L
larkus
Gjest
Har lyttet til Roger Waters "Amused to Death idag. Stemmen i begynnelsen på spor 12 befinner seg ca. 1 meter utenfor venstre høyttaler. Så fikk jeg et innfall det jeg byttet om på signalkablene mellom cd og forsterker for å sjekke om det var likt med stemmen på høyre side.
Men duverden for en forskjell!!! Nå er plutselig stemmen nesten 90 grader til høyre for lytteposisjon og mye lenger vekk.
Dette må ha med høyttalerplasseringen og sideveggen til venstre å gjøre. Jeg har prøvd å dempe første refleksjonspunktet fra venstre høyttaler (omtrent midt på cd-hyllene) og diverse andre steder uten at det har noen særlig effekt. Noen som har gode råd? Om-møblering er uaktuelt!
Se bilder under for ht-plasseringen
Men duverden for en forskjell!!! Nå er plutselig stemmen nesten 90 grader til høyre for lytteposisjon og mye lenger vekk.
Dette må ha med høyttalerplasseringen og sideveggen til venstre å gjøre. Jeg har prøvd å dempe første refleksjonspunktet fra venstre høyttaler (omtrent midt på cd-hyllene) og diverse andre steder uten at det har noen særlig effekt. Noen som har gode råd? Om-møblering er uaktuelt!
Se bilder under for ht-plasseringen
Vedlegg
-
139.2 KB Visninger: 383
-
97.9 KB Visninger: 382
-
140.5 KB Visninger: 388