SEVEN, ikke dødssynder, men seter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R

RoDa

Gjest
    Bilbytte til året.
    7-seter er et krav, det samme er pris ca 350-400k

Hvilke bør jeg se på, og hvorfor?

Mvh
    Rolf

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    278
    Jeg har ved et par anledninger leid en VW Sharan, (Ford Galaxy og Seat Alhambra er samme bilen.) og kan anbefale denne.

Gode kjøreegenskaper, god plass og godt utstyrt. Selv kjører jeg Opel Zafira til daglig, og er forsåvidt fornøyd, men skulle gjerne byttet til en Sharan som oppleves som hakket bedre på alle punkter, (untatt et, se under.) Men så er den jo dyrere også, selvsagt.

I Zafiraen kan de bakerste setene legges ned i gulvet slik at lasterommet gjøres større. I en Sharan kan setene tilsvarende tas ut; men du får de da ikke med deg og må ha et sted å oppbevare dem.

Mvh

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.725
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Hei Rolf!

Kompisen min kjøpte seg en sånn her for ca et år tilbake. Han er veldig fornøyd (så langt) med denne. Han var også avhengig av 7 seter, og sier denne bilen er perfekt til bruket. Han byttet fra seg en Volvo C-90 til denne, så det var ikke noe dårlig bil han hadde fra før heller :)-)

mvh
    Lars

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Hei.

Ville holdt meg langt unna Sharan/Alhambra/Galaxy. Dette er i prinsipp samme bilen, og det har vært MYE feil på disse. Spesielt el-anlegg har vært trøblete, + endel problemer med motorstyringa på VW/Seat med 1,9 TDI.
    Selv har jeg hatt Touran og Zafira, godt fornøyd med begge. Ellers er C4 Grand Picasso en spennende bil, kompis og to kolleger har denne og de har vært problemfrie. Nå kommer jo også Peugeot med en ny 7-seter på samme lest som C4'n. S-Max har jeg hatt på lån, og det var også en fin bil. Men det er jo en Ford..(Fucked over, rebuilt Dodge ;D ;D )
    Ellers så har du Dodge Journey, med 2 liter VAG dieselen, da. Fin, og litt annerledes bil :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.328
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Delle skrev:
    Jeg har ved et par anledninger leid en VW Sharan, (Ford Galaxy og Seat Alhambra er samme bilen.) og kan anbefale denne.

Gode kjøreegenskaper, god plass og godt utstyrt. Selv kjører jeg Opel Zafira til daglig, og er forsåvidt fornøyd, men skulle gjerne byttet til en Sharan som oppleves som hakket bedre på alle punkter, (untatt et, se under.) Men så er den jo dyrere også, selvsagt.

I Zafiraen kan de bakerste setene legges ned i gulvet slik at lasterommet gjøres større. I en Sharan kan setene tilsvarende tas ut; men du får de da ikke med deg og må ha et sted å oppbevare dem.

Mvh
    Jeg vil vel påstå at å sitte bak i en Sharan for voksne mennesker er umulig. Jeg kan ikke på noen som helst måte si at de setene er gode. Vi påstå at Zafira ligger et hestehode foran der.

Jeg kjører selv Zafira. Opel har nå fått så god skikk på bilene sine, at Zafira burde være et trygt kjøp. Min er 2003 modell og skulle gjerne skiftet til en nyere. Men Ford er ikke helt ueffen heller skjønner jeg. Kåret som den ultimate famielibil.

Håvard

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Min VW Sharan passerer snart 10 år og fungerer utmerket. God å kjøre og fantastisk romslig. Jeg liker at du kan ta setene helt ut (ikke klappe ned i golvet) og få et lasterom som en varebil. De to bakerste setene funker best for barn, på grunn av takhøyden, ellers er setene helt OK. Totalt fleksibel seteløsning. Merk at dette er en tydelig større bil enn Touran og Zafira, og jeg syns den er verd prisen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.999
    Mitsubishi Grandis er et alternativ. Litt dyrere enn trådstarter ønske, starter på straks over 400.000 men så har den også større motorer enn de andre nevnte. Lite problemer med dem.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.200
    donnerwetter skrev:
    Ellers er C4 Grand Picasso en spennende bil, kompis og to kolleger har denne og de har vært problemfrie.
    Hadde C4 Picasso som leiebil i Tyskland nylig; ble jo sjøsyk i bilen! Og så er det for mye elektronikk i bilen,- en bil må ha analoge visere og mekanisk brekk!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.738
    Torget vurderinger
    12
    Renault Espace: originalen, komfort, stil

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    Peugot 807 har jeg kjørt ved flere anledninger, det er en god bil å kjøre selv om den ikke akkurat oser av kvalitet.

