Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Vel,vel det er nå platekjøp det dreier seg om her.To nye cd'er :



    Reba McIntire & Buffalo Springfield

    mvh. s,
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Stevie Ray Vaughan - Texas Flood [UDSACD 2074]





    Hybrid SACD Mastered from the Original Tapes and Drenched with Tremendous Microdynamics and Natural Tonality!

    A debut seemingly sent from the musical heavens, Stevie Ray Vaughan and Double Trouble’s Texas Flood announces the arrival of a truly special talent—namely, the last major blues guitarist to emerge with a voice all his own, an immediately distinctive style, and a soulfulness that you feel inside the depths of your existence. Not for nothing was Vaughan frequently mentioned in the same breath as his closest musical cousin, Jimi Hendrix.

    This staggering 1983 album has been remastered and reconfigured multiple times, yielding sporadic results. Mobile Fidelity finally gets it right: Mastered from the original master tapes, this hands-down definitive digital version brings Vaughan and Co. into your listening room and places them at your feet. Vaughan’s trademark Fender Stratocaster has never sounded more real, electric, or authentic on record.

    Born of hot, sweaty bars and years of woodshedding in front of demanding crowds, Texas Flood is rooted in Austin’s rich musical heritage as well as Vaughan’s tenure in Paul Ray & the Cobras, recipient of the “Best Band” award in the city’s first-ever (and now famous) music poll. After getting his feet underneath him, Vaughan formed Triple Threat, the ensemble that morphed into Double Trouble—the very group he’d perform with for the remainder of his career. Having dropped from a quintet to a trio, extra demands were placed on Vaughan’s role and playing—requirements he was more than comfortable to accommodate.

    The proof is scattered throughout Texas Flood, which single-handedly resuscitated a genre that had long been dormant. Having spent more than half a year on the Billboard charts, the set pays homage to influences (Hendrix, Albert King, Larry Davis) and ripples with a freshness that joins contemporary Texas blues and muscular rock at the hip. Vaughan’s playing is all about emotion and pace, whether he’s lighting it up on the jumpy “Love Struck Baby” or bursting with enthusiasm on the sparks-shooting “Pride and Joy.”

    The trio is equally effective on slow numbers, with covers of Howlin’ Wolf’s “Tell Me” and Davis’ “Texas Flood” weeping with longing. And as if to insure his name is etched in history, Vaughan takes a jazzy stroll with the instrumental tribute “Lenny,” covering all the bases in less than 40 minutes of time. Put this up with anything from Clapton, Butterfield, Mayall, Winter, and the like—Texas Flood is legion.

    Mobile Fidelity’s numbered limited-edition hybrid SACD brings the images Vaughan’s scrunched-up face, closed-eyes appearance, quick-draw fingers, and cowboy hat into pristine focus. More importantly, the searing tones from his guitar and every touch of his pick on the strings are captured with extreme delicacy, so you don’t miss a note. The soundstage is deep and wide, and the microdynamics simply pop. This is the closest you will ever come to hearing Vaughan perform in Antone’s, circa 1982.


    http://www.mofi.com/store/pc/viewPrd.asp?idproduct=208
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Da er disse to kongeplatene på vei over atlanteren:

    Mavis Staples - You are not alone



    Nobunny - First blood



    Og ca 30 % av februarbudsjettet er dermed brukt opp :'(
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Jeg er nødt til å gi Mavis en runde på tallerkenen snart. Kjøpte den basert på all iveren din, men har ikke kommet meg gjennom backlogen ennå.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Jeg er nødt til å gi Mavis en runde på tallerkenen snart. Kjøpte den basert på all iveren din, men har ikke kommet meg gjennom backlogen ennå.
    Gjør deg klar for en religiøs opplevelse bokstavelig talt. Hvorfor kan ikke hvite gospelkor være i nærheten engang??

    forøvrig er backlogen min nesten "historisk" lav , bare 30 cm, ;)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Jeg er nødt til å gi Mavis en runde på tallerkenen snart. Kjøpte den basert på all iveren din, men har ikke kommet meg gjennom backlogen ennå.
    Gjør deg klar for en religiøs opplevelse bokstavelig talt. Hvorfor kan ikke hvite gospelkor være i nærheten engang??

    forøvrig er backlogen min nesten "historisk" lav , bare 30 cm, ;)
    30 cm med Mavis Staples??? Eller 30 cm totalt du ikkje har kommet deg gjennom?

    Det er vel med hvite gospelkor som med hvite bluesartister; de forstår muligens teorien men flunker totalt i praksis...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Jeg er nødt til å gi Mavis en runde på tallerkenen snart. Kjøpte den basert på all iveren din, men har ikke kommet meg gjennom backlogen ennå.
    Gjør deg klar for en religiøs opplevelse bokstavelig talt. Hvorfor kan ikke hvite gospelkor være i nærheten engang??

    forøvrig er backlogen min nesten "historisk" lav , bare 30 cm, ;)
    30 cm med Mavis Staples??? Eller 30 cm totalt du ikkje har kommet deg gjennom?

    Det er vel med hvite gospelkor som med hvite bluesartister; de forstår muligens teorien men flunker totalt i praksis...
    30 totalt. Er min første Mavis skive :-[ , men ikke den siste.

    Tilnærmet kjøpestopp, og mye fritid i heimen i vinter gir tid til dypløying i samlinga. Digg! 8)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Jeg er nødt til å gi Mavis en runde på tallerkenen snart. Kjøpte den basert på all iveren din, men har ikke kommet meg gjennom backlogen ennå.
    Gjør deg klar for en religiøs opplevelse bokstavelig talt. Hvorfor kan ikke hvite gospelkor være i nærheten engang??

    forøvrig er backlogen min nesten "historisk" lav , bare 30 cm, ;)
    30 cm med Mavis Staples??? Eller 30 cm totalt du ikkje har kommet deg gjennom?

    Det er vel med hvite gospelkor som med hvite bluesartister; de forstår muligens teorien men flunker totalt i praksis...
    30 totalt. Er min første Mavis skive :-[ , men ikke den siste.

    Tilnærmet kjøpestopp, og mye fritid i heimen i vinter gir tid til dypløying i samlinga. Digg! 8)
    Høres sabla bra ut, Eros. :)
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Hurts: Happines (2010)

    De blir sammenlingnet med Human League, men er ikke helt enig, da de har lagd sitt eget sound!

    Litt synth krydret med pop/rock og vokal, og en sånn litt over middels CD ;)
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest


    Da gleder jeg meg til å sette på denne og høre om forhånddømmingen var riktig eller om jeg overdrev :). Må nøye meg med PC høyttalere ...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Innom den lokale platesjappa i dag. Hørte på denne på cd.

    Jeg bestilte den på vinyl.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Innom den lokale platesjappa i dag. Hørte på denne på cd.

    Jeg bestilte den på vinyl.

    Har vært inne på samme tanke. Sleepy John Estes låta som åpner plata satt jo bare så jævli bra fra første sekund. Syns ikkje alt holdt helt mål (men vokser fortsatt). Er på wishlista, foreløpig bare med pri2.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var ingen vei utenom nå, så det ble en tur innom kompaniet før jeg steg på Kystbussen. Og den som det ikke var noen vei utenom er Pete Molinaris A Train Bound for Glory. Jeg får følge opp etterhvert, for jeg liker alt jeg har hørt foreløpig. Er det noen som vet om 10"-eren også er ute på cd, eller må jeg nøye meg med Spotify?

     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    atonal skrev:
    Anathema - We're Here Because We're Here



    og

    The Knife - The Knife

    Nydelig skive, førstnevnte altså. Dreaming Light er spesielt god, synes jeg. Sjekk hva som står nederst på bakerste side.;)

    Selv er disse bestilt for min del:






    (Har den fra før, men den hakker i visse partier, så da ble det innkjøp av en ny.)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har gått til innkjøp av denne :



    Dave Brubeck Quartet - at the the Carnegie hall

    Denne har vært en gjenganger 'på hva-lytter.du-til' sidene og skrytt opp av mange her.Har fra før av klassikeren 'time out (take five)' og 'time further out' samt et par samlere av den gamle mesteren.Av det lille jeg har fått lyttet til denne live'en sålangt er inntrykket bra.Litt stilig er det at konserten er delt opp i to deler.(kjøpte cd'en).

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Har gått til innkjøp av denne :



    Dave Brubeck Quartet - at the the Carnegie hall

    Denne har vært en gjenganger 'på hva-lytter.du-til' sidene og skrytt opp av mange her.Har fra før av klassikeren 'time out (take five)' og 'time further out' samt et par samlere av den gamle mesteren.Av det lille jeg har fått lyttet til denne live'en sålangt er inntrykket bra.Litt stilig er det at konserten er delt opp i to deler.(kjøpte cd'en).

    mvh. s,
    En spilletid rundt fornuftige 40 minutter pr cd?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Disc 1 : 53.24 & Disc 2 : 52.11

    innenfor rammene av fornuftig spilletid :)

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Platekompaniet nærmest hiver kvalitetsmusikk etter folk nå om dagen.Fikk slått kloa i desse tre :



    Red House Painters,Brightblack Morning Light & Blonde Redhead

    Kjøpte samtidig den kritirerroste platen fra Turns :



    out

    Denne på vinyl med medfølgede album også på cd.Genialt !

    mvh. s,
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    112
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt at det finnes lp butikk i USA :)




    Da er det bare å vente i 10-12 dager
     

    Vedlegg

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Supertramp: Breakfast in Amerika ( de luxe) 2010

    Da er det vel bare å vente på resten av CD-ene når de kommer i tilsvarende de luxe utgivelser!

    Det anbesfales på det sterkeste å kjøpe denne/disse utgivelsene ;)
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Mine seneste kjøp: Manu Chao, Les Negresses Vertes, John Coltrane, The Residents, Fela Kuti, og Black Rio.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En tur innom Engelen resulterte i Molinari nr. 2 for meg. Jeg jobber meg bakover, så dagens fangst var Today, Tomorrow And Forever. Cd-en spratt nettopp ut av maskinen, så den er ferdig rippet og klar til avspilling. Engelen har den til 98 kroner, men husk at det er en EP.

     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Stafettmusikk pluss den eminente Haden :



    Captain Beefheart And The Magical Band & Charlie Haden Quartet West

    mvh. s,
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det gjør jeg også, Lyngen. Vinyl selvfølgelig.

     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    de her kom i posten i dag :



    Heidi Berry & Freddie Redd Quintet



    Cocteau Twins

    Har det meste av Cocteau Twins.Hadde tenkt å stå over desse to,men fristelsen ble for stor når prisen er nede 69.-

    mvh. s,
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Frankie Goes To Hollywood: Pleasure to the done (de luxe 2 X CD) 2011.

    Sånn kan det også gjøres, fire utgivelser i løpet av et år?

    Den siste er absolutt den beste, og har en mye varmere og bedre lyd enn f.eks. Best Of CD-en som kom for 6 mnd. siden, den er alt for høyt innspillt ;)
     

    Vedlegg

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Giga-innkjøp av musikk.Det som er bra med at cd-salget stuper er at man får kjøpt en masse bra latterlig billig.

    Ok.Her er de nye :



    Anna Calvin & Devendra Banhart



    Natasha Atlas & Jonsi



    The Mountain Goats & Gus Gus
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Noen til :



    Donald Byrd & Yo La Tengo



    Mouse On Mars & Magic Kids



    Borknagar & Converge

    mvh. s,
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland







    Alt på vinyl, Recordings fra burningshed.com, og resten fra Panorama Records.

    I tillegg har jeg FOABP LE fra før, og In Absentia og The Incident på vinyl fra før. Gleder meg til vinyl-snurrern ankommer! :D
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    The Moody Blues - Days Of Future Passed




    Deep Purple - "Who Do We Think We Are"



    Begge på CD.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    The LA Cowboys - Endless Summer [AOR HEAVEN CLASSIX 0004]





    L.A. Cowboys var ett Westcoast-projekt av James Studer (keyboardist, kapellmästare åt bl.a. Al Jarreau, m.fl.) & Wayne Nelson (basist & sångare i gruppen Little River Band). L.A. Cowboys släppte endast ett album: "Endless Summer", 1993, som bara utkom i Japan. Den fanns bara tillgänglig en väldigt kort tid på ganska dyr Japan-Import, men CDn återutgavs år 1998 av det tyska skivbolaget AOR Heaven i en begränsad utgåva om 1000 exemplar och har varit utgången enda sedan dess.

    Nu är den återutgiven igen i remastrad utgåva av det tyska skivbolaget AOR Heaven i endast 1000 exemplar!

    Musiker:
    James “Little Joe” Studer keyboards, vocals
    Wayne “Rowdy” Nelson lead vocals, bass
    Michael "Shane" Thompson guitars
    Buzzy "Stoney" Feiten guitars
    Charlie Icarus Johnson guitars
    Thom "Clu" Rotella guitars
    Tris "Jessie" Imboden drums
    Chris "Cody" Fraizer drums
    Mick "Liberty" Fleetwood drums
    George "Sugarfoot" Hawkins Jr. bass
    Michael "Paladin" Paolo sax
    Arno "Clint" Lucas percussion
    Joseph "Dillon" Williams lead vocals ("Something In My Heart")
    Mari "Miss Lily" Studer vocals

    Fantastisk Westcoast pop som en lyckad mix mellan Toto & Little River Band med verkligen catchy låtar & fantastisk sång och and arrangemang. När man väl satt i skivan i CD-spelaren, så låter man den gå på auto-repeat.


    http://bluedesertmusic.com/?show=record&what=news&lng=1&rec=19
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    C. Alshus skrev:
    Hentet denne på Big Dipper tidligere i dag.

    Se der ja. Ikke bare et platekjøp dette. Det er en innvestering.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nok engang kan jeg klage/skryte over å jobbe i et bygg i nærheten av kompaniets største avdeling i Bergen. Jeg er ikke helt sikker på om jeg klager eller skryter, for jeg blekner jo i skyggen av deres hyperaktivitet på platemarkedet. 10% av de budsjettene hadde gitt meg mer enn nok til å være 100% happy. :)

    Etter å ha lest om Band of Horses x antall ganger på sentralen så var det på tide å stifte nærmere bekjentskap. Til under femtilappen bør Infinite Arms være et enkelt valg. Til orientering stod Leonard Cohen Live in London ved siden av hestene til samme pris (49,50). Det blir snaue 25 kroner for hver cd med et av de beste liveopptakene som har blitt gitt ut de siste par årene. Nok OT, her går Band of Horses til ripping mens jeg skriver dette. (Tar nå en pause for å stappe platen inn i laptop-en)



    The Essential Johnny Cash er en plate jeg normalt ikke ville kjøpt. Ikke fordi jeg har noe imot Cash, Gud forby. Jeg ville neppe vært velkommen hverken til familien på Karmøy eller i Oslo hvis det var tilfellet. Men rett og slett fordi det er grenser for hvor mange samlinger man trenger av Cash. Det at denne inneholder litt materiale av typen U2 feat. Cash, Highwayman og duetten med Dylan er heller ikke nok til at jeg ville brukt særlig mye penger på denne doble samleren. At den lå i tilbudshyllen hjalp selvsagt litt på vei. Men det at de hadde fått et eneste eksemplar av den i metallboks ved en feiltakelse avgjorde dealen. Den stod og lyste imot meg midt i hyllen, og med sin metallfinish lokket den meg som en sølvring lokker skjærer. Hun høye bak disken fortalte meg at det var det eneste eksemplaret de hadde fått inn, alle andre var i jewel case. Det kan ikke ha vært så lenge siden de la den ut i hyllen, for den ville nok bli solgt etter få timer. Den er ikke mint, men uansett vil jeg kalle det et lite kupp.



    Slik ser det vanlige coveret ut. Motivet og skriften er det samme på metallboksen, men siden den er grå så får bildet en annen tone. Ganske lekkert. Den matte overflaten skinner litt i det rette lyset, mens bildet fra andre vinkler får en form for barytt-look. Det bildet her er faktisk litt likt metallboksen, for det har mykere kontraster enn det som er i jewel case.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Plater og hifi er min store lidenskap her i livet.Er blitt en kjedelig nykterist som prioriter musikk fremfor bar-krakken.Her er mitt nye tilskudd i platesamlingen :



    Adele & Jackie McLean



    The Mountain Goats & Katatonia



    Destroyer & Audrey Horne

    Adele på vinyl,resten cd'er.

    mvh. s,
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn