Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    32.263
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan skru tiden tilbake noen år for egen del, da DSP var fremmed og skummelt. Jeg var da redd det ville drepe karakterene/kvalitetene til alle komponentene i oppsettet. Jeg var og redd jeg ville spille betydelig mindre musikk og bruke mye tid til å ratte og tilpasse kilder og lete etter avvik.

De som er innom tråden min ser at EDB-maskinen er fremme av og til og det måles, men ikke i den grad jeg for egen del frykter, dette er mest for gøy. Aldri tenker jeg på at jeg må korrigere min PU. Da bytter jeg heller PU.

DSP er nå for meg et verktøy som jeg bruker med varsomhet. Spesielt med Trinnov så går en liten justering unna på få minutter. Det er rett og slett blitt gøy å jakte de små forskjellene, men tar aldri tid bort fra musikken.

karmann

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Antall liker
    2.167
    DSP er nå for meg et verktøy som jeg bruker med varsomhet. Spesielt med Trinnov så går en liten justering unna på få minutter. Det er rett og slett blitt gøy å jakte de små forskjellene, men tar aldri tid bort fra musikken.
    Folk uten muligheten jakter jo bedre lyd de også, men med en annen innfallsvinkel. Kjøper gjerne nye ting, bytter mindre påvirkende komponenter, osv.
    Har aldri prøvd Trinnov men når du har fått dreisen på det, så er det som skriver ganske fort gjort å trekke lyden enkelt i annen retning.

Heldigvis er det ingen som dør av en feiljustering av lyden eller brent komponent :)

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    60.183
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    DSP er nå for meg et verktøy som jeg bruker med varsomhet.
    Ja, dette er gjengse uttalelse fra flere rattere, sikkert fordi DSP fortsatt er et skjellsord blandt luddittene her, men hva betyr det? Bruker du den under det optimale?

Personlig bruker jeg den langt fra med varsomhet og strekker den både hit og dit for å teste grenser.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    32.263
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ja, dette er gjengse uttalelse fra flere rattere, sikkert fordi DSP fortsatt er et skjellsord blandt luddittene her, men hva betyr det? Bruker du den under det optimale?

Personlig bruker jeg den langt fra med varsomhet og strekker den både hit og dit for å teste grenser.
    Varsomhet er kanskje feil ord. Det er ikke snakk om å kjøre i 30 i en 80-sone.

Kanskje mer riktig å si at jeg prøver å være treffsikker forstå hvilke utfordringen faktisk har og hvorfor.

For meg var det fort gjort å løse alt med ren EQ, i stede for å finne ut hvor problemet ligger. Da kan man fort ende opp med å behandle symptomer i stedet for årsak.

Du kjenner jo min reise, og jeg har lært mye av deg😉

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    32.263
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Heldigvis er det ingen som dør av en feiljustering av lyden eller brent komponent :)
    Er du sikker på det?😉 Jeg vil ikke si noe om hvordan andre bør drive som hobby, men skriver bare om veien min😀 Jeg synes og det er blitt morsommere med vinyl, etter at anlegget er blitt edb styrt😀

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    60.183
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Ja, men man blir ikke noen god skytter om man ikke våger trekke av. Du er kanskje gjerrig på kulene og ønsker skyte riktig med en gang, jeg tømmer magasin på magasin i håp om at noen av skuddene treffer blink.

Jeg har krasjet både min gamle Amethyst og denne Novaen flere ganger. 😂

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    32.263
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men man blir ikke noen god skytter om man ikke våger trekke av. Du er kanskje gjerrig på kulene og ønsker skyte riktig med en gang, jeg tømmer magasin på magasin i håp om at noen av skuddene treffer blink.

Jeg har krasjet både min gamle Amethyst og denne Novaen flere ganger. 😂
    Bare glad for at du utnytter dine Trinnover på det groveste😅 Det nyter vi andre godt av. Jeg er ikke redd for å bruke kuler, men tid😉

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn