite på.
Vis vedlegget 393572
Vis vedlegget 393573
Vis vedlegget 393574
Siden mange passer på å diskret plassere deler av anlegget i bilder de poster.
Vis vedlegget 393577
Prøver å få en blå idé til rebusen...
Følger ikke så godt med men kan ikke si at jeg har merket noen forringelse med det siste paret jeg kjøpte nå relativt nylig med mine mer tilårskomne. Muligens er mine føtter mer britiske enn italienske. Har prøvd en del fantastisk flotte italienske men de føles bare ikke bra på foten. Setter jeg dem nedi et par Church's eller Crockett & Jones så er det bare å spasere forbi kassen og ut.Da Church's ble kjøpt opp av Prada for noen år siden spådde mange den sikre død og fordervelse. Men jeg mener de har holdt stilen og at eierskiftet ikke har gått på bekostning av kvaliteten. Nå er ikke jeg sånn dypt inne i det merket, men det er inntrykket jeg får når jeg farter rundt på ulike herreklær-forum. I alle år var det jo et av de mest solide skomerkene i England. Jeg vet Dagestad er litt skeptisk. Og selv om han har noen aksjer i visse andre, og dyrere merker, så er han kanskje en mann å lytte til.
Takk for mange fine bilder.Og sånn, da føler jeg at det har vært nok selveksponering for en stund, og tar og roer ned posting av fit-pics.
Fabelaktig flotte sko! Stemmer ellers i med Deph at bildene dine demonstrerer hvorfor så mange av oss trives her også i perioder det skjer lite på hififronten; det er alltid noen som bidrar med engasjement, entusiasme og kunnskap innenfor en eller annen hobby eller livsstil vi andre kan la oss inspirere av. Slik du gjør her, Svein Arne.I dag var det full brogue derbys fra Loake 1880.
Antrekket i dag er for å vise at jeg har annet enn dress å gå i. Bukser, jakke og skjorte er skreddersydd.
Litt skuffet over dagens antrekk, hadde vært bedre med en annen jakke til. Skulle heller tatt en i brunt. Denne blå tweeden er finest til grå bukser.
Vis vedlegget 393694
Vis vedlegget 393695
Vis vedlegget 393696
Vis vedlegget 393697
Og sånn, da føler jeg at det har vært nok selveksponering for en stund, og tar og roer ned posting av fit-pics.
De var bokstavelig talt skamstolte, av arbeidet de gjorde for ham. Skulle bare mangle.Så der er han altså fortsatt regnet som en de vil assosieres med.![]()
Dette til tross for at han lot seg avbilde med kvite sokker i svarte sko :De var bokstavelig talt skamstolte, av arbeidet de gjorde for ham. Skulle bare mangle.Så der er han altså fortsatt regnet som en de vil assosieres med.![]()
![]()
Dette til tross for at han lot seg avbilde med kvite sokker i svarte sko :De var bokstavelig talt skamstolte, av arbeidet de gjorde for ham. Skulle bare mangle.Så der er han altså fortsatt regnet som en de vil assosieres med.![]()
![]()
![]()
I følge Ebony Magazine sin spådom fra 1985 om hvordan de så for seg MJ ville se ut i år 2000 så forventet i alle fall de at han ville bruke de neste 15 på å perfeksjonere sitt trønderimage:Dette til tross for at han lot seg avbilde med kvite sokker i svarte sko :De var bokstavelig talt skamstolte, av arbeidet de gjorde for ham. Skulle bare mangle.Så der er han altså fortsatt regnet som en de vil assosieres med.![]()
![]()
![]()
Mokasiner og hvite tennissokker......!
Man kunne jo faktisk komme til å tro at han var trønder!![]()
Wikipedias loafer-eksperter ønsker åpenbart ikke å assosieres med ham lenger, så akkurat så langt strekker den leveregelen seg.Kan man reglene, eller er Michael Jackson, kan man bryte dem. (Jaja, historien har vel ikke gitt meg helt rett på det punktet.)
Det var en hel underartikkel om MJs forhold til loafers før. Kanskje vi skulle gått inn og redigert igjen?Wikipedia, du. Hehe.
Syns det var litt interessant, så jeg googlet : Michael Jackson - loaferInteressant lesing, og snåle sko. Verken fugl eller fisk.
Det er ikke hans bidrag til herresko som er minneverdig. Da er både hansken og trilbyen viktigere. MJ var et popfenomen, og påvirket aldri stil og herrebekledning. Det er to ulike verdener, jmf Oscar Wilde: Fashion come and go, style remains...
MJ er helt klart en som forsøkte å påvirke moten, men gjorde det i liten grad, til det var han for ekstrem. Stil-verden har ikke lagt merke til ham.
Hvor har du dette fra Vintage?