Skifte av terminaler på forsterker

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
426
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hei. Da mine krell kav 250 har fryktelige terminaler og de ikke passertil annet enn spader vurderer jeg å bytte de ut. Noen som har byttet disse før? Kunne tenkt meg andre terminaler med bedre feste og et mer eksklusivt utseende, men sliter med å finne noen som passer.
IMG_2087.jpg
Ser ut som det er en dobbel, må jeg da sette inn tilsvarende eller finnes det annet noe som passer?
setter stor pris på innspill
 
L

Larkus

Gjest
Regner med at det skal gå an å skifte den doble terminalen ut med to enkle. Jeg tror at det under plasten befinner seg to hull med standard avstand for slike terminaler, 3/4" (19 mm). Gaofei lager ekslusive terminaler, bl.a. i reint kobber. Gjør et nettsøk på Gaofei binding posts


Edit:
Det er som jeg trodde. Det som står om at monteringshullet er 4mm er feil. Jeg tipper at det er 11,5mm. Hvis ikke må du bore opp hullet til 11,5 mm for å få plass til isolasjonsringen som hindrer kontakt med chassis.. Lykke til med prosjektet:)
binding post.jpg
 
Sist redigert:

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
426
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Herlig. Takk. Du svarte meg på et avgjørende spm.. hvis det er to hull bak plastikk kan jeg jo sette inn nesten det jeg vil. Men er det vanligvis to hull eller kan det være ett stort? For da blir det jo vanskelig.
 
L

Larkus

Gjest
Helt sikkert to hull. Litt usikker på diameter på hullene for den doble terminalen, men de kan jo bores opp til 11,5mm hvis nødvendig.
 

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
426
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Nice. Takk. Da står jeg så å si fritt i å velge :)
 
L

Larkus

Gjest
Hmm...For å være 110% sikker kan du jo åpne forsterkeren og løsne terminalene fra innsiden og sjekke antall hull og diameter på hullene.
Fant et bilde der det ser ut som om monteringshullene er 13 mm. Det blir for stort for isolasjonsringen på Gaofei-termnalene.
binding post002.jpg
 
Sist redigert:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.963
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg ville valgt Mundorf sine. Hvis det er plass.
Ikke de flotteste (ikke noe bling), men veldig bra.
 

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
426
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Hmm...For å være 110% sikker kan du jo åpne forsterkeren og løsne terminalene fra innsiden og sjekke antall hull og diameter på hullene.
Fant et bilde der det ser ut som om monteringshullene er 13 mm. Det blir for stort for isolasjonsringen på Gaofei-termnalene.
Vis vedlegget 402636
ja, har åpnet, men da det er loddet så ville jeg forhøre meg før jeg begynner demontering. Skal se nærmere på det i morgen om tid
 

Realchef

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.03.2006
Innlegg
426
Antall liker
286
Sted
Horten
Torget vurderinger
1
Jeg ville valgt Mundorf sine. Hvis det er plass.
Ikke de flotteste (ikke noe bling), men veldig bra.
hvis det er de med "vinger" du mener har jeg tenkt på noe lignende ja. Bling er ikke nødvendig, men når man først bytter kan det jo se penere ut enn org da :)
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Dette burde ikke være noe problem, du kan nok benytte det meste her, eneste du må passe på er at hullene på chassiset ikke er alt for store.
Dersom du skal bruke vinger burde du kanskje måle og se at de ikke krasjer med hverandre hvis de står for nært. Ser du ble anbefalt gaofei, de er sikkert greie de men husk at kobberterminalene blir meget fort stygge da de oksiderer
 
Topp Bunn