Shure SRH940

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for "Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere"

    @Destiny

    Du er trådstarter, men jeg gjør oppmerksom på at det finnes en egen tråd for "Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere".

    Jeg vil tro at det i denne tråden om Shure SRH940 er naturlig å skrive om Shure SRH940 sammen med (bl.a.) disse hodetelefonforsterkerne, men at mer separate/generelle omtaler av dem og sitater fra og lenker til (test)omtaler o.l. hører hjemme i deres egen produkttråd.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    @Destiny

    Du er trådstarter, men jeg gjør oppmerksom på at det finnes en egen tråd for "Lake People og Violectric hodetelefonforsterkere".

    Jeg vil tro at det i denne tråden om Shure SRH940 er naturlig å skrive om Shure SRH940 sammen med (bl.a.) disse hodetelefonforsterkerne, men at mer separate/generelle omtaler av dem og sitater fra og lenker til (test)omtaler o.l. hører hjemme i deres egen produkttråd.

    Takker for informasjon CDWMcInSpots, da sjekker jeg litt på den tråden :)

    Destiny..:)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Veldig hyggelig å ha fått deg inn her i headfi-kroken, Destiny :). Og som sagt; Shure 940 er veldig bra hodetelefoner!! Tipper at Vioelectric V 200 ville vært en meget bra match til de utifra de beskrivelsene jeg har hørt og lest om den! Får snart hørt på den selv :).

    Veldig spennende Morpheus, har tenkt på den selv etter å ha lest litt her inne ;) tilbakemelding ang lytteinntrykk takk!

    Destiny..:)
    Med forbehold om at jeg som sagt ikke har hørt V200:

    KML har hatt sin v200 noen dager nå, og bruker den sammen med HE 500. I følge han så spiller det "varmt" og "behagelig" uten at han føler deg går på bekostning av detaljene. Shure som har hovedfokuset på mellomtonen og i toppen tror jeg kunnet blitt en flott kombinasjon med V200 siden det antakelig kunnet skapt en god balanse.

    Er egentlig spent på hvordan psii låter med Shure 940. Jeg har akkurat montert inn et nytt rør i psii som landet i postkassen idag. Må virkelig si jeg liker det jeg hører :)

    Ellers venter jeg på Shure 1840 som er utsolgt fra importøren...skal visst komme inn medio denne uken.
    1840 er spennende Morpheus, bare synd den er åpen :rolleyes:

    Destiny..:)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Shure SRH940 + Lake People G103-S

    Noen betrakninger om mitt hodetelefon anlegg som det er nå!

    Hodetelefoner Shure SRH940
    Vis vedlegget 153843

    Hodetelefonforsterker LakePeople G 103S
    Vis vedlegget 153845

    Signalkilde er en Denon DCD F 107, Signalkabel er en Chord Crimson +. Etter noen dager med spilling så spiller det veldig bra, faktisk så bra at det nærmer seg stue anlegget!
    [...]
    ..
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Ja da har undertegnede levd med Shure SRH940 hodetelefoner i noen uker, og jeg kan fortsatt si at de imponerer ;) jeg syns at lyden var meget god når jeg spillte på en sony discman, men gikk så til innkjøp av en Lake People G103S forsterker og en pioner dvd spiller som drivverk, og det ga klart mer dynamikk og kraft i lyden, det rett og slett åpna opp lyden fra Shurane mere.

    Det ble så innvestert i en Denon DCD F109 cd spiller som erstattet pioner dvd spillern, men det stoppa ikke der ;) SRH940 fortjener en skikkelig god forsterker tenkte jeg og klina til med en Violectric HPA V200 som rett og slett ga mer av alt i forhold til G103S forsterkern, og SRH940 vokste med oppgaven;)

    Men hvorfor stoppe der? Kan SRH940 yte enda bedre? Og tenkte som så at cd spillern må det vel gå an å forbedre, og innvesterte så i en hegel hd 10 dac og en optisk kabel fra van den hul (the optocoupler) og igjen svarte SRH940 med enda bedre lyd ;) det samme skjedde igjen, mere av alt rett og slett!

    Jeg mener at Shure SRH940 må være et kupp til prisen, de spiller veldig gjennomsikt, utrolig tørt og rent med god oppløsning, jeg opplever ingen problemer med sibilantlyder, s,t,f bare er der som en naturlig del av lyden, og jeg syns bassen er meget god, mer kvalitet enn kvantitet, men veldig tørr og ren også her.

    Lyden er krisp og ganske dynamisk, noen vil sikkert ønske mere nivå i bassen..... bare det ikke går for mye utover kvaliteten så.

    Destiny..:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Leser på nettet at Shures SRH940 er dårlig i bassen, kan dere si noe ang. dette?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hvis SHR940 er lik K701 (som CDW sier) - så er den ikke nødvendigvis dårlig i bassen - men mangler "bassimpact".

    Sjekk også de du leser og hva de selv foretrekker - og gjør deg fld med notatene. På den måten vil du vite hva de sammenligner opp mot - og vurdere om de sammenligner opp mot hodetelefoner som de facto har for mye bass.

    Når du gjør research på den måten - vil du øke sannsynligheten for å foreta et riktig valg og balansere andres synspunkter.

    Du er fortsatt velkommen til å lytte til / låne CAL, som vil gi deg en annen referanse...
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Leser på nettet at Shures SRH940 er dårlig i bassen, kan dere si noe ang. dette?
    Shure 940 er ikke en allround hodetelefon. Men den er utrolig god på det den er god på for å si det slik. Bassen blir bedre om rope-modden blir benyttet. Om du venner deg bort fra tanken om å kun ha 1 hodetelefon til all musikk, er Shure 940 en hodetelefon det virkelig er vært å ha i samlingen etter min mening.

    Ser Destiny er veldig fornøyd med Shure 940 og V200 komboen, noe jeg spådde. Med Shure 940 kan det være en fordel å ha signalkilder som heller mot det nøytrale/mørke.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kommer til å bruke min adi-2, som etter det jeg har lest fungere meget godt som hodetelefonforsterker.

    Jeg tviler på at jeg kommer til å ha mange par med hodetelefoner, jeg ser heller for meg at den jeg kjøper blir den jeg har..
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    NB: Jeg lytter med høyst moderate lydstyrkenivåer, og dette har betydning for bl.a. AKG K 701.

    Leser på nettet at Shures SRH940 er dårlig i bassen, kan dere si noe ang. dette?
    Hvis SHR940 er lik K701 (som CDW sier) - så er den ikke nødvendigvis dårlig i bassen - men mangler "bassimpact".
    [...]
    ^
    Det du skriver i innlegg #45 bringer atter minnene tilbake til mine observasjoner under hjemlån av Shure SRH940 og følgende:

    [...]
    Summert i et nøtteskall, oppfatter jeg på mange måter Shure SRH940 som et lukket alternativ til/en lukket AKG K 701.
    [...]
    AKG K 701 og Shure SRH er ikke "dårlig[e] i bassen" i betydningen kvalitet (i hvert fall innen prisklassen). Jeg pleier å skrive og si at AKG K 701 har en lett og slank bunn. beyerdynamic T 1 og Denon AH-D[57]000 er klart tyngre. AKG K 701 har også mindre basskvantitet enn disse og ruller av tidligere.



    Se også "InnerFidelity Headphone Data Sheet Downloads".

    [...]

    Shure 940 er ikke en allround hodetelefon. Men den er utrolig god på det den er god på for å si det slik. Bassen blir bedre om rope-modden blir benyttet. Om du venner deg bort fra tanken om å kun ha 1 hodetelefon til all musikk, er Shure 940 en hodetelefon det virkelig er vært å ha i samlingen etter min mening.

    Ser Destiny er veldig fornøyd med Shure 940 og V200 komboen, noe jeg spådde. Med Shure 940 kan det være en fordel å ha signalkilder som heller mot det nøytrale/mørke.
    Jeg tror det er mye sant i dette, og det samme kan gjerne skrives om AKG K 701. Det skrives ofte at AKG K 701 er spesielt godt egnet til (kvinnelig) vokal og mindre akustiske ensembler.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Jeg kommer til å bruke min adi-2, som etter det jeg har lest fungere meget godt som hodetelefonforsterker.

    Jeg tviler på at jeg kommer til å ha mange par med hodetelefoner, jeg ser heller for meg at den jeg kjøper blir den jeg har..
    Jeg bruker også RME ADI-2 sammen med SRH-940, og det fungerer meget bra.

    Shure-settet er helt rå på mellomtonen. Hvis du vet at du foretrekker en saftig bass i lydbildet, og at du skal ha kun ett sett å leve med, vil jeg anbefale deg å se på andre alternativer. Jfr. også Morpheus` svar.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    RME ADI-2? + velge en god allroundhodetelefon

    Jeg kommer til å bruke min adi-2, som etter det jeg har lest fungere meget godt som hodetelefonforsterker.
    RME ADI-2?

    Jeg tviler på at jeg kommer til å ha mange par med hodetelefoner, jeg ser heller for meg at den jeg kjøper blir den jeg har..
    Da bør du sannsynligvis velge en god allroundhodetelefon som elektrisk passer RME ADI-2s hodetelefonforsterker.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kraftig bass vil jeg ikke ha, da kunne jeg beholdt Beats Studio, ren bass liker jeg.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Kraftig bass vil jeg ikke ha, da kunne jeg beholdt Beats Studio, ren bass liker jeg.
    Jeg tror du kunne trives meget godt med AKG K550. Det gjør hvertfall jeg! Den er en god allrounder som gir en flott og dyp bass dersom den får en grei forsterker. Jeg hater når bassen blir for upresis og utflytende, men føler ikke den er det hos 550. Det du må være litt obs på er at den krever riktig "seal" altså at den sitter som den skal rundt ørene for at den skal yte som den skal. Selv måtte jeg bøye litt på bøylene for å få det berømte "sealet", men da satt lyden som en kule :).

    Jeg kjøpte mine på Soundgarden for 2000 kr.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    AKG-550 virker som et godt alternativ til prisen. Har ikke hørt dem selv, men HoJ bør ta en research på WWW av dem, ja. :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men litt for stiv pris for meg.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Shure SRH 840 låter også meget bra. De er mer allround enn 940, og til en relativt hyggelig pris.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Shure SRH 840 låter også meget bra. De er mer allround enn 940, og til en relativt hyggelig pris.
    Jeg har ikke hørt Shure 840 men ser faktisk ikke bort fra at det kan være et bedre valg ut i fra det jeg har lest om dem, mtp at du ønsker en hodetelefon som skal brukes til alt.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Kraftig bass vil jeg ikke ha, da kunne jeg beholdt Beats Studio, ren bass liker jeg.

    Hvis du liker ren og tørr bass som puster, vil jeg anbefale deg å prøve ut Shure SRH940! Jeg syns bassen er veldig god, men noen vil nok ønske seg mere nivå. Men personlig så liker jeg godt den tørre, rene, luftige bassen til SRH940 :)

    Destiny..:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er redd for at det blir lagt inn en bestilling på Shure SRH940 snart, utrolig mange som skryter av de. Hva synes dere om utsende på de? Det er jo plastikk, men utenom det...?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Er redd for at det blir lagt inn en bestilling på Shure SRH940 snart, utrolig mange som skryter av de. Hva synes dere om utsende på de? Det er jo plastikk, men utenom det...?
    Utseende er greit, tenker ikke så veldige mere over det egentlig. Men de virker jo robuste da.

    Destiny..:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Etter mye lesing på nett så ble det disse..

    Shure SRH940
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Etter mye lesing på nett så ble det disse..

    Shure SRH940

    Det er ikke noe dårlig valg Hoj ;) jeg koser meg masse med 940ane, det eneste jeg kunne ønske meg på dem er en større lydkule (bredere perspektiv) ellers så syns jeg de er knallgode!

    Destiny..:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De er nok i hus rett etter helgen, gleder meg
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    De er nok i hus rett etter helgen, gleder meg
    Gratulerer HoJ ;) det er en knallgod hodetelefon, og jeg vet hvor vanskelig det er å ikke teste med en gang, men etter 100 gode timer med innspilling så slipper den og blomstrer i lyden. Og den vokser også på å bruke god kilde og forsterker ;)

    Destiny.. :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her er min test på Shure SRH940
    storshure.jpg

    De har ikke surret lenge - og jeg hørte på de rett fra esken. Jeg kan ikke si noe annet en at jeg ble meget positiv over lyden. Detaljert og flott - og ikke noe som helst hard diskant, som jeg har lest andre har kommentert (på www). Jeg har som høyttalere Magnepan, og bruker en REL sub, som står meget moderat på. I forhold til bassen jeg har på hovedanlegget så synes jeg srh940 klarer seg meget bra, tørr og fin bass.
    liggerieske.jpg

    Innholdet i boksen er jo meget bra til prisen vil jeg si. Jeg har ikke hatt de på meg mer en noen timer, men jeg synes de er meget komfortable.
    Nå skal de spilles inn, men jeg kommer nok til å lytte på dem i mellomtiden, for dette låter jo meget godt.

    Jeg er glad for jeg valgte Shure srh940
    paastativ1.jpg
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    De blir som sagt enda bedre med rope-modden etter flere's mening (litt usikker på om det skulle være en genetiv s der, men la gå)

    Bra du er fornøyd så langt :).
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Rope-mod er så klart på plass alt. Synes bassen ble en del bedre med den.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Høres veldig bra ut HoJ ;) jeg liker også den tørre rene bassen til SRH940, også mellomtonen er krisp, tørr og ren og litt upfront. noe som jeg syns gjør mellomtonen litt "tøff" i positiv forstand. Du bør ikke spille så høyt på SRH940 føre de gir lyttern noe tilbake.

    Jeg har heller ikke opplevd problemer med sibilanter som stikker av, du hører dem når innspillingen er betont på s,t,f men det er alltid full kontroll, og jeg er sibilant sky!

    La de få gode 100 timer nå da :)

    Destiny..:)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    @HoJ:
    Fint at ditt valg av Shure SRH940 ser ut til å være vellykket. Dét er alltid fint når man har undersøkt, grublet og tvilt seg frem til et valg.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg angrer ikke ennå, det er helt sikkert :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De skal få 100 timer, men det skader ikke å lytte samtidig, eller får å si det slik, må høre, bare må høre..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Prøve å teste de ut i kveld, eller i morgen kveld. Men jeg tipper de ikke forandrer seg såå mye.. Det er vel helst vår hørsel som tilvender seg ny lyd - er det ikke ?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Nei. Det er vitenskapelig bevist at driverene får bedre karma med tiden. Dessuten sitter det en innebygget superbooster i alt lydutstyr som gjør alt bedre for dem som er tålmodige.

    Prøve å teste de ut i kveld, eller i morgen kveld. Men jeg tipper de ikke forandrer seg såå mye.. Det er vel helst vår hørsel som tilvender seg ny lyd - er det ikke ?
    Seriøst - det er jo bevegelige deler (driveren) som kan argumenteres for å måtte gå seg til, samt strømførende elementer der det kan skje små forandringer. Men at ting forandrer seg radikalt har jeg aldri opplevd. Den psykoakustiske effekten er definitivt den største for min del. Men man skal ikke kimse av psykoakustikk!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.311
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Min hørsel har vendt seg til dette, jeg synes det låter meget godt, det eneste jeg har å utsette litt er bærekomforten på de, jeg må forandre stilling ca. hver 30. minutt.
    Men det låter godt!
    headphone-smiley.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn