Vi kan inngå en avtale:Positiv overaskelse, det var bare 19K og enda har jeg ikke "bearbeidet" selvangivelsen.![]()
Restskatt blir det okke som, men noe mindre enn jeg fryktet. ;D
Det store spørsmålet hvert eneste år er likevel: " Hvor pokker tok alle pengene veien ?? " ??? ::-/
Tett fulgt av spørsmålet: " Hvorfor kan ikke Oddgeir, Kompo, Rofozzy, Valentino og dere andre betale litt mer i skatt, så kan jeg slippe helt ? ;D ;D ;D ;D ;D
Kone og barn ?? ??? :Hvor pokker tok pengene veien...? og det sier en som har tjent 200 000 mer enn planlagt... Hva pokker driver du med på fritiden må man kunne spørre da. ;D
Jeg har desverre ikke penger å avse Spiralis, det er mange prosjekt på gang i 2007. Stikkord: båt, båtutstyr, kartplotter, ny foldepropell, nytt storseil, osv.
Men hadde det ikke vært for det.................. ;D ;D
Men folkens. Skatt har tydeligvis div.folk her peiling på.
Som den unge karen jeg er har jeg kun bil av verdi i tillegg til penger på bok. Hva er verdien på denne? Jeg kjøpte den for 20K for 1,5 år siden. Jeg jubler vist jeg får solgt den for 15k (det blir vel nærmest renget som svindel). Men den er oppført til 19,8k. Er dette noe å justere på?
MVH
Ja det har du rett i. Men hva med tilfredstillelesen ved å "ta rotta på" Likningssjefen ! ;DDenne vil kunne fortelle deg at du sannsynligvis vil ha en skattesats på formue på 0.7-0.9%.
19800-15000=4800 x 0.9% = kr. 39.40.
Jeg tror at timebetalingen blir rimelig lav hvis du skal klage på det der.
mvh tkr
Men betaler du formueskatt i det hele? Om bilen er det eneste av verdi du har, har det vel ikke så mye å si om verdien av den er satt til 19 eller 15 lapper. Grensen for når man begynner å betale formueskatt er vel 250000 eller noe slikt.Ja det har du rett i. Men hva med tilfredstillelesen ved å "ta rotta på" Likningssjefen ! ;D
Ser kom den ja. Selv med all time-high skatte innbetaling skulle de ha 5000 ekstra pga den jævla "kostbesparelse ved fravær fra hjemmet". Pendlerskatt er det!kun fått veiledningen, ingen utregning... ennå??
mvh
Sleiven
Pendler selv, men jobben betaler reisen/opphold. Er det noen triks jeg må vite om som uerfaren pendler?Restskatt på papiret no, men då er ikkje vekependlarstatusen rekna med, so ein kjem vel ut i rundt 0 tenkjer eg.
Tror du har rett på fradrag på 160 kroner per døgn du er borte fra hjemmet i arbeidssammenheng.Pendler selv, men jobben betaler reisen/opphold. Er det noen triks jeg må vite om som uerfaren pendler?
mvh
Sleiven
Etter hva jeg forstår er det nå bare reelle, dokumenterte utgifter til hybelleie, reise, og en liten slump småutgifter.Tror du har rett på fradrag på 160 kroner per døgn du er borte fra hjemmet i arbeidssammenheng.
Så ikke denne.Både båt og fly ?? Duverden vi er like vi to ! ;D
Har akkurat bestillt en NOS Steiner Gold Admiral, som båtmann vet vel du hva det er ?! ;D ;D ;D ;D