Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    Atle Kristiansen

    Gjest
    Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (Tom Waits beatboxer på en av låtene)
    Billy Bragg - Volume 2 Box Set
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Følgende lå i postkassen i dag:

    Herbie Hancoock - Maiden Voyage
    The Beach boys - Pet sounds
    My bloody valentine - Loveless
    Tom Waits - Closing time
    Dave Brubeck - Time out
    Quincy Jones - Bossa nova

    Gleder meg:)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    i postkassen:





    • The Sax Syndicate - Breath Of Air [GCD-8006]
    • Hiroko - Pure Heart [JVCXR-0009-2] - med bla. Abe Laboriel, Michael Landau, Alex Acuña og Larry Williams
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    HELL THOM GOD IF I SAW HER NOW LP 1 179,-
    PLASTCOVER LP PLASTCOVER LP 5 30,-
    ROYKSOPP THE UNDERSTANDING LP 1 199,-
    ADELE 19 LP 1 199,-
    MINGUS CHARLES MINGUS MINGUS MINGUS LP 1 249,-

    Dagens kjøp fra The Garden.
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Fikk pakke i fra jpc i dag.
    Rick Wakeman´s From The Front Row Live (Dvd Audio)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    tar på meg cowboyhatten i forbindelse med nasjonaldagen :



    The Jayhawks & Brooks and Dunn



    Martina McBride & Kris Kristoffersen

    skål ! mvh. s,
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratis frakt på cd on, så da ble det disse:

    Notwist: The Devil, you + me


    Helge Lien trio: To the little radio


    Aphex twin: Selected Ambient works (remastered)



    Det er så lenge siden jeg har bestilt musikk nå at jeg nesten hadde glemt hvordan det skal gjøres 8)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    litt barskere musikk denne uken :



    Red Harvest & Fields Of The Nephilim

    mvh. s,
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Pakke fra Elusive Disc i dag.
    My Coy Tyner with Stanley Clarke and Al Foster. (SACD).
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Pakke fra US og UK





    • Santa Fe and The Fat City Horns - Live In Las Vegas, Let the healing begin!
    • Charlie Haden & Antonio Forcione - Heartplay [Naim CD098]
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    og noen til idag :)





    • China - China [ESCA 7866] (1981)
    • Santa Fe and The Fat City Horns - Live (2005)
    • Jacintha - is her name [GRN040013] (2003)

    Nå ripper jeg for harde livet ;D
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ny plate med høye forventninger. Ikke så bra som jeg hadde håpet på med første lytt. Litt kjedelig. Hvorfor ratter de trommene til midten der hvor vokalisten "står"? Litt el-støy også.. hmmm....




    Meget lovende :D....

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    15.790
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    En rask tur innom Big Dipper etter jobb i går:








     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    en tur innom Jukebox i dag : blanda drops til helga :



    No Age (vinyl)



    Einsturtzende Neubauten & Steve Wynn (cd)


    mvh. s,
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    15.790
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde visst to til i posen gitt..... ;D En tung 45 rpm og en 180g.







    ....lykkens dag. Den siste til Bonnie 'Prince' Billy var etter første lytt mer lovende enn foregående :D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    noen nye





    • Jazz Side Of The Moon - The Music Of Pink Floyd [CHESKY SACD338] (2008)
    • Sara K. - Water Falls [SFR 357.6025.2] (2002)
    • Sara K. - Don't I Know You From Somewhere? [SFR 357.6055.2] (2008)
    • Eugene Ruffolo - In A Different Light [SFR 357.4044.2] (2007)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Tråden hadde øket sin verdi betydelig om gutta hadde kommentert innkjøpene litt :).
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    hei !

    ja du er inne på noe der Lyngen.tar selvkritikk.personlig legger jeg ut 'siste platekjøp' med det samme jeg har platene i hende,før jeg i det hele tatt har hørt de.

    uansett er virker det som det er liten interesse når det gjelder å poste på denne tråden.det er liksom blitt den "faste gjengen".

    mvh. s,
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det blir ikke lange avhandlingen, ny HW i hus - og dette har første prioritet ;)

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,16485.msg449736.html#msg449736

    Ny plate idag også. amazon.co.uk begynner jeg å få mer og mer sansen for. Dersom plata er på lager så går det to dager før den ligger i min postkasse. Dagens fangst var et resultat av at elusivedisc hadde denne på sin anbefalingsliste da stereophile utnevnte denne til månedens plate Mars 2008. Da bør den være litt bra...

    smaksprøven på amazon virket lovende - så derfor :)

    Shelby Lynne - Just A Little Lovin'





    OT: noen som ser hva som brukes som cd stativ? ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    15.790
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Det blir ikke lange avhandlingen, ny HW i hus - og dette har første prioritet ;)

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,16485.msg449736.html#msg449736

    Ny plate idag også. amazon.co.uk begynner jeg å få mer og mer sansen for. Dersom plata er på lager så går det to dager før den ligger i min postkasse. Dagens fangst var et resultat av at elusivedisc hadde denne på sin anbefalingsliste da stereophile utnevnte denne til månedens plate Mars 2008. Da bør den være litt bra...

    smaksprøven på amazon virket lovende - så derfor :)

    Shelby Lynne - Just A Little Lovin'





    OT: noen som ser hva som brukes som cd stativ? ;)
    Helt umulig å gjette Morten! Men hvis det er en slik du plasserer skivene på under avspilling, så er jeg temmelig sikker på at det er et tilårskomment brillehus (hengslet utbrettversjon) i grått metall pålimt plinten fra en limited mkI proto VPI, alternativt speil fra IKEA avd. Elusive. Vil gjerne vite om jeg har rett i mine antakelser.
    - Uansett kos deg med åpningsporet og ikke minst hennes versjon av You Don't have to say You Love Me....hmmm ikke dårlig!

    Forøvrig plukket jeg med Sidsel Endresen - So I Write tidligere i dag. En 90-utgave på ECM (vinyl). Men nå så jeg at Nils Petter Molvær spiller - så da HoJ: Skal jeg sende denne også i posten? ;D



    God kveld
    Mvh
    Jan P.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    tok meg en spasertur i det fine været i dag.stakk innom en bensinstasjon.utvalget var ikke det aller beste,så jeg kjøpte denne.nå priset til 99 kr. :



    Led Zeppelin - mothership (best of)

    er egentlig ferdig med denne gruppen.har de 5 første albumene på vinyl,samt "the song remains the same" på laserdisc.uansett sitter og mimrer litt tilbake på ungdomstiden da livet besto av hard festing i helgene og slett innsats på gymnaset.

    innbilte meg at den remastrede lyden på cd skulle være bedre,men er en tanke skuffet hittil.

    mvh. s,
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.767
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Snubla over denne på ebay, hvert eksemplar er individuelt nummerert i et opplag på 250... ;D
    Også "bare" 80 USD pluss frakt a' gitt!! ::)
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    Helt umulig å gjette Morten! Men hvis det er en slik du plasserer skivene på under avspilling, så er jeg temmelig sikker på at det er et tilårskomment brillehus (hengslet utbrettversjon) i grått metall pålimt plinten fra en limited mkI proto VPI, alternativt speil fra IKEA avd. Elusive. Vil gjerne vite om jeg har rett i mine antakelser.
    Der var ikke langt unna - du er iallfall i riktig butikk ;)



    Idag kom det to plater for å tilfredsstille samlemanien.






    Dizzy Gillespie - "New Faces" [GRP-D-9512]

    Prøver å tette hull i GRP samlingen, da de tidlige utgivelsene da Grusin & Rosin styrte skuta.

    Gorenstein / R.S.O - Schnittke / Khrennikov [PMG2007-2]

    Denne er gitt ut på PopeMusic i 1996. Gene Pope III er mannen bak dette plateselskapet, men det ser ut til at han gav seg ikke lenge etter serien med innspillinger fra Russland var gitt ut. Det er litt leit da dette er musikk med høy kvalitet - både lyd og framføring. Det var en lengre artikkel med Gene i Stereophile October 1996 som tar for for seg metodikk og tanker rundt digitalinnspillinger. Jeg kan ordne en PDF dersom noen skulle ha interesse av dette.
     

    Vedlegg

    T

    Thomas1

    Gjest
    I dag ble det:

    Charles Mingus, The black saint and the sinner lady.
    Esbjørg Svenson trio, live in Hamburg
    Mathias Eick, The door
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.459
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    2
    Cundis skrev:
    Snubla over denne på ebay, hvert eksemplar er individuelt nummerert i et opplag på 250... ;D
    Også "bare" 80 USD pluss frakt a' gitt!! ::)
    ;D beste King Diamond ever,den og gamle Mercyful Fate gir mæ ei spes stemning,Kim har vel verdens mest schizofrene stemme ;)
    mvh Filip
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.767
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    F.E. skrev:
    Cundis skrev:
    Snubla over denne på ebay, hvert eksemplar er individuelt nummerert i et opplag på 250... ;D
    Også "bare" 80 USD pluss frakt a' gitt!! ::)
    ;D beste King Diamond ever,den og gamle Mercyful Fate gir mæ ei spes stemning,Kim har vel verdens mest schizofrene stemme ;)
    mvh Filip
    Hihi, uten tvil ja. Må vel være en av bransjens mest særegne stemmer han besitter. De gangene jeg har sett han live, har det heller ikke vært så langt ifra det han presterer i studio..! ;D ;D ;D
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.459
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    2
    ;D ja det e faktisk mange som ikkje har skjønt at det e bare en vokalist ;) Vess du ikkje allerede besitter "Return Of The Vampire","The Beginning","Melissa" og "Don`t Break The Oath" med Mercyful Fate så må du skaffe disse,et must! Liten artig opplysning; har blitt fortalt at han har spilt fotball på landslaget for Danmark :eek: snakk om vidt forskjellig karrierevalg :eek: Like schizofrent som stemmen ;) Takk Komponenten for CDON-tipset,må nok sjekke ka dem har ja..
    mvh Filip
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.767
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Dette er kongeskiver ja! ;D Har flere utgaver av de fleste M.F./K.D. skivene; 1. utg. på vinyl, samt de fleste 1. utg. på cd, i tillegg til remasterene. Det der om fotballen visste jeg ikke, måtte småle litt nå.. ::) ::)
    F.E. skrev:
    ;D ja det e faktisk mange som ikkje har skjønt at det e bare en vokalist ;) Vess du ikkje allerede besitter "Return Of The Vampire","The Beginning","Melissa" og "Don`t Break The Oath" med Mercyful Fate så må du skaffe disse,et must! Liten artig opplysning; har blitt fortalt at han har spilt fotball på landslaget for Danmark :eek: snakk om vidt forskjellig karrierevalg :eek: Like schizofrent som stemmen ;) Takk Komponenten for CDON-tipset,må nok sjekke ka dem har ja..
    mvh Filip
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.152
    Antall liker
    3.959
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    To nye fra andre siden av kloden





    Peder Af Ugglas - Beyond [OPUS3 CD 22072]

    Den forrige var bra - satser på at denne heller ikke skuffer.

    Será Una Noche [M052A]

    Med så mye snakk om denne her på forumet så måtte jeg nesten prøve denne.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dagens respons på at elusive har memorial day sale;

    ---------------------------------------------------------------------------ITEM# DESCRIPTION QTY TOTAL ---------------------------------------------------------------------------
    BLP4024QP JACKIE MCLEAN/SWING, SWANG, SWINGIN' 121 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    BLP1546QP THAD JONES/THE MAGNIFICENT V3 12" 200g 1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    BLP4119QP CHARLIE ROUSE/BOSSA NOVA BACCHANAL 12" 1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    IMP9024QP SONNY CRISS/PLAYS COLE PORTER 200g MONO1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    PRELP101 LENNIE TRISTANO & LEE KONITZ QUINTETS 11 $24.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    WBLP74881 THE DOORS/NUMBERED LIMITED EDITION 7LP 1 $179.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    EVS3070QP WAGNER/WOTAN'S FAREWELL 200G LP 1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    BLP4033QP DIZZY REECE/SOUNDIN' OFF 12" 200g MONO 1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    BLP1578QP LEE MORGAN/THE COOKER 200g MONO LP 1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    PPRLP755 LOUIS PRIMA/THE WILDEST! 180g LP 1 $34.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    BLP4028QP HORACE PARLAN/MOVIN' & GROOVIN' 12" 2001 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
    EVS3069QP BARTOK/CONCERTO FOR ORCHESTRA 200G LP 1 $29.99 Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)---------------------------------------------------------------------------
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Ja ja. Det var da en liste det der. ;D

    Her er mine to som jeg bestilte fra elusive disc i dag.

    Billie Holiday - Lady Sings the Blues
    Billie Holiday - Recital

    Begge fra Speakers Corner.

    Er det noen som har en bedre versjon av Stormy Weather en Billie Holiday ?
    Ikke som jeg har hørt ihvertfall, og jeg vil påstå jeg har hørtmange.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    Ja ja. Det var da en liste det der. ;D

    Her er mine to som jeg bestilte fra elusive disc i dag.

    Billie Holiday - Lady Sings the Blues
    Billie Holiday - Recital

    Begge fra Speakers Corner.

    Er det noen som har en bedre versjon av Stormy Weather en Billie Holiday ?
    Ikke som jeg har hørt ihvertfall, og jeg vil påstå jeg har hørtmange.
    Billie er genial hun. Men siden du spør, så har jeg faktisk hørt en versjon som jeg synes topper selv henne; på denne plata;



    http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=11313

    Den kan jeg spille om og om igjen, det er en virkelig kongelig versjon av Stormy Weather. Hele plata er bra forresten.

    Mvh Vidar P
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Hm. Tror jeg har noe Lonnie Johnson, skal sjekke det. Men jeg er ikke sikker på om jeg har hørt hans versjon av Stormy Weather. Takk for tips.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn