sinep tester Oblivion Energetic

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Har da hatt gleden av å teste disse kablene i dag: Oblivion Energetic (nypris 20k)

Mitt testutstyr:
B&W 802d
Mcintosh 501
Linn Akurate DS avspiller

Bruker for øyeblikket 2 signalkabler fra linn til pre og fra pre til effekt.
Jeg har nå prøvd å bytte ut den kabelen som går fra linn til pre med oblivion.
Kabler jeg har testet tidligere er bl.a. nordost, van den hul, linn, black magic og monster.

Jeg er ikke av den typen som bryr meg så fryktelig mye om noen små ekstra detaljer i diskanten og lignende småtteri. For all del, det er gøy, men ikke en nødvendighet for å nyte god lyd etter min mening. Jeg gidder ikke å bruke tusenvis av kroner for "at jeg synes jeg hører trompeten litt klarere" e.l. Det jeg ser etter, er massiv og hurtig bass, fyldig mellomtone, behagelig (og gjerne detaljert) diskant og klarhet og realisme i mellomtonen. Det skader jo selvsagt heller ikke med et stort lydbilde på toppen av det hele.

Etter å ha satt på denne kabelen i 10 sekunder, får jeg litt hakeslepp. Her var det ikke snakk om et par ekstra detaljer, det var rett og slett en helt ny lyd. Det første jeg legger merke til er forbedringen fra nedre mellomtone og ned til den dypeste bassen. For en utrolig feit lyd og mektig dypbass. At en liten kabel kan gjøre så stor forskjell i lyden er for meg helt uforståelig selv om den koster noen kroner. Det dukket plutselig opp dypbass jeg ikke har hørt før på andre kabler og ikke en minst en utrolig kontant og rask bass.

Bassen var det som imponerte meg mest, men jeg la også merke til en fantastisk klarhet, renhet og ryddighet i lyden oppover i frekvensspekteret. Stort og fint lydbilde var det også.

Jeg tror det er mye lureri på kabelfronten rundt omkring og masse produsenter som skor seg godt på smånaive hifi-interesserte, men disse kablene her, føler jeg er verdt hver eneste krone. Jeg har hørt lignende klarhet og detaljering i lyden med f.eks. nordostkabler, men bassen og fylden i lyden har jeg fortsatt til gode å høre i en annen kabel. Hvis én kabel kan utrette så mye, lurer jeg på hva som kan skje ved å bytte ut alle 3 ::)

Terningkast 6 ;D
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
Hvis én kabel kan utrette så mye, lurer jeg på hva som kan skje ved å bytte ut alle 3 ::)


[/quote]

Et veldig godt råd: Ikke prøv hvis ikke du har råd ;D ;D ;D synergieffekten er noe av det "skumleste" ved Energetic!

Hilsen en som har tatt den helt ut (inkl Oblivion fra sikringsskap til anlegg)
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Hah, har du byttet ut strømkabelen fra sikringskapet til anlegget?
Høres skremmende dyrt ut! :O

Fikk du også et himla løft i bassen med de kablene her?
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
BigSwifty skrev:
Hvis én kabel kan utrette så mye, lurer jeg på hva som kan skje ved å bytte ut alle 3 ::)
Et veldig godt råd: Ikke prøv hvis ikke du har råd ;D ;D ;D synergieffekten er noe av det "skumleste" ved Energetic!

Hilsen en som har tatt den helt ut (inkl Oblivion fra sikringsskap til anlegg)
[/quote]Pluss 1 ;D
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Syke mennesker :p
Hvor mye har dere betalt for sånt?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Herrene har rett, sinep. Når du har disse kablene hele veien rundt, får du en synergi av en annen verden. Jeg kjører full pakke og kunne overhode ikke tenke meg noe annet, men i motsetning til Swifty, feiga jeg ut når det kom til sikringsboksen. Det får være grenser.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
...grenser, Impulse ???

Hva er dette for tøysesnakk? Skal det liksom være grenser nå - det skulle tatt seg ut! ;D

Seriøst Sinep; Jeg er heldig som har kort vei fra boks til anlegg, så det var verdt å prøve. Når det gjelder bassen, er den som du beskriver, dypere og tightere enn alt annet jeg har prøvd.

Når det gjelder prisen - den har jeg glemt ;)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
impulse skrev:
Herrene har rett, sinep. Når du har disse kablene hele veien rundt, får du en synergi av en annen verden. Jeg kjører full pakke og kunne overhode ikke tenke meg noe annet, men i motsetning til Swifty, feiga jeg ut når det kom til sikringsboksen. Det får være grenser.
Begynner du å bli pinglete kjære venn ??? ::)

;D

/jan
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Hadde også et hyggelig besøk av 56fwb og noen av desse kablene her en altfor kort kveld,husker igrunnen ikke vilke Oblivion kabler det var,men tror det stort sett var toppmodeller,skyt meg viss jeg tar feil 56fwb ;D Ca. 3 strømkabler,2 signalkabler og et sett høytalerkabler,alt ble skiftet på engang så det ble på en måte veldig uoversiktlig og burde hatt mye mer tid med de for å vere sikrere,men jeg hørte ivertfall nok til å forstå at Celius vet hva han driver med! :)
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
BigSwifty skrev:
eriøst Sinep; Jeg er heldig som har kort vei fra boks til anlegg, så det var verdt å prøve. Når det gjelder bassen, er den som du beskriver, dypere og tightere enn alt annet jeg har prøvd.

Når det gjelder prisen - den har jeg glemt ;)
Jeg håper du har kort vei for din del hvis du bruken kabel til 20k pr meter som strømkabel, haha.
Forbannet være deg som akkurat satt meg på den i ideen forresten :p
Kommer sikkert ikke til å få sove på en uke nå.

Etter litt mer lytting her nå, merker jeg at det har forsvunnet mye ujevnheter fra lyden. Trodde det var rommet som lagde disse lydene før, men virker faktisk som det er kablene som lager de.

Er jo ganske kostbart å bytte ut alle kablene i anlegget med disse. 2 stk signal = 40k, 2 stk HT-kabel = 20-40k, strømkabler ??
Men føler nesten ikke at det er noe poeng med et dyrt anlegg uten gode kabler (spesielt ikke nå).
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
strømkablene koster langt mindre enn 20K (gudskjelov)

Vær forresten obs på at Oblivion bruker LAAAng tid på å spilles inn !
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Hei sinep.
Her er enda et sykt, men veldig fornøyd menneske. Føler meg ganske så kabelavslappet.
Et tips. La de stå i noen dager slik at de får gått seg til. Jeg har aldri testet en kabel som trenger så lang tid for å vise hva de virkelig kan. Snakker nå om kabler som allerede er innspilt. Gled deg

RBK
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
BigSwifty skrev:
strømkablene koster langt mindre enn 20K (gudskjelov)

Vær forresten obs på at Oblivion bruker LAAAng tid på å spilles inn !
Hvor mye?

Hvor lang innspillingstid trenger disse? Synes de låter utrolig bare etter noen timer jeg ;D
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
RBN skrev:
Hei sinep.
Her er enda et sykt, men veldig fornøyd menneske. Føler meg ganske så kabelavslappet.
Et tips. La de stå i noen dager slik at de får gått seg til. Jeg har aldri testet en kabel som trenger så lang tid for å vise hva de virkelig kan. Snakker nå om kabler som allerede er innspilt. Gled deg

RBK
Nå er dere altså oppe i 3 syke mennesker totalt, hehe, kanskje det blir 4 med meg. Skal jeg bytte strømkabler selv, tror jeg nok jeg klarer meg med nærmeste koblingspunkt som er 5m unna. Et sted får genseren gå :-\

Hvis de låter så mye bedre når de er innbrent disse kablene, tror jeg nok jeg skal vurdere å få de innbrent i en innbrenningsmaskin, men samtidig så er det jo litt morsomt hvis anlegget låter gradvis bedre og bedre for hver dag som går. Da forsvinner kanskje oppgraderingsspøkelset for godt :p
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
innbrenning? Regn med to hundre timer. Minst. ;) Og kjøp deg nettkabler, mann. De funker !
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Jeg er også en av de "syke" ;D

Men så låter de sykt bra også. Gleder meg til sommerferien, for da skal den godeste Raymond få vise hva anlegget hans duger til når jeg kommer på besøk. 8)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
sinep skrev:
BigSwifty skrev:
strømkablene koster langt mindre enn 20K (gudskjelov)

Vær forresten obs på at Oblivion bruker LAAAng tid på å spilles inn !
Hvor mye?

Hvor lang innspillingstid trenger disse? Synes de låter utrolig bare etter noen timer jeg ;D
4.000 for første meter, 3.000 for neste (tror jeg). Skriv til Oblivion (han er her på sentralen) så får du det nøyaktig. Dette er Coherence. Energetic strømkabler finnes ikke (gudkjelov).

Enig med Impulse, 200 timer innbrenning.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
4 syke mennesker på sentralen altså.. :p

Ble litt frista til å bytte nettkabler jeg og nå, må innrømme det.
Strømledningene her går utenfor veggen, så måtte hatt de i hvitt i så fall.

Er det noe særlig å hente på det sikringsskap->anlegg strekket?
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg er bare litt syk.
Har Oblivion Coherence rund baut

Håvard
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.620
Antall liker
3.733
Jeg vil anbefale følgende:

Lån nettkabler først, og hør hvor stort løft du får (NB du må bytte alle, for å få maksimalt utbytte).

Så kan du evt bytte høyttaler kabel.

Opplegg fra skapet ville jeg tatt helt til slutt og definitivt prøvd før kjøp.

Det finurlige med nettkabler er at effekten ved bytting er veldig avhengig av anlegg og hvordan strømnettet er der du er.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.401
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Shit :) Dere setter griller i hodet på en stakkar :) Nå må jeg kanskje prøve disse jeg også! Hvor mener dere den har størst effekt sånn generelt?

OU812
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
BigSwifty skrev:
Jeg vil anbefale følgende:

Lån nettkabler først, og hør hvor stort løft du får (NB du må bytte alle, for å få maksimalt utbytte).

Så kan du evt bytte høyttaler kabel.

Opplegg fra skapet ville jeg tatt helt til slutt og definitivt prøvd før kjøp.

Det finurlige med nettkabler er at effekten ved bytting er veldig avhengig av anlegg og hvordan strømnettet er der du er.
Strømnettet her er rimelig ubrukelig, mye likestrøm i ac nettet og sånt.
Bruker furutechkabler nå, så jeg får vel kanskje ikke den helt store gleden av å bytte (om noe i det hele tatt).
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
sinep skrev:
4 syke mennesker på sentralen altså.. :p

Ble litt frista til å bytte nettkabler jeg og nå, må innrømme det.
Strømledningene her går utenfor veggen, så måtte hatt de i hvitt i så fall.

Er det noe særlig å hente på det sikringsskap->anlegg strekket?
Oblivion energetic fra sikringskapet, alle kabler, inne ialle komponenter og høytalere. Intet overlates til tilfeldighetene :)
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.417
Antall liker
14.401
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
65finger skrev:
sinep skrev:
4 syke mennesker på sentralen altså.. :p

Ble litt frista til å bytte nettkabler jeg og nå, må innrømme det.
Strømledningene her går utenfor veggen, så måtte hatt de i hvitt i så fall.

Er det noe særlig å hente på det sikringsskap->anlegg strekket?
Oblivion energetic fra sikringskapet, alle kabler, inne ialle komponenter og høytalere. Intet overlates til tilfeldighetene :)
Kanskje fastlegen min kan skrive de ut på blåresept :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
ou812rh skrev:
65finger skrev:
sinep skrev:
4 syke mennesker på sentralen altså.. :p

Ble litt frista til å bytte nettkabler jeg og nå, må innrømme det.
Strømledningene her går utenfor veggen, så måtte hatt de i hvitt i så fall.

Er det noe særlig å hente på det sikringsskap->anlegg strekket?
Oblivion energetic fra sikringskapet, alle kabler, inne ialle komponenter og høytalere. Intet overlates til tilfeldighetene :)
Hvis han er grei og du gnåler lenge nok så :)

Kanskje fastlegen min kan skrive de ut på blåresept :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Forsatt frisk, men så har man ikke tatt (hatt) seg råd til Oblivion kabler rund baut ennå :-[

Det er den forb... Kemner,n som skal ha penger hele tiden, og kun derfor har ikke Oblivion fått tatt hele "overtaket" ennå, men det kommer, det kommer!

Vi får forte oss å skrive, før kabelskeptikerne tar over hele tråden ;)
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
ou812rh skrev:
Shit :) Dere setter griller i hodet på en stakkar :) Nå må jeg kanskje prøve disse jeg også! Hvor mener dere den har størst effekt sånn generelt?

OU812
Vil anbefale deg å prøve en energetic i rent sølv. Prøv den mellom kilden og forforsterkeren.
Synes energetic var veldig mye bedre enn coherence som jeg har prøvd tidligere.
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
f skrev:
Vi får forte oss å skrive, før kabelskeptikerne tar over hele tråden ;)
Hadde akkurat besøk av en kar som kaller seg selv for "tonedøv". Han får aldri lov å synge i bursdagselskap/bryllup og lignende fordi han aldri treffer på tonene. Han karen her legger aldri merke til forandringer jeg gjør i anlegget mitt, men i dag kommenterte han det faktisk. "Jøss, det er jo som et nytt anlegg jo!"

Tror til og med det er håp for kabelskeptikere nå ;)
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
impulse skrev:
innbrenning? Regn med to hundre timer. Minst. ;) Og kjøp deg nettkabler, mann. De funker !
Oblivion Energetic; ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D osv, osv..... ;D
Men de trenger MINST 200 timer tilspilling...
Det er også de som sier "de blir bedre ettersom årene går......!!!!!!" slå den da.... 8)
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
sinep skrev:
Har da hatt gleden av å teste disse kablene i dag: Oblivion Energetic (nypris 20k)

Mitt testutstyr:
B&W 802d
Mcintosh 501
Linn Akurate DS avspiller




Etter å ha satt på denne kabelen i 10 sekunder, får jeg litt hakeslepp. Her var det ikke snakk om et par ekstra detaljer, det var rett og slett en helt ny lyd. Det første jeg legger merke til er forbedringen fra nedre mellomtone og ned til den dypeste bassen. For en utrolig feit lyd og mektig dypbass. At en liten kabel kan gjøre så stor forskjell i lyden er for meg helt uforståelig selv om den koster noen kroner. Det dukket plutselig opp dypbass jeg ikke har hørt før på andre kabler og ikke en minst en utrolig kontant og rask bass.

Bassen var det som imponerte meg mest, men jeg la også merke til en fantastisk klarhet, renhet og ryddighet i lyden oppover i frekvensspekteret. Stort og fint lydbilde var det også.



Terningkast 6 ;D
Hei sinep.. :)

Jeg har hatt gleden av å presentere fullt Energetic oppsett hos flere hifi kamerater.....
2 av de har allerede vert innom tråden...
Hakeslepp er en svært treffende bemerkning for den sjokkartede (postive) opplevelsen
desse venner har fått med Energetic i anlegget...
Elles; din beskrivelse er meget treffende... ;)

Men du; la Energetic stå lenge i anlegget. De trenget faktisk laaaang tid for å godgjøre seg/opne seg
uansett om de er tilspilte eller ikke...
Energetic-kabler som du ikke har lånt hos en som har hatt desse leeeenge i anlegget er å anse som; IKKE innspilt..

Tenk da på hva du har i vente... ;D 8)

mvh
FreddB
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Artig å se at andre også liker kablene. Godt å vite at det ikke bare er jeg som er gal ;)

Forstår ikke helt hvorfor de trenger å spilles inn på mitt anlegg men... Kablene er demotestet tidligere - hva nå det måtte bety.
Trodde strengt talt strøm var strøm og ferdig med det ???
Men hvis kablene blir bedre over tid, gjør selvsagt ikke det noe :p

Har akkurat gjort en sammenligning med en nordost rca kabel her (tror den heter tyr eller no).
Jeg satt nordost på rca og oblivion på xlr pluggene og switchet over raskt med bryteren på mac'ene.
I det sekundet jeg skrur over bryteren og bytter fra nordost til oblivion, hører jeg lyden åpner seg fullstendig og sprer seg ut over hele rommet.
Utrolig snodig følelse. Når jeg sitter i lytteposisjon og hører på nordost, kan jeg si nøyaktig hvor lyden kommer fra, men når jeg setter på oblivion er lyden overalt. Noen ganger snur jeg meg rundt fordi det høres ut som lyden kommer bakfra. Høres ut som en slags kunstig surroundeffekt.

Hilsen sinep - som ikke forstår seg på kabler.
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.644
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Kjenner det begynner å rykke i øyelokket nå...
Hvem leverer disse her på berget?
Mvh
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Har hatt Oblivion siden før Energetic serien.
Har testet Oblibion i flere oppsett i Ungarn, på samme måte hele tiden.
Først en strømkabel, så en signalkabel så fullt oppsett.
Samme resultat hele tiden.
Bare strøm innkoblet gir et fantastisk resultat.
Skal du gå for mer en strøm, kjøp full pakke, da kommer synergien.

Husk en ting, stol på ørene. Da trenger man ikke alltid forstå så mye.


Håvard
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Haavard skrev:
Har hatt Oblivion siden før Energetic serien.
Har testet Oblibion i flere oppsett i Ungarn, på samme måte hele tiden.
Først en strømkabel, så en signalkabel så fullt oppsett.
Samme resultat hele tiden.
Bare strøm innkoblet gir et fantastisk resultat.
Skal du gå for mer en strøm, kjøp full pakke, da kommer synergien.

Husk en ting, stol på ørene. Da trenger man ikke alltid forstå så mye.


Håvard
Hvordan er det å ha Energetic Høytalerkabel på besøk?
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
plasma skrev:
Kjenner det begynner å rykke i øyelokket nå...
Hvem leverer disse her på berget?
Mvh
hifi-guiden på hamar leverer de i hvert fall.
Jeg vet ikke hvor gode disse kablene er sammenlignet med kabler i tilsvarende og høyere prisklasse, men de gjør i hvert fall en god jobb hos meg. Transparent kunne jeg og tenkt meg og testet, men de virker veldig overpriset.

Har forstått det sånn at oblivionkablene har veldig kraftige sølvledere i forhold til mange andre merker og låter derfor mer fyldig og tøft enn mange andre kabler på markedet.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
[/quote]


Har forstått det sånn at oblivionkablene har veldig kraftige sølvledere i forhold til mange andre merker og låter derfor mer fyldig og tøft enn mange andre kabler på markedet.
[/quote]

Har du noen konkrete mål ifht tykkelsen på ledere ??Bare litt nyskjerrig. Er greie nok kabler Oblivion ;D. Om de er overpriset er vanskelig å si, det må en vel nesten finne ut i samråd med sin lommebok ;).
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
HCS skrev:
Har du noen konkrete mål ifht tykkelsen på ledere ??Bare litt nyskjerrig. Er greie nok kabler Oblivion ;D. Om de er overpriset er vanskelig å si, det må en vel nesten finne ut i samråd med sin lommebok ;).
Aner ikke, men jeg er ganske klåfingra, så jeg har lyst til å skru de opp og sjekke. ::)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hehehe..Kanskje ikke så lurt å skru de ifra hverandre. Men gjør du det kan det være spennede å høre om denne "tykkelsen" av sølv... :)...Har ikke Oblivion noe whitepaper hvor slike ting står slik endel andre kableprodusenter har ?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen

Har forstått det sånn at oblivionkablene har veldig kraftige sølvledere i forhold til mange andre merker og låter derfor mer fyldig og tøft enn mange andre kabler på markedet.
[/quote]

Har du noen konkrete mål ifht tykkelsen på ledere ??Bare litt nyskjerrig. Er greie nok kabler Oblivion ;D. Om de er overpriset er vanskelig å si, det må en vel nesten finne ut i samråd med sin lommebok ;).
[/quote]


"Greie nok kabler", HCS ?? Har du begynt å røyke morsomme sigaretter?
 
Topp Bunn