Sjekk denne, Spotify.com

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
0
Har testet spotify.com idag og er imponert. 99 kr pr mnd og tilgang til utrolig mye musikk på en svært brukervennlig måte.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.537
Er veldig på nippet til å prøve i hvert fall én dag, for å sjekke utvalget. Dersom jeg finner det meste av det jeg hører på tror jeg dette kan være helt suverent. :D

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
0
Ingenting å lure på, suveren tjeneste, har testet utrolig mye musikk de siste dagene.
Lett å søke frem artist, album,lage spillelister og dele dette med venner.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Hvordan fungerer dette?
Må du spille av via klientapplikasjon på PC? Kan man koble opp td Logitech Squeesebox/Transporter og søke opp og spille av musikk via en slik komponent?

Helt klart interessant om den kan benyttes via nevnte eksempel over. (Bruker PC'en mindre og mindre til avspilling direkte)

//Terka

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
0
Du spiller av via en applikasjon du laster ned. Den er rask å laste ned og installere.

Antar du kan spille av via transporter, men det får jeg ikke testet for deg.

En kan lage spillelister og dra disse til mail, sende de til venner,og på spotylist.com kan en sjekke ut andres lister og gi stemmer.

Lydformatet mener jeg er Ogg Vorbis, og det er bra lydkvalitet

G

Gjestemedlem

Gjest
Konseptet ser absolutt interessant ut, men det ser ut til at man trenger en invite eller å kjøpe tilgang hvis man vil teste opplegget. Hvis de tilbyr musikken i losselss format og med muligheter for streaming direkte til SB så vil det nok bli interessant. Ellers blir det bare nok en plass med lossy kjøpemusikk låtst i spesielel avspillere, og det er dødføtt.

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
0
99 kr mnd og tilgang til absurd mye musikk med god lydkvalitet er revolusjon for meg som ikke laster ned.
Kan ikke huske sist jeg har hørt så mye på musikk som de siste dagene.

Bruker HF's musikk avdeling til inspirasjon, og får da hørt andres favoritt musikk umiddelbart.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har stor tro på at dette er måten å kjøpe musikk på i fremtiden. Dagens system med å kjøpe deg en diskett med et par sanger på er håpløst utdatert.

Med lossless formater og Squeezebox plugin er jeg med. Hvis ikke kan det være det samme. Jeg betaler av prisipp ikke for lossy komprimert musikk. Men konseptet med å betale for tilgang til et lydbibliotek i stedet for å kjøpe eller ha liggende bunker med CDer eller fylle harddisker med musikk har jeg klokketro på.

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
0
For meg er ikke komprimeringen hørbar så da blir det ett lett valg ;D

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
579
Torget vurderinger
1
Tja..jeg har nå Spotify Free. Jeg regner med at denne har samme lydkvalitet som betalingstjenesten. (Det er bare at jeg må høre gjennom noe reklame iblant, men dette har jeg ikke vært utsatt for foreløpig. Muligens p.g.a at det fortsatt er på betastadiet. Uansett, lydkvaliteten er sånn ca happy-go-lucky. Høres ut som noe tilsvarende 96kbs-128kbs mp3? Litt for kjipt, og holder (egentlig) såvidt til bakgrunnsmusikk. Men for mange , og inkludert meg selv (selv om jeg motsier meg selv litt nå), så er kvaliteten grei nok til å både og sjekke ut, og å høre på musikk. Men ikke for å *slappe* av med musikk, hvis dere skjønner.
....OI der kom det noe reklame forresten, det var noe spotify-selvpromotering =) Det var positivt at reklamen hadde samme lydstyrke som musikken ihvertfall. Kanskje t.o.m lavere, men der må jeg få jeg få hørt på flere reklamesnutter før jeg avgir endelig dom:)

Edit: må innrømme av kvaliteten var litt bedre enn først antydet. Tjaa..noe mellom 128-160kbs mp3. Hvis det er kodet i vorbis og streamer i 128kbs, så stemmer vel det sånn mer eller mindre.

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
0
Spotify er helt genialt! Jeg brukte en britisk proxy her om dagen og fikk ordnet meg en gratis konto og har enn så lenge ikke hørt noe til reklamen. Musikken er komprimert i Ogg Vorbis -q5 som har en bitrate på 160 kb/s ifølge et kommentarfelt på lyd&bilde, så kvaliteten er helt grei. Jeg hadde selvfølgelig foretrukket et lossless format, men for prøvesmaking og utforsking er tjenesten helt genial! Den fungerer også meget bra til vorspiel. Istedet for at alle søker rundt på youtube etter sanger, så har i det minste spotify en godkjent kvalitet.

Topp Bunn