Kjenner 2 stykker som har Sharan, ene har en ganske ny en og betalte over 20k for 60 000 service inklusive reperasjoner.
    Hun andre kjøpte en litt eldre Sharan og den har vært mye på verksted.

Toyota Previa er jo også en kandidat, er jo som regel ikke mye tull med produktene fra den produsenten.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    159
    Touran.

Kjedelig, traust, ikke verdens beste førerposisjon, men jeg gleder meg over min hver eneste dag. Spesielt seteløsningen er bra, og det er jo hele poenget med sjuseter. De bakerste setene er selvfølgelig ubrukelig for alle over 150, men ungene gå "oppreist" inn i bilen når det ene setet på rad 2 er tatt ut, og de ordner selv med beltene.
    VW-motorene er også fine. Har kjørt 90, 105 og 140 variantene. 90 er litt lite, 140 bare unødvendig spør du meg.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.328
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Andreas skrev:
    Touran.

Kjedelig, traust, ikke verdens beste førerposisjon, men jeg gleder meg over min hver eneste dag. Spesielt seteløsningen er bra, og det er jo hele poenget med sjuseter. De bakerste setene er selvfølgelig ubrukelig for alle over 150, men ungene gå "oppreist" inn i bilen når det ene setet på rad 2 er tatt ut, og de ordner selv med beltene.
    VW-motorene er også fine. Har kjørt 90, 105 og 140 variantene. 90 er litt lite, 140 bare unødvendig spør du meg.
    I tillegg er vel VW kronisk kjent for gode forstillinger, eller er det rettet på?

Håvard

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    390
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Haavard skrev:
    Andreas skrev:
    Touran.

I tillegg er vel VW kronisk kjent for gode forstillinger, eller er det rettet på?

Håvard

Det er kommet meg for øret at er blitt rettet opp.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    524
    Mye plass. Rimelig pris. En av de få bilene på markedet som faktisk svelger unna 3 barneseter i bredden uten problem. Meget fleksibel. 110 diesel er sterk og god. Kjipt utseende. Skyvedører. Plastikkfølelse. Gode kjøreegenskaper. Om du ikke bryr deg så mye om hva naboen synes, og ikke trenger noen babemagnet, så anbefales Peugeot Partner Tepee.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sjekk Peugeot 308 SW. De siste to setene er kun for barn, men det blir som på en Touran det.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Ingen som nevner VW Caravelle, eller enda bedre -Multivan? Her får du alt - kjempegod plass, sikkerhet, kjørecomfort, rimelig i drift. Jeg sliter nå på vår nr. 2. Hadde en Multivan tidligere, og har nå forrige utgave Tdi.
    Kjempebra bil!

;D mvh. VaW

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    159
    Haavard skrev:

Håvard
    I de statistikker jeg fant, ca høst 2008, lå Touran godt an i forhold til feil. Det blir litt som å si at Opel er plaget av rust. Sant, men gjelder bare for de årene de prøvde seg fram med miljøvennlige lakktyper av ymse kvalitet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    RoDa skrev:
    Bilbytte til året.
    7-seter er et krav, det samme er pris ca 350-400k

Hvilke bør jeg se på, og hvorfor?

Mvh
    Rolf
    Stakkars deg.
    Jeg har vært i samme situasjon.
    Jeg har gitt opp, og går for en romslig 5-seter i stedet, så får mor ta toget eller båten eller et eller annet de to til fire gangene i året vi virkelig trenger det.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    32.001
    Torget vurderinger
    28
    5+2 må da være mye morsommere enn 7. Kjerringa tar fire unger i femseteren og du tar barnevakten eller hvem det nå er i forsete på toseteren.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    7-seter er vrient, Touran kommer i helt ny tapning neste år, kanskje verd å vente på? Ellers er det jo knallkampanjer på dagens modell for tiden. Og bedre blir det nok. Eldre Touran ruster som Opel, (for husk, Opel har Rekorden, eller hadde da.... ;D) bakluke, dørbunner, innfesting av rails er ømme punkter. (Fikk nettopp vite at Møller ikke gir rustgaranti mer enn 5 år på railsinnfesting iom mange kjører konstant med taklast/boks) Frøkna er offer for dette på sin 2003mod som skal byttes inn nå.

S-max er en knallbil å kjøre men "coupe-formen" gjør den trang bakover. Galaxy (Ikke Sharan-type) er et bra alternativ. Ellers er jo orginalen nevnt her, Renault Grand Espace. C4 picasso er kul og rar men lurer på om alt dillet virker over garantitiden?

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    bytta ut min 97 mod Galaxy som var gått bare 250.000 med en 09 mod S-max. vurderete alle andre merker, men falt for kjørekomforten samt at prisen var ganske rett. Angrer ikke et sekund på at det ble enda en Ford. Det som overrasket meg mest var at jeg fikk en ny bil billigere en det bruktprisen for en 1 år gammel bil. Selgeren ga meg t.o.m god pris på den gamle...

R

RoDa

Gjest
    Dæven, glemte denne!! :-[
    Er for sjelden på off-topic.
    Takk for alle svar, tar det litt sånn i rekkefølge her:

Har selv hatt 02 Zafira, 07 Zafira og 08 Touran.
    Likte nok Touranen best totalt sett. JÆVLI stor forskjell på 02 og 07 Zafira, de nye er flotte biler!

Jeg skal ha ny bil, ikke brukt.

Sharan er ikke så spennende, er vel en modell fra langt tilbake?
    Vil også ha med alle syv setene på tur.
    Klar over at det er en stor bil, og har en kollega som snakker varmt om denne.

S.max er høyt oppe på lista, kul bil!

C4 Picasso er interessant, samme er Peugeot 5008 (fin omtale i VG).
    Får ikke mye "fot" av disse bilmerkene, men bør sjekkes ut likevel.

Dodge Journey ser jo litt tøff ut, men lurer på om den ikke blir for langt ute på sidelinja...

Grandis synes jeg er grusom, sorry. Samme med Espace. ...og Previa.
    Vil ha litt mer personbil, så disse siste er nok litt store.
    Av disse større modellene er Peugeot 807 som Anonym nevner mest aktuell.
    (Men den taper nok for 5008)

Andreas:
    Jeg liker Touran veldig godt! 140 er ikke for mye, det er passelig. 8)
    Tenker 105 med DSG eller 140 med manuell, må tenke litt på det.

Har sett din SOEDAL, stooor plass. Men pokker for pizzabil, no offence. :D

308 er for liten Val, heller 3008 eller den nye 5008 da.

Caravelle, nei takk. Kassebiler til folket.... men ikke til meg ;D

BT: Et av argumentene er sittehøyde bak. I Zafira og Touran er dette glimrende, ungene sitter høyt og har god utsikt.
    Passat -07 Highline jeg kjører i dag er forsåvidt en god bil, men ungene sitter med vinduskarmen i hodehøyde. Ser bare himmelen stakkar, og blir bilsjuke for ingenting....

Hadde vært Insignia - Mondeo duell dersom det skulle være 5 og ikke 7, tror jeg. Men det er altså ikke aktuelt.

Fint tips, Fosse. Men du kjører Fiesta og har ikke lov til å åpne kjeften før i hund-dagan. Og da skal du gå med munnkurv. ;D ;D ;D

Skal ikke ha bilen mer enn 3 år, hifiguru. Så er ikke så bekymret.
    Levering på min nye skal være 1.juli neste år, så jeg rekker ikke ny Touran. :'(

Mvh
    Rolf

R

RoDa

Gjest
    En slags oppsummering:

De aktuelle pr i dag er følgende biler:

- VW Touran
    - Opel Zafira
    - Ford S-max
    - Peugeot 5008
    - Nissan Quashqai (eller hvordan det nå skrives) +2
    - Toyota Verso
    - Citröen C4 Picasso

7-seter er viktig på grunn av ferieturer, og i praksis på grunn av setehøyde bak.

Touran
    Synd at det kommer ny modell temmelig rett etter jeg har byttet. Men jeg liker nåværende modell veldig godt, og muligheten for spekket modell er godt tilstede. 140hk manuell eller 105hk DSG. R-edition med 18-tommere og senket karosseri er tøff! (boys will be boys)

Zafira
    Hadde 07 modell samtidig med Touran 08 modell og derfor god mulighet å sammenligne. Hadde 120hk cosmo-utgave, fin bil. Synes Touran var mer lettkjørt og sprekere kjørestil på. Bakdelen også her at ny modell nok er rett rundt svingen. Holder Touran høyere pr i dag.

S-Max
    Har ikke kjørt denne, men liker utseendet og plassen. Virker som et populært og trygt valg. Noe dyrere enn de litt mindre konkurrentene Zafira og Touran, betyr i praksis mindre utstyr og motor...

De andre kjenner jeg lite til. Nissan litt offroad-stuk og tøff, 5008 godt mottatt i VG-test, C4 har jeg hørt gode ting om fra kollegaer som har kjørt de, Verso ser litt liten ut?

Håper å komme ned til en short-list på tre biler før jeg starter prøvekjøring.
    Noen gode argumenter for hvem som bør stå på listen?

Mvh
    Rolf

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    S-Max er en bil hvor jeg fikk vel mye plast følelse. likte ikke den bilen.

Sprek, men oste ikke av soliditet.

McLaren

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.328
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Spør du meg bør Touran og Zafira på listen.
    Qasqai er vel knapt en 7 seter. Liten bak også, eller finnes det en annen modell eller ?
    Verso er liten.
    Citroen, vel de har vel et enda dårligere rykte enn forstillingen til VW.
    De andre skal jeg ikke mene så mye om.
    Men nå som du er 3 barns far er vel dette med hestekrefter og 18" strengt tatt ikke så viktig vel ;)

Håvard

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    209
    Sted
    Bergen
    Citroen, vel de har vel et enda dårligere rykte enn forstillingen til VW
    C4 har vel ikke noe dårlig rykte akkurat..?

Nå eg jo jeg rimelig Citrofil da... ;D

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    159
    Kjører du mye over fartsdumper og på dårlige veier ville jeg lagt vekk planer om 18". En kompis har 17" på sin Touran og jeg er glad i mine 15" her hvor det stort sett er slikt overalt.
    Med mindre du ofte skal trekke svært tung last hadde jeg valgt 105 og dsg langt fremfor 140. Automat er bare herlig spør du meg.
    Synes bakseteløsningen til Zafira er krøkkete iom at hele rad2 er i ett. Mister masse fleksibilitet slik.
    S-max er tøff, men det er så teit at man ikke får fullverdige seter på rad 3 når man betaler for en mye større bil. Således blir det bare dumt med 50k ekstra for noen cm bagasjerom - slik tenkte jeg om saken.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, s-max'n er svær utenpå men ikke sååå svær inni. Ganske frisk å kjøre, spretter raskt gjennom rundkjøringer og føles i alt som en snerten bil å håndtere, ikke som Punton da men allikevel.... ;D

R

RoDa

Gjest
    McLaren skrev:
    S-Max er en bil hvor jeg fikk vel mye plast følelse. likte ikke den bilen.
    Synes også dashen er vel plastikk på disse.
    Dessuten må jeg ha individual-pakken utvendig for at bilen skal være grei å se på.
    Den koster 14900,- .... :-X

R

R

RoDa

Gjest
    Haavard skrev:
    Spør du meg bør Touran og Zafira på listen.
    De er på listen ;)

Qasqai er vel knapt en 7 seter. Liten bak også, eller finnes det en annen modell eller ?
    +2 utgaven er litt større. Men når jeg ser her http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=585036 så ser plassen idiotisk liten ut bak. Nissan vekk fra listen.

Verso er liten.
    Det tror jeg også. Skal titte på den for å se om den blir med videre, tviler på det....

Citroen, vel de har vel et enda dårligere rykte enn forstillingen til VW.
    Joda, men tror ikke det er så ille. Har ikke hørt noe fra de to-tre kollegaene som kjører C4.

Men nå som du er 3 barns far er vel dette med hestekrefter og 18" strengt tatt ikke så viktig vel ;)
    Fair nok å melde, men undermotorisert bil er noe av det tristeste jeg vet....
    Passat-en jeg kjører i dag med 5-trinns manuelt er trist. :p

R

RoDa

Gjest
    Andreas skrev:
    Kjører du mye over fartsdumper og på dårlige veier ville jeg lagt vekk planer om 18". En kompis har 17" på sin Touran og jeg er glad i mine 15" her hvor det stort sett er slikt overalt.
    Med mindre du ofte skal trekke svært tung last hadde jeg valgt 105 og dsg langt fremfor 140. Automat er bare herlig spør du meg.
    Synes bakseteløsningen til Zafira er krøkkete iom at hele rad2 er i ett. Mister masse fleksibilitet slik.
    S-max er tøff, men det er så teit at man ikke får fullverdige seter på rad 3 når man betaler for en mye større bil. Således blir det bare dumt med 50k ekstra for noen cm bagasjerom - slik tenkte jeg om saken.
    Hadde 17" på forrige og aldri problemer. Bor på Østlandet :D
    Skal jo se litt tøft ut også.... ;D

