Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Clare Maguire: Light after dark (2011).

    Hun blir sammenlignet med Kate Bush, men kan egentlig ikke helt skjønne hvor de har det fra!

    En CD sånn midt på tre, uten de helt store overaskelsene!
     

    Vedlegg

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Supermax: Spirits of Africa (2009) 33 years Centh.

    Enda mere Supermax? Har nå alle sammen, som er reutgitt, og lyden er upåklagelig på samtlige CD-er ;D
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.123
    Antall liker
    3.904
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Lisa Lovbrand - Embraceable



    "Embraceable" is a soft jazz album with older familiar songs but also new music written by Lisa and composer/arranger Jeremy Lubbock. It was mainly recorded in Stockholm with some of the country's most prominent jazz musicians.
    All songs were arranged by Bengt Lindkvist and Kjell Öhman, and the album features the international artists Chris Botti, Paul Buchanan and David Foster.


    http://www.lisalovbrand.com/
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

    sigur rós - með suð í eyrum við spilum endalaust


    sigur rós - takk...


    sigur rós - ágætis byrjun

    Alle tre for under en hundrings på play.com. Aboslutt verdt kronasjene.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    32.682
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    vargen skrev:
    sigur rós - með suð í eyrum við spilum endalaust
    sigur rós - takk...
    sigur rós - ágætis byrjun

    Alle tre for under en hundrings på play.com. Aboslutt verdt kronasjene.
    De tre der til under hundre kroner er et rent kupp!
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    united59 skrev:
    vargen skrev:
    sigur rós - með suð í eyrum við spilum endalaust
    sigur rós - takk...
    sigur rós - ágætis byrjun

    Alle tre for under en hundrings på play.com. Aboslutt verdt kronasjene.
    De tre der til under hundre kroner er et rent kupp!
    Fortsatt mulig å få til en god pris på play.com. Jeg betalte noen kroner mindre, men de går samlet til 113 kroner nå. Det skal sies at at de kommer i gatefold card sleeve alle sammen, altså ikke vanlig jewel case e.l.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    32.682
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    vargen skrev:
    united59 skrev:
    vargen skrev:
    sigur rós - með suð í eyrum við spilum endalaust
    sigur rós - takk...
    sigur rós - ágætis byrjun

    Alle tre for under en hundrings på play.com. Aboslutt verdt kronasjene.
    De tre der til under hundre kroner er et rent kupp!
    Fortsatt mulig å få til en god pris på play.com. Jeg betalte noen kroner mindre, men de går samlet til 113 kroner nå. Det skal sies at at de kommer i gatefold card sleeve alle sammen, altså ikke vanlig jewel case e.l.
    Jeg har dem alle tre. Ikke til den prisen, hehe.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Samtlige fra Islendingene i min samling også.Pluss den noe snodige (O).Da også til blodutsugerpris.Driver nå og kompanserer m/diverse kan man vel si.Bare den nye til Jamie Woon til vanlig pris og da på vinyl.



    Jamie Woon & Eva Dahlgren



    Gary Mulligan & Tears For Fears
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Noen til :



    G.Love & The Clash



    The Byrds & American Head Charge



    Branded Women

    mvh. s,
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Idag kom denne på posten :D
    Classic Records Duke Ellington - Blues In Orbit 45 RPM 4 LP Set
    There are (4) 180 Gram One-Sided albums in this set. This was the first 45 RPM pressing of this title issued on 180 Gram Vinyl

    Lyden var ikke mindre enn fantastisk:)
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest
    Gir opp platekompaniet grunnet stadig dårlige utvalg.

    Et par nye godbiter:


     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    Har kjent til Tindersticks siden debutalbumet, men har ikke tatt meg tid til å sette meg inn i deres musikalske univers før nå i påsken. Jaja, vi kan alle ta feil. Tindersticks er jo knallbra! First and Second Album er bestilt, de jeg har avbildet er blant de senere utgivelsene deres. Disse står seg godt mot de første synes jeg. Har også hørt litt av Curtains og et par andre, men de synes jeg ikke var like bra - med en gang, i alle fall. Noen som har tips om andre skiver som holder bra standard?
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Den siste studioinnspillingen til TH, gjort med en haug studiomusikere i Paris i 1988, og funnet på absolutt supertyst vinyl.



    De improviserte en låt pr dag, og på slutten av dagen valgte de beste tagning, som Byrne senere la vokaler til. Vidunderlig instrumentarbeid.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Og denne. Jon Peters var kjæreste med Streisand og produserte sin første plate - han fikk overtalt henne til å spille inn en rekke covers, bl.a. Life on Mars. År senere ble Streisand spurt hvilken av sine mange plateutgivelser som var verst: "Butterfly."

    Men der er hun nok farget av forholdet til Peters - for dette er en flott plate. 60-talls Streisand er meget bra, og denne fra 74 står seg også. Min er Quadraphonic, og tydeligvis en særpressing - god lyd.

     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Et tonn med Madonna remixer og et par gamle klassiske prog-plater!
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    @ Unplugged : Jeg har likt Tindersticks siden jeg tilfeldigvis hørte en konsert med de på Roxrevyen på p3 i '95 tror jeg det var.Anbefaler deg å lytte litt til på 'curtains'.Det er ihvertfall av mange regnet som deres beste.De siste albumene har ikke truffet meg så hardt,da jeg synes det går i samme tralten.Prøver å legge inn en link :

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,30909.0.html

    mvh. s,
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    mikefish skrev:
    @ Unplugged : Jeg har likt Tindersticks siden jeg tilfeldigvis hørte en konsert med de på Roxrevyen på p3 i '95 tror jeg det var.Anbefaler deg å lytte litt til på 'curtains'.Det er ihvertfall av mange regnet som deres beste.De siste albumene har ikke truffet meg så hardt,da jeg synes det går i samme tralten.Prøver å legge inn en link :

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,30909.0.html

    mvh. s,
    Ok, siden du sier det så... :) Skal selvsagt høre mer på Curtains. Ettersom The Hungry Saw og Falling.... er de jeg startet med når det gjelder Tindersticks, har nok jeg et annet forhold til disse enn du har. Selv om de nok er i samme tralten som tidligere er det likevel to skiver som har mange sterke låter.
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    Unplugged skrev:
    mikefish skrev:
    @ Unplugged : Jeg har likt Tindersticks siden jeg tilfeldigvis hørte en konsert med de på Roxrevyen på p3 i '95 tror jeg det var.Anbefaler deg å lytte litt til på 'curtains'.Det er ihvertfall av mange regnet som deres beste.De siste albumene har ikke truffet meg så hardt,da jeg synes det går i samme tralten.Prøver å legge inn en link :

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,30909.0.html

    mvh. s,
    Ok, siden du sier det så... :) Skal selvsagt høre mer på Curtains. Ettersom The Hungry Saw og Falling.... er de jeg startet med når det gjelder Tindersticks, har nok jeg et annet forhold til disse enn du har. Selv om de nok er i samme tralten som tidligere er det likevel to skiver som har mange sterke låter.
    Takk for linken til tråd om Tindersticks! Interessant å lese.
    Sitter nå og lytter til Curtains igjen på Spotify (Premium, selvsagt) via mobilen med rimelig gode øretelefoner, og oppdager at joda, her er det mye snadder. Må skaffe denne også. Er jo i lengden ikke fornøyd med å lytte til Spotify. Hos meg brukes Spotify til å sjekke ut artister jeg er nysgjerrig på. Det jeg liker kjøper jeg.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    vredensgnag skrev:
    Den siste studioinnspillingen til TH, gjort med en haug studiomusikere i Paris i 1988, og funnet på absolutt supertyst vinyl.



    De improviserte en låt pr dag, og på slutten av dagen valgte de beste tagning, som Byrne senere la vokaler til. Vidunderlig instrumentarbeid.
    Flott band, men er ikke Naked et ganske svakt album? Jeg syntes plata var så uinspirerende at jeg solgte min kopi til en brukthandel.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg er nok litt TH fan, og preget av det. De løste opp bandet etter denne, så de hadde nok kjørt løpet sitt. Men jeg liker instrumentarbeidet. Den mangler de catchy rytmene til THs tidligere utgivelser, og faller gjennom på det.
    Fikk også tak i noen TH 45 rpm utgivelser, og denne.

    Dum som jeg er (ofte), lånte jeg ut mine Talk Talk album til en som ikke visste å verdsette hva de hadde fått, og som prøvde å avspille dem med hva som må ha vært stålskrubbe. Så nå må jeg ut på jakt.

    Begynte med den første.

     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.999
    Antall liker
    725
    vredensgnag skrev:
    Jeg er nok litt TH fan, og preget av det. De løste opp bandet etter denne, så de hadde nok kjørt løpet sitt. Men jeg liker instrumentarbeidet. Den mangler de catchy rytmene til THs tidligere utgivelser, og faller gjennom på det.
    Fikk også tak i noen TH 45 rpm utgivelser, og denne.

    Dum som jeg er (ofte), lånte jeg ut mine Talk Talk album til en som ikke visste å verdsette hva de hadde fått, og som prøvde å avspille dem med hva som må ha vært stålskrubbe. Så nå må jeg ut på jakt.Begynte med den første.


    Regel nr.1: Aldri låne ut plater.............
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det gode venner kan du jo helt lovlig lage en kopi til dem. Men med vinyl kan det by på problemer i våre dager.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    De fire første offisielle Talk Talk-albumene er å få kjøpt for 60 kr.på cd,så det burde ikke være nødvendig å låne de bort.Er vinyl det eneste alternativet er de nok ikke vansklig å få tak i heller på platemesser o.l.Førsteplata ('the party is over') så jeg tilsalgs for 40 kr.en gang for førsteutgaven.De påfølgende niceprice-pressingene som jeg har i min samling kan umulig være så kostbare vil jeg anta.

    mvh. s,
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    To knallbra liveskiver er kjøpt inn:
    Leonard Cohen - Live In London
    Alison Krauss + The Union Station - Live
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    TOTO 25TH ANNIVERSARY - LIVE IN AMSTERDAM



    Toto feiret sitt 25-årsjubileum som band med å turnere verden rundt i 2002 og 2003. Denne utgivelsen inneholder hele konserten fra Amsterdam på denne turneen. Albumet ble utgitt på CD i slutten av 2003, mens denne utgivelsen er første gangen den er ute på vinyl.
     

    Vedlegg

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Platekjøp i de siste :



    Razika & Amanda Jenssen



    White Zombie & Eels
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Kan ikke gi seg med bare fire plater,Videre :



    Talking Heads & Faithless



    Duke Ellington & Artic Monkies

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Siste ut i denne omgang :



    Destroyer & God Help the Girl



    Deloran

    mvh. s,
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    I tåken av meningsløse gjenforeninger er det en som stikker seg ut som en positiv overraskelse: Wire “Red Barked Tree”. Kom ut i vinter, men ble ikke klar over den før nå og likte du Wire den gang så kommer du til å elske denne. Strippede arrangementer og supre komposisjoner og umiskjennelig Wire, 20 år senere.



    Nydelig omslag....
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.583
    Antall liker
    2.784
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @mikefish: Et lite spørsmål: Ser at du trolig er en av de hyppigste musikk-shopperne her på sentralen. Ble derfor litt nyfiken....
    Hvor mange album består samlingen av? ;D

    mvh
    Proffen
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Hei Proffen !

    Tilfeldigvis talte jeg alle platene i samlingen i går.Det viste seg at jeg hadde litt flere plater enn det jeg trodde.

    Jeg har nå 3595 plater.477 lp'er og resten på cd.Har begynnt å få plassmangel i kåken.Planer er å kjøpe endel cd-reoler som jeg skal plassere i gangen.Har ingen kjæreste,så jeg slipper å tenke på hvordan interiøret er hjemme.

    Registrer at de er få som gidder å poste i denne tråden.Mange har vel gått over til digitale løsninger som kilde.Eller at folk ønsker å være lojale ovenfor sin platepusher.

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Ytterlige to cd'er til.Takk til Lyngen for anbefaling av Gang Gang Dance.Bra omtale på lydverket i p3 sist mandag.



    Gang Gang Dance & Wild Beasts

    P.S. Har kjøpt inn flere cd-reoler :)

    mvh. s,
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    mikefish skrev:


    Gang Gang Dance & Wild Beasts
    Det er hyggelig å høre :). Jeg digger å lytte til GGD høyt på iPod ute på gata :D.

    Har du fått hørt på Wild Beasts plata? Likte den forrige veldig godt selv om den ikke ble tatt frem så veldig ofte. Har bare hørt en låt eller to selv. Lett gjenkjennelig vokal i allefall :).

    Jeg har fått postkassa full av plater i de siste dagene. Gøy! Alle nevnt her tror jeg. GGD plata har jeg ikke fått enda så hører på den ulovlige enn så lenge.

    Med advarsel til gubberockere ;) :-*:


     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Lyngen skrev:
    Med advarsel til gubberockere ;) :-*:
    gubberockere hva f......, den advarselen var ikke sterk nok, skynde seg å sette på noe prog for å kompensere. Dette var skikkelig dårlig gjort siden mange av oss sliter med dagen i dag allerede med tanke på USC ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn