Jeg fikk iallefall igjen penger ;D
Ouch, restskatt nesten det dobbelte av din. Lars Erik.lars_erik skrev:Faen!!
20 000 i baksmell.
Toppskatten som beit meg i ræva. Ingen trøst i at du kom enda dårligere ut. Dette må skylles ned med en single malt.united59 skrev:Ouch, restskatt nesten det dobbelte av din. Lars Erik.lars_erik skrev:Faen!!
20 000 i baksmell.
Banner og ler...
Som alltid har du din egen tørre og spesielle vinkling.nb skrev:Restskatt/baksmell/hva man nå velger å kalle det er å betrakte som et rentefritt lån fra staten og således ingen ting å være sur for i rent økonomisk forstand. Det er selvsagt hyggeligere å få igjen 20k enn å skulle betale 20k, men rent økonomisk er det siste mer lønnsomt.
Tørre fakta teller nok svært lite når restskatten skal betales. Man må nesten være teknokrat for å se det anderledes.otare skrev:Får du restskatt har du fått et rentefritt lån i ca 1 år (bare du betaler hele beløpet igjen før 30/4). Får du penger igjen, har du hatt tvungen sparing med god rente.
Ingen ting å stresse med. Dette er vinn-vinn uansett.
Eller ha yrkesskade fra virksomhet som rentedealer.lars_erik skrev:Tørre fakta teller nok svært lite når restskatten skal betales. Man må nesten være teknokrat for å se det anderledes.
otare skrev:Det er klart. Men lån skal jo alltid betales tilbake, og da synes jeg tross alt et rentefritt lån er bedre enn lån der det påløper renter. Det er jo bare snakk om å være litt bevisst og planlegge litt slik at man kan betale tilbake når regningen kommer.
Det handler vel strengt tatt bare om å ha oversikt? Dersom man vet at man får restskatt, setter av penger til det og har lån, så er det vel ikke noen annen måte å se dette på enn rentefritt lån? Jeg får mye restskatt, jeg vet det og jeg har satt av penger til det.lars_erik skrev:Tørre fakta teller nok svært lite når restskatten skal betales. Man må nesten være teknokrat for å se det anderledes.otare skrev:Får du restskatt har du fått et rentefritt lån i ca 1 år (bare du betaler hele beløpet igjen før 30/4). Får du penger igjen, har du hatt tvungen sparing med god rente.
Ingen ting å stresse med. Dette er vinn-vinn uansett.
Slapp av, det er jo enklere 364 dager i året. Alle vet at det ligger "nede" i dag - har jo ingen hast uansett.runenilsen skrev:Altinn...enklere dialog med det offentlige...jaggu sa jeg smør!
Enig. Dette er da virkelig ikke noe å sutre over.cybervision_ skrev:Slapp av, det er jo enklere 364 dager i året. Alle vet at det ligger "nede" i dag - har jo ingen hast uansett.runenilsen skrev:Altinn...enklere dialog med det offentlige...jaggu sa jeg smør!
Det kan du si det cyber, som fikk til maling av huset ;D ;Dcybervision_ skrev:Slapp av, det er jo enklere 364 dager i året. Alle vet at det ligger "nede" i dag - har jo ingen hast uansett.runenilsen skrev:Altinn...enklere dialog med det offentlige...jaggu sa jeg smør!
Åja, kan ikke klage, men nå betaler jeg godt med skatt også hele året.gismo skrev:Det kan du si det cyber, som fikk til maling av huset ;D ;Dcybervision_ skrev:Slapp av, det er jo enklere 364 dager i året. Alle vet at det ligger "nede" i dag - har jo ingen hast uansett.runenilsen skrev:Altinn...enklere dialog med det offentlige...jaggu sa jeg smør!
gismo
Det ville også være rimelig unødvendig å dimensjonere Altinn.no for at "hele Norge" skal logge seg på den formiddagen selvangivelsen blir tilgjengelig eller den dagen det endelige skatteoppgjøret foreligger. Det utgjør uansett ingen praktisk forskjell siden pengene til gode kommer når de kommer uansett og pengene man skal tilbake skal tilbake når de skal.cybervision_ skrev:Slapp av, det er jo enklere 364 dager i året. Alle vet at det ligger "nede" i dag - har jo ingen hast uansett.
godt du har en backup-plan i tilfelle det blir pengerottone skrev:Jeg får stort sett alltid baksmell på rundt 10000, og har ikke lyst å sjekke heller.
Men jeg vet selvfølgelig om et par ting jeg vil kjøpe hvis det skulle skje noe. En handlingens mann.
Det snodige er at jeg da har følelsen av at jeg får pengene av kemneren. Egentlig er de jo mine.65finger skrev:godt du har en backup-plan i tilfelle det blir pengerottone skrev:Jeg får stort sett alltid baksmell på rundt 10000, og har ikke lyst å sjekke heller.
Men jeg vet selvfølgelig om et par ting jeg vil kjøpe hvis det skulle skje noe. En handlingens mann.
DERE vinner uansett 8) men får håpe du må iverksette plan bottone skrev:Det snodige er at jeg da har følelsen av at jeg får pengene av kemneren. Egentlig er de jo mine.65finger skrev:godt du har en backup-plan i tilfelle det blir pengerottone skrev:Jeg får stort sett alltid baksmell på rundt 10000, og har ikke lyst å sjekke heller.
Jaja, kona jobber i det offentlige, og det er vel hun som får dem til slutt likevel.