Skader i helt nye LP-plater.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har forresten fått plater med dobbelt lag label et par ganger, men da rett og sentrert oppå hverandre. Det gikk helt fint å å pelle av den ytterste, og den innerste satt som den skulle.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    En kollega nevnte at han stadig (?) fikk LP plater med fingermerker. En slags kvalitetskontroll?
    Tviler på at det noen gang har vært noe i nærheten av kontroll med vinylplater.
    Synd at en del selgere ikke er så villige til å akseptere reklamasjon.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For ordens skyld. Labelen limes ikke fast, den legges i pressa sammen med vinylen. Dette tror jeg muligens skyldes restfuktighet fra trykksverte som har kokt opp, fordampet og hindret at papiret smelter fast i selve vinylen, eventuelt at den ble lagt i pressa med bretten.

    Men ellers, ja. Synes det er mye dårlig der ute om dagen. Og det er farlig nært å bli for dyrt, rett og slett.
    Takk for presisering. Det var jeg ikke klar over. Trodde etiketten ble limt på.

    Mht priser, så er jeg tildels enig, men.... pris på ordinære utgivelser (2-300,-) synes jeg er innafor. Jeg aksepterer at pris på vinyl vil være høyere enn på CD-mediet.
    Tildels relatert til lavt (pr. i dag) produksjonsvolum, men at det også er dyrere å produsere og distribuere vinyl, enn CD. Men, jeg forventer at det produktet jeg da får er feilfritt og har god kvalitet (jeg ser da bort fra selve lyd-kvaliteten).

    At limiterte utgaver, spesielle audiofile pressinger osv. har en høyere pris er forsåvidt også (delvis) greit. De kostet jo i gamle dager også.

    Jeg har forøvrig ikke opplevd at de jeg (primært) handler av har vært negative, eller reserverte mht reklamasjon. Mer "oppgitte".
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ved kjøp av plater m/produksjonsfeil har vi som forbrukere ikke så mange andre alternativer enn å reklamere og returnere det som ikke holder mål – og påpeke ovenfor butikkene en bekymring og utilfredshet.

    Butikkene må ansvare for å ta dette bakover mot sine leverandører/distributører osv, som igjen må/bør være sitt ansvar bevisst til å ta dette opp mot de som eier rettighetene til utgivelsene. I hvilken utstrekning dette gjøres, er ikke godt å si.

    Dessverre virker det å være større interesse (blant en delutgivere) for å spy ut store volumer, med kortsiktig gevinst, enn å holde etv isst kvalitetsnivå. Kapasiteten på de produserende fabrikkene virker å være «sprengt», og jeg har inntrykk av at de går 24/7. Det har nok helt klart en innvirkning på kvaliteten. På lengre sikt er det neppe sikkert at det er klokt, men……. i ytterste konsekvens kan det jo bidra til/føre til nok en sakte død for mediet.

    Selvfølgelig kunne man (vi) gå ut i media (som har vist en viss interesse for å formidle vinylrelatert stoff) for å skape oppmerksomhet rundt dette. Men det ville nok ha den konsekvens at butikkene – dvs de som sørger for stadig bedre- og bredere tilgang/utvalg, utilsiktet ville kunne bli rammet av sviktende interesse og salg. Det er jo ikke ønskelig.

    Å (globalt) initiere/oppfordre til en form for Black List (boikott) av enkelte labels er nok heller ikke helt veien å gå, da kvalitetsavvik ser ut til å være temmelig random – og virker mer å være relatert til enkelte av de bedriftene som fysisk presser/produserer, enn de som har rettighetene til utgivelsen(e).

    Jeg har egentlig ikke googlet noe nevneverdig i vinylrelaterte forum, og vet ikke hvor mye fokus det er på dette generelt. Andre som vet?

    En annen sak er at dersom vi skal kunne forvente en god kvalitet, så er vi nok samtidig nødt til å akseptere et visst prisnivå. Det er mer kostbart å produsere, emballere og distribuere vinylplater (spes i et foreløpig lavt volum), enn CD`r. Her kan jo mange se seg i speilen, da hovedtyngden av dagens forbrukere generelt dessverre (kun) er opptatt av- og har et ensidig fokus på pris, der kvalitet er et underordnet/ikke-eksisterende kriteria. Det være seg mat, klær, elektronikk osv. Tidvis henger faktisk pris og kvalitetsnivå sammen.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    En kollega nevnte at han stadig (?) fikk LP plater med fingermerker. En slags kvalitetskontroll?
    Tviler på at det noen gang har vært noe i nærheten av kontroll med vinylplater.
    Synd at en del selgere ikke er så villige til å akseptere reklamasjon.
    Det stemmer sikkert. Har fått noen slike selv. Med ubrutt emballasje for å holde fingermerkene inntakte;)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Har opplevd det samme. Kjøper etter hvert bare 70-80-tallspressinger for å supplere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    En kollega nevnte at han stadig (?) fikk LP plater med fingermerker. En slags kvalitetskontroll?
    Tviler på at det noen gang har vært noe i nærheten av kontroll med vinylplater.
    Synd at en del selgere ikke er så villige til å akseptere reklamasjon.
    Big Dipper er unntaket. Ellers handler jeg helst på antikvariater.

    Jeg har forresten fått plater med dobbelt lag label et par ganger, men da rett og sentrert oppå hverandre. Det gikk helt fint å å pelle av den ytterste, og den innerste satt som den skulle.
    Har skjedd meg óg. Men har ikke gjort noe med det. Er vel kun en estetisk feil, eller:confused:.


    mvh
     
    Sist redigert:

    jakv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    142
    Antall liker
    40
    Har fått i gang platesnurrer etter noen års lagring, og kunne tenkt meg noe ny vinyl etterhvert.
    Men etter det som skrives her er det ikke aktuelt å bestille, og når en bor et stykke bort fra allfarvei så kan det by på problemer å finne butikk som selger vinyl.
    Noen som vet om fysiske butikker som selger vinyl i midt-Norge?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.091
    Har fått i gang platesnurrer etter noen års lagring, og kunne tenkt meg noe ny vinyl etterhvert.
    Men etter det som skrives her er det ikke aktuelt å bestille, og når en bor et stykke bort fra allfarvei så kan det by på problemer å finne butikk som selger vinyl.
    Noen som vet om fysiske butikker som selger vinyl i midt-Norge?
    Last ned appen The Vinyl District. Så får du oversikt, hvor du enn er i verden.
     

    jakv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    142
    Antall liker
    40
    Har fått i gang platesnurrer etter noen års lagring, og kunne tenkt meg noe ny vinyl etterhvert.
    Men etter det som skrives her er det ikke aktuelt å bestille, og når en bor et stykke bort fra allfarvei så kan det by på problemer å finne butikk som selger vinyl.
    Noen som vet om fysiske butikker som selger vinyl i midt-Norge?
    Last ned appen The Vinyl District. Så får du oversikt, hvor du enn er i verden.
    Skal prøve den, takker :)
     

    _Nomad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2012
    Innlegg
    73
    Antall liker
    18
    Sted
    Meråker
    Torget vurderinger
    1
    At hølet er for trangt mener jeg da å huske var et fenomen (ikke et problem) i gamle dager også. (...) Langt verre er det med enkelte brukte skiver jeg har kjøpt der hølet er for vidt. Det er det vanskelig å gjøre noe med.
    Dette er signatur-materiale;)
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Mottok forsendelse fra PK der vinylen har en synlig skade på toppen av coveret.
    Emballasjen har ingen synlige skader, så jeg stiller spørsmål ved kontrollen til PK på varene de sender ut til kundene..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Snakker om sola, forresten:

    DSCN0747.jpg


    Bruktkjøp fra uka som gikk. Det var ikke perfekt i 1976 heller. Men. Skitt samma, pickupen får tåle såpass, og en ordentlig pickup gjør det.
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Mottok forsendelse fra PK der vinylen har en synlig skade på toppen av coveret.
    Emballasjen har ingen synlige skader, så jeg stiller spørsmål ved kontrollen til PK på varene de sender ut til kundene..
    Seam split? Revne i kanten av coveret? Sannsynligvis har pakken fått et slag, så plata har sklidd og slått et hull i coveret fra innsiden. Dette er veldig vanlig, spesielt på nye plater, dessverre. Det er på grunn av dette at de fleste selgere på ebay og denslags tar plata med innercover ut av yttercoveret for forsendelse. Mange tar også plata ut av originalt innercover og legger den inn i et annet. Det er egentlig bare det som hjelper 100%. Nest beste alternativ er å pakke trangt, sånn at man får friksjon mellom de forskjellige lagene inne i pakka.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Mottok forsendelse fra PK der vinylen har en synlig skade på toppen av coveret.
    Emballasjen har ingen synlige skader, så jeg stiller spørsmål ved kontrollen til PK på varene de sender ut til kundene..
    Var coveret knekt i det ene hjørne, selv om emballasjen var hel? Det fikk i hvert fall jeg fra PK nylig.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Kun en ting å gjøre her. Reklamere til de tar kvalitet på alvor. Det må koste industrien å levere feilvarer.

    Varierende kvalitet på vinyl var en skuffelse for meg da jeg tok opp LP igjen for noen år siden. Neste slik at jeg vurderer å satse DAC og digitalt fremover.
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Kun en ting å gjøre her. Reklamere til de tar kvalitet på alvor. Det må koste industrien å levere feilvarer.

    Varierende kvalitet på vinyl var en skuffelse for meg da jeg tok opp LP igjen for noen år siden. Neste slik at jeg vurderer å satse DAC og digitalt fremover.
    Enig med Billa.Reklamere så det dundrer.Det er ikke å vente annet enn at Vinyl får "riper i lakken".Det er jo flere som har gått bort i fra vinyl som kilde når disse
    problemer oppstår.Dette er svært synd for vinyl er i lag med tape den beste musikk-formidler for stereoanlegget.
    Mvh Kenneth
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Snakker om sola, forresten:

    Vis vedlegget 348832

    Bruktkjøp fra uka som gikk. Det var ikke perfekt i 1976 heller. Men. Skitt samma, pickupen får tåle såpass, og en ordentlig pickup gjør det.
    Er det, slik jeg ser bildet, at etiketten er ute av senter - og hullet enda mer ute av senter?
    Da er det jo i såfall så mye at det er uproblematisk å bore opp et nytt hull.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Label er ute. Såpass at 'lead out groove' går innpå, faktisk. Swoosj, swoosj. Men det går greit, og plata ellers er helt innafor, bandet er übertight, Billy Cobham, George Duke, John Scofield, Alphonso Johnson. Fett som f*. :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ny plate med "skavanker". I rett vinkel i forhold til belysning ser jo dette ganske ille ut. Heldigvis er det kun hairlines og platen er helt tyst. Men - det burde absolutt ikke være sånn.

    1.jpg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.557
    Torget vurderinger
    2
    helledussen,dette må være dunder ehver standard har ikke et en så stygg plate siden kompisen dagen derpå min spydde på platebunken og tråkket på skiven en morgen i 1973
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ I og med at disse hairlines ikke gjorde utslag i lyden så vurderte jeg å ikke bytte den. Men det irriterte såpass og med platebutikken kun 3 min unna så byttet jeg den. Den nye (de hadde kun én til inne) var ikke strøken den heller, men vesentlig bedre, så den ble med hjem med en -10%.

    Tydeligvis én batch av denne plata der trolig flere kan ha tilsvarende riper, så de som evt. vurderer kjøp av denne (forøvrig meget bra) plata, bør kanskje sjekke den i butikk:

    1.jpg


    BTW - på begge eksemplarene jeg har sjekket er det plate 2 (side C/D) som av en eller annen grunn har mest slike hairlines.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    8.306
    Torget vurderinger
    1
    Synes kvaliteten på nye plater er veldig bra så lenge man er kritisk på hvilke selskaper som har presset platene. Analogue production (QRP USA), Speakers Corner (og alt som er presset der - Pallas Tyskland), samt Music on Vinyl (Holland), og etterhvert, den gamle EMI pressa i UK gjør alle en ypperlig jobb. Endel av de moderne mastringene er også fantastiske.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.997
    Antall liker
    11.912
    Sted
    Hus
    Så vidt det er litt på mitt ex oxo, men det er ikke mere enn en risikerer ved å ta skiva ut av innercoveret første gangen. Hvorfor ikke legge på skiva en tier og legge ved skikkelige innercovere, så slipper en slike striper ved første gangs uttakelse ???

    ^ I og med at disse hairlines ikke gjorde utslag i lyden så vurderte jeg å ikke bytte den. Men det irriterte såpass og med platebutikken kun 3 min unna så byttet jeg den. Den nye (de hadde kun én til inne) var ikke strøken den heller, men vesentlig bedre, så den ble med hjem med en -10%.

    Tydeligvis én batch av denne plata der trolig flere kan ha tilsvarende riper, så de som evt. vurderer kjøp av denne (forøvrig meget bra) plata, bør kanskje sjekke den i butikk:

    Vis vedlegget 362582

    BTW - på begge eksemplarene jeg har sjekket er det plate 2 (side C/D) som av en eller annen grunn har mest slike hairlines.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ja, helt enig. Denne type riper kan være (eller er) et resultat av emballering i de relativt stive/grove "papp" innercovrene. Og platene var relativt trangt presset i yttercoveret, all den tid det var doble innercover.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Synes kvaliteten på nye plater er veldig bra så lenge man er kritisk på hvilke selskaper som har presset platene... osv
    Jeg kjøper platene for musikkens skyld og ikke utfra hvem som har presset platene, så det er lite hjelp i akkurat det:).
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte den nye skiva til Bugge Wesseltoft (Everybody Loves Angels), og nøt musikken da det smalt til i høyttalerne. På slutten av Angie (låt 3 side B) var det noe rart (hakk e.l.).
    Ikke noe problem å bytte hos en hyggelig betjening på Big Dipper. Problemet er at ny plate smeller til på akkurat samme sted. Har aldri opplevd dette med en ny plate før, men har akkurat kjøpt meg en ny platespiller som er vesentlig bedre enn den forrige.
    Lurer derfor på om noen spillere er mer følsomme for slikt, eller om jeg bare har vært uheldig.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.091
    Antall liker
    1.071
    Torget vurderinger
    10
    Det er i sånne tilfeller det er greit å ha handlet lokalt, eller i alle fall her hjemme. Tenker med gru på opplevelser jeg har hatt med kjøp fra US-platebutikker. Først det praktiske ved å måtte returnere plater og så den dyre frakta i tillegg. Blir lett til at man ikke orker.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ny plate med "skavanker". I rett vinkel i forhold til belysning ser jo dette ganske ille ut. Heldigvis er det kun hairlines og platen er helt tyst. Men - det burde absolutt ikke være sånn.

    Vis vedlegget 362513
    Det der kan nesten se ut som resultatet av en forurenset 'laquer' som er tørka av med ei fille før gravering. I så fall vil jeg tro at den er gravert etterpå, og at lysspillet i refleksjonen utelukkende er kosmetisk.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Kjøpte den nye skiva til Bugge Wesseltoft (Everybody Loves Angels), og nøt musikken da det smalt til i høyttalerne. På slutten av Angie (låt 3 side B) var det noe rart (hakk e.l.).
    Ikke noe problem å bytte hos en hyggelig betjening på Big Dipper. Problemet er at ny plate smeller til på akkurat samme sted. Har aldri opplevd dette med en ny plate før, men har akkurat kjøpt meg en ny platespiller som er vesentlig bedre enn den forrige.
    Lurer derfor på om noen spillere er mer følsomme for slikt, eller om jeg bare har vært uheldig.
    Det høres ut som en defekt stamper. Kan fort vekk være like ille på alt.... Værsågod, bli gæærn....

    Jeg har forresten hatt flere eks. av King Crimson/ Discipline, med samme irriterende skurret på Matte kudasai. Løsningen ble en kanadisk eller hva det var fra ebay.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det der kan nesten se ut som resultatet av en forurenset 'laquer' som er tørka av med ei fille før gravering. I så fall vil jeg tro at den er gravert etterpå, og at lysspillet i refleksjonen utelukkende er kosmetisk.
    Kanskje der. Er en stund siden dette nå, men som nevnt hadde ikke disse "visuelle ripene" noen innvirkning på lyden.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har noen btw testet sjekket den siste Sundfør?
    Fikk kommentar fra en kollega på fredag som har byttet inn sitt ex 2 ganger. Knepping og fuzzy lyd på spor 1 (men husker ikke om det gjaldt side a eller b).
    NB - han har ikke platevasker.
    Mitt ex er fortsatt seald, men må se om jeg får tid til å sjekke/teste i morgen.
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Min erfaring er at slike feil har skjedd under pressingen, og da gjelder det mangen, om ikke alle fra samme batch (desverre)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Han hevdet at det tredje ex var ok, så ikke vet jeg.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.884
    Antall liker
    17.482
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Min første var også dårlig. Null problem å få den byttet.
    Andre vasket jeg først, så usikker på hvordan den låt uvasket. Vasket var den helt tyst.

    J
    Har noen btw testet sjekket den siste Sundfør?
    Fikk kommentar fra en kollega på fredag som har byttet inn sitt ex 2 ganger. Knepping og fuzzy lyd på spor 1 (men husker ikke om det gjaldt side a eller b).
    NB - han har ikke platevasker.
    Mitt ex er fortsatt seald, men må se om jeg får tid til å sjekke/teste i morgen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Godt å høre. Kanskje vi bør prøve å holde denne tråden levende i form av en " Warning" når vi oppdager nyutgivelser med ulike kvalitetsissues.
    Spes kanskje med tanke på de som bor slik til at de må bestille på nett, men også slik at de som fysisk handler over disk ihvertfall kan/bør være oppmerksom - og i aktuelle tilfeller kan ta en visuell sjekk før de forlater butikken.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.462
    Antall liker
    17.195
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mitt ex er fortsatt seald, men må se om jeg får tid til å sjekke/teste i morgen.
    Pokker, får jo ikke sjekket avspilling av denne i dag. Store deler av huset er jo midlertidig "nedpakket".
    Visuell inspeksjon viser at det er noe støv på vinylen, som trolig stammer fra papircoveret. Bør nok en tur i badekaret før prøvespilling. Andre former for visuelle "skavanker" klarer jeg ikke å se med dett blotte øye, men - det er jo mye vanskeligere å se med det blotte øye på transparent vinyl, enn sort.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.997
    Antall liker
    11.912
    Sted
    Hus
    Kjøpte den nye skiva til Bugge Wesseltoft (Everybody Loves Angels), og nøt musikken da det smalt til i høyttalerne. På slutten av Angie (låt 3 side B) var det noe rart (hakk e.l.).
    Ikke noe problem å bytte hos en hyggelig betjening på Big Dipper. Problemet er at ny plate smeller til på akkurat samme sted. Har aldri opplevd dette med en ny plate før, men har akkurat kjøpt meg en ny platespiller som er vesentlig bedre enn den forrige.
    Lurer derfor på om noen spillere er mer følsomme for slikt, eller om jeg bare har vært uheldig.
    Det høres ut som en defekt stamper. Kan fort vekk være like ille på alt.... Værsågod, bli gæærn....

    Jeg har forresten hatt flere eks. av King Crimson/ Discipline, med samme irriterende skurret på Matte kudasai. Løsningen ble en kanadisk eller hva det var fra ebay.
    Hvis platepresseriene la på prisen 2,50 og leverte alle pressingene med et skikkelig fòret innercover, så slipper en dette. For det papiret innercoverne har er rene slipepapiret. I tillegg hvis platene er litt statiske, så må en rive i stykker innercoveret for å få ut platen hel uten mikroskopiske riper. :(
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn