Sigvard Dagsland - Hymns

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.469
Antall liker
35.300
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
emotikon skrev:
Denne tråden hadde jeg glemt å poste i.
Kjøpte plata da den kom ut, fordi jeg liker mye av det Dagsland har gjort.

Fin plate, fin musikk, god lyd, gode musikere..... MEN for meg ødelegger trompetisten hele greia. Beklager, men det henger ikke på greip sammen med resten av produksjonen. Hva i all verden.....?
Har da elever i begynnelsen i 11års alderen som har bedre klang, støtte og kontroll på tonene. Ikke er det musikalskt spennende heller. Langt derifra- synes nå jeg.
Gammelkailljspilling. Det passer bedre innenfor jazzen.

Og ja, jeg har spist god frokost, samt lunch og er i strålende humør i dag :)
Ikke for å tråkke folk ned i støvlene her - men, jeg er faktisk helt enig, det er ikke noe tvil om at han (Lewis Soloff) henger litt for mye i gode gamle Blood, Sweat and Tears-tiden. Nå kan jeg ikke si jeg er ekspert på trompet, men klangen passer ikke inn, og for meg så låter det litt for surt til tider. Faktisk på enkelte kutt så gruer jeg meg til han setter igang.. og det er vel ikke et godt tegn.

Hadde det vært en form for jazz - som emotikon sier, så hadde det vært greit. Men ikke på dette albumet.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
gismo skrev:
Hadde store forventninger til denne- men dessverre- nedtur :-\
Smaken er som baken................... :D
For meg er dette ei plate absolutt inne på "Årets topp 10"
Spilles OFTE :)

Mvh
 
L

Lydarne

Gjest
olaps skrev:
gismo skrev:
Hadde store forventninger til denne- men dessverre- nedtur :-\
Smaken er som baken................... :D
For meg er dette ei plate absolutt inne på "Årets topp 10"
Spilles OFTE :)

Mvh
Nu formoder jeg ikke at denne tråd drejer sig om smag, den hedder jo anbefalinger af CD/LP med god lydkvalitet og vi er i et hifi forum, så må det betyde at jo mere troværdigt, og jo mere lyden ligner virkeligheden, jo bedre må indspilningen nødvendigvis være, efter min mening er denne CD vi snakker om ikke et eksembel på dette, der er tale om et farvelade/plastik produkt.

Jeg kan faktisk nævne en af tidens hotte pop sangerinder der har lavet noget der er langt mere troværdigt, Lily Allen med Paris Live Session - EP det synes jeg sætte tingene lidt i relief og fortæller lidt om hvor hvor langt ude de "såkaldte audiophile" faktisk er efter min mening.

Ja ja lyden er ikke så poleret og fin velydende og der er heller så meget ekko på og andre effekter på Lilly Allen, men jeg tro faktisk på at det har lydt nogenlunde sådan ved den virkelige begivenhed som det gør på denne optagelse. og så er det hi-fi, der som de fleste ved betyder høj troværdighed.
 
R

Roysen

Gjest
Lydarne,

Om denne platen ikke låter troverdig hjemme hos deg - jeg tenker da først og fremst Dagslands stemmegjengivelse, så må jeg dessverre stille spørsmålstegn ved om noe er galt der du lytter til denne.

Når det gjelder kvaliteten på trompetmusiseringen kan jeg til dels være enig i kritikken som har fremkommet, men jeg synes ikke det skjemmer resultatet nevneverdig. Den totale stemningen blir ikke ødelagt.

Mvh
Roysen
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.469
Antall liker
35.300
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Dagsand og Kleive låter ekstremt godt, mr. White ødelegger heller ikke det, mr. Soloff har jeg tatt for meg før.. Men jeg hører rett som det er på platen, og liker mye av det jeg hører.
 
L

Lydarne

Gjest
Roysen skrev:
Lydarne,

Om denne platen ikke låter troverdig hjemme hos deg - jeg tenker da først og fremst Dagslands stemmegjengivelse, så må jeg dessverre stille spørsmålstegn ved om noe er galt der du lytter til denne.

Når det gjelder kvaliteten på trompetmusiseringen kan jeg til dels være enig i kritikken som har fremkommet, men jeg synes ikke det skjemmer resultatet nevneverdig. Den totale stemningen blir ikke ødelagt.

Mvh
Roysen
Har checket at højtalerledninger sider fast osv, alt er ok, prøvede lige at lytte igen man kunne ikke klarer mere end 10 sek inden jeg skulle ud og kaste op, ja faktisk er den første tone nok, det var som at spise 10 flødeskums kager på en gang.
Vi bliver ikke enige om det her, jeg kan kun sige jeg har været igennem det med at side andægtigt og lytte til alt det hi-fi producerede lort og synes det var enormt imponerende, det er nok noget alle hi-fi-entusiaster skal igennem, og nogle bliver måske endda hængene.

Måske har det også noget med hvad ens anlæg er i stand til at spille.

Du må jo ikke tror det som sådan lyder dårligt på mit anlæg, slet ikke, mange vil sikkert være meget imponerede over denne CD, men jeg har fået nok af den slags, jeg gider ikke hører på det mere, og som sagt mener jeg ikke det har noget med hi-fi at gøre.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.469
Antall liker
35.300
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Lydarne skrev:
Du må jo ikke tror det som sådan lyder dårligt på mit anlæg, slet ikke, mange vil sikkert være meget imponerede over denne CD, men jeg har fået nok af den slags, jeg gider ikke hører på det mere, og som sagt mener jeg ikke det har noget med hi-fi at gøre.
Eller ikke noe med deg å gjøre, tror jeg er mere korrekt.
 
L

Lydarne

Gjest
HoJ skrev:
Lydarne skrev:
Du må jo ikke tror det som sådan lyder dårligt på mit anlæg, slet ikke, mange vil sikkert være meget imponerede over denne CD, men jeg har fået nok af den slags, jeg gider ikke hører på det mere, og som sagt mener jeg ikke det har noget med hi-fi at gøre.
Eller ikke noe med deg å gjøre, tror jeg er mere korrekt.
Ja kan man ikke klarer at argumentere mere så kan man jo altid gå efter manden
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.469
Antall liker
35.300
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Lydarne skrev:
HoJ skrev:
Lydarne skrev:
Du må jo ikke tror det som sådan lyder dårligt på mit anlæg, slet ikke, mange vil sikkert være meget imponerede over denne CD, men jeg har fået nok af den slags, jeg gider ikke hører på det mere, og som sagt mener jeg ikke det har noget med hi-fi at gøre.
Eller ikke noe med deg å gjøre, tror jeg er mere korrekt.
Ja kan man ikke klarer at argumentere mere så kan man jo altid gå efter manden
..eller hvis en ikke kan noe så later en som en er mester i faget ;)
 
L

Lydarne

Gjest
HoJ skrev:
Lydarne skrev:
HoJ skrev:
Lydarne skrev:
Du må jo ikke tror det som sådan lyder dårligt på mit anlæg, slet ikke, mange vil sikkert være meget imponerede over denne CD, men jeg har fået nok af den slags, jeg gider ikke hører på det mere, og som sagt mener jeg ikke det har noget med hi-fi at gøre.
Eller ikke noe med deg å gjøre, tror jeg er mere korrekt.
Ja kan man ikke klarer at argumentere mere så kan man jo altid gå efter manden
..eller hvis en ikke kan noe så later en som en er mester i faget ;)
Stadig efter manden, ja sådan kan vi jo blive ved i lang tid, men jeg tror jeg stopper her.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.469
Antall liker
35.300
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hørte på albumet en gang til i dag, flott album.. men sliter litte grann med trompeten ennå.
 
R

Roysen

Gjest
Lydarne skrev:
Roysen skrev:
Lydarne,

Om denne platen ikke låter troverdig hjemme hos deg - jeg tenker da først og fremst Dagslands stemmegjengivelse, så må jeg dessverre stille spørsmålstegn ved om noe er galt der du lytter til denne.

Når det gjelder kvaliteten på trompetmusiseringen kan jeg til dels være enig i kritikken som har fremkommet, men jeg synes ikke det skjemmer resultatet nevneverdig. Den totale stemningen blir ikke ødelagt.

Mvh
Roysen
Har checket at højtalerledninger sider fast osv, alt er ok, prøvede lige at lytte igen man kunne ikke klarer mere end 10 sek inden jeg skulle ud og kaste op, ja faktisk er den første tone nok, det var som at spise 10 flødeskums kager på en gang.
Vi bliver ikke enige om det her, jeg kan kun sige jeg har været igennem det med at side andægtigt og lytte til alt det hi-fi producerede lort og synes det var enormt imponerende, det er nok noget alle hi-fi-entusiaster skal igennem, og nogle bliver måske endda hængene.

Måske har det også noget med hvad ens anlæg er i stand til at spille.

Du må jo ikke tror det som sådan lyder dårligt på mit anlæg, slet ikke, mange vil sikkert være meget imponerede over denne CD, men jeg har fået nok af den slags, jeg gider ikke hører på det mere, og som sagt mener jeg ikke det har noget med hi-fi at gøre.
Oppkast? Feber også? God bedring!

Mvh
Roysen
 
L

Lydarne

Gjest
Tak skal du have Roysen, jeg var også helt nervøs for at jeg havde fået øf øf influenza igen, men heldigvis kom jeg mig ret hurtigt, faktisk skulle CD'en bare af.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Focalmann skrev:
Hmmm, jeg kjøpte med store forventninger "Fri" for noen år tilbake. Liker ikke bergensk, og plata var vel "haleluja" for min del. Men kanskje denne kan forandre på førsteinntrykket ;)
Hmmm. Riktignok bor han på Møhlenpris med sin skjønne bergenske kone Karoline K, men Sigvard er da vitterlig siddis.
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
baluba skrev:
Focalmann skrev:
Hmmm, jeg kjøpte med store forventninger "Fri" for noen år tilbake. Liker ikke bergensk, og plata var vel "haleluja" for min del. Men kanskje denne kan forandre på førsteinntrykket ;)
Hmmm. Riktignok bor han på Møhlenpris med sin skjønne bergenske kone Karoline K, men Sigvard er da vitterlig siddis.
He he, var nok en liten feilkobling der da, men det avslører vel både at jeg ikke orket å høre mye på den, og at jeg heller ikke er spesiellt begeistret for Stavangersk sang heller isåfall ;D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg var på konsert med Stavangerensemblet første juledag, og det var en særdeles artig opplevelse for meg som ikke har fobi mot siddiser. Irriterende, men noen ganger nødvendige og underholdende mennesker de siddisene. Men gøyale konserter for aldrende rockere har ingenting med denne tråden å gjøre. ::)
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Focalmann skrev:
baluba skrev:
Focalmann skrev:
Hmmm, jeg kjøpte med store forventninger "Fri" for noen år tilbake. Liker ikke bergensk, og plata var vel "haleluja" for min del. Men kanskje denne kan forandre på førsteinntrykket ;)
Hmmm. Riktignok bor han på Møhlenpris med sin skjønne bergenske kone Karoline K, men Sigvard er da vitterlig siddis.
He he, var nok en liten feilkobling der da, men det avslører vel både at jeg ikke orket å høre mye på den, og at jeg heller ikke er spesiellt begeistret for Stavangersk sang heller isåfall ;D
Ikke mye Stavangermål på denne plata!!
Har aldri hørt Sigvart så god som på denne :)
 
Topp Bunn