Shocker: Behringer U-PHONO UFO202 USB/Audio Interface w/ Built-in Phono Preamp

W

WayAhead

Gjest
Kjøpte meg en slik en til NOK 220 eller så på eBay for å overføre noen av de nye vinylene til MAC/FI´n. Samkjøres med Audacity.
I påvente av nyrigging av platespiller vil jeg ha denne som en intermediate løsning. Om den ikke er helt i øvre enden av kvalitetsspektret blir det likevel spennende å teste den. Hendig sak.

behringer.jpg

Play

Sist redigert:

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
1.351
Regner med at det er samme saken som UCA202 og UCA 222 med ett nytt navn. Kjekk sak til en rimelig pris. :)
NwAvGuy: Behringer UCA202 Review
Edit:
Fant ut at denne har innebygd riia og er postet i vinylavdelingen. Veldig interessant produkt. Jeg har en uca202 liggende som fungerer utmerket som dac/adc, regner med at ufo202 fungerer veldig bra. ;)

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Klarer ikke la være. Det heter ikke «vinyler». Det heter «plater» eller «vinylplater». ;)

W

WayAhead

Gjest
Ok, vinyl(plat)er da :)

Ja den har RIAA inngang slik at en kan koble vinylspilleren direkte til. Rett i box :)

Sist redigert:
W

WayAhead

Gjest
Awrite da .. jeg får ta det opp med vinylsamlingene mine....

andy_capp_by_kingofsnake.png

Sist redigert:

RealMonkey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.09.2010
Antall liker
535
Sted
Lillestrøm

Ja den har RIIA inngang slik at en kan koble vinylspilleren direkte til. Rett i box :)
One down.... ;)

"Vinylspiller" heter det heller ikke. "Platespiller".
Bullshit. Cd-plater--->cd-platespiller (cd-spiller), ld-plater--->ld-platespiller(ld-spiller). If. min viten har det heller aldri eksistert noen spiller som sender signaler fra medier av vinyl som ikke er lp-plater. Derfor syns jeg "vinylspiller" er helt cool. wes alls gets its.

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
805
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
^
Uansett hva du måtte mene og tro så heter det fortsatt Platespiller.

• Liker
Reaksjoner: oct
W

WayAhead

Gjest
Har og eBaybestilt en slik Mini Jack til USB overgang (<->) til å plugge direkte mellom vinylspilleren og MAC/FIn da det ser ut til å finnes avanserte verktøy (Audio Companion) for MACen der en kan banke på plass eller modde ønsket RIAA kurve rett fra vinylspilleren. Kanskje enda mer spennende sak til NOK 80 eller så.

Vis vedlegget 460374

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2

Ja den har RIIA inngang slik at en kan koble vinylspilleren direkte til. Rett i box :)
One down.... ;)

"Vinylspiller" heter det heller ikke. "Platespiller".
Bullshit. Cd-plater--->cd-platespiller (cd-spiller), ld-plater--->ld-platespiller(ld-spiller). If. min viten har det heller aldri eksistert noen spiller som sender signaler fra medier av vinyl som ikke er lp-plater. Derfor syns jeg "vinylspiller" er helt cool. wes alls gets its.
Jeg forstår hva han mener, og tenker mitt om hvordan han uttrykker seg.

Get that?

Hvorfor ikke uttrykke seg riktig i stedet?

At fjortiser og andre (som snakker som fjortiser) sier "vinyler" om LP-plater og "vinylspiller" om platespillere er en uting.

Sier du "scjøtt" om "kjøtt" også? Bare lurer?

Vinyl er et plastmateriale. Kanskje vi skal kalle CD-spillere ("D" i CD står for "disc", forøvrig, så CD-platespiller ville blitt smør på flesk.) for "PVC og aluminium-spillere"?

Vi har diskutert det før, forøvrig:

http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/88209-det-heter-ikke.html

W

WayAhead

Gjest
HeHe... The Times They are A-changin´ser du .....:)

Dessuten er jeg sikkert mye eldre enn deg.....

bob-dylan-the-times-they-are-a-changin-album-EJRJGP.jpg

RealMonkey

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.09.2010
Antall liker
535
Sted
Lillestrøm
Dazed.

Joda, jeg vet det heter "platespiller." Jeg var rask i avtrekkeren i innlegget mitt.
Sier ikke sjøtt.
Og I get it.:)

Eyvind

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hipp hurra! :)

Da er alle enige og vi kan vende tilbake til Behringer-boksen. :)

Jeg er triggerhappy og flåkjefta stadig vekk selv, jeg, så... ;)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.806
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke enig. Det heter grammofon. ;)

Carry on.

W

WayAhead

Gjest
Grammofon har jeg aldri hatt, derimot platespiller og レコードプレーヤーRekōdopurēyā :)

Twsts

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.08.2015
Antall liker
421
Sted
Bodø
Torget vurderinger
5
Men den boksen. Om man alikevel skal rippe grammofonplata inn på PC er det ikke like bra eller kanskje bedre å gjøre RIAA korrigeringen i det digitale domenet?

W

WayAhead

Gjest
Jo, softwaren til MACen løser det, forutsatt at signalet er sterkt og støyfritt nok. Blir 1. pri om det funker men kjøpte boxen til "Magic Alex" (Behringer) for sikkerhetsskyld da jeg skal kunne ha den i hende for NOK 220 eller så. :)

Topp Bunn