SEVEN, ikke dødssynder, men seter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.683
    Torget vurderinger
    1
    Nå har automatkassa begynt å streike i "min" S-max. Antagelig må den skiftes. Turboen er allerede skifta. Dessuten har klimaanlegget sagt takk for seg; får ikke kaldere luft enn ute. :p Ny S-max kommer i midten av September....
    Relativt(?) dyre komponenter som svikter på denne bilen ja. Hvis Automatkassa må skiftes på denne betyr det at jeg har erfart tre girkasseskift på fire Forder! :eek:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.756
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke bra det der, Voff.
    Får håpe jeg blir mindre plaget enn deg.

R

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.877
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Voff skrev:
    Hvis Automatkassa må skiftes på denne betyr det at jeg har erfart tre girkasseskift på fire Forder! :eek:
    Unnskyld at jeg er så frekk å spørre - men hvorfor i himmelens navn fortsetter du da å kjøpe samme merket?!? :-X

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.756
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fenalaar skrev:
    Voff skrev:
    Hvis Automatkassa må skiftes på denne betyr det at jeg har erfart tre girkasseskift på fire Forder! :eek:
    Unnskyld at jeg er så frekk å spørre - men hvorfor i himmelens navn fortsetter du da å kjøpe samme merket?!? :-X
    Han gjør ikke det frivillig, det er firmabil. ;)
    Han er så heldig å kjøre 15 år gammel Audi privat. ;D

R

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.683
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Han gjør ikke det frivillig, det er firmabil. ;)
    Han er så heldig å kjøre 15 år gammel Audi privat. ;D

R
    Riktig det, men Audien er bare 11 år gammel ;D. Den runder 355 000km i morra. ;D
    S-maxen var veldig bra til omtrent 150 000km; da startet problemene. Ellers er kvaliteten på Ford svært varierende. Er du heldig får du en virkelig bra bil med få eller ingen problemer. Nå skal de sies at "bare" to av de fire Fordene hadde girkasseproblemer; bare det at den ene hadde tre girkasser i den tiden jeg brukte den. ;D
    Den siste Mondeoen jeg kjørte var en veldig bra bil med ingen nevneverdige problemer.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    18.756
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror ikke jeg kommer til å passere 150k med denne før jeg bytter bil igjen.
    Sånn sett har jeg jo gode utsikter? ;D

Så langt synes jeg denne bilen fungerer godt.
    Det er jo en stor bil til kun 420k, så jeg forventer ikke kvalitet ala Audi A3 til samme sum.
    Litt større bil koster ofte litt mer penger.

Kjenner at jeg også kan komme til å bli frustrert av regnsensoren, ikke helt intuitiv synes jeg...
    Mistenker også at den har en bevegelses-sensor inne i bilen, for akkurat i det jeg strekker meg mot bryteren for å gi et ekstra sveip over ruta så gjør viskerne akkurat det...... ;D

Godt støydempet og veldig morsom å kjøre svinger med, fin familiebil.

R

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.683
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg kjørt 1000km i nye S-max og må si at bilen er betydelig forbedret. Klimaanlegget fungerer nå; måtte min femte Ford for å få et automatisk klimaanlegg som har vett til å bruke vifta intelligent. Festene for baksetebeltene har slutta å skramle; er polstra nå. Desverre blir beltene bak lett snurra og hesper seg ikke opp og kommer ofte i klem i døra - som før.
    Powershiftkassa er den beste automatkassa jeg har prøvd - nei, jeg har ikke prøvd DSG ennå men dette er også ei dobbeltclutchkasse.
    Det mest idiotiske er pianolakkimitasjonen i ekte plast på midtkonsollen. Støv vises etter èn time og etter ett støvtørk kommer ripene! Skinnet i setene er pent. Desverre fikk jeg feilmelding om motorproblemer første dag!
    Bilen er mer støysvak enn før. Dessuten er svingradiusen mindre! Hvorfor sier ikke en enste test av bilen noe om dette?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn