Sjukt mykje snadder til sals.....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.343
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det blir jo fort mye annonser der når man annonserer plater i den kategorien:rolleyes:

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    266
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Enig med svartkeiko's inlegg.Det er mer jobb med vinyl spesielt.Tror mange har handlet platespiller og tilbehør på impuls eller fordi det er "inn"Merker det selv også det blir spilt mer på Tidal selv om det analoge låter bra.Og så er man jo lat og platene må snues:rolleyes:
    Heisann:cool:
    Vinyl er spesielt ,,det er kultur :) impuls er å kjøpe mere Vinyl i så fall,Tidal /å det andre der ute finnes ikke hos oss M vinyl:cool:
    å late er vi ikke ,,,bare herlig å bytte side på kvernene ..å jo flere dess mere trimm:p ,,tilbehør ,,,ja alle trenger masse tilbehør :D
    Vinylig hilsen herfra

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    6.233
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    ^ Hadde jeg hatt NOK på bok hadde det EAT RIAA trinnet stått her! ;)

A

ANM

Gjest
    Point proven Arve. Bare fattigfolk som har lyst på den.;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Synes ikke det er så voldsomt mot hva det har vært. Jeg kunne gått på en smell med en Kuzma 4-point som lå ute for ikke lenge siden.

EAT? Njahh... Liker ikke rør noe særlig og er enig med ANM om designet. Jozefina er flott, men konstruktør? Og Graham-armen er finere uten EAT-logo og sølvfarga lakk.

A

ANM

Gjest
    Form follows function.

(separat straumforsyning og greie justeringar er fornuftig design. Dempesystemet for røra gjer også at dingsen er dønn taus i høve støy og mikrofoni. Fråveret av transistorlyd er også eit stort pluss.
    Det er første tegn på dårlig grunndesign. Avhengig av separat strømforsyning for å holde støygulvet nede. Hva er headroom på inngangen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kan virkelig ikke tenke meg at den kladasken på toppen er følge av funksjon. Dette er laget sånn for å behage russiske oligarkers øyne.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.427
    Torget vurderinger
    10
    Jeg synes det blir litt feil at man driver og diskuterer, for og imot, andres annonser her inne.

A

ANM

Gjest
    Er ikke linket til noen annonse. Skulle faen meg tatt seg ut at man til enhver tid måtte sjekke på Torget før man diskuterer.

• Liker
    Reaksjoner: DFM

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.427
    Torget vurderinger
    10
    Er ikke linket til noen annonse. Skulle faen meg tatt seg ut at man til enhver tid måtte sjekke på Torget før man diskuterer.
    Ser den, men denne tråden er jo knyttet direkte opp mot torget i utgangspunktet.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum

Det gjør jo jeg alltid. Få deg to displayer/skjermer og ha alltid Torget åpent på den ene. :D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Form follows function.

(separat straumforsyning og greie justeringar er fornuftig design. Dempesystemet for røra gjer også at dingsen er dønn taus i høve støy og mikrofoni. Fråveret av transistorlyd er også eit stort pluss.
    Det er første tegn på dårlig grunndesign. Avhengig av separat strømforsyning for å holde støygulvet nede. Hva er headroom på inngangen?
    Headroomet er eg usikker på, men det er gain på 76 dB. Eg har køyrt 0,8 mV inn på denne inngangen utan den minste tendens til vrenging. Men det er også ein 70 dB inngang i tillegg til ein MM.
    Erfaringsmessig er dei beste riaatrinna eg har høyrt rørbaserte. Og slike rørriaatrinn støyar om dei har meir gain enn nokreogseksti. Då må du avgrense pickupvalet ditt til slike med minst 0,5 mV guffe. Det vil ikkje eg. Nokre transistordingsar greier dette. Men dei er ikkje så gode.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Ser den, men denne tråden er jo knyttet direkte opp mot torget i utgangspunktet.
    Ja, tema var talet på annonser over kvalitetsvinylprogukt. Det som diskuterast.
    Det at eg linka til ein EAT e Pro og ein VPI SSM, var ein intern spøk, som tek utgangspunkt i at desse to står i mitt referanseanlegg. ANM og eg hadde ein festleg krangel rundt kvalitetane til det eine av desse to produkta....

A

ANM

Gjest
    Headroomet er eg usikker på, men det er gain på 76 dB. Eg har køyrt 0,8 mV inn på denne inngangen utan den minste tendens til vrenging. Men det er også ein 70 dB inngang i tillegg til ein MM.
    Erfaringsmessig er dei beste riaatrinna eg har høyrt rørbaserte. Og slike rørriaatrinn støyar om dei har meir gain enn nokreogseksti. Då må du avgrense pickupvalet ditt til slike med minst 0,5 mV guffe. Det vil ikkje eg. Nokre transistordingsar greier dette. Men dei er ikkje så gode.
    Flott med høyt gain, men jeg ser alltid på hva produsenter utelater i sine specs. Det mange trinn som er populære og som folk elsker og RIAA trinn er ikke akkurat hjernekirurgi, man lagde flotte RIAA trinn for 30 år siden også. Når en produsent krever penger vil jeg se at de opplyser overload margin, om ikke går jeg ut i fra at de ikke tenker på denne faktoren og jeg dropper trinnet uhørt. Btw 0,8mV uten vreng sier intet. Et godt trinn bør takle 25-30dB over oppgitt følsomhet.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Nest beste riaaen eg har høyrt, står i ARC SP 10 og må ha minst 0,8 mV for at det skal bli gøy. Så du har rett - dei lagde gode riaatrinn for 30 år sidan...på saftig rørteknologi (kjenner du ARC SP 10, den fyrste rørbaserte MC-riaaen? Har 8 stk 6DJ8 på riaadelen, og 4 stk på linjedelen, i tillegg til tre rør i straumforsyninga. Heftig sak som når som helst kan prøve seg på kirsebæra saman med dei meir moderne og hippe - berre det er nok guffe ut frå pickupen)

A

ANM

Gjest
    Supre RIAAer går det 20 av på dusinet Arve. EAT har hverken varemerket, specs eller funksjoner som forsvarer prisen imo. At den låter fortreffelig i dine ører er for meg litt sekundært.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    1.Supre RIAAer går det 20 av på dusinet Arve.
    2.EAT har hverken varemerket, specs eller funksjoner som forsvarer prisen imo.
    3. At den låter fortreffelig i dine ører er for meg litt sekundært.
    1.Opplys meg. Treng nok nye testobjekt.
    2. Nei, men nok gain.
    3. Forståeleg. Men ikkje for meg.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kika innom "Torget" og søkte etter analogkjelder, sånn for moro skule. Det dukka opp uvanleg mykje utstyr. Har ikkje tid i dag til å analysere dette. Men kva er det som skjer? Er analogfolket gått konk?
    Det hoper seg opp hos flere av oss.
    Og da flyter det litt over på Torget.
    Liker forresten den megariggen til Vermin med tre drivverk og en arm. Nå har jeg sett det og.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.531
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.214
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    LMC;2445965 azimuth stilles en gang A80 tar 12 skrev:
    Chick Corea My spanish heart[/B]...dobbel LP
    Fin musikk. Har den på vinyl. Tror jeg gav 40 kr for den. Hvor mye kostet tapen din, da, LMC?;) (jada, jeg nægger fordi jeg er en fattiglus som ikke har råd til spolebånd og hyllevis med tapes:()

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    A

ANM

Gjest
    Klikk og sprak du hørte var vel fra Nottingham static electricity generator spilleren:)
    Ikke nå lenger bror, dessuten bruker jeg Ortofons deilige PUer som trekker til seg masse statisk via polstykket som sveiper platen før nåla.:p Men at din pimpa Pellar håndterer platestøy relativt dårlig er ingen spøk.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Mulig du hadde det i din Pellar. Pulsus er en annen Riaa og jeg kjenner meg ikke igjen i de påstandene. Ei heller har jeg lest om det noe annet sted heller;)

A

ANM

Gjest
    Pulsus er en Pellar med ekstern strømforsyning, integrert motstands/kondensatornettverk og farge på tilkoblingene i rompa. ;D Audiokretsen er identisk, med samme labre overloadmargin på 19dB.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.563
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nope det stemmer ikke. Uansett har vi nok veldig forskjellig smak dersom du liker ECP-2. Og det er helt greit:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn