*Hakeslepp* - *big-time*... denne må jeg ha. Har likt Törnqvist fra hennes første plate og utover - det er så vakkert, så vakkert. og nå gir hun seg ut på steely dan!! juhu!! tusen-tusen takk for tipset!! :Sniff skrev:"Fire in the hole" Sara Isaksson & Rebecka Törnqvist sings Steely Dan.
Dette er en besynderlig men veldig fin plate. Steely Dan er kult, avansert, sofistikert, flinkt osv. Her presenteres låtene helt strippet. Stort sett med stå-piano eller rhodes. Det blir helt anderledes, men helt supert. Anbefales.
Mvh
Sniff
Bare hyggelig! Viss du ikke har Sara Isaksson før har du enda et bonus i vente, imo ;Dmteinum skrev:*Hakeslepp* - *big-time*... denne må jeg ha. Har likt Törnqvist fra hennes første plate og utover - det er så vakkert, så vakkert. og nå gir hun seg ut på steely dan!! juhu!! tusen-tusen takk for tipset!! :Sniff skrev:"Fire in the hole" Sara Isaksson & Rebecka Törnqvist sings Steely Dan.
Dette er en besynderlig men veldig fin plate. Steely Dan er kult, avansert, sofistikert, flinkt osv. Her presenteres låtene helt strippet. Stort sett med stå-piano eller rhodes. Det blir helt anderledes, men helt supert. Anbefales.
Mvh
Sniff;D

Seawind were one of Christendom's most accomplished bands recording in the late 70s and early 80s. Their horn section were much in demand, going on to do sessions for many acts long after the rest of the band had broken. The lead singer of Seawind, Pauline Wilson was blessed with a soulful, distinctive voice. These days, the band deserve to be featured in a where-are-they-now article. In the 18 years since their demise founder member and Pauline s ex-husband Bob Wilson has been producing worship albums, the horn section still do their stuff in sessions (they feature on a couple of sangs here) but Pauline has been remarkably quiet. This hard-to-track-down solo outing was recorded back in 1994 and shows that Pauline has lost none of her musical passion from her heyday. Although lacking the total creativity achieved whilst part of Seawind, there s still plenty to enjoy here, the presence of Abraham Laboriel on half the album adds plenty of class and the albums outstanding cuts include One Chance and Mysterious/Colors Of The Wind with their pleasant grooves and Seawind horns adding to the flavour. Intuition is mellow funk, whilst Back Again, Back In Love features some lovely sax. The Seawind classic ballad Follow Your Road is revisited and well executed and one of the highlights for me, leaving me wishing somebody would rerelease their back catalogue. I also wonder what has happened to Pauline in the last half decade and whether there are other albums out there hidden away. No clues here as to her spiritual journey with no discernible songs with a gospel message on this release but it s still great to hear her sing.

Hvor mange skiver teller samlingen nå Morten?mteinum skrev:
Skal vi se... etter siste opptelling, så har vi kommet til 1171 plater, men da mangler 3 av de nye mofi-platene. Når det gjelder utplukk, så prøver jeg å få med meg det meste av nye mofiutgivelser - noen samler på frimerker, jeg på disse. Og så går det i litt jazz/pop/aorGrumpy skrev:Hvor mange skiver teller samlingen nå Morten?mteinum skrev:Postmannen var her idag:
...
puh!
- Du er jo utrolig flink i utplukket! - Skulle gjerne vært deleier i samlingen din ;D
Jan P.
Da gjenstår bare en liten pakke fra mr. Blue Johnson så er Seawindsamlingen komplett!mteinum skrev:
Japp, jeg må bare få somlet meg til å kontakte hampretzel_logic skrev:Da gjenstår bare en liten pakke fra mr. Blue Johnson så er Seawindsamlingen komplett!

Det var åpenbart ikke helt tomtmikefish skrev:nå er jeg blakk![]()

Gratulerer ;-)Valentino skrev:Bedre sent enn aldri:
Prefab Sprout / Steve McQueen

Lady Adu er like vakker å høre på som å se til.....resten av katalogen hennes er også å anbefale.mteinum skrev:Sade - Stronger Than Pride
Dette her er så bra! Flott sommermusikk. Jeg er en tosk som ikke har handlet denne før nå.