Jeg heller mot 105hk med 7-trinns DSG ja. Den DSG-en er en helt rå girkasse! (Visste ikke at det var 7-trinns på 105hk DSG før i dag)
    140hk er gromt det, men synes det var greit drag i 105hk med 6-trinns manuell. Med 7-trinns DSG blir det nok enda bedre.

Likte også 7-seter løsningen til Touran bedre enn Zafira. Har du barneseter med beltet festet i, så er det knotete å bruke de bakerste på Zafira.

Har ikke sjekket detaljene rundt bakerste rad i S-Max, men må jo innrømme at de har vært veldig sparsommelige med bilder av den i brosjyren... ? Er vel faen ikke ETT bilde en gang....

Hmmm....

Touran legger seg foran her i de innledende runder må jeg innrømme....

R

R

RoDa

Gjest
    Touran 105hk Exclusive R-edition med 7-trinns DSG --> 368.400,-

S-Max 115hk Titanium med 6-trinns manuell --> 386.800,- + 7-seter (7.300,-) + Individual utvendig pakke (14.900,-)
    Blir penger det.....
    Dessuten er det mye utstyr som må legges til manuelt på Ford. Cruise, Parkerings-sensorer +++

R

R

RoDa

Gjest
    RoDa skrev:
    S-Max 115hk Titanium med 6-trinns manuell --> 386.800,- + 7-seter (7.300,-) + Individual utvendig pakke (14.900,-)
    Blir penger det.....
    Dessuten er det mye utstyr som må legges til manuelt på Ford. Cruise, Parkerings-sensorer +++
    Bygg din Ford kom på 428.000,- og da måtte jeg dra vekk individual-stylingen. (Passet ikke samme med hengerfeste)

R

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.328
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du gjør ikke mye dumt å kjøpe Touran.
    Liker den sjøl, selv om jeg har Zafira 2003 modell.
    Den har 110 hk mener jeg, og synes den er sprek nok.
    Kjører 25000 i året, og den har ikke kostet meg mye penger.
    Har lyst på ny ZAfira eller Touran nå.
    Når du har kjøpt Touran kan du svinge innom Toten og få den trimmet ;D

Håvard

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Jeg kan huske rappgale, men jeg tror ikke 3008 kommer med 7.
    3008 er ikke større enn 308 innvendig. Kanskje bittelitt mindre, faktisk.

---

De Fordene kjører veldig bra. Det er verd å ta med i vurderingen om man liker å kjøre bil.

R

RoDa

Gjest
    Valentino skrev:
    RoDa skrev:

---

De Fordene kjører veldig bra. Det er verd å ta med i vurderingen om man liker å kjøre bil.
    Du har nok rett Valentino.

Blir nok denne hvis det blir Pygått: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=592170

Ja, flere som skryter av hvor godt S-Max kjører.
    En selger mente det var som 3-serie..... Men det er å dra det FOR langt, tror jeg da.

R

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Mazda 3 etellerannet, muligens ;D
    Å hevde at ei høyblokk kjører som en BMW 3-serie må jo bare komme fra en Ford-selger ;D ;D

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    524
    RoDa skrev:
    Har sett din SOEDAL, stooor plass. Men pokker for pizzabil, no offence. :D
    None taken ;D

Man trenger et godt selvbilde for å kjøre en slik bil, no offence, ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    RoDa skrev:

---

Dette stemmer bra Val, 3008 er dustetrang baki!

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.694
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    3008 står allikevel på min topp 3-liste. Gutta er fremdeles årevis fra lømmelstadiet og bakkeklaring er ikke det dummeste her omkring. Det siste kan RoDa sikkert forstå.
    Og så liker jeg HUD. Jeg skulle bli jagerflyger da jeg var gutt.

---

Men C4 Picasso ser jo kul ut den og. Og har ungene først opplevd glasstak... Mine trenger ikke DVD-spiller, if you get my drift. Vi har den originale glasstakbilen 307 SW ennå vi. Pappa må få dipoler før det blir noe nytt i bilparken.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn