SEVEN, ikke dødssynder, men seter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

RoDa

Gjest
    Vapor skrev:
    Liker ikke utseendet på C4GP, litt for mye romskip
    Ja ???? ;D ;D ;D

Du skal se de Citroenene jeg liker.... det er romskip det... SM-DS og ikke minst CX. (beklager avsporingen) ;)

Ok da, så skal jeg innom en forhandler å titte nærmere på den. ;)

Det kommer en rød 2CV på broom neste tirsdag forresten, regner med du sitter klistret foran skjermen da? ;D

R

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    209
    Sted
    Bergen
    Det kommer en rød 2CV på broom neste tirsdag forresten, regner med du sitter klistret foran skjermen da?
    Hehe...ja, det kan jeg garantere at jeg gjør ! ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ennå en facelift, altså. Reneste Ford Fiesta...

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Denne er ikke nevnt, men havner kanskje litt i samme kurven som den Sødal foreslo.

Fikk jo fint resultat i test, jeg ble oppmerksom på denne da jeg var og kikket på varebilversjonen lang.....
    sove i, frakte i samt billig som varebil.
    Så oppdaget jeg at de også forefinnes som privat med 7 seter.

www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=539713

Mvh.KW

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har kjørt Caddy sjuseter som leiebil i Andalucia. Det var nok. Tante Ju.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner jålebukken(e) men akselavstanden er laang ;D

S-Max synes jeg er en tøff bil i det segmentet, kanskje en av de fineste.
    Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Har kjørt Caddy sjuseter som leiebil i Andalucia. Det var nok. Tante Ju.
    Jeg har kjørt over 820 mil med høøøy versjon (campingbil) i Australia (mye/mest på grusveier)......så kortsluta det ::) ........... mener det var en japaner (Toyota?) Har sjelden kjørt noe mer ukomfortabelt, men så var det det med veier og behov da....overnatting bl.a. i bushen på Frazer Island.

Mvh.KW

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.682
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Ja, flere som skryter av hvor godt S-Max kjører.
    En selger mente det var som 3-serie..... Men det er å dra det FOR langt, tror jeg da.

Jeg kjører S-max på jobb. Bilen har høy utveksling på styringa og null dødgang rundt midtstillinga. Motorjournalister: dette er ikke det samme som gode kjøreegenskaper.
    Denne styringa må tilvennes. Det gir en stutt/støtete kjøreopplevelse som blir understreket ytterligere ved en stumpete fjæring. Bilen er lettkjørt med gode seter og relativt lavt støynivå. Husk at Ford skrangler så det er ikke bilen for perfeksjonister.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    429
    Sted
    Friedrichstadt
    KW skrev

overnatting bl.a. i bushen på Frazer Island
    Det har jeg gjort også ;D Ble tilkjørt i en stor Land Cruiser som klarte å komme seg frem på sandveiene der, det er bil, det! Favorittsyssel var å bade i Lake Mckenzie. Fantastisk øy! Sry for OT, RoDa.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    atonal skrev:
    KW skrev

overnatting bl.a. i bushen på Frazer Island
    Det har jeg gjort også ;D Ble tilkjørt i en stor Land Cruiser som klarte å komme seg frem på sandveiene der, det er bil, det! Favorittsyssel var å bade i Lake Mckenzie. Fantastisk øy! Sry for OT, RoDa.
    OT. ::)

Nå vet jeg at det var Landcruiser vi kjørte også, og vi hadde ikke forstått at vi burde ha sluppet ut luft fra dekkene for å få bedre grep i løssanden, før vi fikk hjelp ved nettopp fastkjøring.
    Her et bilde av bilen på stranda før den korte ferjeturen over til Frazer Island.

Tok kun video på den turen, da jeg gikk lei forsøket på en kombinasjon foto/film.
    Bildet er fra videofilm.

Sorry for OT. RoDa

Mvh.KW

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    Hyggelige minner gutter!

Har ikke glemt tråden, vært litt hektisk i det siste bare.
    Klarer ikke å få denne Touranen ut av hodet, kul kassebil det der...

1.9 TDI, R-Edition, 7-trinns DSG og skinn... Tror det hadde vært greit jeg....

R

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    Hyggelige minner gutter!

R
    Den 1.9 literen, er det en av pumpedysemotorene til VAG som låter som et pukkverk?

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    RoDa skrev:
    Hyggelige minner gutter!

R
    Ingen dum bil, det. :)

R

RoDa

Gjest
    Touran kommer i ny utgave i august/september.
    Det blir litt for kjipt å kjøre rundt i en "gammel" bil i 2 år og 11 mnd... :-\

Derfor rykker S-Max stadig fremover.
    Har bladd (og bladd og bladd) i brosjyrer og bygd opp til flere Ford-er på ford.no

Har endt opp med dette utstyret, og regner egentlig med dette er fasit.
    Men må jo prøvekjøre bilen først.....

R

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    RoDa skrev:

Har bladd (og bladd og bladd) i brosjyrer og bygd opp til flere Ford-er på ford.no

Har endt opp med dette utstyret, og regner egentlig med dette er fasit.
    Men må jo prøvekjøre bilen først.....

R
    Den blir rimelig stump med sportsunderstell...
    Prøv både med og uten hvis mulig :)
    Dersom du ikke synes det er gøy med møkk på drøvelen når du møter ett av de uungåelige hullene på norske veier, da ;D

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    159
    For 430" hadde jeg kjøpt Toran til kjæresten og en Mini Cooper til meg selv.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.682
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:

R

Kommer "ny" S-max også engang neste år så du får samme problemet....

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.640
    Torget vurderinger
    4
    Rolf, sørg for å ta kontakt med www,dinbilpatner.no kanskje du sparer deg en 30-40000?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg på noe helt annet enn en 7-seter, nemlig Lotus SEVEN...

Forøvrig ble mitt forsøk på å anskaffe 7-seter rimelig misslykket. Gammelbilen gikk til h**vete på torsdag og da ble det hastekjøp. Satte meg bak rattet på en Volvo V70 2.0T og var solgt, for å si det sånn. Det ble noe helt annet enn disse #£$%"# 7-seterne. Og når man får 180 hester under panseret kjenner man at testosteronnivået fortsatt er in takt... ;D

Det er heldigvis bare drøyt tre år til eldstemann blir 18. ::)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.590
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    Hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg på noe helt annet enn en 7-seter, nemlig Lotus SEVEN...
    He he, da er det fler av oss... :)

Kjør flere ganger med en unge pr gang, så gjør den samme nytten som en 7-seter. Og hvis den likevel ikke gjør helt samme nytte på vinterføre, så hadde nok jeg også sett nøye på en S-Max.

R

RoDa

Gjest
    Voff skrev:
    RoDa skrev:

R

Kommer "ny" S-max også engang neste år så du får samme problemet....

Jeg vet. Men det er ikke noe problem siden min bil skal leveres 1.juni eller 1.juli og ny-utseende på S-max kommer i mars-april. ;)

Pen den nye også

R

Vedlegg

R

RoDa

Gjest
    donnerwetter skrev:
    Dersom du ikke synes det er gøy med møkk på drøvelen når du møter ett av de uungåelige hullene på norske veier, da ;D
    Takk for tipset, jeg skal ha dette i bakhodet.

R

R

RoDa

Gjest
    pelsjeger skrev:
    Rolf, sørg for å ta kontakt med www,dinbilpatner.no kanskje du sparer deg en 30-40000?
    Takk for tips, men det er nok ikke aktuelt denne gangen. :)

R

R

RoDa

Gjest
    Andreas skrev:
    For 430" hadde jeg kjøpt Toran til kjæresten og en Mini Cooper til meg selv.
    Arti variant, men det blir nok tøft å få til dessverre.....

R

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.682
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    donnerwetter skrev:
    Takk for tipset, jeg skal ha dette i bakhodet.

R

For all del ikke kjøp den med sportsunderstell. Den er svært stump og stiv i utgangspunktet. Kanskje bilens største ankepunkt; dårlig fjæringskomfort for en slik stor bil. Men den er rimelig kjøreglad dersom du venner deg til styringa.

R

RoDa

Gjest
    @ donnerwetter & Voff:

Har dere S-max selv?
    Noen andre pluss og minus å tenke på?

R

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Eneste jeg savner på min s-Max er adaptiv cruisecontrol. Det SKAL jeg ha på neste bil

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.682
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    @ donnerwetter & Voff:

Har dere S-max selv?

R
    Jeg kjører en på jobb. Bilen har gått 140 000km nå.
    En ting å huske på; dette er ingen Audi ;D. De som ha skranglefri bil som hugd ut av ett stykke granitt kan lete andre steder. Tysk grundighet er fraværende i S-max. Det er en grei bruksbil men er man perfeksjonist kan man finne mye som irriterer. F.eks belter i baksetet som lett snurrer og ender i klem i dørene. Setebelte fester bak som skrangler mot hverandre. Regnsensor som er helt håpløs og som aldri gir rett intervall - til å bli sprø av. Bakrute og frontrutevarmer som slår seg automatisk på om det er kaldt ute eller defrosteren startes. Dårlig radio - nærmest ubrukelig når det gjelder mottak. Vanskelig å skifte hovedlyspære uten å knekke skrufeste på lykteglasset - har gjort det to ganger. Endel elektriske gremlins som forsvinner ved å slå av tenninga og starte bilen på nytt (operativsystem fra Microsoft? ;D). Generelt mange billige løsninger.
    Bilen har lavt støynivå og gode seter (til å være Ford). Den er svært romslig men fjæringskomforten er noe med det mest stumpete du kan få i denne størrelse, mer slik du venter i en stramt oppsatt bil i Golf-klassen, men det hjelper på å gi et sportslig(?) preg. Bilen hadde kledd en litt sløvere styring; i alle fall på landeveiskjøring.
    Unngå dette instrumentpanelet med display i midten og gå for den billigste klassiske instrumentklokkene. Inneholder bare bling og unyttig informasjon...
    S-max'en jeg har erfaring med har hatt relativt få feil, men den spiser lyspærer. Elers er kvaliteten på Ford svært variabel, men får du en god en har du bra bil....

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Jeg har ikke S-Max selv, men fiskekompisen har. Samt to kolleger.
    Det har blitt noen kilometer i S-Max på fisketur, for å si det slik :) Han har ikke sportsunderstell på sin, én av kollegene har. :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    H.R skrev:
    Eneste jeg savner på min s-Max er adaptiv cruisecontrol. Det SKAL jeg ha på neste bil
    Hva er det?

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Regner med at det er cruisekontroll som bremser ved nærhet til forankjørende.

R

RoDa

Gjest
    Voff skrev:
    RoDa skrev:
    @ donnerwetter & Voff:

Har dere S-max selv?

R
    Jeg kjører en på jobb. Bilen har gått 140 000km nå.
    En ting å huske på; dette er ingen Audi ;D. De som ha skranglefri bil som hugd ut av ett stykke granitt kan lete andre steder. Tysk grundighet er fraværende i S-max. Det er en grei bruksbil men er man perfeksjonist kan man finne mye som irriterer. F.eks belter i baksetet som lett snurrer og ender i klem i dørene. Setebelte fester bak som skrangler mot hverandre. Regnsensor som er helt håpløs og som aldri gir rett intervall - til å bli sprø av. Bakrute og frontrutevarmer som slår seg automatisk på om det er kaldt ute eller defrosteren startes. Dårlig radio - nærmest ubrukelig når det gjelder mottak. Vanskelig å skifte hovedlyspære uten å knekke skrufeste på lykteglasset - har gjort det to ganger. Endel elektriske gremlins som forsvinner ved å slå av tenninga og starte bilen på nytt (operativsystem fra Microsoft? ;D). Generelt mange billige løsninger.
    Bilen har lavt støynivå og gode seter (til å være Ford). Den er svært romslig men fjæringskomforten er noe med det mest stumpete du kan få i denne størrelse, mer slik du venter i en stramt oppsatt bil i Golf-klassen, men det hjelper på å gi et sportslig(?) preg. Bilen hadde kledd en litt sløvere styring; i alle fall på landeveiskjøring.
    Unngå dette instrumentpanelet med display i midten og gå for den billigste klassiske instrumentklokkene. Inneholder bare bling og unyttig informasjon...
    S-max'en jeg har erfaring med har hatt relativt få feil, men den spiser lyspærer. Elers er kvaliteten på Ford svært variabel, men får du en god en har du bra bil....
    Huffda....

Der ser det ut som både Zafira og 5008 kom inn fra skyggene......
    Spesielt 5008.....

R

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.590
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes mange historier om både Opel og franske biler også. Mange. :D

Men når det er sagt, ser det ut som S-max er velsignet med noe flere problemer enn gjennomsnittet. Se
    ADAC's statistikk over stopp langs veien. 11,3 stopp pr 1000 biler er ikke veldig bra for ett år gamle biler, men omtrent som Mondeo (og en god del bedre enn Volvo V70...)

R

RoDa

Gjest
    To kandidater (med en Zafira som outsider...)

5008 har jo så mye kult utstyr at det er en fryd! HUD, Panoramatak, lukeparkeringsmåler, avstandsmåler.....
    Har spekka en 109hk med jækla mye utstyr og den var ikke mer enn 382k.. :eek:
    Må helt klart få prøvd denne. 8)

Kan jo hende jeg synes S-Max er fin å kjøre også.?

R

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn