Klær, briller og klokker Sko!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Å ha knappene på innsiden bak i buksene, er jo en fordel i forhold til slitasje på innsida av jakken og også det dyrebare setetrekket i bilen; billigere med slitasje på skjorta.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    I dag var det burgunder Tassel Loafers fra Church's, en veldig anvendelig farge. Loafers ville vært helt utenkelig da jeg var ung; de var selve innbegrepet av parkert tulling. Men nå liker jeg dem...
    Egentlig begynner det å bli litt mye høst her vest for så lette sko, og normalt ville jeg valgt semskede til en flanell-dress. Den fikk jeg laget to par bukser til, sånn at jeg har mer å slite på.

P8110009.jpg

P8110014.jpg

P8110035.jpg
    Siden mange passer på å diskret plassere deler av anlegget i bilder de poster.

P8110038.jpg
    Prøver å få en blå idé til rebusen...

PatSharpX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Kunne tenke meg ett par semskede Tassel Loafers selv. Veldig anvendelig syns jeg.
    Feks
    eller

Men er skeptisk til å kjøpe loafers på nett, veldig viktig å finne akkurat riktig størrelse når det ikke er noe "strammemuligheter" som lisser gir.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Det stemmer, det er risikabelt å kjøpe på nettet om en ikke kjenner lesten og størrelsen. Det kan variere en del.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.764
    I dag var det burgunder Tassel Loafers fra Church's, en veldig anvendelig farge. Loafers ville vært helt utenkelig da jeg var ung; de var selve innbegrepet av parkert tulling. Men nå liker jeg dem...
    Egentlig begynner det å bli litt mye høst her vest for så lette sko, og normalt ville jeg valgt semskede til en flanell-dress. Den fikk jeg laget to par bukser til, sånn at jeg har mer å slite på.

Vis vedlegget 393572

Vis vedlegget 393573

Vis vedlegget 393574
    Siden mange passer på å diskret plassere deler av anlegget i bilder de poster.

Vis vedlegget 393577
    Prøver å få en blå idé til rebusen...
    Fine loafers, og Church er blant mine favorittmerker. For egen del er vel sjansen for at jeg kommer til å kjøpe duskesko rimelig marginal. Som med de to klesmessige motpoler, selskinnsvest og strikkegenser over skuldrene, det kommer nok neppe til å skje.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Da Church's ble kjøpt opp av Prada for noen år siden spådde mange den sikre død og fordervelse. Men jeg mener de har holdt stilen og at eierskiftet ikke har gått på bekostning av kvaliteten. Nå er ikke jeg sånn dypt inne i det merket, men det er inntrykket jeg får når jeg farter rundt på ulike herreklær-forum. I alle år var det jo et av de mest solide skomerkene i England. Jeg vet Dagestad er litt skeptisk. Og selv om han har noen aksjer i visse andre, og dyrere merker, så er han kanskje en mann å lytte til.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.764
    Da Church's ble kjøpt opp av Prada for noen år siden spådde mange den sikre død og fordervelse. Men jeg mener de har holdt stilen og at eierskiftet ikke har gått på bekostning av kvaliteten. Nå er ikke jeg sånn dypt inne i det merket, men det er inntrykket jeg får når jeg farter rundt på ulike herreklær-forum. I alle år var det jo et av de mest solide skomerkene i England. Jeg vet Dagestad er litt skeptisk. Og selv om han har noen aksjer i visse andre, og dyrere merker, så er han kanskje en mann å lytte til.
    Følger ikke så godt med men kan ikke si at jeg har merket noen forringelse med det siste paret jeg kjøpte nå relativt nylig med mine mer tilårskomne. Muligens er mine føtter mer britiske enn italienske. Har prøvd en del fantastisk flotte italienske men de føles bare ikke bra på foten. Setter jeg dem nedi et par Church's eller Crockett & Jones så er det bare å spasere forbi kassen og ut.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Jeg tror ryktene var betydelig overdrevne. Italienske sko kjenner jeg ikke til, uten om noen par fra spanske Carmina, har jeg utelukkende britiske sko. Solide, stilige og behagelige.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    I dag var det full brogue derbys fra Loake 1880.
    Antrekket i dag er for å vise at jeg har annet enn dress å gå i. Bukser, jakke og skjorte er skreddersydd.
    Litt skuffet over dagens antrekk, hadde vært bedre med en annen jakke til. Skulle heller tatt en i brunt. Denne blå tweeden er finest til grå bukser.

P8120001.jpg

P8120007.jpg

P8120013 – Kopi.jpg

P8120022 – Kopi.jpg

Og sånn, da føler jeg at det har vært nok selveksponering for en stund, og tar og roer ned posting av fit-pics.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Og sånn, da føler jeg at det har vært nok selveksponering for en stund, og tar og roer ned posting av fit-pics.
    Takk for mange fine bilder.

Dette et ikke selveksponering men en herlig hyllest til søken etter og gleden i god kvalitet og livsglede. At du bruker deg selv mannequin er bare flott.

Det er en livsfilosofi, helt uavhengig av økonomi og overførbart til mange andre områder og interesser folk måtte ha.

De fleste av oss her har anlegg og lyd som fellesnevner, men den samme gleden viser seg stadig i nye former. Biler, klokker, fiskeutstyr, møbler, arkitektur, reiseopplevelser, musikk, foto, .. HFS er mer enn bare Hifi, det er en hyllest til hobbyer og livsglede.

Opprett mer enn gjerne en egen tråd for bekledning og tilbehør.

Prøvde meg engang på en slik tråd men den falt i fisk.

http://www.hifisentralen.no/forumet/off-topic-hja-rnet/65642-kan-du-kle-pa-deg-selv.html

En ny start vil være velkommen!

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Takk for fine ord, Deph.
    Jeg vet at du er opptatt av stil og god smak. Husker jeg kjøpte en svinekjake og fikk sendt til deg for noen år siden. ;-)

Narsissisme i passe mengder er sunt og riktig; det handler om egenomsorg og å ville seg selv gode ting i livet. Det handler om å sette pris på kvalitet, tradisjoner og håndverk. Men når det bare blir jeg som legger ut bilder, blir det rett og slett litt kleint. Jeg legger daglig ut bilder på et større klesforum, det er riktigere sted.

Jeg husker så vidt tråden din fra et tidligere liv, du har en litt annen smak enn jeg. Du heller mer mot mote, jeg trekkes mot det klassiske; grunnoppskriften som oppsto en gang i mellomkrigsårene. Jeg tror du ville funnet mye som falt i smak hos Gieves & Hawkes, det forsøker en slags cross-over mellom mote og det klassiske.
    Har nå lest tråden du startet, intensjonen var god, men den forfalt fort. Trist.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.764
    I dag var det full brogue derbys fra Loake 1880.
    Antrekket i dag er for å vise at jeg har annet enn dress å gå i. Bukser, jakke og skjorte er skreddersydd.
    Litt skuffet over dagens antrekk, hadde vært bedre med en annen jakke til. Skulle heller tatt en i brunt. Denne blå tweeden er finest til grå bukser.

Vis vedlegget 393694

Vis vedlegget 393695

Vis vedlegget 393696

Vis vedlegget 393697

Fabelaktig flotte sko! Stemmer ellers i med Deph at bildene dine demonstrerer hvorfor så mange av oss trives her også i perioder det skjer lite på hififronten; det er alltid noen som bidrar med engasjement, entusiasme og kunnskap innenfor en eller annen hobby eller livsstil vi andre kan la oss inspirere av. Slik du gjør her, Svein Arne.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En litt interessant sak er at alle henvisninger til Michael Jackson i Wikipedia-artikkelen om loafers har blitt redigert bort.

092313-ttt-loafers4.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Artig du nevner MJ. Han fikk jo laget sin ikoniske konsert-jakke hos Gieves & Hawkes i Savile Row no 1.

a33eb9d5026b06e63fc866dfc44a6118.jpg

Fikk omvisning der og fikk dele en flaske musserende vin med noen andre kunder for ett år tid siden. Litt annen service en i norske butikker.

IMG_2070.jpg

IMG_2071.jpg IMG_2072.jpg

Vedlegg

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.610
    Torget vurderinger
    0

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.764
    Så der er han altså fortsatt regnet som en de vil assosieres med. :)
    De var bokstavelig talt skamstolte, av arbeidet de gjorde for ham. Skulle bare mangle. :)
    Dette til tross for at han lot seg avbilde med kvite sokker i svarte sko ::)

Mokasiner og hvite tennissokker......! :eek:

Man kunne jo faktisk komme til å tro at han var trønder!;);)
    I følge Ebony Magazine sin spådom fra 1985 om hvordan de så for seg MJ ville se ut i år 2000 så forventet i alle fall de at han ville bruke de neste 15 på å perfeksjonere sitt trønderimage:

18yj75zpzneg.jpg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.610
    Torget vurderinger
    0
    Åååå Mikkel !! Det bli itj nån fart uten bart!

Kossen kunna vi gjørra nåkka sånt!

Han kom til sine egne og de ville ikke kjennes ved ham!

Men sjå nå å bilde ta guten da! Rosa slips, like før hain sjer lyse å kjøpe sæ rosa skjort osså da, sjø!

Hadd vi berre våtta at hain i bunn og grunn var trønder..................................!!!

Ja da hadd dettane her eindt på ein heilt anna måte sjø!!

;););)

Edit:
    Det hører med til historien at JCB er trønder og Spiralis er født trønder men finnmarking av overbevisning!;)

JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Rosa er da vitterlig en sterk og maskulin farge, i hvert fall i temmelig gamle dager da boy betydde tjener, gutter var knave girls og jenter var gay girls. Guttebarn ble tradisjonelt svøpt i rosa og jenter i lyseblått. ;)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Kan man reglene, eller er Michael Jackson, kan man bryte dem. (Jaja, historien har vel ikke gitt meg helt rett på det punktet.)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan man reglene, eller er Michael Jackson, kan man bryte dem. (Jaja, historien har vel ikke gitt meg helt rett på det punktet.)
    Wikipedias loafer-eksperter ønsker åpenbart ikke å assosieres med ham lenger, så akkurat så langt strekker den leveregelen seg.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Dagens sko.
    Allen Edmonds Park Avenue, cap toe, oxford i mørk burnt skinn. Strømpene matcher rutene i dressen. Kan godt jobbe litt mer med skopussen på disse.

P8180002.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tja, får se når jeg ikke er så sommerlat lenger. Men jeg er redd det fåfengt. Det er nok moderatorer med stor makt som står bak dette. Men det er besynderlig hvordan en så "viktig" person i loaferens historie utraderes av online historiebøker på grunn av hans frynsete rykte på tampen av sitt liv.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Nå er jeg på ingen måte utlært, men jeg har tilgode å se Michael Jacksons navn figurere i herreklær-kretser. Men hvem vet, det er gjerne et dypt, dypt mørke langt der nede. Pent kledd var han vanligvis ikke. Og sceneantrekk er sceneantrekk og tjener en helt annen funksjon enn klær som er ment til alminnelig sivilt bruk.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Det er vel å ta litt hard i.
    Tror han gjorde nok mer for én-hanske-trenden. Han ble aldri verken et mote- eller stilikon.
    Loafers har alltid vært regnet som fine sko når en ikke vil være for formelt kledd. Til smoking er det faktisk helt ok å bruke fløyels loafers, så fremt du er vert.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han var i alle fall så kjent for sitt forhold til sine loafers at det stod et stort kapittel/en underartikkel om det før. Han og Don Johnson (også en lidenskapelig loaferbruker ifølge serien) er jo TV-visjonen av åttitallet når vi ser tilbake på det. Ikke at jeg gikk kledd som MJ eller Crocket, Gud forby!

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Laksevåg - Bergen

What did the shoes say about the man? A classic black penny loafer guy (though if you look closely more often his had a patent sheen, or were a modified penny loafer wingtip hybrid), paired with classic white (or sparkly white) socks. Penny loafers were invented in 1936 by the Bass company who coined them, “Weejuns”, after the Norwegian farmers slip on style shoes they were modeled after. In the 1950′s the loafer come out of the suburbs and morphed into a symbol of classic cool, personified by James Dean, who also took plain, everyday items like a white t-shirt and workingman’s jeans and transformed them into a signature for a new generation. Like James Dean, Michael Jackson was transforming himself — from child star into bona fide pop phenomenon. Off the Wall to Thriller, teenager to man, child to sex symbol. As he made his mark as an adult, he chose penny loafers — etched in people’s minds as classic, icons of prep,and turned people’s ideas of what that meant on its head. Certainly he was troubled, isolated, sad, but when he was on stage he was forever transforming something — transforming an ordinary day into a force don’t stop, or burning the new MTV generation’s mind with the images of Thriller and Billie Jean. He used the penny loafer as a reference point, then took us all somewhere else in it as he moonwalked backward across the stage and into our collective consciousness.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Interessant lesing, og snåle sko. Verken fugl eller fisk.
    Det er ikke hans bidrag til herresko som er minneverdig. Da er både hansken og trilbyen viktigere. MJ var et popfenomen, og påvirket aldri stil og herrebekledning. Det er to ulike verdener, jmf Oscar Wilde: Fashion come and go, style remains...
    MJ er helt klart en som forsøkte å påvirke moten, men gjorde det i liten grad, til det var han for ekstrem. Stil-verden har ikke lagt merke til ham.

Hvor har du dette fra Vintage?

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.884
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har alltid vært fan av Wacko Jacko. I hvert fall musikken og artisteriet hans, og i så måte var vel hans påvirkningskraft formidabel og udiskutabel. Når det gjelder klær og sko har jeg derimot problemer med å se hans relevans. Sceneantrekkene hans har vel påvirket fashion omtrent like mye som den paljettbesatte feterte Elvis i Vegas. Og skulle han likevel ha bidratt til å popularisere loafers er det synd. Bortsett fra en i svært klassisk stil som Svein Arne etterstreber synes jeg loafers stort sett ender med å bli tacky.

Da de var populære en tid på åttitallet var det med høye jeans og TENNISSOKKER! Yackkk !
    Nå er det med høye chinos og IKKNOSOKKER ! Dobbelt yackk!
    Tidvis ser jeg voksne menn trippe rundt med noen sikkert svindyre og pyntede tøffellignende greier som mest av alt minner meg om Solkongen og hans hoff. Trippel palmface !

Nei, loafers kan jeg virkelig ikke like.
    Loafers er dumt.
    Loafers er teit.
    Loafers er slett ikke greit.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Interessant lesing, og snåle sko. Verken fugl eller fisk.
    Det er ikke hans bidrag til herresko som er minneverdig. Da er både hansken og trilbyen viktigere. MJ var et popfenomen, og påvirket aldri stil og herrebekledning. Det er to ulike verdener, jmf Oscar Wilde: Fashion come and go, style remains...
    MJ er helt klart en som forsøkte å påvirke moten, men gjorde det i liten grad, til det var han for ekstrem. Stil-verden har ikke lagt merke til ham.

Hvor har du dette fra Vintage?
    Syns det var litt interessant, så jeg googlet : Michael Jackson - loafer :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.610
    Torget vurderinger
    0
    Feiaktig mote.jpg

Mikkel er knapt en parantes i moteverdenen, men akopalypsen er nært forestående ser det ut til!!:p

Med skråblikk til en annen tråd her ( den svenske tråden ) kan man muligens anta at dette er svenske feministers forsøk på å "kastrere" og ufarliggjøre disse overgripende og tafsende svenske mennene! ;)

Tror jeg både foretrekker og akter å holde meg til den samme klassiske herrestilen som Svein Arne er et meget godt og stilfullt eksempel på.

Min gamle mor sa at dannelse ikke lå i antrekket, og det hadde hun selvsagt rett i, MEN.............!! Tror ikke det hjelper å være aldri så dannet om man kler seg som han til høyre!

PatSharpX

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Nå er det vel ytterst få som faktisk går med "runwaymote".
    Det er jo mer for at designerne skal få skryte av kreativiteten sin.
    Mote er jo så mange.
    Det er jo mye viktigere å ha en bra stil enn å være moteriktig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn