Sivert Høyem

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Er det bare meg eller er det flere som reagerer på dårlig lyd på hans siste album ?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
...har ikke fått hørt albumet enda. Må vel kjøpe det, tror jeg.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.598
Antall liker
766
Torget vurderinger
8
OED skrev:
Er det bare meg eller er det flere som reagerer på dårlig lyd på hans siste album ?
Skulle ikke forundre meg! Madrugada sine CDer var jo lydmessig langt under pari.
Veldig synd da han er en Norges beste rock/Pop artister. Vi får starte en folkeaksjon mot disse hersens døgniktene av noen lydteknikkere/mastering suppehuene!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke hørt den siste til Sivert Høyem. Hvordan er musikken ?

Jeg har Madrugada på cd, bortsett fra siste utgivelsen som jeg har på vinyl.

Men jeg spilte en Madrugada cd for et par dager siden, og den låt riktig bra den.

Bra lyd vil nå jeg si.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Jeg personlig rangerer denne langt ned på lista både lyd- og musikkmessig.
Likte siste Madrugada mye bedre, og har gode gamle Industrial Silence på topp.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Link til siste album

spotify:album:4TfHdvQVggMPYen68UyiHt
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Synes vel kanskje ikke at Madrugada skivene er LANGT under pari lydmessig, men at man burde starte en folkeaksjon mot lydkvalitet generelt er vel INGEN tvil om ! :) go for it !

JK skrev:
OED skrev:
Er det bare meg eller er det flere som reagerer på dårlig lyd på hans siste album ?
Skulle ikke forundre meg! Madrugada sine CDer var jo lydmessig langt under pari.
Veldig synd da han er en Norges beste rock/Pop artister. Vi får starte en folkeaksjon mot disse hersens døgniktene av noen lydteknikkere/mastering suppehuene!
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
Jeg kjøpte den på 2 * 180 gram vinyl i går.
Glimrende lyd, og ditto musikk.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
Jeg har fått hørt litt mer på den nå, og det er et snedig lydbilde på denne plata. Gitarene er svært fremtredende, og jeg opplevde både dem og vokalen til å ha bra lyd, likedan effektene som dukker opp innimellom.

Men når vi kommer til bass og spesielt slagverket er disse svært tilbaketrukket, og skarptromma er rett og slett daff. Det gjør nok at lydkvaliteten nok kan oppleves som dårlig. Men det virker som dette er et bevisst valg, og at det er sånn denne musikken skal presenteres.
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Hadde gledet meg til denne,men ble litt skuffet.Den er forøvrig langt under pari lydmessig også.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
BT skrev:
Jeg har fått hørt litt mer på den nå, og det er et snedig lydbilde på denne plata. Gitarene er svært fremtredende, og jeg opplevde både dem og vokalen til å ha bra lyd, likedan effektene som dukker opp innimellom.

Men når vi kommer til bass og spesielt slagverket er disse svært tilbaketrukket, og skarptromma er rett og slett daff. Det gjør nok at lydkvaliteten nok kan oppleves som dårlig. Men det virker som dette er et bevisst valg, og at det er sånn denne musikken skal presenteres.
Enig! Jeg ble litt skuffa her. Mitt inntrykk er at vokal og gitarer dominerer / er veeeldig framtredende, mens øvrige instrumenter blir liksom en kulisse, eller et teppe bak. Trommene er tilstede, men i mine ører ville meir trøkk i perkusjonsavd., gitt et totalt anna ( les bedre ) lydbilde. Dette gjelder cd-utgava. Håper vinylen er bedre!!!

VaW
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
VilhelmW skrev:
Enig! Jeg ble litt skuffa her. Mitt inntrykk er at vokal og gitarer dominerer / er veeeldig framtredende, mens øvrige instrumenter blir liksom en kulisse, eller et teppe bak. Trommene er tilstede, men i mine ører ville meir trøkk i perkusjonsavd., gitt et totalt anna ( les bedre ) lydbilde. Dette gjelder cd-utgava. Håper vinylen er bedre!!!

VaW
At du er uenig med produsenten om hvor i lydbildet trommene skal ligge har strengt tatt ingenting med lydkvalitet å gjøre. Din kritikk går på det kreative uttrykket som kunstneren ønsker å formidle, og det har du ingenting med. Da må du heller gi ut CD selv.

At trommene er mikset annerledes på vinylplaten har jeg ingen tro på.

;)
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Jeg reagerer egentlig mest på at det lyder lyst og skarpt. Blir slitsomt å høre på. Synes det er mer behagelig lyd når den blir spilt over radio.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
oddgeir skrev:
VilhelmW skrev:
Enig! Jeg ble litt skuffa her. Mitt inntrykk er at vokal og gitarer dominerer / er veeeldig framtredende, mens øvrige instrumenter blir liksom en kulisse, eller et teppe bak. Trommene er tilstede, men i mine ører ville meir trøkk i perkusjonsavd., gitt et totalt anna ( les bedre ) lydbilde. Dette gjelder cd-utgava. Håper vinylen er bedre!!!

VaW
At du er uenig med produsenten om hvor i lydbildet trommene skal ligge har strengt tatt ingenting med lydkvalitet å gjøre. Din kritikk går på det kreative uttrykket som kunstneren ønsker å formidle, og det har du ingenting med. Da må du heller gi ut CD selv.

At trommene er mikset annerledes på vinylplaten har jeg ingen tro på.

;)
Som sagt så er det likedan på vinylen.

Vi må da få lov til å kritisere produsenten. Dette er rock and roll, og de skal ikke skarptromma høres ut som et blad som treffe bakken om høsten.
 
S

Slorbak

Gjest
:)

Kjøpte denne på vinyl og jeg synes denne spilte bra. :) Ikke helt i toppskiktet,men jeg ble ikke skuffet.

Mvh Roar
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
BT skrev:
Vi må da få lov til å kritisere produsenten. Dette er rock and roll, og de skal ikke skarptromma høres ut som et blad som treffe bakken om høsten.
Selvfølgelig kan dere kritisere produsenten. Det jeg reagerer på er at man kaller det dårlig lydkvalitet når man mener at produsenten har feil lyd på skarptromma. Lydkvaliteten kan være god selv om trommene har "feil" lyd. Lyden er nok slik Høyem ønsker den skal være, så da må man respektere det. Noe annet er overkomprimering og skakkkjøring i masteringprossessen. Da kan man snakke om dårlig lydkvalitet. Etter min ringe mening. :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
oddgeir skrev:
BT skrev:
Vi må da få lov til å kritisere produsenten. Dette er rock and roll, og de skal ikke skarptromma høres ut som et blad som treffe bakken om høsten.
Selvfølgelig kan dere kritisere produsenten. Det jeg reagerer på er at man kaller det dårlig lydkvalitet når man mener at produsenten har feil lyd på skarptromma. Lydkvaliteten kan være god selv om trommene har "feil" lyd. Lyden er nok slik Høyem ønsker den skal være, så da må man respektere det. Noe annet er overkomprimering og skakkkjøring i masteringprossessen. Da kan man snakke om dårlig lydkvalitet. Etter min ringe mening. :)
Jeg er enig i det, og det skriver jeg lenger opp her under « Svar #9 Lagt ut: oktober 01, 2009, 22:36:19 »
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
Har ofte lurt på hvem disse "enemies" er på platene med Høiem..! ;D
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
oddgeir skrev:
VilhelmW skrev:
Enig! Jeg ble litt skuffa her. Mitt inntrykk er at vokal og gitarer dominerer / er veeeldig framtredende, mens øvrige instrumenter blir liksom en kulisse, eller et teppe bak. Trommene er tilstede, men i mine ører ville meir trøkk i perkusjonsavd., gitt et totalt anna ( les bedre ) lydbilde. Dette gjelder cd-utgava. Håper vinylen er bedre!!!

VaW
At du er uenig med produsenten om hvor i lydbildet trommene skal ligge har strengt tatt ingenting med lydkvalitet å gjøre. Din kritikk går på det kreative uttrykket som kunstneren ønsker å formidle, og det har du ingenting med. Da må du heller gi ut CD selv.

At trommene er mikset annerledes på vinylplaten har jeg ingen tro på.

;)
Tror du leser innelgget mitt som fanden sjøl leser bibelen. Vokal og gitarer dominerer, og dersom det er Sivert Høyem's ønske å ha det sånn, må det gjerne være det. For min del. I mine ører og på mitt anlegg har han bomma. Det høres rett og slett ikke bra, blir anmasende å lytte på og følgelig blir ikke skiva spilt. Det kan da umulig være det Sivert'en har vært ute etter??

;D
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
VilhelmW skrev:
Tror du leser innelgget mitt som fanden sjøl leser bibelen. Vokal og gitarer dominerer, og dersom det er Sivert Høyem's ønske å ha det sånn, må det gjerne være det. For min del. I mine ører og på mitt anlegg har han bomma. Det høres rett og slett ikke bra, blir anmasende å lytte på og følgelig blir ikke skiva spilt. Det kan da umulig være det Sivert'en har vært ute etter??

;D
Det har du sikkert rett i. ;)

Når det gjelder Høyem, så liker jeg ikke hans musikk, hverken her eller i Madrugada. Uansett hvordan det er mikset.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
bjornh skrev:
Har ofte lurt på hvem disse "enemies" er på platene med Høiem..! ;D
Han skal jo lande på månen. Slikt gir gjerne noen fiender...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
oddgeir skrev:
VilhelmW skrev:
Tror du leser innelgget mitt som fanden sjøl leser bibelen. Vokal og gitarer dominerer, og dersom det er Sivert Høyem's ønske å ha det sånn, må det gjerne være det. For min del. I mine ører og på mitt anlegg har han bomma. Det høres rett og slett ikke bra, blir anmasende å lytte på og følgelig blir ikke skiva spilt. Det kan da umulig være det Sivert'en har vært ute etter??

;D
Det har du sikkert rett i. ;)

Når det gjelder Høyem, så liker jeg ikke hans musikk, hverken her eller i Madrugada. Uansett hvordan det er mikset.
Du hadde sikkert likt den om slagverket hadde kommet til sin rett...
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
OED skrev:
Er det bare meg eller er det flere som reagerer på dårlig lyd på hans siste album ?
NEI du er IKKE alene om det....!!!!! :mad:
Har hatt en passe tilnærming til Sivert Høyem og tenkte at jeg nå skulle
prøve en gang til.... Plata får jo SÅ mye skryt i media???!!!!
Fy f... Det låter helt ræva og det blir siste gang jeg kjøper noe av MR S. Høyem BASTA!!!!!
Er det ikke noe en kaller for "hoggormplater" Tror denne stiller i den kategorien.. ::) :-\ ÆSJ...
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.087
Antall liker
6.559
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Tror nok at trenden med dårlige innspillinger vil fortsette og eskalere så lenge medier ala lydverket +++ faktisk bryr seg litt mer om lyden i tillegg til musikken. Litt underlig da ofte når en film blir vurderert så er også teknisk kvalitet på mediet nevnt....
Uansett - føyer meg inn i rekkene som mener at denne inspillingen ikke var av de allerbeste ut fra mine ører...
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
At jeg ikke leste den tråden først
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
BT skrev:
bjornh skrev:
Har ofte lurt på hvem disse "enemies" er på platene med Høiem..! ;D
Han skal jo lande på månen. Slikt gir gjerne noen fiender...
Heh. Jeg blir ikke helt fri fra en annen uttalelse om månelandinger her. HAr nok gitt "inspirasjon" til Høyem. ;D
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Sivert Høyem er en bæsj. Og du vet hva man sier; Æsj, bæsj.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Dette er en dårlig innspilling!

Madrugada er ikke så værst, så fremt anlegget er balansert.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.053
Antall liker
6.324
Brasse skrev:
Sivert Høyem er en bæsj. Og du vet hva man sier; Æsj, bæsj.
Skulle tro du var profesjonell musikkanmelder.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Ser Sure Sivert er ute og rakker ned på "alle andre", som er middelmådige i hans bok.

Sivert H?yem langer ut mot norsk indierock - kultur - Dagbladet.no

- Det er altfor lite rock for tiden, det er jo bare indie og metal som gjelder. Jeg insisterer på at jeg spiller rock. Det er en renere og ærligere kunstform, sier Høyem til Dagbladet.
Veeeeeeeeel....

Eg har no aldri hatt sansen for mannen, verken solo eller som frontmann i Madrugada, men tenkte å høre på den rene, ærlige rocken han insisterer på å spille. Jævla festlig at Endless Love (åpningskuttet på siste plata) da starter med trommemaskiner. Ren, og ærlig rock??? My ass!
 
Topp Bunn